Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Sa novim redom vožnje počeo je zatvor pruge na deonicama BG-Lajkovac i sve južno od Niša. To će trajati mesecima. Zašto nisu uvedeni privremeni vozovi za zamenu Beograd-Kragujevac-Užice sa 711 u sinhronu ili nešto slično? Od ovolikih zatvora pruga imamo višak voznih sredstava u putničkom saobraćaju.
 
зато што ред вожње раде људи без пола мозга. у ствари, тотално без мозга. а и Лапово-Крагујевац-Краљево путује 3 сата (!!!!!!!), тако да би воз БГ-КГ-УЕ путовао 7:40. и ко би онда тим возом путовао?
 
JohnnyLee wrote : ... зато што ред вожње раде људи без пола мозга. у ствари, тотално без мозга
Sad ti je valjda jasnije , samo se igraju .... :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=424295#p424295:2z96wpba je napisao(la):
JohnnyLee » 21 Dec 2016 09:57 pm[/url]":2z96wpba]зато што ред вожње раде људи без пола мозга. у ствари, тотално без мозга.

ja recimo primećujem da vozni red na deonici šid-beograd-šid uopšte nije prilagođen ljudima koji dolaze na posao u beograd - commuterima, jer razmak između jutarnjeg dolaska i popodnevnog odlaska iznosi 8 sati i 4 minuta, što znači da jedino imaš šansu da se uklopiš ako radiš na glavnoj železničkoj stanici, al moraš da budeš baš brz i precizan :D :D :D
 
U Bgdu u odnosu na status, veličinu, broj stanovnika i samo stanje svi putnički vozovi
bi morali da (za)staju na sva Bgd stajališta kroz koja prolaze
Svoju brzinu putovanja nadoknadjuju preskakajuci stajališta
umesto tu brzinu ostvaruju sa efikasnošću na otvorenom delu pruge.
Sada preskakajuci stajališta doprinose još vecoj Bg saob. gužvi i odbijanju manjeg procenta žel. putnika prilikom opredeljivanja o vrsti prevoza
jer svaki putnik prvo uradi kalkulaciju isplatljivosti, naročito sa dodatnim troškovima
vremena i sredstava
i nakon poredjenje opredelju je se za najisplatljiviju opciju.
Sadšnjim Bg žel. gledištima i pristupu to nikako nije opcija žel. transporta :(

Na primer mnogo puta sam video kako putnički voz samo projuri kroz stajalište Tošin bunar
a putnici koj gravitiraju Bežaniskoj kosi i toj regiji , troše i vreme, kapacitet i resurse javnog i dr. transporta kako bi se ponovo vratili u tu zonu.
(Još drastičniji primer su naselja kao sto je Batajnica)

Žel. MODERNIJI pristupu Bgdu , mora biti sa vecim uvažavanjem potreba gradjana
ako hoce da imaju opet Bg-putnike u inace vrlo jakoj konkurenciji sa dr. transp. sredstvima
Ovako kao u primeru, nece se rangirati u vrh te liste
te dovode u pitanje opravdanost ulaganja i boljitka u žel. putnički saob.
jer se ona meri isključivo u broju korisnika
:sesir:
 
Zaustavljanjem međugradskih linija (regio vozovi, tj brzi vozovi) na stajalištima gradske železnice, sa velikom verovatnoćom se remeti takt vozova same gradske železnice. Međugradske linije su podložnije kašnjenju, pa ih je lakše prevući do krajnje stanice u Bgd ili barem do većih stanica ako se ne zaustavljaju na svakom stajalištu. Koliko ja znam, svi lokalni vozovi iz pravca Subotice tj Novog Sada i Šida se zaustavljaju na svim stajalištima. Samo brzi vozovi ne stoje na svim stajalištima. Te vozove ne treba zaustavljati, jer to niko u svetu ne radi....brzi voz služi da preveze putnike od tačke A do tačke B, što je brže i kvalitetnije moguće. Samim tim, prijem gradskih tokova putnika, na teritoriji grada Beograda, je protivno ideji tj nameni takvih voza, kao i kapacitetima koje ti vozovi imaju. Bitno je takve vozove zaustaviti na mestima gde postoje značajnija čvorišta sa linijama gradskog prevoza.
Ideje koju si predložio je identična situaciji da međugradski autobus kada uđe u grad Beograd staje na svako stajalište gradskog prevoza na svom putu do BAS-a.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=424346#p424346:1kez10nz je napisao(la):
voz » 22 Dec 2016 09:11[/url]":1kez10nz].... identična situaciji da međugradski autobus kada uđe u grad Beograd staje na svako stajalište gradskog prevoza na svom putu do BAS-a.
Tako je
Ne samo sto doprinosi vecoj udobnosti i dr kalkulacije putovanja
nego direktno smanjuje gužvu u Bgd što je bitna stavka za svu zajednicu
Modernizuje se ne samo pruga i saob. sredstva - vec i pristup i odnos :D
 
Rangovi vozova postoje sa razlogom, brzi i IC vozovi samo na najvaznijim stajalistima, putnicki kao sto staje na svakoj banderi do npr Nisa, tako i kroz Beograd da staje na svakoj. Samo je potrebno uskladiti gradski saobracaj ukljucujuci i gradsku zeleznicu sa polascima vozova. Ako voz dolazi u Beograd posle ponoci, ljudi nekako od stanica moraju stici kuci.
 
Pa ima istine i u jednom i u drugom.
Naravno da je bespredmetno razmatrati stajanje vozova za Bar, Sofiju ili Budimpeštu na više od dve stanice na područiju Beograda.
Sa druge strane, ljudima koji putuju na Novi Sad bi bilo idealno da voz ide iz npr. Ovče i da staje na svim stanica u Beogradu (P.Most, Vuk, K.Park, Prokop, NBG, Toša i dalje). Garantujem da bi to dovelo još dosta putnika. U tom smislu podržavam prebacivanje putničkog iz Niša na Prokop i Zemun, uz naravno kritiku što ne staje na Kneževcu i Toši.

...inače, u Beogradu ne postoji ni jedna stanica gradske železnice. Postoje samo stanice i stajališta Infrastrukture ŽS, koje i treba da se koriste i za druge vozove.

...i da, većina autobusa sa juga staje na Autokomandi i kod Hitne.
 
За возове за НС потписујем то што си написао, али мислим и да би сваки воз са југа и са запада који опслужује Београд морао да стаје на све станице кроз које пролази: Раковица, Прокоп, НБ и Земун. Чвор је тако и пројектован.

Уз то, бар један пар возова ка Нишу и Пријепољу дневно (каснопоподневни) требало би да стаје на Тошином бунару, услед близине Студентског града. Вероватно би се могла увести још по нека таква цака у ред вожње.

Све то, наравно, под условом да Србијавоз није бирократска љуштура, већ предузеће које води рачуна о пословном резултату и приходима.
 
Kada bismo na glavnim pravcima imali više od jednog voza za sat vremena u većem delu dana (a negde sada imamo i samo jedan voz u 3–4 sata), onda bi stroga podela vozova po rangu imala smisla. Kad sam bio u Holandiji, mogao sam da biram da li ću ući u brzi voz (Intercity) koji nema nijednu stajanje ili u lokalni (Sprinter) koji staje na svakoj stanici. Pritom je neverovatan osećaj kako na četvorokolosečnoj pruzi oba voza kreću u isto vreme, idu paralelno nekoliko minuta, a onda brzi projuri kroz prvu sledeću stanicu. Naravno, ovakav luksuz sebi mogu da priušte kada je od ranog jutra do kasne večeri najveći interval između vozova 15 minuta, a nekada i samo 5 minuta.

A kod nas ljudi uglavnom ni ne mogu da biraju, već se voze onim vozom koji ide u vreme koje im odgovara. Ali problem nastaje kada se ukidaju stajanja na stanicama koje je koristilo dosta putnika. Dosta putnika iz vozova Beograd – Novi Sad je ulazilo/izlazilo u Zemunu, a onda su prošle godine odlučili da ostave svega četri voza, a da ostalih 14 vozova ne staje u Zemunu, čime je napravljen problem velikom broju ljudi. Iz ličnog iskustva znam koliko je mučno stići od Novog Sada do Zemuna u vreme kada nema direktnih vozova, pa još i vikendom kada BG voz ide na sat vremena (i uglavnom ga u Batajnici treba čekati više od pola sata), a i 73 ima proređen red vožnje. A sva ta muka da bi se uštedelo minut-dva, koja se svakako izgube na ukrštanju vozova između Stare Pazova i Novog Sada.
 
"Taj projekat je obuhvatio rekonstrukciju i modernizaciju postojećeg koloseka i izgradnju potpuno novog koloseka i vraćanje na projektovanu brzinu od 120 kilometara na sat", istakao je Sultanov.

Ova izjava mi nije jasna, zar nismo konstatovali pre par dana da na starom koloseku još uvek važe stare brzine i da stari kolosek nije modernizovan?
 
Losa je bila konstatacija. Stare brzine mozda vaze dok prodje "probni" period.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=424263#p424263:48s02ga6 je napisao(la):
tragac » 21 Dec 2016 06:31 pm[/url]":48s02ga6]Sa novim redom vožnje počeo je zatvor pruge na deonicama BG-Lajkovac i sve južno od Niša. To će trajati mesecima. Zašto nisu uvedeni privremeni vozovi za zamenu Beograd-Kragujevac-Užice sa 711 u sinhronu ili nešto slično? Od ovolikih zatvora pruga imamo višak voznih sredstava u putničkom saobraćaju.
Постоје 2,5 пара возова дневно, за које је обезбеђена замена аутобусима на релацији Београд-Лајковац:
У 9:10 за Бар
У 15:25 за Пријепоље
У 4:02 из Ужица Пријепоље-Београд
У 10:15 из Ужица Врбница - Београд
У 15:32 из Ужица Бар-Београд
voz":48s02ga6 je napisao(la):
Zaustavljanjem međugradskih linija (regio vozovi, tj brzi vozovi) na stajalištima gradske železnice, sa velikom verovatnoćom se remeti takt vozova same gradske železnice. Međugradske linije su podložnije kašnjenju, pa ih je lakše prevući do krajnje stanice u Bgd ili barem do većih stanica ako se ne zaustavljaju na svakom stajalištu. Koliko ja znam, svi lokalni vozovi iz pravca Subotice tj Novog Sada i Šida se zaustavljaju na svim stajalištima. Samo brzi vozovi ne stoje na svim stajalištima. Te vozove ne treba zaustavljati, jer to niko u svetu ne radi....brzi voz služi da preveze putnike od tačke A do tačke B, što je brže i kvalitetnije moguće. Samim tim, prijem gradskih tokova putnika, na teritoriji grada Beograda, je protivno ideji tj nameni takvih voza, kao i kapacitetima koje ti vozovi imaju. Bitno je takve vozove zaustaviti na mestima gde postoje značajnija čvorišta sa linijama gradskog prevoza.
Ideje koju si predložio je identična situaciji da međugradski autobus kada uđe u grad Beograd staje na svako stajalište gradskog prevoza na svom putu do BAS-a.
Нема ту ни велике ни мале вероватноће. Ако говоримо о пропусној моћи пруге, и могућности формирања кашњења из саобраћајних разлога, максимум пропусне моћи и поузданости саобраћаја је када су сви возови истог ранга. Дакле, обрнуто, уколико се сви возови заустављају на свим станицама, већа је поузданост и капацитет. Чак, Стедлери имају боље карактеристике убрзања од РВР-ова за БГ:ВОЗ, и нижи под, што надокнађује мањи број врата.

Добро је погодио поенту неко, да су нека значајнија убрзавања вредна само ако заиста имамо јако пуно возова. Други случај је када немамо баш премало возова, а на одређеним станицама заиста немамо неки озбиљан прилив путника. Став Србија воза, зашто мало возова стаје на Тошином бунару, је да постоји врло висока фреквенција локалних возова између Новог Београда и Батајнице, па путници између могу да преседају. Наводили су ми школски пример са саобраћајног факултета, о уштедама коришћењем зонске станице, али који је применљив само за изразито моноцентричне градове. Званичан предлог реда вожње на релацији Београд - Нови Сад у мају месецу, када смо га предали, био је да свака два сата буду локални возови Нови Сад - Панчево Војловица, а између њих брзи возови, од којих је само један био Београд - Нови Сад. Остало, Крагујевац- Сомбор 2 пара, Нови Сад-Краљево један пар, Београд-Суботица један пар, 3 међународна ка Будимпешти, од чега 2 из Ниша, Суботица - Бар један пар и међународни Скопље - Суботица.

Међутим, у самом Удружењу, доста чланова мисли да би и међународни возови требало да стају у Тошином бунару и у Земуну, са чиме се ја не слажем. Односно, слажем се једино уколико се међународни воз пребаци у Прокоп, па је заустављање свих возова на Тошином бунару и у Земуну борба за сваког путника. Иначе, уколико би се остварио план уређења Земуна по захтевима петиције, коју правимо, имало би смисла да се готово сваки воз зауставља у Земуну.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=424704#p424704:384pd0bk je napisao(la):
Karlo del Ponte » Sat Dec 24, 2016 1:58 am[/url]":384pd0bk] Наводили су ми школски пример са саобраћајног факултета, о уштедама коришћењем зонске станице, али који је применљив само за изразито моноцентричне градове.

Meni se upravo i cini da je namjera planera saobracaja da formiraju linije brzih vozova koji ce na podrucju Beograda stajati SAMO na jednoj stanici - Prokopu. Kao potvrdu toga vidim najavu o dizanju brzine na dionici kroz NBG.

I tako, od stalno ponavljane teze da ce Prokop biti samo jedna od 4 jednakovazne stanice u cvoru, doci cemo do toga da cemo velika finansijska sredstva trositi na izgradnju jedne jedine terminalne stanice na prolaznoj pruzi. Na taj nacin prisiljavamo se da pravimo veliko saobracajno cvoriste na mjestu koje je sad skoro potpuno odsjeceno od grada. Prisiljavamo se da trosimo velika finansisjka sredstva dovodeci na to mjesto sredstva javnog saobracaja, istovremeno rizikujuci da nam zbog nedostatka sredstava propadaju ostali elementi u cvoru i da na kraju dobijamo neefikasan sistem prevoza. I u Beogradu i u ostatku Srbije. To se zove los menadzment.
 
Редови вожње заиста (као да) су прављени по мери железничара. Али највеће изненађење за мене је било кад сам видео једног шефа секције како службено путује у Београд (било је ту још двоје службеника железнице, али заиста не знам на којим су радним местима). У питању је био ИЦС воз и очигледно је његов ред вожње направљен тако да дођу на посао, седну у воз и стигну у Београд на састанак. А није битно то што радно време велике групе потенцијалних корисника железнице (људи који из Пазове, Инђије па чак и Новог Сада путују у Београд на посао) почиње пре доласка тог воза у Београд.
 
20161223_121936.jpg


20161223_121948.jpg


20161223_122002.jpg
 
Jedno vreme relacija Požarevac-Beograd imala je 6 polazaka, voz je putovao oko 2 sata i 20 minuta, sve je bilo redovno, međutim, niko to nije reklamirao, pokazao građanima pa su vozovi išli mahom prazni.
Kakva je situacija sada?
jedna linija
Iz požarevca: 3901 19:56 25.12.2016 22:45 25.12.2016 02:49
Iz Beograda: 3900 16:38 25.12.2016 19:37 25.12.2016 02:59
Dakle, sada ide jedan voz, treba mu skoro 3 sata da pređe nešto što se kolima pređe za 50 minuta a autobusom za 1h i 15 min.
Dalje, umobolno je i vreme polaska, jer je veća potreba požarevljana da idu u beograd nego obrnuto, pa ako se nadaš povratnom putu moraš da nađeš hotel ili dobru klupu!
Pored ove relacije imamo još 4 voza za smederevo i 1 za malu krsnu (relacija od oko 15-20km) i ni jedan voz za zaječar koji ide kroz veoma siromašan kraj (i nije elektrifikovan). Požarevac je do skoro imao i prugu do kostolca (park u samom centru) ali su uništili prugu na ulazu, a to bi bilo idealno za jednu metro-voz liniju koja bi smanjila jurnjavu i pomogla radnicima elektrane i kopova.
bilo je tu i nekih industrijskih koloseka ali to je davna istorija.
BRUKA I SRAMOTA! mogli su za zaječar da stave jednu rusku, i da malo doteraju relaciju bg-požarevac koja za male pare može da se spusti bar na 2h i za nešo veće na sat i po što bi bilo sasvim zadovoljavajuće.

E sad, moram da zapazim i ovu najavu kineske investicije, oni sad repariraju prugu od bg centar do nekle? pa taj deo nam je realno u najboljem stanju! zar nije logično reparirati deonicu ns-su? u daleko je lošijem stanju, i jeftinije je nju rekonstruisati! skratio bi se put za suboticu sa 4 na 3h sigurno!
 
i jednim delom(kratkim) u blizini smedereva se vozi i do 100 kmh. najveći problemi su tu na prelazima pruga gde voz stoji i na nekim mostićima preko odvoda, kanala i potočića gde voz ide.. ili ne ide, teško je utvrditi, a ta količina metala i nekoliko rampi sigurno ne koštaju toliko da e može da se učini! i eto, bar 20 minuta da se skine sa relacije!
ali avaj, niko tu nema neku stvarnu želju da voskrsne železnicu.
 
RTS, 27.12.2016.
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... ranje.html

Железнице чека реструктурирање

Од првог јануара, "Желенице Србије", које чине три зависна предузећа "Инфраструктура", "Карго" и "Србија воз", ући ће у нову фазу реструктурирања која подразумева отпуштање око 3.000 радника, али и нови инвестициони циклус. Ове године је из Русије испоручено свих 27 моторних гарнитура, које ће возити путнике преко 125 километра нових колосека. Две велике светске силе су инвеститори и кредитори обнове Железнице Србије – Кина и Русија, које су нашле заједнички интерес да граде пруге у Србији.

Тренутно је највећи инвеститор на српским железницама – руска железница, која из кредита од 800 милиона долара обнавља пруге и железничку инфраструктру. Ове године је завршена двоколосечна пруга Београд–Панчево, али је и обновљено много деоница Коридора десет. Руси заједно са Кинезима од пролећа треба почну са градњом пруге од Београда до Будимпеште.

"Када се заврши, за три до четири године, ова пруга ће бити двоколосечна, моћи ће да прими возове који иду брзином до 200 километара на сат, а теретни возови ће моћи да иду 120 километара на сат. Од Београда до Будимпеште моћи ће да се стигне за три и по сата", истиче специјални саветник у Министарству инфраструктуре Раде Обрадовић.

Кинези дају комплетну телекомонуникациону инфраструктуру на овој прузи, што значи аутоматизацију саобраћаја, али и интернт везу за путнике. Домаћи пројектанти сарађују са кинеском компанијом "Хуавеј", а носилац пројекта је домаћа фирма ЦИП.

"Машиновође ће имати мање посла, возови ће се аутоматски укрштати, смањиће се људске грешке и повећати безбедност", напомиње пројектант ЦИП-а Илић Ана.

"Инфраструктура железнице" је задовољна изградњом пруга и сарадњом са страним партнерима, а овогодишњи резултати су импозантни.

"Ове године, за 215 милиона евра обновили смо 125 километара пруге, и припремили значајне пројекте за 2017. годину, када нас очекује инвестиција од око 640 милиона евра и око 275 километра нових реконструисаних пруга", рекао је генерални директор "Инфраструктуре" Душан Гарибовић.

Најбоља вест је да више од 50 одсто послова на нашим пругама раде домаће фирме, тако да се шине ни прагови не увозе. Са Кинезима је за пругу Београд–Будимпешта направљен договор да учешће буде 54 према 46 у корист кинеских фирми, али ће и тај посао донети и вишемилионску зараду домаћим добављачима материјала.
 
Vrh