Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Brzomanija.
Nepomeniku nije nakraj pameti da predloži brzu prugu Beograd-Banja Luka, gde je čak i teren lakši a putnika bi bilo jedno dvadeset puta više nego do bilo kog grada u Federaciji? Očekivano od vlasti koja forsira autoput Beograd-Sarajevo preko Tuzle, a za Republiku Srpsku ih zabole k...... što se putuje 5 i po sati od Rače do Banjaluke, i to noću kada nema nikakvih gužvi.
 
Nepomeniku nije nakraj pameti da predloži brzu prugu Beograd-Banja Luka, gde je čak i teren lakši a putnika bi bilo jedno dvadeset puta više nego do bilo kog grada u Federaciji? Očekivano od vlasti koja forsira autoput Beograd-Sarajevo preko Tuzle, a za Republiku Srpsku ih zabole k...... što se putuje 5 i po sati od Rače do Banjaluke, i to noću kada nema nikakvih gužvi.
čudno baš pošto bi onda mogli voz da pošalju umesto autobuse
 
Pazite sad ovo:
Mi sa 150 km novih pruga (sto realno nije toliki izdatak) na par kljucnih mesta u zemlji da spojimo po 2 tacke koje su uglavnom udaljene nekih 40 km i gde fali pruga, mi bi povecali promet i povezanost cele drzave za bar 50%.
Ostavljam vas da sagledate o kojim deonicama bi se radilo ;)
 
Nepomeniku nije nakraj pameti da predloži brzu prugu Beograd-Banja Luka, gde je čak i teren lakši a putnika bi bilo jedno dvadeset puta više nego do bilo kog grada u Federaciji? Očekivano od vlasti koja forsira autoput Beograd-Sarajevo preko Tuzle, a za Republiku Srpsku ih zabole k...... što se putuje 5 i po sati od Rače do Banjaluke, i to noću kada nema nikakvih gužvi.
A kuda bi išla ta pruga kroz RS? Kroz zaseoke sa max. 10-15 kuća? Koja je korist takve pruge sem bacanja para? I opet bi udarila na dvije postojeće pruge (Brčko - Tuzla, koja dalje ide do Doboja i Bosanski Šamac - Doboj)... Inače autocesta BG-BL je već ucrtana u planovima:
1763706759774.png
Od Banja Luke do Rače je 3h30m kroz Bosnu, 3h kroz Hrvatsku (Banja Luka - Bosanska Gradiška - Bajakovo).
 
Poslednja izmena:
Malo im je što su bez preke potrebe ukinuli glavnu borsku stanicu u centru, hoće li sada i celu prugu izmestiti u neki p***ovac daleko od civilizacije? Posle 130 godina R.I.P. putnički vozovi na istoku Srbije :mad: 🤬
Samo bi trebali da izmeste prugu iz postojećeg tunela u drugi. Stanica ostaje na istom mestu. Otprilike izmeštaju deonicu ŽS Bor - Mali Krivelj.
https://www.ekapija.com/news/530067...boru-neophodno-izmestanje-pruge-nova-trasa-sa
 
A kuda bi išla ta pruga kroz RS? Kroz zaseoke sa max. 10-15 kuća? Koja je korist takve pruge sem bacanja para? I opet bi udarila na dvije postojeće pruge (Brčko - Tuzla, koja dalje ide do Doboja i Bosanski Šamac - Doboj)... Inače autocesta BG-BL je već ucrtana u planovima:
Pogledajte prilog 258865Od Banja Luke do Rače je 3h30m kroz Bosnu, 3h kroz Hrvatsku (Banja Luka - Bosanska Gradiška - Bajakovo).
Kad ne bi bilo blokade u predsedništvu, hipotetički bi mogla da se izgradi i brza pruga preko Tuzle, novom trasom Šabac-Bijeljina-Tuzla-Doboj-Prnjavor-Laktaši-Banja Luka, a mogla bi i preko Brčkog, Modriče i Dervente. A i to bi išlo jako teško ako se Kina ne bi uključila u taj projekat. Nepomenik se besomučno hvali da je "on izgradio 200 kilometara brze pruge u Srbiji", ni od toga ne bi bilo ništa da ta trasa već nije bila ucrtana u kineski projekat Pojas i Put i da Mađarka, Makedonija i Grčka nisu pristupile toj inicijativi. Kinezi su kupili luku Pirej i ceo Koridor 10 od Budimpešte do Pireja će biti brza pruga, ako bi kupili luku Ploče onda bi možda čak i Sarajevo uletelo u jednačinu da se spoji sa brzom prugom Beograd-Budimpešta, ali male su šanse za to i prirodne prepreke su skoro neprohodne bez zaobilaženja.
 
Kraljevo

 
Kraljevo

Jel se stara stanična zgrada u Kraljevu nalazi ovde između autobuskog parkinga i groblja, tačno iza ovih kioska koji se vide na Gugl Stritvjuu? Tu se nalazi i ložionica sa okretnicom kako je rekao železničar u videu, mislim da je samo napravio lapsus kada je rekao da je nova stanica sagrađena "800 metara zapadno od stare", ovo mesto se na mapi nalazi zapadno od današnje železničke i autobuske stanice.
 
Poslednja izmena:
Jel se stara stanična zgrada u Kraljevu nalazi ovde između autobuskog parkinga i groblja, tačno iza ovih kioska koji se vide na Gugl Stritvjuu? Tu se nalazi i ložionica sa okretnicom kako je rekao železničar u videu, mislim da je samo napravio lapsus kada je rekao da je nova stanica sagrađena "800 metara zapadno od stare", ovo mesto se na mapi nalazi zapadno od današnje železničke i autobuske stanice.
U pravu si, napravio je lapsus, trebalo je da kaže istočno. Uzgred, ovaj što priča nije železničnar nego je kustos Narodnog muzeja u Kraljevu. Obuko je železničku uniformu za potrebe snimanja ovog priloga ;)

Krenuli su da objavljuju odlične tekstove vezane za izgranju železnica.

 
Poslednja izmena:

Zaboravili 150 metara, pa dokle više 🤦🏻
A dobro, nije zaboravljeno već je planirano da se radi do stacionaže ulaznog signala stanice Dimitrovgrad.
Glavno je pitanje zašto nije rađeno do ulaznih skretnica. Razlog neki postoji.
 
Kada je rađena rekonstrukcija stanice Dimitrovgrad odrađeno je 150 metara ispred ulazne skretnice, kompletno sa PP.
Na earthu se to bolje vidi 2005.
Screenshot (1320).png


Kada je rađen projekat za modernizaciju tih 150 metara zasigurno nisu prešli eksploatacini vek i onda je možda projektant to preskočio ili pak je došlo do neke zabune, ko će ga znati.
To mi jedino pada na pamet.
 
Vrh