Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Donekle bi razumeo logiku ocajnickog poteza da blokiras saobracaj taj dan kad je skup ali citava 4 dana blokiras i privredu i putnike, mozgabez.
 
Poslednja izmena:
Možda bi stvarno trebali u svetlu ovakvih učestali nemilih događaja ozbiljno da razmislimo pa da u slučaju krađe ili kvara APB kao južnoafrikanci onomad angažujemo babuna skretničara/signalistu. Tehnika može da zakaže ali babun nikada.
 
Donekle bi razumeo logiku ocajnickog poteza da blokiras saobracaj taj dan kad je skup ali citava 4 dana blokiras i privredu i putnike, mozgabez.
Nema razumevanja. Nego istragom da se utvrdi ko je nalogodavac te naredbe, a svi znamo ko je, npr ceo upravni odbor jedne partije u Srbiji, i da se utvrdi krivica i zbog lazne dojave i terorizma svi osude na zatvorske kazne.
 
Donekle bi razumeo logiku ocajnickog poteza da blokiras saobracaj taj dan kad je skup ali citava 4 dana blokiras i privredu i putnike, mozgabez.
Što je najgore - hajde, srbi, navikli smo..ali puni vozovi rusa, afrikanaca, azijata i ti dođeš po treći put i ugasiš vozove na 4-5 dana, pa bilo bi me sramota pa ne znam ko da sam
Štaviše me ne bi čudilo da na relaciji od NSa ima više redovnih stranaca nego našeg naroda
 
Koja količina neukosti i gluposti u 3 minuta, da čoveku opadne IQ dok ovo sluša. "Nećemo podeljenu Jagodinu, hoćemo brzu prugu van gradа", i onda da stanica u pm van grada од 40.000 stanovnika ima 5 putnika dnevno zato što će biti predaleko od svih škola, bolnice, radnih mesta i stambenih naselja, a bez krštenog javnog prevoza (naravno) ? Hoćemo brzu prugu da njome vozovi tutnje prazni 200km/h?

Lik gleda raspad od sadašnje pruge i misli da će se u budućnosti spuštati rampa kad god nailazi Soko. Nije se informisao da su sve pruge za velike brzine u svetu а i kod nas potpuno denivelisane, tj. bez prelaza u nivou, samo nadvožnjaci i podvožnjaci, ograda duž cele trase i zvučna izolacija tamo gde prolaze kroz naseljena mesta ili u njihovoj neposrednoj blizini. Kako Batajnica sa više stanovnika od Jagodine već 4 godine nije "podeljena" ili "ugrožena" brzom prugom? Ili onoliki Novi Beograd i Novi Sad? Subotica kroz čije gradsko jezgro prolazi pruga? Trebamo izvući neku pouku iz Beške, Malog Iđoša i Vrbasa koji su već dobili stanice u divljini, a i Bor je ojađen anticivilizacijskom odlukom da mu se stanica u centru ukine iako nema brzu prugu, susedni Majdanpek je ojađen već pri samoj izgradnji pruge i stanice 8 kilometara od grada pedesetih, pitanje da li je stanica pod njegovim imenom sa tako katastrofalnom lokacijom imala neku veću potražnju putnika čak i u to vreme. Ova iracionalnost je na nivou fobije od patuljaka koji žive u televizoru.
 
Poslednja izmena:
Častila infra otvaranje, vozi se u staničnom Ćićevac - Paraćin.
Od ljudi čujem da je tako već neko vreme i da su primetili da vozovi staju ispred bloka i da trube, nakon čega ulaze u stanicu Paraćin.


Koja količina neukosti i gluposti u 3 minuta, da čoveku opadne IQ dok ovo sluša. "Nećemo podeljenu Jagodinu, hoćemo brzu prugu van gradа", i onda da stanica u pm van grada од 40.000 stanovnika ima 5 putnika dnevno zato što će biti predaleko od svih škola, bolnice, radnih mesta i stambenih naselja, a bez krštenog javnog prevoza (naravno) ? Hoćemo brzu prugu da njome vozovi tutnje prazni 200km/h?...
Jagodina ima 35.000 ljudi naselje, a opština 65.000
Imaju dobar gradski prevoz koji je par godina besplatan. Dve gradske i desetak prigradskih linija, sve besplatno, plus linija Jagodina-Ćuprija-Paraćin, koja od korone ide na pola sata, ali se plaća i to baš skupo. Valjda je gradska karta 80 din, a do Ćuprije 300 ili tako nešto. Monopol.

Nego da se vratim na ovu glupost oko izmeštanja pruge.
Tačno je da pruga prolazi nekih 500m od centra, 100m od pijace. Ali ta trasa apsolutno ne sputava razvoj Jagodine ni na koj način. Naprotiv, oni su jedan od retkih gradova gde su u krugu od stotinak metara autobuska međugradska i prigradska, železnika, kao i peron industrijskog koloseka koji je prevozio putnike, sa 6 polazaka dnevno i to oduvek besplatno.
Kao što sam već pisao, upravo je ta industrijska pruga nešto što sputava Jagodinu, a ne Koridor.
Zapravo, glavni problem nije sama pruga nego planirano ukidanje PP kod starog Juhora. Na nekih 500m u jednom i možda 1km u drugom postoje nadvožnjaci, a između postoji i pešačko biciklistički pothodnik.
Tako da ako bi im ponudili neki podvožnjak i tu gde su ovo snimali, ne bi bilo nikakvih problema.
Inače, firma od koje je počeo Palma se nalazi tu odmah pored tog PP

A što se tiče putnika, večeras je iz Jagodine za Kraljevo krenuo Re voz u kome su bili samo MV i kondukter.
 
Jagodina ima 35.000 ljudi naselje, a opština 65.000
Imaju dobar gradski prevoz koji je par godina besplatan. Dve gradske i desetak prigradskih linija, sve besplatno, plus linija Jagodina-Ćuprija-Paraćin, koja od korone ide na pola sata, ali se plaća i to baš skupo. Valjda je gradska karta 80 din, a do Ćuprije 300 ili tako nešto. Monopol.
Mnogi gradovi i gradići po Srbiji imaju neki oblik gradskog prevoza, ali to što je u Jagodini, Nišu i još ponegde besplatan ne znači da je i dobar. I u Beogradu je prevoz hororčina za grad te veličine, ali busevi bar idu često na ogromnoj većini linija. Svi ostali gradovi su kameno doba u pogledu mobilnosti ljudi koji nemaju kola, intervali od 20 minuta pa naviše, Niš i Novi Sad imaju najjače linije na 15-20 minuta u špicu, Subotica, Kragujevac, Užice, Valjevo, Pančevo na pola sata, a Zrenjanin, Kraljevo, Novi Pazar, Bor i na sat vremena. Još manji gradovi najčešće imaju 5-10 gradskih polazaka dnevno. Šinski sistemi van Beograda nepostojeći a zglobni busevi endemski. Bio sam više puta u Jagodini i ne znam ni da postoje te dve linije niti sam ih primetio, znam da je prevoz na prigradskoj teritoriji besplatan pošto su mi jednom kartu do Rekovca računali od nekog sela na granici te opštine. Ako se ne daj bože i ovde usvoji debilizam da brza pruga promaši grad za kilometar i po kao u Vrbasu, čisto sumnjam da će uvesti neku gradsku liniju do stanice koja će imati RV prilagođen vozovima, pošto se to nije desilo ni u njemu. Ni zamenski autobus na relaciji Petrovaradin-centar Novog Sada nije od preterane koristi železničkim putnicima, koliko čujem.
Nego da se vratim na ovu glupost oko izmeštanja pruge.
Tačno je da pruga prolazi nekih 500m od centra, 100m od pijace. Ali ta trasa apsolutno ne sputava razvoj Jagodine ni na koj način. Naprotiv, oni su jedan od retkih gradova gde su u krugu od stotinak metara autobuska međugradska i prigradska, železnika, kao i peron industrijskog koloseka koji je prevozio putnike, sa 6 polazaka dnevno i to oduvek besplatno.
Kao što sam već pisao, upravo je ta industrijska pruga nešto što sputava Jagodinu, a ne Koridor.
Zapravo, glavni problem nije sama pruga nego planirano ukidanje PP kod starog Juhora. Na nekih 500m u jednom i možda 1km u drugom postoje nadvožnjaci, a između postoji i pešačko biciklistički pothodnik.
Tako da ako bi im ponudili neki podvožnjak i tu gde su ovo snimali, ne bi bilo nikakvih problema.
Inače, firma od koje je počeo Palma se nalazi tu odmah pored tog PP

A što se tiče putnika, večeras je iz Jagodine za Kraljevo krenuo Re voz u kome su bili samo MV i kondukter.
I Subotica je imala jako malo putnika prema jugu kada su se vozovi vukli <50km/h propalom starom jednokolosečnom prugom. Sada je treća najprometnija železnička stanica u Srbiji, posle Prokopa i Novog Beograda. Golim okom se vidi da trenutno ima više putnika od Novog Sada čija stanica je (valjda) privremeno izmeštena u Petrovaradin. Jagodinska stanica ima odličan položaj blizu centra, i kada bi stvarno postojala mogućnost da se do Niša i Beograda stigne za sat vremena ili manje sigurno bi punila i praznila vozove mnogo više nego autobuse koji su ne samo sporiji nego i skuplji. Ne sme proći njena seoba u neku pripizdinu daleko od ljudi, kao da nije dovoljno što je već odlučeno da se sa izgradnjom brze pruge ukine gomila seoskih stanica između Niša i Beograda. Manjim mestima u Moravskoj Dolini svakako ne treba Soko, ali brži i češći Re Flirtovi bi im značili itekako.
 
Poslednja izmena:
Od ljudi čujem da je tako već neko vreme i da su primetili da vozovi staju ispred bloka i da trube, nakon čega ulaze u stanicu Paraćin.

Ako je blok kod pp, moguće da su i njega zaveli kao u kvaru, mada ne verujem, takođe Ćićevac ide kao otvorena pruga, preko skretnica max 10 km/h i mora da se osmotri da li je prema datom putu vožnje.
 
Da ne gušimo ovde, postoji tema za gradski saobraćaj, ali radi istine da potvrdim da jesi u pravu za Jagodinu, te dve gradske linije voze sa takom od pola sata i više.
U Nišu u špicu ima linija koje veze često, ali koliko se sećam kec (linija 1) je nekada vozio na 7 minuta, a sad samo u špicu.

A stvarno se nadam da će raditi južnu prugu jer se totalno raspada i takođe se nadam da će u Jagodini ostati tu gde jeste i sada. A ako je baš toliko bitan taj PP za funkcionisanje grada, neka urade podvožnjak.
 
Pozdrav,

Kolosek levo - Rumunija, kolosek desno - njiva...

arh-2025-zel-infr-srb-II-0773.jpg


Kolosek desno - stanica Vršac, kolosek levo - isto stanica Vršac...

arh-2025-zel-infr-srb-II-0774.jpg


pozdrav,

Petar
 
Koja količina neukosti i gluposti u 3 minuta, da čoveku opadne IQ dok ovo sluša. "Nećemo podeljenu Jagodinu, hoćemo brzu prugu van gradа", i onda da stanica u pm van grada од 40.000 stanovnika ima 5 putnika dnevno zato što će biti predaleko od svih škola, bolnice, radnih mesta i stambenih naselja, a bez krštenog javnog prevoza (naravno) ? Hoćemo brzu prugu da njome vozovi tutnje prazni 200km/h?

Lik gleda raspad od sadašnje pruge i misli da će se u budućnosti spuštati rampa kad god nailazi Soko. Nije se informisao da su sve pruge za velike brzine u svetu а i kod nas potpuno denivelisane, tj. bez prelaza u nivou, samo nadvožnjaci i podvožnjaci, ograda duž cele trase i zvučna izolacija tamo gde prolaze kroz naseljena mesta ili u njihovoj neposrednoj blizini. Kako Batajnica sa više stanovnika od Jagodine već 4 godine nije "podeljena" ili "ugrožena" brzom prugom? Ili onoliki Novi Beograd i Novi Sad? Subotica kroz čije gradsko jezgro prolazi pruga? Trebamo izvući neku pouku iz Beške, Malog Iđoša i Vrbasa koji su već dobili stanice u divljini, a i Bor je ojađen anticivilizacijskom odlukom da mu se stanica u centru ukine iako nema brzu prugu, susedni Majdanpek je ojađen već pri samoj izgradnji pruge i stanice 8 kilometara od grada pedesetih, pitanje da li je stanica pod njegovim imenom sa tako katastrofalnom lokacijom imala neku veću potražnju putnika čak i u to vreme. Ova iracionalnost je na nivou fobije od patuljaka koji žive u televizoru.
Hoće da im ukinu PP na bloku 1 i podele ulicu Kapetana Koče. "Odsečeno od grada" ostaje možda 50ak kuća i industrijska zona. Jedina caka je što već postoje nadvožnjaci na 600 m i na 1100 m od PP...
Nego gospoda neće da idu okolo do grada, niti da pešače 400 m do svojih kola sa druge strane pruge. Nije vredno pažnje.
 
Vrh