Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Radovi posle svečanog otvaranja završene pruge? Kome se žurilo? Zar tako nije i Železnička stanica u Novom Sad svečano završena i otvorena kao "najsigurnija u Evropi "
 
Каква кењажа. Па већ смо причали да су то два одвојена елемента.

I ona pukotina koja se stvorila i odvojila parče koje je postalo odvojeni element (koju glet masa sigurno neće popraviti niti držati), a to što viri armatura isto ništa što malo selotejpa i gleta ne može da reši. Inače je normalno da na tek otvorenim objektima viri armatura.
 
Poslednja izmena:
I ona pukotina koja se stvorila i odvojila parče koje je postalo odvojeni element (koju glet masa sigurno neće popraviti niti držati), a to što viri armatura isto ništa što malo selotejpa i gleta ne može da reši. Inače je normalno da na tek otvorenim objektima viri armatura.
Ako već ne znaš šta je otiđi na Google ili na ChatGPT i pitaj šta je "zaštitni sloj betona do armature" ili "concrete cover" pa ćeš videti o čemuje reč. Taj sloj nema nikakvu konstruktivnu ili statičku ulogu, i njegova primarna uloga je da štiti armaturu od prodora vlage i drugih agresivnih materija. Kad dođe do pucanja ili prslina tog zaštitnog sloja (kao što se desilo u Subotici) on se zapunjava raznim smesama (epoksidne, polimerne, cementne, poliuretanske...) kako bi povratio svoju primarnu ulogu - sprečavanje prodora vlage do armature. Eto, to rade u Subotici na mostu.
 
Ako već ne znaš šta je otiđi na Google ili na ChatGPT i pitaj šta je "zaštitni sloj betona do armature" ili "concrete cover" pa ćeš videti o čemuje reč. Taj sloj nema nikakvu konstruktivnu ili statičku ulogu, i njegova primarna uloga je da štiti armaturu od prodora vlage i drugih agresivnih materija. Kad dođe do pucanja ili prslina tog zaštitnog sloja (kao što se desilo u Subotici) on se zapunjava raznim smesama (epoksidne, polimerne, cementne, poliuretanske...) kako bi povratio svoju primarnu ulogu - sprečavanje prodora vlage do armature. Eto, to rade u Subotici na mostu.

Ne treba mi chagpt da vidim da na novoj konstrukciji imaš pukotinu i armaturu koja viri. Ako je njima već propala zaštita koju su već primenili pri izgradnji konstrukcije šta je garancija da će ova brzinska popravka bilo šta tu rešiti, nadzor očigledno nije radio svoj posao.

То што смо видели није конструктивни поправак већ херметитација пукотине да не би улазила вода

A zašto imamo pukotine na potpuno novoj konstrukciji? To nisam viđao na drugim sličnim objektima koji se kvalitetno urade, a pratim gradnju baš dugo. Za ovakve stvari bih naterao izvođaca da odradi od nule sve jer se vidi po onim snimcima iz blizine da se radi o fušeraju, naravno ovde će se sve zamaskirati pa ćemo sutra mi plaćati popravke a ne Kinezi.
 
Resnik-Bela Reka
1000005464.jpg
1000005466.jpg
1000005465.jpg
 
Чекај, камион се закуцао у вагоне??
Ispali vagoni ispred Bele Reke. Pomoćni voz otišao gore i vratio to na šine. Po nezvaničnim pričama,kad je podignuto nije obezbeđeno od samopokretanja. Momci iz pomoćnog voza krenu sa ovim kamiončićem nazad ka Resniku. Vagoni se pokrenu i stignu ih negde na pola puta.
 

Da li neko zna gde se planira uređenje privremenog stajališta u Novom Sadu o kojem priča Mićin?
 
Na šta liči ovaj kamion dobro žive glave izvukoše ljudi. U Austriji i Nemačkoj često viđam vagone na sporednim kolosecima sa ovakvim čokovima nemam pojma da li bi moglo da osigura vagon pun uglja ali bolje išta nego ništa 😜
5910_01-600x600.jpg
 
Ček oni imaju pružne prelaze u nivou pruge?
 
To je zato sto oni imaju originalnu pravu prugu za obične brzine.
A mi nažalost imamo lažnu brzu prugu pa je kod nas sve denivelisano, čak je svako selo kod nas dobilo tipsku stanicu za brze pruge sa 2 prolazna koloseka u sredini i 2 bočna za manipulaciju putnika. Jbt koji bedak.
Opet smo dobili mačku u džaku i kod suseda je bolje kao i uvek.
 
Da. Već smo to pominjali dosta puta. Kod njih je 160 km/h sa pružnim prelazima u nivou. Ali su im stanice i stajališta mnogo bolje izvedeni nego kod nas.
Ne zameri, zboravljam detalje. Šteta mogli su iskoristiti priliku da urade kompletnu denivelaciju to je nekako future proof.

I koliko prelaza imaju u nivou sa prugom?
 
Oni imaju onu malu ogradicu izmedju koloseka na stanicama da ljude ne prelaze preko šina.

Čak su i tu bolji od nas…

Da, prosto mi je neverovatno do to kod nas nisu uradili, a pruga za 200 km/h.

Organizacija prostora na peronima i uopšteno obeležavanje stanica i putničkog prostora na stanicama je takođe nebo i zemlja kod njih i kod nas.
 
Vrh