Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Mislim da ovo nije važeće, kad puste prugu biće 160 km/h pa će vreme vožnje biti oko 3:30 (sa granicom) ili oko 3 sata bez granice
Bilo bi dobro ali videćemo, do sredine jula će da objave novi nacrt, ovaj što postoji je pretpostavljao saobraćaj od 7. jula.

Neće biti zadržavanja na granici.
Bilo bi dobro, po schengenu jeste moguće, ali nisam siguran koliko je to zasad samo želja naših, u Mađarskim medijima se ništa ne spominje... Pretpostavljam da ćemo možda znati nešto više kad izbace nacrt za 2025/26 pa da li ima stajanja u Kelebiji ili ne.
 
Bilo bi dobro ali videćemo, do sredine jula će da objave novi nacrt, ovaj što postoji je pretpostavljao saobraćaj od 7. jula.


Bilo bi dobro, po schengenu jeste moguće, ali nisam siguran koliko je to zasad samo želja naših, u Mađarskim medijima se ništa ne spominje... Pretpostavljam da ćemo možda znati nešto više kad izbace nacrt za 2025/26 pa da li ima stajanja u Kelebiji ili ne.
Receno je skoro da nece biti zadrzavanja, videcemo jos
 
Bilo bi dobro ali videćemo, do sredine jula će da objave novi nacrt, ovaj što postoji je pretpostavljao saobraćaj od 7. jula.


Bilo bi dobro, po schengenu jeste moguće, ali nisam siguran koliko je to zasad samo želja naših, u Mađarskim medijima se ništa ne spominje... Pretpostavljam da ćemo možda znati nešto više kad izbace nacrt za 2025/26 pa da li ima stajanja u Kelebiji ili ne.
Govorio je nedavno i njihov ministar o tome, naime da će se organizovati kontrole tako da ne bude stajanja.
 
 
Ono što sam do sad primetio

- nemamo nikakvih pomaka kad je u pitanju međunarodni saobraćaj (sem ovih "studija" o BGD-BUD vozu). Sem Roszke i Bara nema ničeg više.
- brzina na deonici Vršac-Pančevo Varoš je smanjena sa 100km/h na 80km/h, vreme vožnje produženo za nekih 10-15 minuta
Znači nikakve nove linije u unutrašnjem saobraćaju?
 
Znači nikakve nove linije u unutrašnjem saobraćaju?
Ni nema gde, ostatak infrastrukture je jako loš.
Vozni park je isti kao prošle godine (čak i manji), jedini izuzetak je dolazak novih EMV kojih ce biti 15 u saobraćaju u svakom momentu.
Dakle svuda gde je DMV nema izmena jer nema DMVa
Tamo gde je elektro vuča, tu je ili pruga loš (barska, niška) pa bi iskorišćenje vozova bilo malo (tj neefikasno bi ga trošili), a na ostalim prugama nema putnika za neki boljitak (šidska itd, recimo malo je putnika sm-ns).
NAjveća izmena će biti međunarodni vozovi do BUD i VIE, kao i izmene u domaćem saob. usled crtanja trasa.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: Nem
Kako kod nas stoji elektrifikacija i ostalo na pruzi Subotica - Horgoš? Mađari navodno završavaju neke radove od Röszke do Segedina 3. jula, pre su spominjali da će posle tih radova moći da saobraćaju elektromotorni vozovi, to bi potencijalno ubuduće moglo da oslobodi 711 što tamo ide.
 
To bi onda bio haos, jer ostali vozovi nisu u simetričnom taktu.
Problem je što se nije na vreme ugovaralo. Da smo pre par godina znali lako bi sve uklopili, ali ne. Čak ni sad se nema pojma. Ostaje nada da će se iteracijama reda vožnje sve iznivelisati
 
Mozda je došlo vreme za korak u nazad ....

Kakva je opcija isplatljivosti uspostavljanja uskog koloseka na primer u Vojvodini umesto ukinutog širokog koloseka pruge
izmedju manjih mesta i regionalni lokalnih centara (po postojecim starim ) trasama ciji pružni nasipi su zarasli u visoki korov.
Recimo za transport kukuruza, žita, repe, stoke i, šljunka peska, cigli....dr komercijalne robe
a koja se sada transportuje kamionima sa prikolicama koj ne samo da zagušuju drumski saobracaj vec zbog vece cene trasporta je i sama dosta skuplja. 🤔
 
@boca-ica nemoj molim te taj uski kolosek...

Pozdrav,

To što ti imaš nešto protiv uskog koloseka/smeta ti ne znači da neko ne može da pita za opcije oko istog...uski kolosek /naročito od 1000mm/ se vrlo koristi po svetu, kako u ravnici, tako i u težim područjima, i za putnički i za teretni saobraćaj.

pozdrav,

Petar
 
Imamo već iskustvo uzanog koloseka i pokazalo se kao potpuni promašaj u smislu da osim industrijske pruge kod Vreoca sve ostale pruge su ukinute ili konvertovane u standardni kolosek. Znači potrošene silne pare na infrastrukturu koja više ne postoji.

To je dovoljan pokazatelj da nije perspekrivno rešenje.

Morale bi da se nabave potpuno nestandardna vozna sredstva, da se izgrade nova postrojenja za održavanje.
Mali radijusi, mala nosivost, mala brzina, mali kapacitet. Sve je umanjeno.


Nema logike ići na takvo rešenje, pogotovo ne graditi nove uske pruge.
Držimo se standardnog koloseka i nema problema.
 
Poslednja izmena:
Ваљда је обрнуто. Мрежа ускоколосечне пруге је била разграната и од виталног значаја за опстанак провинције и мањих градова а то што је укинута, није доказ њене неупотребљивости него осионости, неспособности, ирационалности а лично верујем и доказ злих намера комунистичког режима који је сву ту инфраструктуру уништио.
 
Imamo već iskustvo uzanog koloseka i pokazalo se kao potpuni promašaj u smislu da osim industrijske pruge kod Vreoca sve ostale pruge su ukinute ili konvertovane u standardni kolosek. Znači potrošene silne pare na infrastrukturu koja više ne postoji.

To je dovoljan pokazatelj da nije perspekrivno rešenje.

Morale bi da se nabave potpuno nestandardna vozna sredstva, da se izgrade nova postrojenja za održavanje.
Mali radijusi, mala nosivost, mala brzina, mali kapacitet. Sve je umanjeno.


Nema logike ići na takvo rešenje, pogotovo me graditi nove uske pruge.
Držimo se standardnog koloseka i nema problema.

Pozdrav,

IMALI smo iskustvo sa 760mm železnicom, ne i sa 1000mm, Pogledaj kako iste funkcionišu po Švajcarskoj, Francuskoj, Iberijskom 1/2 ostrvu, J. Americi, Aziji, Africi, ima pruga po kojim klize 80-100 km/h, nije to uopte prevazđena i potpuno nekorisna tehnoogija. Taman ono što se uštedi na pruzi ka Šidu za 160 km/h može da se 50/50 iskoristi i za neki 1000mm projekat...

pozdrav,

Petar
 
Mozda je došlo vreme za korak u nazad ....

Kakva je opcija isplatljivosti uspostavljanja uskog koloseka na primer u Vojvodini umesto ukinutog širokog koloseka pruge
izmedju manjih mesta i regionalni lokalnih centara (po postojecim starim ) trasama ciji pružni nasipi su zarasli u visoki korov.
Recimo za transport kukuruza, žita, repe, stoke i, šljunka peska, cigli....dr komercijalne robe
a koja se sada transportuje kamionima sa prikolicama koj ne samo da zagušuju drumski saobracaj vec zbog vece cene trasporta je i sama dosta skuplja. 🤔
Isti razlog zašto ne gradimo maglev po Vojvodini. Zato što nije interoperabilno sa ostalim prugama. Zato što je ograničen kapacitet voznog sredstva, a kad dođe u neku spojnu stanicu moraš da taj teret istovaraš i utovaraš u kola drugih širina koloseka jer teretna kola ne mogu na drugu mrežu. Ako se gradi ponovo, gradi se 1435mm, nikako drugačije
 
Ovakve retardirane trase ne želi baš niko.
Manite se retrogradnih rešenja.
Ima dosta idiotizma u zemlji Srbiji a vi biste da vratite železnicu u 19ti vek.
Samo nam još ovo fali.
IMG_7086.png

IMG_7085.png
 
Данас није 23. Мај..
 
Pruge uzanog koloseka su imale svoju svrhu u svoje vreme. Šteta što mnoge nisu sačuvane danas jer bi imale ogroman turistički potencijal, što se i da videti na Mokroj Gori. Zamislite da uzana pruga danas spaja Mostar, Trebinje, Dubrovnik i Herceg Novi. Koja bi to atrakcija bila.

Takođe je šteta što su mnogi pravci uzanog koloseka umesto da su unapređeni u normalni kolosek (kao recimo Sarajevo - Metković), potpuno ukinuti.
 
Oni imaju kompletnu razgranatu metarsku mrežu.

Koja je poenta da vozikaš kompoziciju napred nazad na novoj zarobljenoj metarskoj pruzi od par kilometara u Srbiji?
 
Uh, polako propada sve...

Za prugu koja je remontovana pre 40 godina, držala se na veštačkom disanju sa 100tkom. Mogu uskoro očekivati i pad na 60 km/h..

Pozdrav,

IMALI smo iskustvo sa 760mm železnicom, ne i sa 1000mm, Pogledaj kako iste funkcionišu po Švajcarskoj, Francuskoj, Iberijskom 1/2 ostrvu, J. Americi, Aziji, Africi, ima pruga po kojim klize 80-100 km/h, nije to uopte prevazđena i potpuno nekorisna tehnoogija. Taman ono što se uštedi na pruzi ka Šidu za 160 km/h može da se 50/50 iskoristi i za neki 1000mm projekat...

pozdrav,

Petar

U Švici cepaju 100tku na uskom koloseku:

4. minut u klipu.


Ja se vozio uživo, nema neke razlike u odnosu na normalan kolosek, ali moram da priznam da postoji psihološka barijera, barem je meni bila. :ROFLMAO:
 
A jedan piksel na ovoj mapi ima 3x populaciju u odnosu na celu Crnu Goru. Sjajno poređenje 🤣
Btw japan ima 1000mm, a ovde je 760mm, ogromna razlika
Koja je radjena još pre 50 godina, tako je :p
Svakako nije bitna populacija jer se zna na šta mislim

Ljudi vi prosto niste svesni koliko toga mi možemo da imamo da nas na ispumpavaju već cca. 100 godina, imali bi 100 ovakvih do sada
I to bez ikakvih zaduživanja..
 
Vrh