Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Азербејџан са 10 милиона становника а доста мањим БДП од Србије успева да гради овакве објекте широм земље а код нас знамо колико траљаво се ради:
 
Делује невероватно, ово је обнова града Агадама који је сравњен са земљом током рата са Јерменима у Нагорно Карабаху.
Изградили су аутопут и пругу ка два најближа града.
 

U teoriji se slažem, ali je jako konfuzan.

Kaže, nema ko da proverava prugu, a onda doda kako imamo merna kola koja to rade.

Pa onda, nemamo mašine za održavanje, ha, ali IŽS u svakom trenutku može da unajmi podizvođača (ZGOP) da odradi taj posao. Trebao bi znati za to.

Prozivati srpske podizvođače za kvalitet radova je jadno, a uradio je nekoliko puta u tekstu.

Sve vreme priča o Železnicama Srbije, a to preduzeće de facto više ne postoji.


Realno, ja ne mogu takvog stručnjaka osporavati, ali deluje da je svoj govor prolagodio više novinama nego realnosti, što je bezveze, jer je upropastio potencijalno kvalitetan članak.
 


Ipak će da saniraju ovu anomaliju od mosta
 


Ipak će da saniraju ovu anomaliju od mosta
У општини Свилајнац кажу - свесни су чињенице да мост одавно не одговара потребама грађана и привреде. Најкраћи рок за санацију је годину дана. Од министарства одбране тражили су да се постави понтонски мост који би привремено, док трају радови, повезао обале реке.
Nadam se da će da ga postave. Inače bi meštani morali minimum godinu dana da idu preko Plane ili Vojske
 
Pred izbore se priča o novom drumskom mostu pored, al posle izbora ne.
 
Nadvožnjak polako privode kraju.
Decembar 2024:
Nadvoznjak-naselje-deveti-maj~2.jpg

Jun 2025:
IMG20250613152328.jpg
 
Dok hrvati slovenci bugari i madjari su se opredelili na standard pruga za 160 i rade pruge i stanice po zastarelim principima iz prošlog veka bez mogucnosti da se to unapredi za brzine preko 160 a da ne mora sve iz početka da se radi.
Za koju deceniju će biti u problemu.
Problem? 160km/h za sve tri države koje si naveo je pun pogodak.
A za tu "koju deceniju" ni moja ni tvoja deca neće znati gde je beograd na mapi.

Mnogo je bolje ići na kvantitet (ilitiga do 160km/h jer koliko znam je i jeftinije i brže) kako bi se ovoj maloj šaci jada što je primorana da ostane ovde olakša život nego da se planiraju neke pruge od gazilion kmh koje će biti gotove nikada.

Pre će 5 pruga od 160km/h koristiti nego jedna do 200-300. Jer je to i razlika u vrednosti po kilometru.
 
Poslednja izmena:
Азербејџан са 10 милиона становника а доста мањим БДП од Србије успева да гради овакве објекте широм земље а код нас знамо колико траљаво се ради:
Zato što BDP ne znači ništa, ko nama da graadi - da neće kinezi?
 
Na sajtu infre je okačen nacrt reda vožnje 25/26 sa trasama iz neke studije BG-BUD

Ovo sigurno neće biti ovako jer se crvene trase jednostavno ne uklapaju sa crnim. Verovatno da će morati da se skroz reorganizuje red vožnje BG-SU i BG voza u odnosu na ovaj prvi nacrt, kako bi bio u simetričnom taktu, što trenutno nije slučaj.
 
Ovo sigurno neće biti ovako jer se crvene trase jednostavno ne uklapaju sa crnim. Verovatno da će morati da se skroz reorganizuje red vožnje BG-SU i BG voza u odnosu na ovaj prvi nacrt, kako bi bio u simetričnom taktu, što trenutno nije slučaj.
Mislim da će ići na neka minimalna pomeranja ostalih vozova.
 
Znači otprilike ovako nešto kad se uzme u obzir nacrt sa Madjarske strane...

1000027620.jpg


Čudno mi izgledaju potencijalni obrti ako bi vozovi zalazili skroz preko a da nije zamena lokomotiva na granici?
 
Poslednja izmena:
Znači otprilike ovako nešto kad se uzme u obzir nacrt sa Madjarske strane...

Pogledajte prilog 241679

Čudno mi izgledaju potencijalni obrti ako bi vozovi zalazili skroz preko a da nije zamena lokomotiva na granici?
Taurus + kola će voziti skroz do Beograda. Naš Soko skroz do Budimpešte. 2 para voza treba da se produže do Budimpešte.
Da li imaš link za mađare
 
Zašto putovanje Bg - Budimpešta traje preko 4 sata kad je trebalo da bude 3 sata?
Mađari imaju probleme sa signalizacijom, a po planovima deluje da će u početku samo jedan kolosek da koriste pa ima i čekanja na zaobilazak u pojedinim stanicama. Takođe je planirana brzina tokom ovog perioda 100km/h umesto 160km/h, a i 30 minuta granice u Kelebiji.
 
Mislim da ovo nije važeće, kad puste prugu biće 160 km/h pa će vreme vožnje biti oko 3:30 (sa granicom) ili oko 3 sata bez granice
 
Neke su najave da bi Maloksrnička trebalo da se pusti do 15. Jula, koliko sam video sa puta novi kolosek je kompletno postavljen, sada se radi na nasipanju tucanika tako da mi taj rok deluje realan.
 
Ima li još šta novo u vezi drugi linija ili eventualno novih linija?
Ono što sam do sad primetio

- nemamo nikakvih pomaka kad je u pitanju međunarodni saobraćaj (sem ovih "studija" o BGD-BUD vozu). Sem Roszke i Bara nema ničeg više.
- brzina na deonici Vršac-Pančevo Varoš je smanjena sa 100km/h na 80km/h, vreme vožnje produženo za nekih 10-15 minuta
 
Vrh