astrodule
Professional
Jedna po jedna. Za svaki slučaj bih stavio i stubove da dodatno pridržavaju nadstrešnicu.Kako se zatege i njihova sidrišta menjaju?
Jedna po jedna. Za svaki slučaj bih stavio i stubove da dodatno pridržavaju nadstrešnicu.Kako se zatege i njihova sidrišta menjaju?
Ma jasno mi je to. Nego kako se sidrišta menjaju? Da bi se stara izvadila napolje mora se betonska konstrukcija krova gde su one pozicionirane da se razvali(razbije).Jedna po jedna. Za svaki slučaj bih stavio i stubove da dodatno pridržavaju nadstrešnicu.
pa sad, postavljanjem novih oslonačkih stubova zatege više ne bi bile ni potrebne.Jedna po jedna. Za svaki slučaj bih stavio i stubove da dodatno pridržavaju nadstrešnicu.
Da, ali ne menja se samo žica nego cela zatega, stavlja nova i puni betonom kao i druge kotve.Zatege su u ovom slučaju glatka armatura koja nije predviđena za zamenu i ima znatno manju nosivost u poređenju sa modernom armaturom (B500).
Kao što ne možete zameniti armaturu stuba, već biste morali da ga srušite i napravite novi.
Nisu se se sidrišta iščupala već su žice popucale na sastavu sa sidrištima tj, niže od sidrišta a na ulazu u krovnu gredu.Ma jasno mi je to. Nego kako se sidrišta menjaju? Da bi se stara izvadila napolje mora se betonska konstrukcija krova gde su one pozicionirane da se razvali(razbije).
E tu dolazimo do onoga što mene posebno interesuje. Kako se posle nova sidrišta ubacuju na mesto starih?
Da li je buduća veza na mestu starog betona dovoljna da se jednostavno ne isčupa kao što se slično desilo u ovoj tragediji? Ili bi morao ceo krov da se nanovo betonira kako bi smo dobili monolitni beton?
Nisam građevinac pa bi molio nekog stručnijeg od mene da objasni postupak zamene sidrišta konkretno na zgradi žs.NS. Hvala.
Stubove bih postavio samo dok se menjaju zatege. Posle bi ih naravno uklonio.pa sad, postavljanjem novih oslonačkih stubova zatege više ne bi bile ni potrebne.
samo, to sigurno ne bi prošlo kod zavoda za zaštitu jer to bi bio neki drugi objekat.
apropo zamene zatega, ja bih menjao kompletan beton u široj zoni oko sidrišta. to bi tražili pažljivo raštemavanje starog betona uz očuvanje postojeće armature, verovatno dodatnu armaturu koja bi se varila za postojeću i predviđanje mera za efikasnu vezu starog i novog betona te primenu savremenijih kotvi i zatega.
ovako neka prva ideja, dozvoljavam da ima i pametnijih predloga.
Ja mogu samo laički da kažem kako bih isekao beton oko sidrišta pa ubacio neku armaturu koju bih ubacio u okolni deo krova, pa odradio nova sidrišta, pa betonirao sve okolo…Ma jasno mi je to. Nego kako se sidrišta menjaju? Da bi se stara izvadila napolje mora se betonska konstrukcija krova gde su one pozicionirane da se razvali(razbije).
E tu dolazimo do onoga što mene posebno interesuje. Kako se posle nova sidrišta ubacuju na mesto starih?
Da li je buduća veza na mestu starog betona dovoljna da se jednostavno ne isčupa kao što se slično desilo u ovoj tragediji? Ili bi morao ceo krov da se nanovo betonira kako bi smo dobili monolitni beton?
Nisam građevinac pa bi molio nekog stručnijeg od mene da objasni postupak zamene sidrišta konkretno na zgradi žs.NS. Hvala.
pardon, nisam shvatio tvoj prethodni post.Stubove bih postavio samo dok se menjaju zatege. Posle bi ih naravno uklonio.
Prilikom uklanjanja bih postavio ispod nadstrešnice sve nadzorne organe i one koji su sve potpisali.
Ne znam da li je ova slika nastala pre ili posle otvaranja krova radi pronalaska kotvi, ali primetna je značajna vlaga sa donje strane:Mislim da se u izveštaju navodi da je 40% posto žica bilo van funkcije što znači da su ili pukle pre pada ili skroz istrulile te nisu nosile nikakvo opterećenje.
Pošto su sve krovne kotve izvađene i obeležene verujem da se negde tačno navodi gde je koliko žica propalo pre pada i da se ovo 40% odnosi okvirno u odnosu na kompletan broj žica.
Što se tiče hidroizolacije i neodržavanja krova smatram da to nije imalo nikakvog uticaja na korozija žica. Sa ovih zadnjih slika vidimo da one uopšte nisu korodirale sa gornje strane. Sva korozija je sa donje satrane na sastavu cevi i krovnih greda. Vlaga nikako nije mogla da dopre tu sa krova već je u pitanju ili neko podlivanje ili kondenzacija.
У конкретном случају кад се ради капитлана реконструкција, скида се надстрешнице или подупире, Скидају се затеге, отвара се кров и секу се сидришта. Стављају се нове затеге.Kako se zatege i njihova sidrišta menjaju?
Kako nema korozije sa donje strane, pogledaj slike dole. Na slici koju ti pominješ čak se i vide tragovi gde je armatura krovne grede počela da rđa. Jedino sa gornje strane nema nikakve korozije.Verovatno posle otvaranja i posle kise, ali isto se vidi i bivsi shalung od daske, sto ukazuje da oko samih kotvi nije bilo korozije ili nije bilo armature u donjoj zoni jer bi ista ravalila taj beton i krpacina bi bila ogromna.
Zašto misli te da nisu korišćene žice za prednaprezanje. Ne moraju one da budu upletene u uže. Ne znam da li vizualno mogu da se razlikuju od glatke armature?У конкретном случају кад се ради капитлана реконструкција, скида се надстрешнице или подупире, Скидају се затеге, отвара се кров и секу се сидришта. Стављају се нове затеге.
Компликована операција која по цени може да буде иста или чак скупља од рушења и прављења нове.
И боље би било да је рађена нова, јер данас да раде пројекат, правила би се готова конструкција која би се састојала из ситршта и каблова који би се шрафили у ситриште и у надстршницу. Они би се могу мењати део по део, док би остали преузимали оптерећење. Али би и се и подупирао део.
Колико сам схватио са фотографија, тамо су уместо ужета користили гралтку арматуру, а сидрили је кривљењем арматуре (као куке). Спољашња цевка има декоративну улогу.
Ево како изгледа детаљ када се конструкција може контролисати и мењати по потреби без ректонструкције. Илустрација је примерна, али мислимд а ће принцип бити јасан
Pogledajte prilog 223850
Hvala, Prle.У конкретном случају кад се ради капитлана реконструкција, скида се надстрешнице или подупире, Скидају се затеге, отвара се кров и секу се сидришта. Стављају се нове затеге.
Компликована операција која по цени може да буде иста или чак скупља од рушења и прављења нове.
И боље би било да је рађена нова, јер данас да раде пројекат, правила би се готова конструкција која би се састојала из ситршта и каблова који би се шрафили у ситриште и у надстршницу. Они би се могу мењати део по део, док би остали преузимали оптерећење. Али би и се и подупирао део.
Колико сам схватио са фотографија, тамо су уместо ужета користили гралтку арматуру, а сидрили је кривљењем арматуре (као куке). Спољашња цевка има декоративну улогу.
Ево како изгледа детаљ када се конструкција може контролисати и мењати по потреби без ректонструкције. Илустрација је примерна, али мислимд а ће принцип бити јасан
Pogledajte prilog 223850
Нисам уопште улазио у конкретан случај, Покушао сам колеги да одговорим на питање како променити затеге.Zašto misli te da nisu korišćene žice za prednaprezanje.
Ma OK, nisam želeo da delujem arogantno. I ja se samo interesujem što je korišćeno za žice, a već je neko napisao da nije čelik za prednaprezanje.Нисам уопште улазио у конкретан случај, Покушао сам колеги да одговорим на питање како променити затеге.
Ima korozije naravno ali samo u zoni zastitne cevi. Okolo u siroj zoni nema. Recimo da je korodirala armatura donje zone, ona bi razvalila zastitni sloj i on bi otpao. Sigurno je korisceno uze u sredini, videlo se na slikama. Ova armatura deluje da je preuzimala unos sila u beton.Kako nema korozije sa donje strane, pogledaj slike dole. Na slici koju ti pominješ čak se i vide tragovi gde je armatura krovne grede počela da rđa. Jedino sa gornje strane nema nikakve korozije.
To što je otpalo na slici je samo malter nije beton od grede. Vidiš koliko ispod te izvađene metalne ploče betona rekao bih i armature.
Pogledajte prilog 223855
Pogledajte prilog 223854
Pogledajte prilog 223853
meni takođe deluje da je u pitanju glatka armatura.Zašto misli te da nisu korišćene žice za prednaprezanje. Ne moraju one da budu upletene u uže. Ne znam da li vizualno mogu da se razlikuju od glatke armature?
Čisto sumnjam da bi obična armatura izdržala toliko. Jedino što žice barem gore nisu ankerisane po sistemu onih samozatezajućih konusnih šrafova ili kako ime je već im
Meni se cini da je jos nize doslo do pucanja. Korozija je nekih 10-20cm ispod krova. I kako je uopste doslo do korozije na tom mestu na svim zategama?Nisu se se sidrišta iščupala već su žice popucale na sastavu sa sidrištima tj, niže od sidrišta a na ulazu u krovnu gredu.
I meni, ovo gore sve deluje zdravo. Tek se dole pojavljuju problemi. Cev je gore u betonu bila celicna i ona je korodirala ali ove crne cevi su plasticne, mozda je bio neki problem na spoju.Meni se cini da je jos nize doslo do pucanja. Korozija je nekih 10-20cm ispod krova. I kako je uopste doslo do korozije na tom mestu na svim zategama?
Znači centralni deo poprečnog preseka je samo pojedinačna glatka armatura? Zašto ih ima u svakoj zategi u različitom broju - od 5 do 7?Ljudi, ne razumem zašto se pominju užad kada očigledno nisu korišćena za zatege.
Neko je pitao kako znam – jasno je sa slika. Užad je sajla, kao što se vidi na slici iznad, dok je glatka armatura punog preseka.
Glatku armaturu nije moguće prednapregnuti, dok sajlu možete, ali i ne morate.
Korišćena je glatka armatura, koja je u to vreme bila masovno zastupljena.
dal se zna zbog cega se stopiraju radovi?Neverovatno, ponavlja se opet situacija Brestovac - Niš zbog ministarstva nesposobnog.
Rekonstrukcija pruge stoji 142 dana, radnici TRACE i HAN PUT otišli na kolektivni odmor! Kasne dokumenti!
Od onih dana kada je najavljeno da će se rekonstruisati pruga Niš – Dimitrovgrad, nastojali smo da znate svaki detalj. Zaista nije potrebno govoriti koliko će ova trasa, kada vozovi budu ...www.plusonline.rs