Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Da li može neko da razjasni šta je ovo u zatezi? Jel ovo kabl za prednaprezanje? Jel to otkazala kotva?Pogledajte prilog 218164
Kao sto je neko na prethodnim stranicama vec objasnio te zatege verovatno nisu primarni nosilac opterecenja nastresnice vec su konzole koje su prepustene iz stubova verovatno glavni nosaci, u cijem su korenu verovatno prilikom fiksiranja ovih celicnih ramova/resetki (na koje su montirali stakla) busenjem oslabili beton, ostetili armaturu..
 
screenshot-2024-11-01-192027-png.218127




218139


Из овога се види да се нова стаклена надстрешница можда није ослањала на главну надстрешницу (свакако не целом тежином) у њеном препуштеном делу али дефинтивно јесте у зони круте везе (спој стубова, греде и надстрешнице).
А зезали су се и са оном унутрашњом беспотребном галеријом коју су доградили.

У пракси ми се неколико пута десило приликом реконструкција да ми грађевинац склони архитектонске елементе из зона са осетљивом конструкцијом. У фазону, е ту је осетљиво, не знамо у којем је стању ај се склонимо одатле, ај да се качимо/ослонимо негде другде...
А ови узели да јебавају најосетљивији део конструкције са две стране. То је већ пројектантски недопуство (дакле још у фази пре пројектовања и димензионисања конструкције и статичких прорачуна) ако претходно ниси апсолутно сигуран у интегритет и сва својства постојеће конструкције.

Moguće je da je po projektu staklena nadstrešnica trebalo da visi sa te nove grede i da se ne oslanja na betonsku nadstrešnicu, a onda na gradilištu neko samo spustio na nadstrešnicu par tona i to je to. I dalje nije samo kriv taj što je to uradio, nego i nadzor koji je to propustio i oni koji su to primili.
 
Mislim da taj nije u pravu. Oblik i visina one grede, ona armatura u njima, ne liče na uklještenje takve konzole. Ova nadstresnica je bila obesena o "rebrasti" krov. Zatege su iščupane, na njima nema anker ploča, samo ovi tanušni patrljci od pretpostavljam kabla za utezanje. To utezanje je mozda korisceno u toku montaze. Sta se gore desavalo, to mene zanima. Da li je rađeno nešto u blizini tih zatega? Neke opšivke? Da li je to ležalo u vodi pošto je u uvali krova? Zašto je to popustilo bez daška vetra, trunke snega ili sl.?
 
Претпоставимо да нису урадили ништа на надстрешници из забаве. Сигурно су ови зидари ходали по њој, остављали материјал и користили дршке/ударне бушилице (вибрације). Сви знају да су са друге стране поставили галерију, а једини начин да је стабилизују јесте да додатно оптерете зидове и буше рупе у њима. Уз то, колико дуго траје та градња на железничкој станици удаљеној 50 метара? Какве су вибрације багера итд.?

Поврх свега, нови возови/веће брзине изазивају више вибрација у згради која се реновира али се очигледно не одржава, и никоме није пало на памет да комплетно провери стање зграде... Пострељати све по реду за ову гнусност коју починили. Прво, зато што су ћутали, зашто морају итд, па све остале.
 
Kao sto je neko na prethodnim stranicama vec objasnio te zatege verovatno nisu primarni nosilac opterecenja nastresnice vec su konzole koje su prepustene iz stubova verovatno glavni nosaci, u cijem su korenu verovatno prilikom fiksiranja ovih celicnih ramova/resetki (na koje su montirali stakla) busenjem oslabili beton, ostetili armaturu..
Da nisu kriticne ne bi bile postavljene jos tokom izgradnje
14-z.-stanica.jpg
 
Što neko napisa, pitanje je kakva je sad statika tog krova na koji su se kačile zatege.

Izgleda da će cela stanica na još jednu rekonstrukciju.
 
Поврх свега, нови возови/веће брзине изазивају више вибрација

Возови кроз станицу Нови Сад не саобраћају великом брзином. Такође, нови возови производе мање вибрација него стари.
 
A dok su pripremali teren za nove koloseke, da li su ti radovi mogli na bilo koji način uticati na zgradu? Šta je u Srbiji "majstorima" da probuše gde ne trebe, preseku pa samo zamuljaju da se ne vidi.
 
nadstresica.jpg


Faktori sigurnosti su bili veoma veliki u vreme gradnje i kod konzolnih nosača i zatega tipično se koriste veći koeficijenti sigurnosti nego kod standardnih oslonaca, jer je veće rizik od povlačenja ili deformacija usled visenja. Standardni faktori sigurnosti za konzolne konstrukcije u to vreme gradnje mogli su biti i do 2.0 pa i vise na predviđeno maksimalno opterećenje što znači da su nosači projektovani da izdrže dvostruko veće opterećenje od nominalnog (za predvidjenih 1000t, izdrazalo bi 2000t).

Tepih i staklo preko otvora, kao i radovi sa donje strane, sigurno nisu udvostručili težinu nadstrešnice. Ni blizu. Kao i kod svih nesreća, nikada nije u pitanju samo jedan uzrok, već više povezanih faktora. Ljudski na prvom mestu...
 
Vibracije, rezonanca… a oni ostavili deo koji visi ljudima nad glavom da visi i dalje neispitan.
 
D
nadstresica.jpg


Faktori sigurnosti su bili veoma veliki u vreme gradnje i kod konzolnih nosača i zatega tipično se koriste veći koeficijenti sigurnosti nego kod standardnih oslonaca, jer je veće rizik od povlačenja ili deformacija usled visenja. Standardni faktori sigurnosti za konzolne konstrukcije u to vreme gradnje mogli su biti i do 2.0 pa i vise na predviđeno maksimalno opterećenje što znači da su nosači projektovani da izdrže dvostruko veće opterećenje od nominalnog (za predvidjenih 1000t, izdrazalo bi 2000t).

Tepih i staklo preko otvora, kao i radovi sa donje strane, sigurno nisu udvostručili težinu nadstrešnice. Ni blizu. Kao i kod svih nesreća, nikada nije u pitanju samo jedan uzrok, već više povezanih faktora. Ljudski na prvom mestu...

Da li je onda veči problem nosač staklene nadstrešnice uglavljen direktno na noseće betonske stubove, i da li su tom prilikom mogli biti oštećeni beton i armatura?
 
Da, krov je bio predmet rekonstrukcije, na veliku zalost Kineza. Nadajmo se da nije samo zafarbano, jer od tih 7 koje se vide 3 izgledaju katastrofalno.
 
Vrh