Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Češka ima pravilo da se voz mora testirati nekoliko hiljada kilometara prazan i nekoliko hiljada kilometara kao simulacija voza sa putnicima. A ovaj Sirijus simulira putnički voz. Kada se to uradi, dobija homologaciju i može da ide u redovan saobraćaj.

Ne razumem šta znači simulira? Sirius je u redovnom saobraćaju, prevozi putnike, možeš da kupiš karte za polaske Siriusom i da se voziš njime.
 
Овде рецимо човек каже https://vk.com/wall32607665_55329

, (пост од фебруара 2024), да возови Сиријус (има их два, један вози, други је резерви, а за трећи нико није сигуран да ли је направљен) су и даље у властиштву ЦРРЦ. Они курсирају по прогама јер су технички испитани, али нису сертификовани. Возе се само на једној линији и то са унутрашњим сагласовањем са Чешким железницама

Ипак, то није наша прича, јер возови за градску железницу треба да имају једна важан параметар, о коме не видим да Весић и компанија пишу, а то је убрзање тј успорење воза. код градских гарнитура због краћег растојања морају да буду снажнија тип 1м/с2. 120км/ч је само индиректни показатељ где ће се ти возови користити
 
Ne razumem šta znači simulira? Sirius je u redovnom saobraćaju, prevozi putnike, možeš da kupiš karte za polaske Siriusom i da se voziš njime.
Još jednom, ovo je češko pravilo u procesu homologacije šinskih vozila. Ovaj voz (serija 665) još nije u redovnom saobraćaju jer nije homologovan. Samo dva vozova (garnituri) imaju dozvolu za testiranje (ima privremenu dozvolu za prevoz putnika). Nakon što pređe nekoliko hiljada kilometara sa putnicima, serija dobija papire i homologacijo za češku infrastrukturu. Simpl ko pasulj.
 
Чудно је то појмити народу где објекти деценијама функционишу без техничког пријема или са привременим дозволама. Србин види да воз вози путнике, сад да ли је са оваквом или онаквом дозволом, то је небитно. Код нас би са том привременом дочекао и крај радног века вероватно.
 
Tu nije ni potrebno ispitivanje u tunelu koliko je ocigledno da ovakvom vozilu je Cx los samim tim i aerodinamika.
Imas kockastu prednju masku zkroz ravnu i oko nje dzinovsku gumu..
Znaci em imas veliki otpor vazduha jer prednja strana nije profilisana tj zasiljena da bi vazduh sto lakse proklizio em jos i stvaras dodatni dzep sa tom gumom da se taj vazduh skuplja i dodatno usporava voz.
I kao slag na tortu osim sto je nefunkcionalno izgleda i ruzno.
Eto vidis Svedi i Danci izabrali bas ovu voznu garnituru i odbacili Svajcarski Stadler (SOKO) na sprat. Pre svega zbog cene i skupog odrzavanja. Zakljucili su da im ovo vise odgovara jer idu kao odvojeni vozovi iz tacke A i B do tacke C a onda sastavljeno do F pa onda opet odvojeno do tacke G i H svaki svojom trasom. Ali su pre svega tihi, brzi i udobni i jako funkcionalni.
 
Ja sve to mogu da razumem, nisam nikad doveo u pitanje njihov kvalitet, njihovu udobnost ili rad u režimu sinhrona.
Samo kažem da su izuzetno ružnjikavi i da imaju lošu aerodinamiku ništa drugo.
 
Tu nije ni potrebno ispitivanje u tunelu koliko je ocigledno da ovakvom vozilu je Cx los samim tim i aerodinamika.
Imas kockastu prednju masku zkroz ravnu i oko nje dzinovsku gumu..
Znaci em imas veliki otpor vazduha jer prednja strana nije profilisana tj zasiljena da bi vazduh sto lakse proklizio em jos i stvaras dodatni dzep sa tom gumom da se taj vazduh skuplja i dodatno usporava voz.
I kao slag na tortu osim sto je nefunkcionalno izgleda i ruzno.
Koliko je 'ruzan' toliko je funkcionalan i udoban. U srednjem modulu ima mesta i za kufere i kolica,bicikle...
 
Eto vidis Svedi i Danci izabrali bas ovu voznu garnituru i odbacili Svajcarski Stadler (SOKO) na sprat.
Šveđani imaju dabl deker za 200 km/h od 2004 godine. SJ X40 Alstom i sad i novi Štadler Kiss Transitio ER1. Imaju MTRX Ekpress Štalder Flirt za 200 km/h. Sada su i Šveđani kupili Alstom Zefiro ekspres za 250 km/h. Ovo poslednje je već pravo za brzu prugu.
Ovi gumiji Danci su kupili nešto električne, nešto dizelaše i mogu da ih voze zajedno. Ovo su potpuno drugačiji vozovi od Sokota.
 
Sa Rakovicom vazda neke improvizacije.

FB_IMG_1715335554750.jpg
 
Napredovanje. Sa krede prešli na papir A2 formata.
Просто не могу да верујем да су Железнице неспособне да среде станице и пероне и да их одржавају како треба. Шта је тешко чистити два пута дневно станицу, прекречити, поставити сигнализацију и остало.
 
Просто врху инфре нико није поставио задатак следећим речима:
1. Све станице морају да буду чисте од папирића, од графита, све светиљке морајуд а раде, сва разбијена стакла морају да буду замењена. Рок за устрањење ових замерки имате месец дана за Београд и крупне градове и чворишта, и још један месец за остатак Србије.
2. Имате рок од два месеца да урадите стадандаризацију ознака и путоказа и још толико да израдите и поставите на сва места.
3. Именују се одговорни руководиоци највишег ранга у инфри
4. Месечне контроле на терену са стране министарства - Весићев ресор.

1-Није урађено, први пут, јавна грдња, и претња смањивање плате и смањење бенефиција
2-Није урађено, други пут, казна од 1- и претња да ће следећи пут казна бити отпуштање са посла без могућност рада у државним институцијама
3- Није урађено, поступа се по 2- без изузетака,
4- Онима који су остали, додељују се обавезе колега који више нису са њима и даље опет на 1-
 
Ljudi, na čelu infrastrukture je postavljena osoba koja nikada nije ušla u voz, koa je bila ministar poljoprivrede i mrzela seljake i htela da ukine subvencije, what can go worng..

A i ta Rakovica je ogledno polje nesposobnosti IŽS-a, počev do staničnih objekata pa do koloseka, kancelarija otpravnika vozova u kontejneru...
A cirkus šzt su uveli 20 km/h na celom staničnok području kao redovnu brzinu tek da ne komentarišem.
 
Niko nije napisao da je do stanice, ali ima veze sa onima gore koji svakakve nerazumljive odluke donose.
I na kraju gde je presuda za Engleze, ni do dana današnjeg nije rešeno to, niti će očigledno.

Kada treba da se spusti brzina tu su, a a kada treba da se digne nema ih 100 godina.
 
Poslednja izmena:
Просто врху инфре нико није поставио задатак следећим речима:
1. Све станице морају да буду чисте од папирића, од графита, све светиљке морајуд а раде, сва разбијена стакла морају да буду замењена. Рок за устрањење ових замерки имате месец дана за Београд и крупне градове и чворишта, и још један месец за остатак Србије.
2. Имате рок од два месеца да урадите стадандаризацију ознака и путоказа и још толико да израдите и поставите на сва места.
3. Именују се одговорни руководиоци највишег ранга у инфри
4. Месечне контроле на терену са стране министарства - Весићев ресор.

1-Није урађено, први пут, јавна грдња, и претња смањивање плате и смањење бенефиција
2-Није урађено, други пут, казна од 1- и претња да ће следећи пут казна бити отпуштање са посла без могућност рада у државним институцијама
3- Није урађено, поступа се по 2- без изузетака,
4- Онима који су остали, додељују се обавезе колега који више нису са њима и даље опет на 1-
Додао бих једну просту ствар- камере и мониторинг свих станица у Србији из контролног центра 24/7. А кроз видео надзор се не посматрају само путници већ и радници на Железници. Чим се примети вандализам одмах се алармира МУП. Такође је потребно да МУП више патрулира по железничким станицама.
 
Па да, али то би били тек средњерочни задаци, јер је потребно веће улагање у кабловску инфраструктуру. Оно што сам написао може да се имплементриа брзо и да се одмах промени политика и брзо виде резултати.

За ово твоје потребно је време а и средства. Али да треба - треба.
И још једно, МУП мора да формира посебну јединицу која би пазила на ред не железници.
 
Sa Rakovicom vazda neke improvizacije.

Pogledajte prilog 197853
Rakovica nikad nije završena. Osim toga što bukvalno nije završena po projektu jer ih je mrzelo da stešu brdo (sad više ni nema potrebe jer su ukinuli GŽS), nije završeno ni ovo sa Kinezima. Ugovoreno je koloseci i spuštanje perona, ovi bukvalno samo to uradili. Ništa oznake, pothodnici, stanična zgrada, prilaz... A za to mrcvarenje od 20km/h jer je loše urađeno samo pokazuje da uprkos onome što se dešava na BG-NS, Infra je i dalje leglo nesposobnih, uhlebljenih idiota. Mogli su sto puta do sad da raspišu tender da se ispravi, nije veliki posao, ima para, ali zabole ih.
 
Rakovica nikad nije završena. Osim toga što bukvalno nije završena po projektu jer ih je mrzelo da stešu brdo (sad više ni nema potrebe jer su ukinuli GŽS), nije završeno ni ovo sa Kinezima. Ugovoreno je koloseci i spuštanje perona, ovi bukvalno samo to uradili. Ništa oznake, pothodnici, stanična zgrada, prilaz... A za to mrcvarenje od 20km/h jer je loše urađeno samo pokazuje da uprkos onome što se dešava na BG-NS, Infra je i dalje leglo nesposobnih, uhlebljenih idiota. Mogli su sto puta do sad da raspišu tender da se ispravi, nije veliki posao, ima para, ali zabole ih.

Kako nema potrebe za brdo? Taj smer je i ka Prokopu.

Najsmešnije da su oznake na peronima postojale pre rekonstrukcije, a posle rekonstrukcije ih nema. Ala su ga rekonstruisali...
 
Bilo je planirano da ostane i glavna, pa da bude dva koloseka za glavnu, dva za Prokop, ali pošto nema više glavne ostaje dva za prokop što već ima. Ranžirna u Topčideru će verovatno postati BNV3, a za garažu plavog voza i nije neki problem odvajanje. Takođe TPS Kijevo nije nikad izgrađena i vozovi za sever i zapad polaze sa Prokopa, a ne Rakovice kako je planirano.
 
Vrh