Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Uživo gledajući ga moram da priznam da izgleda mnogo lepo, moderno i nekako sa kineskim šmekom.
Kinezi kažu da je u potpunosti urađen po standardima EU i ja verujem da je tako. Automatka kvačila se
uklapaju sa Štadlerovim garniturama, sa sve sinhronima na tim kvačilima.
Dužine je 104,48m i za brzine do 200km/h. Za neki dan ide u Češku na homologaciju pa ćemo znati
više detalja. Unutra se, na žalost, nije moglo zbog obezbeđenja.
Kinez.jpg
čelo voza.jpg
 
Аха, ето тих 9 комада што је јуче неко изјавио типаза БГ:ВОЗ
 
Па и јесте за БГ:воз. Вероватно за сурчинску линију. Остало није приоритет (много љубави је по форумима изјављивано кантицама из Летонске ССР - као и нпр. трамвајима катицама - па власт, ко што вели, да не квари идилу).
 
Poslednja izmena:
Moraće da bude nešto niskopodno zbog naših perona...

Samo koliko čitam ovo je "protokol"... nije ugovor... znači još smo daleko od konkretizacije... a kamoli konkretnog tipa :)
 
Bilo je skeptičnih komentara kada se pojavila info za ovih prvih 5 vozova, pa se sve prilično brzo završilo.

NIisam skeptičan uopšte da će se desiti, jer politički mora da se desi :) Samo sam hteo da kažem da se ne zna bukvalno ništa osim pukog broja od 9 garnitura i da će imati max brzinu 120 :) A nas sve, predpostavljam, zanimaju konkretne stvari: kakav voz tehnički, koliko će sve to da nas košta itd... Neka me neko ispravi ni cena nije objavljena...
 
Samo sam hteo da kažem da se ne zna bukvalno ništa osim pukog broja od 9 garnitura i da će imati max brzinu 120 :)
Posto smo im mi ulazno trziste za EU, mala je sansa da to nece biti best buy kupovina. Gledaj prosto kinesku strategiju u manje vise svakoj industriji. Xiaomi, Huawei, npr kako se pozicioniraju sada - bili su jeftini i dobri telefoni, a sada su dobri, ali vise nisu jeftini, bar ne onoliko koliko su bili pre 5-6 godina kada su krenuli u osvajanje global marketa.

A posto Kineske vozove jos uvek ne vidjamo masovno na EU prugama, njima je Srbija jednostavno idealan pre-EU market. Ovde ce pokazati da su to pouzdani i kvalitetni vozovi, dobice sve EU sertifikate i samo ce se u jednom trenutku pojaviti na EU trzistu i pocece da uzimaju deo kolaca CAF-u, Siemens-u i ostalima. Tako da mislim da je dobra pojava da se u takvom biznis pozicioniranju okoristimo, u smislu da dobijemo za male novce dobre vozove dok ce Kinezi na taj nacin prakticno vrlo jeftino dobiti ulaz na EU trziste i mogucnost da u srednjem roku uzme deo kolaca EU proizvodjacima.
 
Kinezi već imaju modele u Evropi. češki Sirijus, gde je sve stalo, nema papira! I dabl deker za Vestban. U Rumuniju su doneli voz po evropskim standardima za jednog privatnika. Imaju tri lokomotive u Mađarskoj, gde se ćeka europska homologacija. Projekt kasni. U Nemačkoj neke od njihovih lokomotiva su za berlinski s-bahn. I kupili su fabriku Vosloh.

Dakle, ne, Srbija neće postati izlaz za evropsko tržište. Sve u Srbiji su samo politički poslovi između dve zemlje i to je to. Kinezi imaju mnogo problema jer Brisel ne dozvoljava subvencije za kineske vozove u Evropi. Zato su u Bugarskoj ostali bez posla. Biti 50% jeftiniji od Talga nije normalno.
 
Nema homologaciju. Ovo su bile probne vožnje. Tako da ne može redovno da vozi jer nema papira. Ne kažem da su loši samo ih u Češkoj niko ne želi. U vlasništvu CRRC-a, RegioJet ih je pokrenuo samo za teste. Ovaj voz može da saobraća i u Slovačkoj i Mađarskoj, ali testovi još nisu urađeni jer nema kupca. Ali još uvek postoji jedan ta voz na Velimu.
Naravno da nije stalo i naravno da je dobio sve papire.
 
Sirius redovno vozi za Regiojet. Mada s obzirom da ga je prvo nabavio Leo Express, sa planom da ih nabavi još, ali su onda nastali problemi, koji godinama nisu rešeni (da li su tehničke ili birokratske prirode, neću ulaziti), te dodatne garniture nisu nabavljane, a postojeće prodate Regiojetu, očigledno je da nije nimalo glatko sve išlo.
 
Posto smo im mi ulazno trziste za EU, mala je sansa da to nece biti best buy kupovina. Gledaj prosto kinesku strategiju u manje vise svakoj industriji. Xiaomi, Huawei, npr kako se pozicioniraju sada - bili su jeftini i dobri telefoni, a sada su dobri, ali vise nisu jeftini, bar ne onoliko koliko su bili pre 5-6 godina kada su krenuli u osvajanje global marketa.

A posto Kineske vozove jos uvek ne vidjamo masovno na EU prugama, njima je Srbija jednostavno idealan pre-EU market. Ovde ce pokazati da su to pouzdani i kvalitetni vozovi, dobice sve EU sertifikate i samo ce se u jednom trenutku pojaviti na EU trzistu i pocece da uzimaju deo kolaca CAF-u, Siemens-u i ostalima. Tako da mislim da je dobra pojava da se u takvom biznis pozicioniranju okoristimo, u smislu da dobijemo za male novce dobre vozove dok ce Kinezi na taj nacin prakticno vrlo jeftino dobiti ulaz na EU trziste i mogucnost da u srednjem roku uzme deo kolaca EU proizvodjacima.
Mogli su da se probiju i sa autobusima, pa su se pokazali katastrofalno, zato mislim da im to probijanje u Evropi nije cilj, ali CRRC je ozbiljan proizvođač i mislim da sigurno nije greska uzeti njih.
 
Kinezi imaju mnogo problema jer Brisel ne dozvoljava subvencije za kineske vozove u Evropi. Zato su u Bugarskoj ostali bez posla. Biti 50% jeftiniji od Talga nije normalno.
Брисел штити своју привреду и то је једини разлог никакве друге препреке не постоје.

Узгред, кад смо код Талга, Шпански парламент је одобрио да већински пакет акција откупи Мађарски Ганцмаваг. Тако да ћемо сукоро морати да купимо Талго за Линију ка Будимпешти.
 
Vrh