Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Волим и ја, Талго, док је био шпански небројено пута сам понављао да је боље од Шпанаца да купујемо него од Швајцараца као и да су и због финансијских проблема Шпанци разговорљивији да локализују производњу појединих делова код нас. А то да ћемо "морати", ће проистицати из мађарском фаворизовања, истог. Мађари умеју да штите своје интересе. Искрено се надам да "морати" неће бити у ултимативној форми, већ са слатком ценом којој нећемо моћи да одолимо.
 
Koji Talgo i umesto čega?
FLIRT je toliko dobar i po toliko korektnoj ceni da je bespredmetno diskutovati.
KISS i ovi kinezi, možda, ali sigurno ne ove kompozicije sa vagonima kao što imaju Bosanci.
 
Доста тога се пореметило у плановима посете јер је првобитно било планирано да слети ујутру, а не увече.
 
Stručni kadar, gde ih nalaze više?


Јел та беше она министарка пољопривреде која је дигитализовала све сељацима да не дођу до субвенција?
 
Ajde kad smo se dotakli Talga, možda ovaj Talgo230 sa Vektronima za Vmax200km/h.

Za međunarodni saobraćaj najbolje Siemens Viaggio vagoni u push-pull kombinaciji (poznatiji kao Rail Jet) sa Vectronom, zbog interoperabilnosti. Siemens kombinaciju Vectron + Viaggio vagoni (sa opcionom push-pull varijantom, tj. vagonom upravljačnicom na drugom kraju voza od lokomotive) naziva Vectrain. Maksimalna brzina je 230 km/h. Imaju ih Austrijanci i Česi. Taman bi smo se njima mogli povezati sa Bečom i Pragom nekad u budućnosti.

https://www.mobility.siemens.com/global/en/portfolio/rolling-stock/passenger-coaches.html
https://www.mobility.siemens.com/global/en/portfolio/rolling-stock/locomotives/vectrain.html
 
Poslednja izmena:
Узгред, кад смо код Талга, Шпански парламент је одобрио да већински пакет акција откупи Мађарски Ганцмаваг. Тако да ћемо сукоро морати да купимо Талго за Линију ка Будимпешти.
Ako bude ovaj u igri, ja sam za: https://www.talgo.com/talgo-250
 
1715203318401.png

X61 starsano dobar voz do 160km/h
1715203781974.png

i cudni X31 za brzine do 180km/h
 
Tu nije ni potrebno ispitivanje u tunelu koliko je ocigledno da ovakvom vozilu je Cx los samim tim i aerodinamika.
Imas kockastu prednju masku zkroz ravnu i oko nje dzinovsku gumu..
Znaci em imas veliki otpor vazduha jer prednja strana nije profilisana tj zasiljena da bi vazduh sto lakse proklizio em jos i stvaras dodatni dzep sa tom gumom da se taj vazduh skuplja i dodatno usporava voz.
I kao slag na tortu osim sto je nefunkcionalno izgleda i ruzno.
 
Немогуће је да то буде "очигледно", а да њима промакне, није то мајстор Жикина радионица. Постоји разлог зашто је тај воз нпр. за 180, а не за 280 на сат. Итд.
Не знам, може ли се камионом кроз онај тунел на Милошу?
 
Nemoj me ubedjivati da je Maja Gojkovic lepsa od Monike Belucci molim te...

Taj voz moze da ide 180 samo sto ce trositi vise energije zbog lose osmiljene prednje maske. Inace ta guma sluzi da se dva takva voza upare ali naravno na ustrb aerodinamike.
 
Nema veze što utroši više energije tokom vožnje. Na konačnoj stanici su stavljeni gumeni odbojnici, pa se voz zaleti i odbije nazad i uštedi time energiju...:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Šalu na stranu, primetio sam da član @spatiotecte hvali na sva zvona sve vezano za železnice u Srbiji, a kudi sve vezano za železnice u inostranstvu. Pominje da je CRRC Soko nekakav tehnološki napredak u odnosu na TGV, ICE itd. samo zato što je niskopodan. Smejurija. A vozovi potpuno druge klase, babe i žabe.
 
Па чим има степенице унутра, није напредак. Изнад обртних постоља је под висок.
 
@dveipola
Ti si lose interpretiorao moje reci.
Rekao sam da je kineski Soko napredak u odnosu na TGV i ICE kad je u pitanju pristupacnost jer je polu niskopodan sto ICE i TGV nisu, u TGV i ICE nemas stepenike unutar voza ali zato moras da se popnes u vagon koristeci... stepenike ukoliko si na stanici gde nisu visoki peroni.
Vozio sam se TGVom i ICEom a imao sam priliku i da obidjem depo za odrzavanje TGV Atlantika jer mi drugar radi tamo a i ziveo sam u francuskoj tako da ipak pricam o necemu sto sam imao priliku da vidim i koristim.
Inace sto se tice TGV-a, ove najmodernije verzije koje se trenutno koriste u francuskoj koje su na 2 sprata se zasnivaju na tehnologiji iz 1995te kad je izasla ta generacija DUPLEX TGV-a a kineski SOKO je vozilo iz 2024 tako da je upitno sta je tu tehnoloski modernije.
Francuzi tek treba da uvedu novu generaciju TGV-M koja se trenutno ispituje.

Inace sasvim je jasno da su TGV i ICE superiorniji kad je u pitanju brzina verovatno i udobnost.
 
Poslednja izmena:
Ne razumem. Kako nešto što nema homologaciju može saobraćati u redovnom saobraćaju i na redovnim linijama?
Češka ima pravilo da se voz mora testirati nekoliko hiljada kilometara prazan i nekoliko hiljada kilometara kao simulacija voza sa putnicima. A ovaj Sirijus simulira putnički voz. Kada se to uradi, dobija homologaciju i može da ide u redovan saobraćaj. Pošto je Leo Ekpress otkazao, nakon dugog čekanja, sada radi testove sa RegioJetom Različite zemlje, različita pravila.
X61 starsano dobar voz do 160km/h

Ovu je platforma Bombarider Regina. Ovi vozovi su za Skandinaviju i imaju veći svetli profil od Srbije. Tako da Regine i gumija (ovi drugi voz) ne možeš dobiti za srbsko infrastrukturo.
 
Poslednja izmena:
Pogledajte prilog 197722
X61 starsano dobar voz do 160km/h
Pogledajte prilog 197723
i cudni X31 za brzine do 180km/h
Nadam se da ovo cudo dole X31 necemo nikada videti na nasim prugama, kakve god mu bile karakteristike, jednostavno je ODVRATAN. Dizajner bio na drogama a aerodinamika od one gume nula.
meni je bas fora, izgleda vanzemaljski
samo greota sto I ako ga uzmemo sigurno bismo ga obojili u neku ruznu šemu
 
Vrh