Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Где може да се види које ће бити тачно брзине по сегментима пруге од Новог Сада до Суботице?
Нови Сад - распутница Сајлово 120 km/h
Распутница Сајлово - Руменка 180 km/h
Руменка - Наумовићево 200 km/h
Наумовићево - Александрови Салаши 160 km/h (ово службено место не постоји на прузи, само сам навео као место где долази до прелома брзине.)
Александрови Салаши - Суботица излаз 100 km/h
Суботица излаз - државна граница 200 km/h.
 
Нови Сад - распутница Сајлово 120 km/h
Распутница Сајлово - Руменка 180 km/h
Руменка - Наумовићево 200 km/h
Наумовићево - Александрови Салаши 160 km/h (ово службено место не постоји на прузи, само сам навео као место где долази до прелома брзине.)
Александрови Салаши - Суботица излаз 100 km/h
Суботица излаз - државна граница 200 km/h.
Impresivno.
 
Иначе да мало скренем тему са ових већих пројеката и да питам форумаше нешто што мени изазива велико интересовање а то је да ли неко зна било какву информацију везану за пругу Сталаћ Чачак и Краљево Рашка и изградња пруге до Новог Пазара?
 
Vidim da dosta znate, a recimo mene zanima za prugu Jajinci-Mala Krsna? Imaju li u planu u skorije vreme da puste putnički saobraćaj?
Ako srede signalizaciju od Malog Požarevca do Kolara i od Jajinaca preko rasputnice K1 i K do Rakovice i Makiša, onda ne vidim zašto ne bi mogao da krene i putnički saobraćaj.
 
Jedna sa današnje testne vožnje.
Negde oko NS-a.
Photo by Bojan Vozar
FB_IMG_1713965783526.jpg
 
Ali prava eksluziva bi bila da poteraju tu loksu 230 koliko i može a može čak i više ako se našteluje.
I dalje nije testiran pun potencijal ove brze pruge što je zaista žalosno s'obzirom na uložena sredstva.
 
Poslednja izmena:
Ali prava eksluziva bi bila da poteraju tu loksu 230 koliko i može a može čak i više ako se našteluje.
I dalje nije testiran pun potencijal ove brze pruge što je zaista žalosno s'obzirom na uložena sredstva.
Šta bi bio "pun potencijal" u železničkoj terminologiji? Brzna veća od projektovane?
 
Šta bi bio "pun potencijal" u železničkoj terminologiji? Brzna veća od projektovane?
Naravno, to i jeste suština testiranja, da se testiraju vrednosti pruge iznad one koja je predvidjena za eksploataciju.
Bugari su recimo testirali njihovu prugu za 160 na 237, poljaci njihovu prugu za 200 testirali na 298, francuzi da ne pričam oni obaraju rekorde kad rade test faze.
Ima puno primera u evropi, jedino mi testiramo brzu prugu na 200 brzinom od 200...
 
Naravno, to i jeste suština testiranja, da se testiraju vrednosti pruge iznad one koja je predvidjena za eksploataciju.
Bugari su recimo testirali njihovu prugu za 160 na 237, poljaci njihovu prugu za 200 testirali na 298, francuzi da ne pričam oni obaraju rekorde kad rade test faze.
Ima puno primera u evropi, jedino mi testiramo brzu prugu na 200 brzinom od 200...
Šta se dobija time osim PR-a, marketinga i hvalisanja?
 
Dobija se to da se moze znati koliko ona može u buducnosti da se unapredi.
Recimo ako je pruga predvidjena za 200 u ovom trenutku to uopste ne znači da je ona tehnički ili geometrijski ogranjčena na tu brzinu.
Zato i služe test vožnje da se urade testiranja na odredjenim deonicama brzinama od 220- 250- 270, onda moze da se vidi gde bi moglo da se ustedi na vremenu, odnosti cost benefit u slučaju podizanja brzine u eksploataciji, tj bi se znalo i kakva vozna sredstva bi trebala da se nabave u budućnosti i koji su faktori rizika.
Ima ogroman broj parametra koji se proverava prilikom testiranja iznad eksploatacione brzine.

Nisu ostale drzave glupe sto testitaju svoje brze pruge znatno iznad eksploatacione i nije cilj test faze da se obaraju rekordi vec da se vidi kako se vozilo ponasa pri većim brzinama zato se i zove "test voznja" jer se ne koristi vozno sredstvo u normalnim uslovima već se diže opterećenje i voza i pruge da bi se proveravale granice i način rada u uslovima naprednijeg korišćenja celog sistema.
 
Upravo pokušavam da ukažem na to.
Trebali su u najmanju ruku da testiraju na 220 da bi pustili za 200.
 
Vrh