Ako sam te dobro razumeo Cuprija treba da ostane cuprija i nikada ne postane velelepni most.
To sto ti pises to je u blizoj buducnosti, a ja vidim Cupriju za 100 god tamo i jedino tamo moze da se siri sa bulevarima sirokim ulicama i parkovima, i sasvim dovoljna max spratnost p+5. i sa naseljima tipskim i u stilu mozda ovako
Ćuprija je lepša od tog tvog naselja sa slike, ima lepe parkove (pogotovo onaj čuveni pored Morave) i ima dosta zelenila i drveća po gradu. Ulice jesu malo uže a teško će ih proširiti zbog zgrada. Idem baš sutra dole, možda stignem da okinem neku sliku.
Kakva će biti Srbija za 100 godina verovatno niko ne zna, ali sam ja sklon lošim predviđanjima, pogotovo na osnovu prethodnih 45 godina, a ponajviše po poslednjih 10 najgorih još od Turaka (po smanjenju broja stanovnika).
zato i treba graditi brze pruge i povezivati veca mesta, da ljudi ostaju i da ne hrle za BGD i vani.
Bacaš mi udicu i ja se stalno pecam i punimo ovu temu nekom teorijom. E sad, možda i jeste pametno razmotriti strategiju razvoja jer ona sada u suštini i ne postoji.
Brze pruge su odlična stvar, apsolutno nema potrebe da se raspravljamo o tome. Ja smatram da Srbija u ovom trenutku svog ekonomskog razvoja i u ovim geopolitičkim okolnostima apsolutno nema para da radi brze pruge da joj ostanu sredstva i za ostale pruge. U redu, naravno ako se ispravlja krivina, logično je da se odmah građevinski radi za 200km.
Da se još jednom vratim konkretno na Ćupriju.
Što se železnice tiče, treba rešiti stajalište ili novu stanicu na novoj pruzi. Drugo i mnogo bitnije je lokacija kontejnerskog terminala, "suvog doka", koji je po prvim planovima trebao da bude u Ćupriji, a sada čujem da ga Palma otima za Jagodinu.
Što se ostalih vidova, u drumskom, treba pod hitno novi most sa 4 trake za Jagodinu koga počinju, kao BG metro, već 40 godina. Prvo su renovirali stari, a sad počinju, samo što nisu.
Aerodrom je u planu da preraste u nešto što ima sada Kruševac (čemu?!), a vodni i kanal Morava-Vardar-Grčka ne bi komentarisao. Sada je Morava vrlo plitka i brza, pa nije ni za kakvu plovidbu.
I na kraju, možda ova moja rasprava sa dexi-jem i ima smisla, jer treba odrediti prioritete. Šta je glavna uloga železnice?
Da li je to lokalni putnički saobraćaj? Jedno veliko DA, ali to nikako ne može biti osnovna svrha, jer on potpuno nerentabilan.
Međunarodni putnički? NE. Treba da postoji iz političkih razloga.
Međugradski tipa ReEX ili "BRZI". Veliko DA. Po meni je to idealno za nas.
Međugradski tipa IC. Samo gde ima interesovanja ljudi koji mogu da plate kartu bez subvencija.
Da li je to teretni saobraćaj? Međunarodni teretni je u teškoj krizi i niko se time ne bavi. Svake godine je sve manje bruta na našim prugama.
Da li je to unutrašnji teretni, koji uglavnom vuče neobrađenu, sirovu srpsku zemlju iz Bora u Bar ili hiljade tona sumporne kiselilne?
Naravno, sve ovo treba da postoji. Treba naći meru. Jer gradnja pruge je skupa, ali je eksploatacija još skuplja.