Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Шта ћемо с канализацијом за Житковац која је доведена до грађевинске дозволе?
kada bi rukovodstvo drzave mislilo na duze staze sad bi se uz projekat pruge formirao i plan za neku sveobuhvatnu revitalizaciju svakog naselja duz pruge
 
vidis ja mislim da to moze da se podmiri cenom jednog stadiona
i revitalizacijom ne mislim nešto mnogo, nego neke osnovne stvari - kanalizacija npr
 
Inače stanovnicima gradskog naselja Aleksinac je trenutno stanica udaljena 4-6km, tako da im je nebitno da li će stanica biti dalja za još 500m (najbolje bi bilo da bude bliža). A Žitkovac je svakako urbanski haotično naselje koje se može srediti jedino izmeštanjem pruge iz centra varošice i na mestu sadašnje stanice formiranjem nove četvorokrake raskrsnice.

Проблеми који остају локалној самопуправи су за нас готово нерешиви. То подразумева изградњу нових путева. Шта ћемо с канализацијом за Житковац која је доведена до грађевинске дозволе? Тај пројекат више не важи, једноставно промењени су услови и иде комплетно нови пројекат, који је уз то и плаћен.
Hvala ti na odgovorima, nisam znao to.
 
Hvala ti na odgovorima, nisam znao to.
Takođe, Trnjane je jedno od retkih sela sa 1000+ st. na čitavoj trasi koje gubi stajalište. Naselje ima jedan pružni prelaz koji su nalazi u samom centru sela i jedan podvožnjak koji je na kraju sela. Gašenjem pružnih prelaza i nemogućem prelazu pešaka preko pruge "nastradaće" dobar deo sela, pogotovo deo označen plavom bojom. Produžiće im se put do centra opštine za 4km. Neće moći niko pešice do prodavnice u selu ukoliko ne bude neki nadhodnik, takođe će deci biti otežan put do škole. I na sve to selo gubi stajalište, što je za rubriku verovali ili ne.
received_3903627403257572.jpeg

A da ne govorim za Žitkovac, Moravac i Prćilovicu, 4 km pruge deli naselja na pola, sa svega tri pružna prelaza, koja će se u budućnosti pretvoriti u dva podvožnjaka. Suludo.
Screenshot_2024-04-12-21-40-34-29_3d9111e2d3171bf4882369f490c087b4~2.jpg
 
vidis ja mislim da to moze da se podmiri cenom jednog stadiona
i revitalizacijom ne mislim nešto mnogo, nego neke osnovne stvari - kanalizacija npr
Kanalizcija je privilegija vecih mesta, hocu reci gradskih sredina, a za manja mesta i sela trebalo bi zakonski obavezati svako domacinsvo da obezbedi ovako nesto i to je nesto minimalno umesto danasnjih septickih jama. Voda odlazi u polja ili sabirne taloznike zasta se drzava stara, dok talog vade firme (besplatno) koje od njega proizvode biogas ili ga koriste kao gorivo za daljinsko grejanje.

1712951164476.png
 
Ja sam tek sada
Takođe, Trnjane je jedno od retkih sela sa 1000+ st. na čitavoj trasi koje gubi stajalište. Naselje ima jedan pružni prelaz koji su nalazi u samom centru sela i jedan podvožnjak koji je na kraju sela. Gašenjem pružnih prelaza i nemogućem prelazu pešaka preko pruge "nastradaće" dobar deo sela, pogotovo deo označen plavom bojom. Produžiće im se put do centra opštine za 4km. Neće moći niko pešice do prodavnice u selu ukoliko ne bude neki nadhodnik, takođe će deci biti otežan put do škole. I na sve to selo gubi stajalište, što je za rubriku verovali ili ne.
Pogledajte prilog 195349
A da ne govorim za Žitkovac, Moravac i Prćilovicu, 4 km pruge deli naselja na pola, sa svega tri pružna prelaza, koja će se u budućnosti pretvoriti u dva podvožnjaka. Suludo.
Pogledajte prilog 195350
Da li mogla da se ostavi stanica u Trnjanima ili premesti, pa da posle pruga prođe između Žitkovca i Aleksinca i da pošto se ja mislim ostavlja u Lužanima pretvara stajalište u stanicu, da se napravi neka zajednička za njih i Nozrine, da bude između?
 
Ja sam tek sada

Da li mogla da se ostavi stanica u Trnjanima ili premesti, pa da posle pruga prođe između Žitkovca i Aleksinca i da pošto se ja mislim ostavlja u Lužanima pretvara stajalište u stanicu, da se napravi neka zajednička za njih i Nozrine, da bude između?
Ukoliko bi pruga išla između Žitkovca i Aleksinca, spustila bi se pored reke i onda bi morala da ide na nasip kao što je Moravski koridor, ali bi to bio pun pogodak za građane Aleksinca koji baš slabo koriste voz. Odvajanje sa postojeće trase bi bilo posle stanice Korman, tako da ni tu Trnjane ne bi imalo stanicu.

Sećam se da je prema nekom starijem projektu bio plan ispravljanja pruge gde bi stanica bila izmeštena iz centra Žitkovca, što bi po meni bio dobar potez za Žitkovac, ne i za Aleksinac. Ali opet, Aleksinčanima je skroz nebitno da li im je stanica udaljena 5 ili 5,5 km.
Screenshot_2024-04-12-22-33-57-97_e2d5b3f32b79de1d45acd1fad96fbb0f~2.jpg
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: Nem
Kanalizcija je privilegija vecih mesta, hocu reci gradskih sredina, a za manja mesta i sela trebalo bi zakonski obavezati svako domacinsvo da obezbedi ovako nesto i to je nesto minimalno umesto danasnjih septickih jama. Voda odlazi u polja ili sabirne taloznike zasta se drzava stara, dok talog vade firme (besplatno) koje od njega proizvode biogas ili ga koriste kao gorivo za daljinsko grejanje.
Ti prijetelju sa jedne strane misliš da je Srbija toliko jaka da u narednih 20 izgradi pravu brzu prugu po teškom brtskom terenu Šumadije, a sa druge strane pišeš ovo, kao da smo zaostali dibidus..

U Srbiji trenutno manje od 30% stanovnika živi u objektima koji nemaju priključak na javnu kanalizacionu mrežu. Tačno je da su većina sa sela, ali ima dosta gradskih naselja (uglavnom neplanskih) koja takođe nemaju kanalizaciju.
Mnoga sela imaju gasovod, kablovsku televiziju, "gradsku" vodu i kanalizacionu mrežu, pa tako i sela u Pomoravlju pored kojih ide pruga. Neka druga ima posebne kanalizacione sisteme, neki su odvodni, neki su slični ovom što si predstavio, ali se kod nas to radi na nivou čitavog sela. To se zove "mokro polje". Seoski vodovodni sistemi su ili deo gradske mreže ili su poludivlji, nastali kao saradnja meštana.
Problemi su druge vrste. Jedni su ekološki, jer je obrada tih otpadnih voda na vrlo niskom nivou. Drugi su socio-ekonomski, jer ima dosta ljudi kojima prolazi kanalizacija pored dvorišta a oni i dalje imaju septičke jame ili još gore izlivaju otpadne vode u obližnje potoke.

Vratimo se temi
:)
 
Ukoliko bi pruga išla između Žitkovca i Aleksinca, spustila bi se pored reke i onda bi morala da ide na nasip kao što je Moravski koridor, ali bi to bio pun pogodak za građane Aleksinca koji baš slabo koriste voz. Odvajanje sa postojeće trase bi bilo posle stanice Korman, tako da ni tu Trnjane ne bi imalo stanicu.

Sećam se da je prema nekom starijem projektu bio plan ispravljanja pruge gde bi stanica bila izmeštena iz centra Žitkovca, što bi po meni bio dobar potez za Žitkovac, ne i za Aleksinac. Ali opet, Aleksinčanima je skroz nebitno da li im je stanica udaljena 5 ili 5,5 km.
Pogledajte prilog 195372
A da se odvoji pre Donjeg Ljubeša i onda ide severoistočno od njega, Gornjeg Ljubeša, Kormana, Trnjana i Adrovaca. I da stanice budu između Gornjeg i Donjeg Ljubeša i između Trnjana i Adrovaca. Koliko se sećam i Adrovci postoju stanica.
 
A da se odvoji pre Donjeg Ljubeša i onda ide severoistočno od njega, Gornjeg Ljubeša, Kormana, Trnjana i Adrovaca. I da stanice budu između Gornjeg i Donjeg Ljubeša i između Trnjana i Adrovaca. Koliko se sećam i Adrovci postoju stanica.
Verovatno postoji više varijanti, ali ova gde trasa ostaje ista, sa gašenjem stanica, možda je i najlošija.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: Nem
I da li su normalni da žele prugu van naselja?
I na kraju dana bih samo hteo da prokomentarišem...
Verujem da vaš komentar nije bio zlonameran, ali bih želeo da ljudi na forumu razumeju ljude koji će se buniti u narednom periodu.

Žitkovac je jedino veće mesto na pruzi VP-NI koje pruga preseca tačno na pola, pa ako ljudi požele da pruga prođe na "obodima" naselja, kao što je kod većine gradova, ne treba ih proglašavati nenormalnim. Eto primera između Beograda i Novog Sada gde naselja nisu presečena na pola.

Zatim šire područje Žitkovca ima 7.000 stanovnika, a pruga će kroz naselje biti i sa zvučnim barijerama i ljudi na drugoj strani naselja će ostati odsečeni od centra Žitkovca, a samim tim i Aleksinca. Žitkovac ima i ambulantu i policijsku stanicu i velike markete, jedan mali staromodni tržni centar, pekare itd, a sve je to na strani bližoj gradu, sa druge strane nema ništa i te ljude i te kako treba razumeti.

Zatim ukinuti stanicu Vitkovac kao poslednje selo u opštini, potpuno neverovatno. Najdalja sela poput Ljubeša i Vitkovca, umesto da osete boljitak češćim polascima lokalnih vozova, koje bi mogli da koriste srednjoškolci za putovanje do centra okruga, izumreće. Za 20 godina sledi im izumiranje, jer će se nastaviti dosadašnji trend odlaska iz udaljenih sela.

Laku noć svima.
 
Poslednja izmena:
Vratimo se temi
Naravno, posto je neko naveo kanalizacija da seradi usput pa sam samo dodao jer u drzavi gde zivim svaka ama bas svaka kuca mora da ima ovaj sistem septicke jame. I to je minum minimuma, Ako zivis pored reke ili jezera moras da imas i precistrac. takvuvodu mozes onda pustiti u prirodu. Klasicne srpske su zabranjene jer zagadjuju povrsinske vode, a ponegde i dubinske. A da je Srbija zaostala u tom pogledu jeste. Drzava(opstina) gde ima ekonomskog i ekoloskog (mnogo stanovnika na manjoj povrsini) opravdanja gradi vece kanalizacione sisteme ali i oni moraju da puste cistu vodu u prirodu dok talog suse i pale zajedno sa djubrivom. Zatvaram diskusiju kanalizacije.
 
Bicu opet dosadan ali ova miljonska pruga sa ovom trasom je jedino dobro resenje. Stanice Keusevac, Aleksinac, Aerodrom Nis, Glavna NIS, sve ostalo su stajalista. uglavno potpuno nova trasa i tunel od oko 4km. Ako narod zeli funkcionalnu i brzu prugu ako ne onda je i Cira dobar.

1713010699600.png

1713011164027.png

1713012056076.png
 
Bicu opet dosadan ali ova miljonska pruga sa ovom trasom je jedino dobro resenje. Stanice Keusevac, Aleksinac, Aerodrom Nis, Glavna NIS, sve ostalo su stajalista. uglavno potpuno nova trasa i tunel od oko 4km. Ako narod zeli funkcionalnu i brzu prugu ako ne onda je i Cira dobar.

Pogledajte prilog 195491
Pogledajte prilog 195493
Pogledajte prilog 195495
Старе трасе пруга, па и оне Ћирине треба искористити за локални саобраћај.
 
Danas prolazim podvožnjakom u NS i prvi put vidim rastegnutu novu kontaktnu mrežu na pruzi ka Subotici. Posle vidim i obaveštenje da će od 15.04. mreža biti pod naponom do Vrbasa.
(Valjda niko neće pokrasti delove KM do ponedeljka).
 
Vrh