@Jelancha
Krenulo je i komešanja naroda oko Plana, pa se tako u jednom malom naselju u Paraćinu bune zbog promena koje dovode do preseljenja jednog predviđenog denivelisanog prelaza.
Koliko znam, svaka lokalna samouprava je dužna da održi javnu raspravu.
Inače, gledajući plan i bezuspešno pokušavajući da shvatim o čemu se radi, našao nešto vrlo zanimljivo. Naime Infra je još uvek vlasnik zemljišta na kome je bila 0,76 pruga Paraćin-rasputnica kod fabrike šećera Ćuprija, koja je napuštena pre 80 godina. Npr. KP 6012/1 KO "Paraćin".
Otvorio sam forum, iako sam rekao da neću, pa sad moram da odgovorim:
A sto se tice vozova i linija to treba da obavljaju firme i da iznjmljuju prugu od drzave. Kako teretni tako i putnicki. Drzava ne treba da se bavi prevozom samo da gradi infrastrukturu i da je posle naplacuje i odrzava. A da vidis kad bude privatnog interesa kako ce vozovi i biti tacni i biti puni putnika i ici i do Instabula i Atine.
U Srbiji i jeste tako. Država je vlasnik infrastrukture, a razni operateri vrše prevoz u teretnom saobraćaju, dok kod putničkog još uvek nije skinut monopol.
U trenutnoj situaciji kada su karte debelo subvencionisane i kada na mnogim linijama postoji kultura švercovanja, gde ljudi plaćaju još manje nego što su te jeftine karte, apsolutno nema interesovanja privatnika, ali jednog dana, daj bože. Mada za Atinu i Istanbul bi karte bile skuplje od aviona tako stvarno ne znam koga bi to interesovalo.
Sad razumem tvoj stav zasto ne razumes moj stav. zao mi je sto je mnogo takvih sto gledaju kratkorocno.
Pa ako gledamo demografske trendove tek u budućnosti nam neće trebati masovni transport.
Pa covek bi jos u pecini bio sa tvojim stavom.
Ma da, ti pokušavaš da prodaš Teslu ili Majbaha tom istom u pećini.
Mada, ruku na srce, koliko god loše stanje, Srbija nije u pećini (osim što se tiče informisanja, ali to nije ovde tema)
Sto se tice BGD Brza pruga treba da ide duz auto puta sa stanicama Autokomnda, Konjarnik,, Veliki Mokri Luk (ev Kaludjerica) sa tunelom da izadje kod Bubanj Potoka i dalje pored Ikee prema Mladenovcu da poveze tu Beogradsku opstinu. Naravno ove stanivce se koriste za lokalni BEOVOZ a regionalni pravac za Mladenovac. Putovanje nekih 15min. Sta je time dobio Mladenovac i kraj oko njega, koji razvojni potecijal. Kragujevac da ne govorim na pola sata od BGD. Pa brze stignes iz Kragujevca u centar nego sa Petlovog Brda. I tako je sa svim mestima ako se pruge prave planski a ne radi jeftinih politickih poena.
Do Mladenovca može za 15 minuta samo onaj magnetni levitirajući voz. Do Kragujevca za pola sata isto.
Pruga je tako i bila zamišljena šezdesetih od Autokomande gde su planirali Glavnu stanicu pa dalje preko Male Krsne ka Požarevcu, Smederevu i Nišu. Uzgred, Ova dva grada imaju daleko veći potencijal putnika od Kragujevca i Kruševca, ali je ta trasa zauzeta i bezpredmetno je pričati o tome. Ti pišeš o kamionima avionima a novorekonstruisana deonica ka Krsni nije odrađena ni za 120km/h.
Ovaj projekat pruga na koridoru ima mana, ali nije loš. Meni je mana što se tu daju ogromne pare (mada smešno male u odnosu na tvoje ideje) a neki pravci su pred zabranom saobraćaja zbog lošeg stanja.