Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

 
Ko je slobodan 22. Aprila..

ЈАВНА СЕДНИЦА КОМИСИЈЕ ЗА ЈАВНИ УВИД биће одржана по завршетку јавног увида, у понедељак, 22. априла 2024. године са почетком у 11,00 часова, у згради градске управе града Јагодина, сала скупштине града, ул. Краља Петра I бр. 6, Јагодина.
Физичка лица и представници правних лица која су у току трајања јавног увида поднела примедбе у писаном облику, могу присуствовати јавној седници и усмено их образложити. О свакој поднетој примедби обрађивач планског документа јавно износи свој став.
 
@Jelancha
Krenulo je i komešanja naroda oko Plana, pa se tako u jednom malom naselju u Paraćinu bune zbog promena koje dovode do preseljenja jednog predviđenog denivelisanog prelaza.
Koliko znam, svaka lokalna samouprava je dužna da održi javnu raspravu.
Inače, gledajući plan i bezuspešno pokušavajući da shvatim o čemu se radi, našao nešto vrlo zanimljivo. Naime Infra je još uvek vlasnik zemljišta na kome je bila 0,76 pruga Paraćin-rasputnica kod fabrike šećera Ćuprija, koja je napuštena pre 80 godina. Npr. KP 6012/1 KO "Paraćin".

Otvorio sam forum, iako sam rekao da neću, pa sad moram da odgovorim:
A sto se tice vozova i linija to treba da obavljaju firme i da iznjmljuju prugu od drzave. Kako teretni tako i putnicki. Drzava ne treba da se bavi prevozom samo da gradi infrastrukturu i da je posle naplacuje i odrzava. A da vidis kad bude privatnog interesa kako ce vozovi i biti tacni i biti puni putnika i ici i do Instabula i Atine.
U Srbiji i jeste tako. Država je vlasnik infrastrukture, a razni operateri vrše prevoz u teretnom saobraćaju, dok kod putničkog još uvek nije skinut monopol.
U trenutnoj situaciji kada su karte debelo subvencionisane i kada na mnogim linijama postoji kultura švercovanja, gde ljudi plaćaju još manje nego što su te jeftine karte, apsolutno nema interesovanja privatnika, ali jednog dana, daj bože. Mada za Atinu i Istanbul bi karte bile skuplje od aviona tako stvarno ne znam koga bi to interesovalo.


Sad razumem tvoj stav zasto ne razumes moj stav. zao mi je sto je mnogo takvih sto gledaju kratkorocno.
Pa ako gledamo demografske trendove tek u budućnosti nam neće trebati masovni transport.
Pa covek bi jos u pecini bio sa tvojim stavom.
Ma da, ti pokušavaš da prodaš Teslu ili Majbaha tom istom u pećini.
Mada, ruku na srce, koliko god loše stanje, Srbija nije u pećini (osim što se tiče informisanja, ali to nije ovde tema)

Sto se tice BGD Brza pruga treba da ide duz auto puta sa stanicama Autokomnda, Konjarnik,, Veliki Mokri Luk (ev Kaludjerica) sa tunelom da izadje kod Bubanj Potoka i dalje pored Ikee prema Mladenovcu da poveze tu Beogradsku opstinu. Naravno ove stanivce se koriste za lokalni BEOVOZ a regionalni pravac za Mladenovac. Putovanje nekih 15min. Sta je time dobio Mladenovac i kraj oko njega, koji razvojni potecijal. Kragujevac da ne govorim na pola sata od BGD. Pa brze stignes iz Kragujevca u centar nego sa Petlovog Brda. I tako je sa svim mestima ako se pruge prave planski a ne radi jeftinih politickih poena.
Do Mladenovca može za 15 minuta samo onaj magnetni levitirajući voz. Do Kragujevca za pola sata isto.
Pruga je tako i bila zamišljena šezdesetih od Autokomande gde su planirali Glavnu stanicu pa dalje preko Male Krsne ka Požarevcu, Smederevu i Nišu. Uzgred, Ova dva grada imaju daleko veći potencijal putnika od Kragujevca i Kruševca, ali je ta trasa zauzeta i bezpredmetno je pričati o tome. Ti pišeš o kamionima avionima a novorekonstruisana deonica ka Krsni nije odrađena ni za 120km/h.
Ovaj projekat pruga na koridoru ima mana, ali nije loš. Meni je mana što se tu daju ogromne pare (mada smešno male u odnosu na tvoje ideje) a neki pravci su pred zabranom saobraćaja zbog lošeg stanja.
 
Mada za Atinu i Istanbul bi karte bile skuplje od aviona tako stvarno ne znam koga bi to interesovalo.
ako ima interesa bice ga ako ne nece. putovnje brzim vozom je udobnije od aviona a ako poredis sa avonom cak i brze. jer na aerodromu treba da si sat-dva pre pa odlazak do aerodroma pa pasoska itd ode namanje 3-4 sata. Voz ide od centra do centra i ako je za istu cenu kostanja i slicno vreme putovanja biram voz. To je vec u mnogim zemljama na zapadu izrazeno ponasanje gde zeleznizca uzima primat od avionskog putovanja. Spec sto mozes da sedis u vozu i radis svoj posao dok u avionu to nemozes.

Pa ako gledamo demografske trendove tek u budućnosti nam neće trebati masovni transport.
To ti je mnogo pesimisticki receno a na pecinu necu da se vracam

Do Mladenovca može za 15 minuta samo onaj magnetni levitirajući voz. Do Kragujevca za pola sata isto.
do Mladenovca je 50km a do Kragujevca 100km ako se voz krece prosecnom brzinom od 200km/h to je 15min odnosno 30min matematicki racunano, sto naravno nije u praksi ali je izvodljivo.

Ova dva grada imaju daleko veći potencijal putnika od Kragujevca i Kruševca
ovo bi voleo da mi pojasnis na cemu zasnivas tvoju tvdnju.

Meni je mana što se tu daju ogromne pare
i meni je to mana jer bacati pare u bure bez dna je upravi to sto radi srbija danas.
Beograd-Subotica je odlican posao, steta sto nije radjena za 250km/h pruga jer teren je idealan za to. Isto tako treba uraditi prema Hrvatskoj, ali ovo kako je planirano prema Nisu je prodavnje magle i zato sam reagovao na forumu ako ima neko ko je naocit da procita pa da preokrene i zecepi bure sto curi na sve strane.
 
sadašnja situacija je da od Kruševca do Niša, a siguran sam i do Beograda, već postoji vrlo razvijen autobuski međugradski saobraćaj.
Upravo u tome i jeste stvar da se autobuski saobracaj smanji, da se povca komfor prevoza, i ubraza prevoz izmedju vecih gradova. Od Krusevca do Nisa vozom ne bi trebalo da putovanje traje vise od 20 minuta jer voz nestaje nigde. Koji to autobus moze da zameni
 
Zar nije regio voz onaj koji staje na svim stanicama?
Onaj sto staje samo 3 puta je intercity valjda?
Ne znam kako nazivate vozove ali uglavnom postoje 3 vrsta voza, regionalni i lokalni i gradski. Gradski-tip Beovoz; Lokalni su kraci i staju na svakoj stanici i krecu se prema lokalnim vecim centrima a regionalni staju samo u vecim centrima(gradovima) i povezuju dva ili vise regiona.
U mom predlogu je zamisljeno stajanje Beograd -Mladenovac-Kragujevac- Jagodina- Krusevac- Nis Odprilike sve na 50km rastojanja izmedju i idealno za pokrivanje lokalnim vozovima.
 
Posto vidim da je reakcija najvise kako je moj predlog skup bez diskusije kvaliteta dodacu jednu opasku da je "lakse poderati jeftine cipele nego skupe".
 
Poslednja izmena:
U trenutnoj situaciji kada su karte debelo subvencionisane i kada na mnogim linijama postoji kultura švercovanja, gde ljudi plaćaju još manje nego što su te jeftine karte, apsolutno nema interesovanja privatnika, ali jednog dana, daj bože. Mada za Atinu i Istanbul bi karte bile skuplje od aviona tako stvarno ne znam koga bi to interesovalo.

било где у Европи где возе приватници су субвенционисане карте кроз обавезу о јавном превозу
 
било где у Европи где возе приватници су субвенционисане карте кроз обавезу о јавном превозу
U Skandinaviji koliko je meni poznato voz nije direktno subvencionsan ali zato ti kao pojedinac ako koristis voz ili bilo koje drugo kolektivno prevozno sredsvo odbijas jednu odredjenu sumu od svog licnog poreza i dobijes nazad kao povracaj poreza sto placas tokom godine. Lokalni prevoz moze biti subvencionisan ali od opstine/a zajedno.
 
и то је субвенција на неки начин. знам да Немачка предњачи у томе, типа око 20 милијарди € годишње. мислим да то @Steva најбоље зна
 
reci nekom da je drzak je stvar kucnog vaspitanja. A pojasnjenje sopstvenih stavova nije drskost
Појашњење сопствених ставова није дрскост, али јесте покушавање импутирања сопствених ставова као јединог исправног код других, нарочито имајући у виду колико су они нереални.

било где у Европи где возе приватници су субвенционисане карте кроз обавезу о јавном превозу

Нетачно. Ниједна међународна и даљинска линија Региоџета није субвенционисана. Субвенционисане су једино локалне линије у Чешкој где министарство саобраћаја расписује тендер за превозника, па је на некима Региоџет био победник тендера. Све остале линије Региоџета (нпр. Праг - Кошице, Праг - Острава, Праг - Беч, Праг - Братислава, Праг - Будимпешта итд.) нису субвенционисане.
 
даљинске линије нису обавеза о јавном превозу (PSO), не прави се блесав

Не правим се блесав. Све даљинске линије у Чешкој јесу субвенционисане, осим Праг - Острава, али субвенционисан даљински превоз обављају искључиво државне Чешке железнице. Приватни оператери Региоџет, Арива и Леоекспрес обављају даљински превоз без субвенција тамо где Чешке железнице обављају превоз са субвенцијама.

Уосталом, већина међународних возова у Европи јесте субвенционисана, јер се користе и у унутрашњем саобраћају по унутрашњој тарифи. Уосталом, многи међународни возови су опстали захваљујући субвенцијама за локални превоз. Рецимо Праг - Линц, који потпада у обавезу о јавном превозу Аустрије јер од границе до Линца иде као Регио експрес и стаје на више станица. Или нпр. Београд - Будимпешта пре почетка радова на модернизацији пруге, где је на територији Мађарске воз стајао код сваке бандере и захваљујући томе био субвенционисан на територији као и остали локални возови Будимпешта - Келебија.
 
Poslednja izmena od urednika:
покушавање импутирања сопствених ставова као јединог исправног код других
pogresno tumacenje mojih stavova
нарочито имајући у виду колико су они нереални.
a ova recenica je upravo dokaz za to. Na osnovu cega ti tvrdis da su nerealni.
Naravno to moze biti tvoje misljenje ali ti u svom nastupu si po prilcno kategorican.
Нетачно. Ниједна међународна и даљинска линија Региоџета није субвенционисана
Deluje kao da si ziva sveznalica.
 
даљинске линије нису обавеза о јавном превозу (PSO),
Tako je i kod nas. Lokalni saobraćaj je subvencionisam od strane lokalnih samouprava.
Problem Srbije je što osim AP Vojvodina, Grada Beograda i (na papiru) AP KiM nema regionalne samouprave.
Ono što ljudi često mešaju, okruzi su kancelarije Vlade i služe da približe državnu vlast na niži nivo.
...ali ovo nije problem javnog saobraćaja nego tuga čitave Srbije.
 
Imam par pitanja vezana za infrastrukturu:

1. Sta ce biti sa tek renoviranom prugom od Resnika do Male Krsne nakon sto pocne realizacija projekta brze pruge do Nisa?

2. Kakva je razlika u stepenu bezbednosti trenutne brze pruge BG-NS sa i bez centralnog dispecerskog centra koji treba da se izgradi u Beogradu?
 
Imam par pitanja vezana za infrastrukturu:

1. Sta ce biti sa tek renoviranom prugom od Resnika do Male Krsne nakon sto pocne realizacija projekta brze pruge do Nisa?

2. Kakva je razlika u stepenu bezbednosti trenutne brze pruge BG-NS sa i bez centralnog dispecerskog centra koji treba da se izgradi u Beogradu?
1. Ostaje da se koristi kao i do sada.
U manjem obimu naravno.
2.Nema razlike.
 
Znaci na deonici od Resnika do Male Krsne ostaje ista brzina? Ona predstavlja deo buduce brze pruge do Nisa? Znaci do Nisa na deonicama koje su radjene prethodnih desetak godina nema potrebe za radovima? Koliko je km do Nisa danas sredjeno?
 
Vrh