Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

stajalista u okolini Beograda ne smeju nikako da ukidaju
stavise na kraju ovog projekta bilo bi dobro da na toj deonici postoji više stajališta nego pre; druge deonice i razumem, ali i slučaju da nije trenutno ekonomski opravdano da se pravi stajaliste na toj deonici u nekom trenutku u budućnosti biće opravdano
takodje sem stajalista u okolini beograda i nisa treba ozbiljno da se razmatra o cuvanju stajalista blizu jagodine (i uopšte u delu jagodina-cuprija-paracin); konkretno mislim da bilo bi dobro da bukovce zadrzi stanicu ako je moguce
mada nisam strucan i moguće je da gresim, ali stvarno mislim da treba uzeti u obzir zadrzavanje tog stajališta; a ako je toliko izmenjena trasa da uopšte ne prolazi kroz bukovce svejedno treba negde u predgrađu jagodine ostaviti bar jedno stajaliste
 
Aха, дакле у питању је пруга Рума - Добој, а не Београд - Сарајево...
Брзине на прузи су сасвим ОК, воз би и са свим стајањима стизао за 2 и 40 у Београд (из Лознице). Једино што треба решити је стајање воза на сваком пружном прелазу.
 
S obzirom da infrastruktura železnice Srbije više ne zapošljava boktere na ručnim uređajima, plašim se da će toga biti samo još više..
Takođe, s obzirom da su mnogi uređaji povezani sa stanicama koje ne rade više, sa njima se ne može upravljati.
A tu imamo i onaj problem oko toga da se oprema sa putnih prelaza u Srbiji često krade ili kvari.
 
S obzirom da infrastruktura železnice Srbije više ne zapošljava boktere na ručnim uređajima, plašim se da će toga biti samo još više..
Takođe, s obzirom da su mnogi uređaji povezani sa stanicama koje ne rade više, sa njima se ne može upravljati.
A tu imamo i onaj problem oko toga da se oprema sa putnih prelaza u Srbiji često krade ili kvari.
Zato mi je drago što će se ići na denivelaciju većine prelaza od Prokopa do Niša.
 
Sekundarci krali tegove za zatezanje kontaktne mreže a kako ova ekipa nije baš bila vešta u tome došlo je do naglog opuštanja voznog voda i krivljenja određenog broja stubova KM-a.
Dok je KM pod naponom NE POSTOJI mogućnost da se ukrade bilo koji deo voznog voda i zateznog užeta(osim čvrstih tački) a da se kradljivci ne nađu potencijalno 2m pod zemljom.
Oni su čvrste tačke sekli na delu koji je pod naponom, jer su pre toga ukrali izolovane motke iz magacina KM.
Ako imaš izolovane motke, možeš da obrstiš ceo kontaktni provodnik bez da dođe do kratkog spoja 😎
 
Oni su čvrste tačke sekli na delu koji je pod naponom, jer su pre toga ukrali izolovane motke iz magacina KM.
Ako imaš izolovane motke, možeš da obrstiš ceo kontaktni provodnik bez da dođe do kratkog spoja 😎
Delimično tačno.
Ako pogledaš kako izgleda čvrsta tačka videćeš da ona obuhvata tri stuba kontaktne mreže. Dva krajnja na koja je pričvršćena izolatorima i središnji sa kojim ima dodira kod zateznog užeta.
Kradljivci su se dosetili da mogu otuđiti čvrstu tačku tako što će uz pomoć aku-brusilice koja se nalazila na izolovanoj motki iseći bakarnu sajlu na središnjoj tački. Tako su predupredili da nedođe do kratkog spoja i poremećaja u napajanju KM-a jer veći deo sajle koji pada na zemlju više nije pod naponom i lako se zatim seče do izolatora.
Da se ovako nešto pokuša na bilo kojem drugom delu kontaktne mreže koji je pod naponom,došlo bi do kratkog spoja, prekida u napajanju i na kraju alarmiranja u centru za daljinsko upravljanje(CDU).
Razlog zašto su im čvrste tačke bile toliko zanimljive,pored toga što su bakarne,je u tome što dispečer u CDU nije imao predstavu da su one otuđenje sve dok neko to vizuelno ne primeti na licu mesta.
I da sumiramo na kraju...
Čvrste tačke se mogu ukrasti relativno lako.
Vozni vod i zateznog uže, bez veće havarije NE!!!
 
Poslednja izmena:
Већ сам негде горе окачио предлог заједничких станица, између тренутних стајалишта. До општине би било да организује превоз до њих.

stajalista blizu jagodine (i uopšte u delu jagodina-cuprija-paracin);
Za lokalni prevoz opcija je da nema presedanja, osim u slučaju velikih gradova. Ako neko čeka bus u svome selu, on će tim busom otići do grada, neće otići na voz.
Jagodina i okolina imaju minimalni potencijal za lokalni železnički saobraćaj. Stanica je jedino u Jagodini u širem centru. Autobuski saobraćaj je korektan, mada je skup, sa izuzetkom onog na teritoriji Jagodine.
 
Nema tu potrebe za nekim fantaziranjem, jer i sada lokalni vozovi na Niškoj dobro funkcionišu i donose veliku zaradu.
Miloševo, Brzan, Lanište, Bukovče dosta koriste voz ka Jagodini, nepravedno bi bilo da isti izgube.

A i kako ne bi koristili kada vozna karta Miloševo-Jagodina košta 141 dinara, manje od litar goriva.

20240319_002156.jpg


Malo izbledela jbg. Ove nove karte/računi su užas.
 

Наговештај да ће појас око нове пруге да буде уређен систематски од стране Инфраструктуре је баш лепа вест. Надам се да ће се стварно бавити дизајном, а не само насумично садити било која стабла где стигну. Нажалост, видим на овом снимку из Карловаца да већина садница није негована и да су премладе, али боље ишта него ништа.
 
Nema tu potrebe za nekim fantaziranjem, jer i sada lokalni vozovi na Niškoj dobro funkcionišu i donose veliku zaradu.
Miloševo, Brzan, Lanište, Bukovče dosta koriste voz ka Jagodini, nepravedno bi bilo da isti izgube.

A i kako ne bi koristili kada vozna karta Miloševo-Jagodina košta 141 dinara, manje od litar goriva.
Iz prve ruke od momka koji putuje bar jednom nedeljno Niš-Jagodina.
Od Niša kreće prično pun i dalje se prazni. To "pun" znači da su sedišta popunjena i da se desi da poneko stoji. U zoni od Stalaća ka Jagodini u vozu je uglavnom narod koji putuje do Niša ili do Beograda. Takvih nema mnogo i to su mahom studenti.

Nekada su Pomoravci više koristili voz i u lokalu, ali mislim da tu nema potencijala. Jednoostavo je železnica van tokova dnevnih kretanja i kakva god usluga da se ponudi neće biti ljudi.
Jedino je pijaca u Jagodini blizu stanice. A na primer bolnica u Ćupriji je preko 3km od sadašnje železničke.
Drugo je cena karte. U drumskom saobraćaju ima mnogo popusta, a npr. u Jagodini je prevoz potpuno besplatan.
Naravno da će se vratiti putnici kad se uspostavi normalan saobraćaj do Beograda. Konkretno Pomoravcima apsolutno nije bitno da li će voz ići od Lapovo varoši do Plane 200 ili 160.
Bitno je da ide često i pouzdano kao i da cena karte bude korektna.

Čitam celu diskusiju o ukidanju malih stajališta i ne znam šta da mislim.
Decenijama su tu ljudi naviknuti da tutnu neki dinar kondukteru. I onda u statistici nema putnika.
Drugo, sa saobraćjnog i ekonomskog stanovišta ta ukudanja jesu opravdana.
Po Ustavu je lokalni prevoz dužnost lokalne samouprave, a njima je najlakše da to odrade u partnerstvu sa nekom firmom. I to uglavnom funkcioniše.
Moj lični stav je da nam treba pruga za 160km/h sa denivelisanim prelazima i sa svim dosadašnjim stajalištima. Ali ja sam napustio Saobraćajni faksa, pa možda nisam bio na tom času :)
 
takodje sem stajalista u okolini beograda i nisa treba ozbiljno da se razmatra o cuvanju stajalista blizu jagodine (i uopšte u delu jagodina-cuprija-paracin); konkretno mislim da bilo bi dobro da bukovce zadrzi stanicu ako je moguce
mada nisam strucan i moguće je da gresim, ali stvarno mislim da treba uzeti u obzir zadrzavanje tog stajališta; a ako je toliko izmenjena trasa da uopšte ne prolazi kroz bukovce svejedno treba negde u predgrađu jagodine ostaviti bar jedno stajaliste

da, treba zadrzati manje stanice izmedju Velike Plane i Jagodine - da ne bismo imali Čortanovce 2
smanjio si broj polazaka, broj garnitura, nemaš polaske/odlaske iz Jagodine u najfrekventnijim časovima 7h, 8h, 15h,16h, 17h u lokalu a poslednji voz iz Beograda ti ide u15h za Jagodinu i putuje 3h 30min kao u najgore vreme jugoslovenskih železnica kada sam ja bio student početkom 2000-ih
i onda šta? imaš dobar izgovor da ukineš stajališta jer nema putnika, a putnika nema jer (pročitati opet ovo iznad)

pošto živim tu siguran sam da treba da se zadrže i stanice Brzan i Miloševo i Lanište, zapravo - što su sela udaljenija od Jagodine treba im ovakav vid prevoza
stanica Lanište je nekada bila zapravo u Novom Laništu a od Starog je bila udaljena 2-3km, a sada će biti negde izmeu ta dva sela pošto se ispravlja ta krivina nakon bagrdanskog tesnaca
 
Jedno je testiranje drugo je sertifikacija.
Koliko znam, kod nas nije rađena sertifikacija na ERA standarde.
Niko to nije ni tražio.
Nisu ERA, nego TSI standardi. (Technical Specifications for Interoperability).


To što si nešto uradio prema nekom standardu ne znači i da imaš sertifikovan taj standard.

Kada se nešto uredi u skladu sa standardom, ili kada su podsistemi na prugi napravljeni prema TSI, pruga se smatra interoperabilnim. To znači da je pruga ista kao druga u drugoj zemlji u kojoj se uzima u obzir TSI. Da pojednostavimo. Na prugi je sve isto. Tako je bilo u Jugoslaviji, gde je brzi voz mogao da ide od Beograda do Jesenica, bez komplikacija da je preširok, pretežak, i da bi loksa trebala jedan neobičan autostop. Sada je to na evropskom nivou. 22,5 tona po osovini, GC profil, ETCS 2 BL 3.6... Ovo mora da proceni železnička agencija, koja može da delegira nekog drugog. Sve dok Srbija nema zakona o tom, pruga nije označena kao interoperabilna.

 
Pripremaju se za rekonstrukciju tunela u čvoru. Konačno!!!
"U cilju izrade tehničke dokumentacije za izradu Idejnog projekta rekonstrukcije i nadzora deonice Pančevački most - Pančevo Glavna i koloseka u tunelima Vračar” i „Dedinje”od strane radnika Saobraćajnog instituta CIP i uz pratnju predstavnika IŽS odobravaju se sledeći zatvori pruge bez isključenja napona u voznom vodu KM u vremenskom intervalu od 23.00 do 04.00 časa... "
 
Delimično tačno.
Ako pogledaš kako izgleda čvrsta tačka videćeš da ona obuhvata tri stuba kontaktne mreže. Dva krajnja na koja je pričvršćena izolatorima i središnji sa kojim ima dodira kod zateznog užeta.
Kradljivci su se dosetili da mogu otuđiti čvrstu tačku tako što će uz pomoć aku-brusilice koja se nalazila na izolovanoj motki iseći bakarnu sajlu na središnjoj tački. Tako su predupredili da nedođe do kratkog spoja i poremećaja u napajanju KM-a jer veći deo sajle koji pada na zemlju više nije pod naponom i lako se zatim seče do izolatora.
Da se ovako nešto pokuša na bilo kojem drugom delu kontaktne mreže koji je pod naponom,došlo bi do kratkog spoja, prekida u napajanju i na kraju alarmiranja u centru za daljinsko upravljanje(CDU).
Razlog zašto su im čvrste tačke bile toliko zanimljive,pored toga što su bakarne,je u tome što dispečer u CDU nije imao predstavu da su one otuđenje sve dok neko to vizuelno ne primeti na licu mesta.
I da sumiramo na kraju...
Čvrste tačke se mogu ukrasti relativno lako.
Vozni vod i zateznog uže, bez veće havarije NE!!!
Ja ti kažem kako jeste, ali mi je drago da ljudi misle da ne može jer bismo inače imali mnoooogo više štete.
 
Gea Tours rešila da subotira gradnju brže pruge do Budmpešte ili pruga sabotira Geu..😃

Foto: JB

FB_IMG_1710881747921.jpg

FB_IMG_1710881751121.jpg
 
Vrh