Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Насеља са бројем становника су у првој табели


Odlično!

1) Vrtište - 1150
2) Mezgraja - 507
3) Supovac - 289
4) Grejač - 511
5) Nozrina - 651
6) Trnjane - 1059
7) Gornji Ljubeš - 136
8) Donji Ljubeš - 378
9) Vitkovac - 250
10) Trubarevo - 72
11) Cerovo - 28
12) Braljina - 98
13) Lučina - 699
14) Drenovac - 1545
15) Bukovče - 834
16) Lanište - 507
17) Miloševo - 771
18) Novo Selo - 1038
19) Staro Selo - 2292

Na ovo moramo dodati pola Palanke i Lapova, jer će polovini stanovnika stajališta biti na daljini većoj od 1h hoda, te ne možemo da računamo da oni imaju vezu sa železnicom.

20) Lapovo - 3,000
21) Smederevska Palanka 9,000


Sa njima tačno 24, 815 ljudi ostaje bez železnice, i nismo završili, jer će biti i ukidanja između Resnika i Plane.
 
21 to je bas veliki broj ukinutih stajalista.

Da li mozemo ocekivati da izgrade bar 10 novih stanica onda?
Jer za sada imamo samo broj stajalista koja se ukidaju ali sigurno ce tu biti novih koje ce graditi.
 
21 to je bas veliki broj ukinutih stajalista.

Da li mozemo ocekivati da izgrade bar 10 novih stanica onda?
Jer za sada imamo samo broj stajalista koja se ukidaju ali sigurno ce tu biti novih koje ce graditi.
1001849829.jpg

За нека од стајалишта предвиђено је да постану станице међутим то није довољно да ублажи негативне ефекте.
Овде нису наведена сва стајалишта.
Рецимо, уколико би се станица Лужане планирана уместо постојећег стајалишта изградила 500,600 метара северније од постојећег стајалишта боље би покрила и Лужане и Нозрину али остаје проблем осталих стајалишта.
 
Lično mislim da je dodavanje drugog koloseka na glavnom pravcu potrebno, pa i gradnja tog pravca kao brze pruge. Ukidanje gomile stajališta mi prosto deluje kao nerazrađen ili bar nedovoljno razrađen projekat koji u tom obliku ne treba prihvatiti, jer sigurno dobro upravljanje saobraćajem može podržati nekoliko stajališta između stanica, ili barem pretvaranje nekih stajališta u stanice.

Što se tiče kineza, oni jesu u stanju da izgrade sve što je potrebno, uključujući i odgovarajuću signalizaciju, ali mi se čini da će to uraditi samo ako ih neko “pritisne” nadzorom.

Inače, kinezi su u poslednjih 10-15-ak godina finansirali na raznim stranama sveta infrastrukturne projekte, i to vrlo često one koje recimo ni Svetska banka, ni Evropska banka za investicije i razvoj nisu htele jer je cost-benefit analiza govorila da neće biti profitabilne, odnosno da će zemlja imati problema da uredno vraća dugove. Slično je bilo i u CG, gde je nesporno da je za CG auto put bio bitan, ali sve procene su govorile da treba ići na neku jeftiniju varijantu brzog puta, jer put neće moći da otplaćuje kredite. I još su kasnili tako da je grejs period isticao, a put još nije mogao ni da se stavi u upotrebu.

Sa kineskim kreditima je malo problem što su u proseku kamate na njih u tom periodu bile između 6-8% i davani su na 15 godina, dok su ekvivalnenti infrastrukturni krediti Svetske banke ili EBRD u istom periodu suštinski u proseku išli sa 2-4% kamate i obično na 30 godina. Ali za ove druge je trebala ozbiljna papirologija i cost-benefit analiza, pa nisu mogli tako lako da se “lansiraju“ u izbornim ciklusima. Kina je kada su počeli da isplivavaju u vestima problemi koje zemlje imaju da ih isplate (Šri lanka, afričke zemlje - gde su strateške luke ili rudna bogatstva uzimana kao kolateral za kredit) počela tu negde od 2017-2018 da u ugovorima zahteva neobelodanjivanje kamatnih stopa i perioda otplate, kao ni kolaterala, a ako je verovati vestima čak postoje klauzule koje komplikuju i refinansiranje (a bez mogućnosti refinansiranja u slučaju kašnjenja se onda aktivira kolateral). Uglavnom, čak su i u CG morali hitno da traže kreditni aranžman da bi krenula isplate rata, jer refinansiranje valjda nije bilo moguće i pored činjenice da auto put kasni.

Inače intenzivna gradnja brzih pruga u samoj Kini je, u prvoj dekadi gradnje, bila apsolutni “pogodak”, jer je povezala najveće gradove i industrijske centre, i te linije su od prvog dana bile profitabilne (vrlo česti polasci sa mnogo putnika i omogućile su i transport robe) i otplata kredita za njih nikada nije bila problem. Onda je doneta odluka da se krene u dalje širenje (manje više politički diktat) na drastično manje naseljene delove zemlje. Tako su izgrađene linije do gradova u unutrašnjosti koji su poluprazni (preizgrađeni opet da bi državne građevinske firme kao Evergrande i dalje imale posla) sve do Urumćija i Tibeta, gde je ogroman novac ulupan u infrastrukturu, a na ovoj trasi do Urumćija valjda saobraća samo 4 para vozova dnevno.
Rezultat je da su sada same kineske železnice kreditno zadužene sa oko 900 milijardi dolara, a prihodi od tih skupih delova infrastrukture su jako mali i de facto ne pokrivaju rate kredita. Trebalo je ”prikočiti” posle prve dekade, i otplatiti prve kredite, pa onda graditi prilagođenu infrastrukturu dalje. Evergrande je propao sa gomilom neizgrađenih nekretnina, ili izgrađenih, a neprodatih u prethodnom periodu i čak je zvanično proglašen bankrot jer je on sam bio kreditno zadužen za preko 300 milijardi dolara. A taj dug je 3 puta manji od onog koje su nakamarale železnice. Kreditni dug je primarno interni - ka kineskim razvojnim fondovima, čime svetsko finansijsko tržište nije preterano izloženo riziku, ali tako veliki dugovi mogu se preliti pre ili kasnije.
 
До сада су вест о томе објавили еКапија, Јужне вести, 24/7 и један или два локална портала.
Контактирао сам познаницу која је новинарка, можда ће у редакцији бити заинтересованих за ову тему.
Надам се да су људи којих се ово највише и тиче информисани.
Исто као што су били информисани у Бешки и Чортановцима.
Ovo bi bio moj laički predlog:
1. da izanaliziramo koliko stanovništva bi ostalo uskraćeno za direktnu železničku vezu, što sa regionalnim centrima što u globalu,
2. da pronađemo primere iz regiona, a i evropske koji su koliko toliko standardi za razuđenost stanica,
3. bilo bi dobro da pronađemo neke ljude koji mogu da daju neko stručno mišljenje/savete
4. obavestiti lokalne medije/stanovništvo o planovima/interesne grupe/štagod.
Ko god je zainteresovan da pomogne/priključi se, ne znam da li tehnički ovde može da se napravi grupa, ako ne onda neki Discord server.
Под 4. би требало да је на првом месту! Најлакше је направити флајере, лако разумљиве и поделити по селима која имају стајалиште, а остаће без њега.
 
Исто као што су били информисани у Бешки и Чортановцима.

Под 4. би требало да је на првом месту! Најлакше је направити флајере, лако разумљиве и поделити по селима која имају стајалиште, а остаће без њега.
Слажем се.
Игром случаја у контакту сам са човеком који је одрастао у једном од тих места невезано за ову тему, тамо су му и даље родитељи, родбина, познаници...
Већина људи није упозната са плановима, начули су да се планира модернизација пруге али одмахују руком у смислу "неће то скоро".
Они који су нешто начули или прочитали укидање схватају као завршену ствар, до њих је стигла вест да је план укидање и то је то.
Људи ни не знају да могу да уложе приговор.
 
Poslednja izmena:
Добар дан, може ли неко да ми објасни следеће појмове:
1. дозвољени радијус хоризонталних кривина
2. пројектовање хоризонталних и вертикалних елемената геоматрије трасе
Знам да није лако објаснити те појмове некоме ко није из струке, али би ми значило када би неко покушао једноставним језиком то да уради.
Хвала.
 
Исто као што су били информисани у Бешки и Чортановцима.

Под 4. би требало да је на првом месту! Најлакше је направити флајере, лако разумљиве и поделити по селима која имају стајалиште, а остаће без њега.
Ја сам писала на Фејсбук групама у Ковачици и Пиносави. У Пиносави се повела нека прича међу мештатнима, али тешки су људи на акцију.
Пренела сам и медијима са којима сам у контакту и који прате нашу борбу у Чортановцима да је сада моменат за приговоре и да то треба обелоданити.
 
Добар дан, може ли неко да ми објасни следеће појмове:
1. дозвољени радијус хоризонталних кривина
2. пројектовање хоризонталних и вертикалних елемената геоматрије трасе
Знам да није лако објаснити те појмове некоме ко није из струке, али би ми значило када би неко покушао једноставним језиком то да уради.
Хвала.
Можда је најлакше упоредити са путевима и кривинама на путевима.
Тамо где су кривине оштрије дозвољена брзина је мање.
Што се тиче пруга од радијуса кривине зависи колико је кривина оштра, што је радијус мањи то је оштрија и тиме је дозвољена брзина мања, што је већи то је могућа већа брзина.
Геометрија трасе, најједноставније, колико је траса пруге на неком делу "кривудава" или "права", колико је на траси кривина, колики су радијуси тих кривина и колико је пруга "нагнута"
 
Poslednja izmena:
Слажем се.
Игром случаја у контакту сам са човеком који је одрастао у једном од тих места невезано за ову тему, тамо су му и даље родитељи, родбина, познаници...
Већина људи није упозната са плановима, начули су да се планира модернизација пруге али одмахују руком у смислу "неће то скоро".
Они који су нешто начули или прочитали укидање схватају као завршену ствар, до њих је стигла вест да је план укидање и то је то.
Људи ни не знају да могу да уложе приговор.

Ја сам писала на Фејсбук групама у Ковачици и Пиносави. У Пиносави се повела нека прича међу мештатнима, али тешки су људи на акцију.
Onda im stanice i ne trebaju.

Nezainteresovanim za zivot i svet oko sebe ne treba pomagati.
 
Можда је најлакше упоредити са путевима и кривинама на путевима.
Тамо где су кривине оштрије дозвољена брзина је мање.
Што се тиче пруга од радијуса кривине зависи колико је кривина оштра, што је радијус мањи то је оштрија и тиме је дозвољена брзина мања, што је већи то је могућа већа брзина.
Геометрија трасе, најједноставније, колико је траса пруге на неком делу "кривудава" или "права", колико је на траси кривина, колики су радијуси тих кривина и колико је пруга "нагнута"
Хвала на одговору, у том случају, кад су Чортановци у питању, проблем је нагиб, тј. нагнутост? Пошто кривина на том месту не постоји.
 
Молим вас, може ли неко да ми напише најбитније станице/стајалишта која су предвиђена за укидање. Најбитније у смислу да су то места у којима живи највећи број људи. Имаћу могућност сутра то да поменем у медијима, па бих хтела да искористим.
Ово ћу свакако поменути:
Sa njima tačno 24, 815 ljudi ostaje bez železnice, i nismo završili, jer će biti i ukidanja između Resnika i Plane.

Такође, ако неко жели и може, сутра у 10 и 40ч испред Министарства грађевинарства и саобраћаја имамо конференцију за штампу превасходно поводом Чортановаца, али управо сам на састанку са Крени-Промени договорила да уђемо у кампању везано и за сва остала места која тек треба да остану без железнице, да се то подигне на виши ниво. Више него пожељно је да нам се прикључи неко из железничке струке. 🙏 хајде људи, сада је моменат да урадимо нешто добро.
 
Хвала на одговору, у том случају, кад су Чортановци у питању, проблем је нагиб, тј. нагнутост? Пошто кривина на том месту не постоји.

У случају Бешке и Чортановаца и старе трасе пруге од Бешке до Сремских Карловаца радијуси кривина није били довољни за веће брзине и ишло се на ублажавање и елиминисање кривина. Дакле, нову трасу за двоколосечну пругу и две нове тунелске цеви уместо старог тунела. Нова траса избегла је стару станицу Бешка јер је пруга "исправљена, испеглана" и траса је нешто скраћена. Дакле, без станице и Бешка и Чортановци. Пошто стајалишта нису предвиђена на деоници пруге где је брзина 200 (а на другим примерима видимо ни тамо где се планира брзина до 160) ишло се на варијанту "заједничке" станице за Бешку и Чортановце. Нова траса пруге за потенцијалну станицу или стајалиште Чортановци не оставља довољно места, физички. Други проблем је само постојање стајалишта као таквог и мали, недовољан размак између постојеће станице Бешка и потенцијалог стајалишта Чортановци.
 
Stajališta nisu planirana prema projektu koji je CIP uradio, međutim nisu ni zabranjena.

Osim Pinosave, Vlaškog Polja, Kovačevca, Starog Sela, ima li još neko mesto kome se gasi stanica/stajalište a da ima veći broj stanovnika?
 
Оно што је до сада јавности познато су измене и допуне ППППН за деоницу пруге од Велике Плане до Трупала (Ниш), на деоници те пруге су Старо Село, Ново Село и друга стајалишта која помиње Јеланча. Влашко Поље, Ковачевац, Кусадак итд су станице на другој деоници, деоници Ресник - Велика Плана.
За ту деоницу јавности још увек није познато шта је званични план осим информације да би према прелиминарном пројекту станица Смедеревска Паланка била измештена на нову локацију.
 
Poslednja izmena:
Hvala na pojašnjenju.

Ali mi nije jasno, na osnovu čega se ovde na grupi piše o potencijalnih 30 ukinutih stajališta? To su samo pretpostavke?
 
Hvala na pojašnjenju.

Ali mi nije jasno, na osnovu čega se ovde na grupi piše o potencijalnih 30 ukinutih stajališta? To su samo pretpostavke?
Зато што на деоници до Младеновца има приличан број стајалишта које користи БГ воз, која би требала остати јер су аутобуси на том правцу благи ужас.
 
Молим вас, може ли неко да ми напише најбитније станице/стајалишта која су предвиђена за укидање. Најбитније у смислу да су то места у којима живи највећи број људи. Имаћу могућност сутра то да поменем у медијима, па бих хтела да искористим.
Ово ћу свакако поменути:
Sa njima tačno 24, 815 ljudi ostaje bez železnice, i nismo završili, jer će biti i ukidanja između Resnika i Plane.

Такође, ако неко жели и може, сутра у 10 и 40ч испред Министарства грађевинарства и саобраћаја имамо конференцију за штампу превасходно поводом Чортановаца, али управо сам на састанку са Крени-Промени договорила да уђемо у кампању везано и за сва остала места која тек треба да остану без железнице, да се то подигне на виши ниво. Више него пожељно је да нам се прикључи неко из железничке струке. 🙏 хајде људи, сада је моменат да урадимо нешто добро.
Sakupljam podatke, pa ću objaviti ovde do kraja dana, a i poslaću Vam DM. I hvala Vam što ćete pomenuti i ovo sutra.
 
"Sa njima tačno 24,815 ljudi ostaje bez železnice"
Da ne bude ovakav narativ malo kontraproduktivan?
Podseća na nekakve političke parole i skupljanje predizbornih poena.
 
Odlično!

1) Vrtište - 1150
2) Mezgraja - 507
3) Supovac - 289
4) Grejač - 511
5) Nozrina - 651
6) Trnjane - 1059
7) Gornji Ljubeš - 136
8) Donji Ljubeš - 378
9) Vitkovac - 250
10) Trubarevo - 72
11) Cerovo - 28
12) Braljina - 98
13) Lučina - 699
14) Drenovac - 1545
15) Bukovče - 834
16) Lanište - 507
17) Miloševo - 771
18) Novo Selo - 1038
19) Staro Selo - 2292

Na ovo moramo dodati pola Palanke i Lapova, jer će polovini stanovnika stajališta biti na daljini većoj od 1h hoda, te ne možemo da računamo da oni imaju vezu sa železnicom.

20) Lapovo - 3,000
21) Smederevska Palanka 9,000


Sa njima tačno 24, 815 ljudi ostaje bez železnice, i nismo završili, jer će biti i ukidanja između Resnika i Plane.
Ово нисам видео на време, хвала! Ево је апдејтована табела, пробао сам али нисам успео да закачим фајл ако неко жели да едитује.
Преостаје да се додају места која зависе од ових стајалишта/станица, а то баш методолошки није најлакше прерачунати јер има преклапања са неким станицама које остају. Треба ми помоћ који метод ту користити. На пример, која удаљеност је прихватљива да неко хода до станице? Такође, измештање станице у Лапову и њен ефекат не знам како бих убацио овде, а да не дискредитујем табелу.

1710691430882.png


"Sa njima tačno 24,815 ljudi ostaje bez železnice"
Da ne bude ovakav narativ malo kontraproduktivan?
Podseća na nekakve političke parole i skupljanje predizbornih poena.

Слажем се са овим. Не сме да се неопрезно изговара и тврди нешто што се лако дискредитује и што може да се искористи да се цела примедба дискредитује и одбаци.
А и у основи овога мислимда мора да се избегне свака примеса политичког призвука, јер то је гаранција да ово не успе.
 

Prilozi

  • 1710691823744.png
    1710691823744.png
    86,1 KB · Pregleda: 65
ИЗВОР: ЛИНК

Постојећа станица Багрдан постаје стајалиште и товариште. Задржавају се и реконструишу три постојећа стајалишта: Старо Село, Лапово Варош и Брзан. Због малог броја путника укидају се четири постојећа стајалишта: Ново Село, Милошево, Ланиште и Буковче.
Задржава се и реконструише постојеће стајалиште Сикирица-Ратаре. Због малог броја путника укидају се два постојећа стајалишта: Дреновац и Лучине.
Постојеће станице Корман и Грејач постају стајалишта на отвореној прузи, а Грејач ће имати и функцију товаришта. Задржавају се и реконструишу два постојећа стајалишта Нозрина и Тешица. Планирано је ново стајалиште Доњи Адровац. Због малог броја путника укида се осам постојећих стајалишта: Витковац, Доњи Љубеш, Горњи Љубеш, Трњани, Лужане, Суповац, Мезграја и Вртиште.

Нови предлог: ЛИНК
 
"Sa njima tačno 24,815 ljudi ostaje bez železnice"
Da ne bude ovakav narativ malo kontraproduktivan?
Podseća na nekakve političke parole i skupljanje predizbornih poena.

Pa i nije.
Mora da se iznese odmah cifra, ako iniciraš samo mesta/stanice ljudi će biti u fazonu "Ma to su samo neka sela, 2-3 hiljade ljudi max".
Ima tu i psihološka igrica sa brojkama koju treba igrati.

Koliko znam niko ovde nije u političkom životu aktivan (uključujući i mene) te ne vidim i da se skupe neki poeni ko će ih uzeti, jer nemamo dodirnih tačaka sa tim delom.
 
Vrh