Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Koliko znam niko ovde nije u političkom životu aktivan (uključujući i mene) te ne vidim i da se skupe neki poeni ko će ih uzeti, jer nemamo dodirnih tačaka sa tim delom.
Ja nisam tebe spomenuo uopšte pa bi te molio da mi ne imputiraš reči koje nisam napisao i izgovorio. Bez ljutnje molim te. ✌️
Ja sam preneo moj subjektivni doživljaj te rečenice koju je @Lampuki iznela ovde i za koju je rekla da će je iskoristiti u obraćanju nekim medijima.
Lično mislim da će to biti kontraproduktivno da se u takvoj formi prenese javnosti jer će je mnogi doživeti onako kako sam je i ja doživeo. Samo to i ništa više.
 
Посао који је @V-sky обавио је сјајан и мислим да би ту табелу и податке требало користити.
Уз напомену да ће нова локација станице Лапово такође имати негативан ефекат за одређен број становника Лапова.
(Реално, тешко је утврдити колики број становника)
Смедеревска Паланка се не помиње у званичном документу јер још није на јавном увиду, дакле, деоница за себе, а информације о измештању станице су информације из медија, на основу прелиминарног пројекта.
 
Poslednja izmena:
Ja nisam tebe spomenuo uopšte pa bi te molio da mi ne imputiraš reči koje nisam napisao i izgovorio. Bez ljutnje molim te. ✌️
Ja sam preneo moj subjektivni doživljaj te rečenice koju je @Lampuki iznela ovde i za koju je rekla da će je iskoristiti u obraćanju nekim medijima.
Lično mislim da će to biti kontraproduktivno da se u takvoj formi prenese javnosti jer će je mnogi doživeti onako kako sam je i ja doživeo. Samo to i ništa više.

Lampuki je prenela rečenicu koju sam ja prvobitno napisao i onda sam pomislio da se poruka odnosi na mene, zato sam odgovorio.
Ali vidim tek sada da se nije odnosilo na mene..
 
"Sa njima tačno 24,815 ljudi ostaje bez železnice"
Da ne bude ovakav narativ malo kontraproduktivan?
Podseća na nekakve političke parole i skupljanje predizbornih poena.

Отпочетка борбе за Чортановице прича је неполитичка. И колико год покушавали да је представе политизованом, за сада не успевају, јер заиста то и није.
Ја не бих наравно наводила некакву тачну цифру и не бих тврдила ништа, само бих рецимо поменула да су прелименирни подаци такви да ће ЦИП-овом "модернизацијом" пруге без могућности непосредног коришћења железнице остати преко 20 хиљада људи. А све то у конктексту овога што се десило са Чортановцима. Дакле, фокус ће бити на томе: шта и коме уопште значи модернизација пруге? Не видим како би то могло да се протумачи као политичка парола. Посебоно јер говорим из позиције грађана који су остали након 139 година без железничке станице. А сада прети таква судбина још многима.
 
Молим вас, може ли неко да ми напише најбитније станице/стајалишта која су предвиђена за укидање. Најбитније у смислу да су то места у којима живи највећи број људи. Имаћу могућност сутра то да поменем у медијима, па бих хтела да искористим.
Ово ћу свакако поменути:
Sa njima tačno 24, 815 ljudi ostaje bez železnice, i nismo završili, jer će biti i ukidanja između Resnika i Plane.

Такође, ако неко жели и може, сутра у 10 и 40ч испред Министарства грађевинарства и саобраћаја имамо конференцију за штампу превасходно поводом Чортановаца, али управо сам на састанку са Крени-Промени договорила да уђемо у кампању везано и за сва остала места која тек треба да остану без железнице, да се то подигне на виши ниво. Више него пожељно је да нам се прикључи неко из железничке струке. 🙏 хајде људи, сада је моменат да урадимо нешто добро.

Teško je da će se naći neko iz železničke struke do sutra, ali predlažem da se uključi @V-sky , s obzirom da je izvukao dosta toga.

Do večeras bi mogao da pomognem forumašu @V-sky oko toga kako bi izgledao scenario da ta sela/mesta izgube voz, odnosno šta bi im bile alternative.
Odnosno, da tačno izvučemo koja mesta ostaju bez ikakvog prevoza, koja sa autobuskim prevozom 1 na dan, na ona sa više puta na dan itd...
 
Ово што је извукао V-skaj је одлично и мислим више него довољно и прецизно за сутра. Држаћу се података из те табеле.
Важно је да се тема начне медијски и да почне да се о томе прича. А биће сигурно још прилике за деловање.
Ко год жели и мисли да може да помогне, може ми се јавити и у приватној поруци. Знам да сам ја овде падобранац и да немам појма о железничком саобраћају у односу на све вас, па су неки неповерљиви. Али заиста имам најбоље намере, а помоћ ми је више него потребна.
 
И ја сам падобранац, и хвала свима, али сам само копирао податке који су доступни у нјиховом документу и оно што је @Jelancha извукао. Мислим да је негде најбоље рећи да би укидање свих ових стајалишта и станица имало утицај и потенцијално отежало директну везу са железницом и будућим развојем на 12 000, а можда и више људи. Мислим да је речник јако битан овде. Поготово ако се узме у обзир да се планира неки градски железнички превоз за Ниш, и да укидање ових приградских места око Ниша и Алексинца би директно утицало на сманјенје броја путника. Негде бих провукао ид а смо сведоци колико позитивно утиче модерна железница на сва места између Новог Сада и београда, и да би такав утицај имала и на сва места на БГ-Ниш.
Да не би тон био не ваља, не ваља, него више ово је позитивно, ајде да побољшамо само.
 
Отпочетка борбе за Чортановице прича је неполитичка. И колико год покушавали да је представе политизованом, за сада не успевају, јер заиста то и није.
Ја не бих наравно наводила некакву тачну цифру и не бих тврдила ништа, само бих рецимо поменула да су прелименирни подаци такви да ће ЦИП-овом "модернизацијом" пруге без могућности непосредног коришћења железнице остати преко 20 хиљада људи. А све то у конктексту овога што се десило са Чортановцима. Дакле, фокус ће бити на томе: шта и коме уопште значи модернизација пруге? Не видим како би то могло да се протумачи као политичка парола. Посебоно јер говорим из позиције грађана који су остали након 139 година без железничке станице. А сада прети таква судбина још многима.
Ja samo želim da ukažem na to da se ne može sve raditi ad-hoc i bez nekakve dublje analize ovog problema.
Spominjete Pinosavu kao adut u borbi a ne znate gde je Pinosava i kakva je njena uloga u železničkom saobraćaju.
To se tako ne radi.
Kako ne znate za Pinosavu tako vrv. ne znate ni stanje većine službenih mesta koja su predviđena za ukidanje.
Kakva je trenutna demografska situacija oko i kod tih službenih mesta, kakva je istorija korišćenja tih stajališta i stanica u prošlosti, itd, itd...
Sve ovo mora da se uzme u obzir pre nego se krene u neku borbu.
A samo iz razloga kao što napisa @V-sky iznad:
"Не сме да се неопрезно изговара и тврди нешто што се лако дискредитује и што може да се искористи да се цела примедба дискредитује и одбаци."
 
Kako ne znate za Pinosavu tako vrv. ne znate ni stanje većine službenih mesta koja su predviđena za ukidanje.
Kakva je trenutna demografska situacija oko i kod tih službenih mesta, kakva je istorija korišćenja tih stajališta i stanica u prošlosti, itd, itd...

Može li nekako da se sazna broj putnika na tim stajalištima i stanicama u prethodnim godinama?
 
Ово што је извукао V-skaj је одлично и мислим више него довољно и прецизно за сутра. Држаћу се података из те табеле.
Важно је да се тема начне медијски и да почне да се о томе прича. А биће сигурно још прилике за деловање.
Ко год жели и мисли да може да помогне, може ми се јавити и у приватној поруци. Знам да сам ја овде падобранац и да немам појма о железничком саобраћају у односу на све вас, па су неки неповерљиви. Али заиста имам најбоље намере, а помоћ ми је више него потребна.
Ja samo želim da ukažem na to da se ne može sve raditi ad-hoc i bez nekakve dublje analize ovog problema.
Spominjete Pinosavu kao adut u borbi a ne znate gde je Pinosava i kakva je njena uloga u železničkom saobraćaju.
To se tako ne radi.
Kako ne znate za Pinosavu tako vrv. ne znate ni stanje većine službenih mesta koja su predviđena za ukidanje.
Kakva je trenutna demografska situacija oko i kod tih službenih mesta, kakva je istorija korišćenja tih stajališta i stanica u prošlosti, itd, itd...
Sve ovo mora da se uzme u obzir pre nego se krene u neku borbu.
A samo iz razloga kao što napisa @V-sky iznad:
"Не сме да се неопрезно изговара и тврди нешто што се лако дискредитује и што може да се искористи да се цела примедба дискредитује и одбаци."
Потпуно се слажем са вама, ја се зато и нећу борити за та места, ја се борим за Чортановице. Али у контексту проблема са Чортановцима мислим да је више него корисно да поменем будући проблем очигледно многих места. Да би се тај проблем довољно популизовао и да би се нешто постигло, мора тиме неко далеко озбиљније да се позабави. Али можда могу само да "повучем ногу".
Сада сам разумела све, нећу помињати Пиносаву. :)
 
И ја сам падобранац, и хвала свима, али сам само копирао податке који су доступни у нјиховом документу и оно што је @Jelancha извукао. Мислим да је негде најбоље рећи да би укидање свих ових стајалишта и станица имало утицај и потенцијално отежало директну везу са железницом и будућим развојем на 12 000, а можда и више људи. Мислим да је речник јако битан овде. Поготово ако се узме у обзир да се планира неки градски железнички превоз за Ниш, и да укидање ових приградских места око Ниша и Алексинца би директно утицало на сманјенје броја путника. Негде бих провукао ид а смо сведоци колико позитивно утиче модерна железница на сва места између Новог Сада и београда, и да би такав утицај имала и на сва места на БГ-Ниш.
Да не би тон био не ваља, не ваља, него више ово је позитивно, ајде да побољшамо само.
Тако је, треба рећи и нешто позитивно.
 
Pa ne dobija se sertifikacija sa neba, koliko znam sa ove teme od ranije neke kompanije iz Holandije i Nemačke su testirale sve.
Jedno je testiranje drugo je sertifikacija.
Koliko znam, kod nas nije rađena sertifikacija na ERA standarde.
Niko to nije ni tražio.
 
@mvbg1
Verovatno nigde, jer mi nismo EU.

Kolega je u diskusiji oko toga da li Kinezi imaju EU standarde izneo tvrdnju da imaju jer su kod nas radili po EU standardima. Ne ulazim u to da li su radili po EU standardima ili nisu, samo kažem da kod nije ni rađena standardizacija po ERA standardima, jer to niko i ne traži kod nas. Bar koliko za znam. Možda će za nišku da traže jer oni daju pare.

Inače standardizacija ne gleda samo fizičke objekte i tehničku opremu i kvalitet istog. Gledaju i organizaciju rada, procedure za sprečavanje nezgoda i delovanja ako do njih ipak dođe i svašta još.

Ukratko.
To što si nešto uradio prema nekom standardu ne znači i da imaš sertifikovan taj standard.
 
Mapirao sam, sad sledi teži deo, da se ustanovi na koja sve naselja utiču ova ukidanja. I ako @Анон015 može da pomogne kako ovo da podelim kao mapu :)

1710725202103.png


E da, žute su stanice/stajališta koja se ne pominju u dokumentu.
 
"Sa njima tačno 24,815 ljudi ostaje bez železnice"
Da ne bude ovakav narativ malo kontraproduktivan?
Podseća na nekakve političke parole i skupljanje predizbornih poena.

Cela priča je jeftino političko spinovanje. Lokalni problem organizacije gradskih linija do nove stanice se diže na narativ “kome će ta pruga uopšte služiti”, a prevoziće jedno 500x više putnika posle rekonstrukcije nego pre. prežvakano.

Kao da kažemo da je nova obilaznica oko Kruševca loša jer više ne može da se uključi svako iz svog dvorišta direktno na put.
 
Poslednja izmena:
Kao da kažemo da je nova obilaznica oko Kruševca loša jer više ne može da se uključi svako iz svog dvorišta direktno na put.
nije ti dobro poredjenje
u slučaju druma kad se izgradi autoput ostaje lokalni put. taj lokalni put ostaje na raspolaganje stanovnistvu, te meštani ništa ne gube, njihov položaj može samo da se poboljsa
u slučaju pruge kad se izgradi brza pruga a ukine stajaliste meštani vise nemaju direktan pristup pruzi kojoj su do skoro imali. njihov položaj postaje objektivno gori od prethodnog stanja
 
nije ti dobro poredjenje
u slučaju druma kad se izgradi autoput ostaje lokalni put. taj lokalni put ostaje na raspolaganje stanovnistvu, te meštani ništa ne gube, njihov položaj može samo da se poboljsa
u slučaju pruge kad se izgradi brza pruga a ukine stajaliste meštani vise nemaju direktan pristup pruzi kojoj su do skoro imali. njihov položaj postaje objektivno gori od prethodnog stanja
Већ сам негде горе окачио предлог заједничких станица, између тренутних стајалишта. До општине би било да организује превоз до њих.
 
U noći između subote i nedelje ukradeni je nešto više od 300 metara kontaktne mreže između Surčina i Ostružnice.
Sekundarci krali tegove za zatezanje kontaktne mreže a kako ova ekipa nije baš bila vešta u tome došlo je do naglog opuštanja voznog voda i krivljenja određenog broja stubova KM-a.
Dok je KM pod naponom NE POSTOJI mogućnost da se ukrade bilo koji deo voznog voda i zateznog užeta(osim čvrstih tački) a da se kradljivci ne nađu potencijalno 2m pod zemljom.
 
U pravu si, sada tek vidim da je KM pala totalno, nije marnuta..

Mada mi je interesantno kako ovoj ekipi niko ne može da stane na put čim i dalje pokušavaju.
 
U pravu si, sada tek vidim da je KM pala totalno, nije marnuta..

Mada mi je interesantno kako ovoj ekipi niko ne može da stane na put čim i dalje pokušavaju.
Krađa tegova je manje sofisticiranija i manje zahtevnija operacija od recimo krađe čvrstih tačaka. Gde se mora znati šta i gde prvo iseći da ne izgubiš glavu a i potreban je određeni namenski alat za to. Dok tegovi za svakog sekundaraca izgledaju kao "easy money", jer:
"Šta je tu teško? Skinem tegove i toeto".
Takvih je mnogo više nego poznavaoca posla u slučaju čvrstih tačaka, kojih je bilo par u Srbiji.
A onda se dogodi ovo što se dogodilo između Ostružnice i Surčina.
 
Vezano za Pinosavu i uopšte sva manja mesta uz stanice i stajališta na kojima vozovi primaju putnike do 50km od velikih gradova imaju ozbiljan potencijal da opstanu, pa se čak i jako razviju ako imaju dobru prigradsku železnicu. Od Korone se pojačao trend migracije ka manjim mestima blizu velikih gradova. Kombinacija uređenja malih mesta i jakih saobraćajnih veza utiču na promenu načina života i prostorno planiranje. Da se o tome mislilo, Beška i Čartanovci bi sada bili sjajna mesta za preseljenje iz velikih gradova. To što sada blizu stanice nema naselja je čak šansa da se na stajalištu uz retrasiranu prugu napravi "Greenfield" predgrađe. Uopšte, od Sajma do Klenja bi trebao da se napravi "Topčiderski bulevar" i osovina put+pruga sa ozbiljnijom regulacijom Topčiderke. Neka vrsta takve osovine može da se napravi od Niša do Aleksinca uz prugu. U Pinosavi je čak zdravo razmatranje višespratnica uz stajalište.

To već ima čitav sistem evropskih gradova sa izuzetkom Albanije, Srbije i još par zemalja. Čak i Zagreb ima mnogo ozbiljnije prigradske železnice koje održavaju makar u okolini najvećeg grada ekonomiju i stanovništvo.
 
Vrh