Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

То не значи 9 милиона путника Београд - Будимпешта, него је у то укључено и Београд - Нови Сад, приградска железница Београда и Будимпеште на том правцу, и све остале локалне линије на тој прузи.
Pa nisam to ni napisao
 
Vidi šta mi iskoči (rekao bih da je 2016. u pitanju).
Тај савремени тренд је еуфемизам за смањујем трошкове и повећавм профит по цену безбедности. И за то ми неће ништа бити, јер сами сте криви.
 
Pozdrav,

Zašto i današnjo Soko sa polaskom iz N.Sada u 15h usporava na svakoj stanici i kroz svaku stanicu ne vozi po prolaznom koloseku, šta se to dešava? Magle nema, leda nema, u čemu je trik?

Pozdrav,
Petar
 
Ваљда би пруга таквог ранга требало да има грејаче скретница?
 
je*******o vas Soko dok nama pola države nema krštenu železnicu!

 
Одавно је требало ову тему као железничку сваштару закључати и отворити више засебних, о реду вожње, о инфраструктури, о сваком пројекту засебно, о возним средствима...
 
Реформа теме или ти њен распад. Једини што би требало годину дана да се поруке пребаце у одговарајуће теме.
 
Ма нема потребе 15 година порука да се сортира, погубио би се контекст, ипак смо овде писали све ђутуре. Једноставно се затвори ова тема и од те тачке на даље се пише у посебним темама.
 
Ja sam se vozio juče sa regio. Malo je kasnio u polasku... ali dovoljno da poremeti BG voz. Jer onda ne može da prođe Prokop jer regio za NS ima prednost. I tako se sve poremeti. I ajde da je to jednom, nego redovno se dešava...

Nikako da budemo kao Mađari da mogu da se oslonim da je 4 minuta uvek 4 minuta i dovoljno za presedanje na drugi voz. Ne vredi ovde uklapati i planirati. Budi srećan da je nešto naišlo, uđi i vozi se.

Sećam se kad sam se vozio od Kelebije do Kiškunhalasa, pa do Kiškunfeleđihace pa do Solnoka pa do Zahonja, 4 voza sam izmenjao uvek našao pravi kolosek za dalje a negde imao istih 4 minuta da se snađem i na vreme stigao na voz do Ukrajine zaobilazeći Budimpeštu.

Ja to ne mogu ni da zamislim da tako planirano prošpartam Srbiju. A ovo sam radio pre 10 godina po Mađarskoj.

Još tada im je sajt nudio sva presedenja i zbirnu kartu za sve... ti samo ukucaš početnu i krajnju stanicu kao na sajtu Rome2Rio... 🙂

Jedino što je ovde dobro je kad je gužva (a to je svaka 2, 3 dana u špicu oko 16h) nema konduktera da pregleda karte pa se voziš džabe.
 
Dok ne reformišete temu ovde i dalje valjda mogu da idu vozna stajališta i stanice...

Stara Pazova

Slikao sam pre nedelju dana.
Blagajna radi.

Poseban je utisak kad prošiša SOKO na ovim stanicama gde ne ide smanjenom brzinom... Tek tu osetiš punu moć voza... Tu se gotovo pa mimoilaze polazak iz NS i onaj iz BG...

20240105_145531.jpg
20240105_143615.jpg
20240105_144828.jpg
20240105_144910.jpg
20240105_145034.jpg
20240105_144928.jpg
20240105_145041.jpg
20240105_145046.jpg
20240105_150448.jpg
20240105_151248.jpg
20240105_151329.jpg
20240105_151806.jpg
20240105_151621.jpg
 
Ne vredi ovde uklapati i planirati.

Tačno. Ja sam pokušavao da odem do Ovčar banje vozom i po starom redu vožnje voz iz Kraljeva stiže u Požegu 10 minuta posle poslednjeg voza iz Požege za Beograd. Po novom stiže 10 minuta pre, ali i dalje nemam poverenja pa sam išao autom i platio putarinu više nego što bih platio kartu sa popustom.

Da li se praktikuje zadržavanje veze ako je već kupljena karta? Jeste sebično zadržati ceo voz zbog jednog putnika, ali nije kašnjenje putnikova krivica. Jednom je neki momak hteo da pređe iz šidskog u vršački voz na Prokopu, ali nije uspeo jer je šidski kasnio i još dodatno čekao u Zemunu da propusti Sokola. Kondukter ga je uveravao da stiže i na kraju je vršački otišao dok je on trčao ka njemu.

Ko hoće u Kragujevac ili Kruševac iz Beograda, mora da ustane u 3 ujutru, a dok je išao Lapovo - Smederevo trebalo je promeniti 3 voza do Požarevca. Sada ne može nikako do Požarevca i Smedereva.



Odlične slike, super izgleda šuma stubova KM.
Ako ovako nastave, biće šuma i na peronu.
 
Da li se praktikuje zadržavanje veze ako je već kupljena karta? Jeste sebično zadržati ceo voz zbog jednog putnika, ali nije kašnjenje putnikova krivica. Jednom je neki momak hteo da pređe iz šidskog u vršački voz na Prokopu, ali nije uspeo jer je šidski kasnio i još dodatno čekao u Zemunu da propusti Sokola. Kondukter ga je uveravao da stiže i na kraju je vršački otišao dok je on trčao ka njemu.

Može naravno, samo obavestiše konduktera i on obaveštava dalje.
Koristio to kada sam išao iz Aleksinca do Zaječara, RE iz Bg-a često kasnio i onda sam samo obaveštavao konduktera da javi ovima da me čekaju.
I uvek je čekao Šveđa u Crvenom Krstu.
 
Meni je zanimljivo to što smo sada u obrnutom geopolitičkom momentu u odnosu na 90te kada je Srbija učestbovala u ex Yu ratovima i ekonomski propadala i kada je zapadna evropa nastavljala da se razvija.
Sada imamo ovaj rat u Ukrajini koji je upregnuo sav vojno ekonomski potencijal evropske Unije protiv Rusije sto ima kao rezultat stvaranja resesije u većini zemalja zapadne Evrope dok Srbija koja je trenutno na svu sreću u neutralnoj poziciji ne oseća posledice tok vojnog sukoba i nastavlja svoj oporavak, istina za volju to ide dosta sporo ali ekonomski gledano ide ipak u dobrom pravcu.
 
Meni je zanimljivo to što smo sada u obrnutom geopolitičkom momentu u odnosu na 90te kada je Srbija učestbovala u ex Yu ratovima i ekonomski propadala i kada je zapadna evropa nastavljala da se razvija.
Sada imamo ovaj rat u Ukrajini koji je upregnuo sav vojno ekonomski potencijal evropske Unije protiv Rusije sto ima kao rezultat stvaranja resesije u većini zemalja zapadne Evrope dok Srbija koja je trenutno na svu sreću u neutralnoj poziciji ne oseća posledice tok vojnog sukoba i nastavlja svoj oporavak, istina za volju to ide dosta sporo ali ekonomski gledano ide ipak u dobrom pravcu.
Ne bih se slozio.

Kao prvo, Srbija je, bez obzira na emocije i retoriku, ekonomski i kulturno vezana za Evropu mnogo vise nego za bilo koju drugu regiju. Zato bilo koja kriza u Evropi ima velik uticaj i na nas.. Mi jesmo ekonomski vezani i za Rusiju i Kinu, ali na strani uvoza, ne i izvoza. Ako porudzbine iz Evrope stanu, staje i nasa industrija. nije bitno da li su to nase, evropske ili kineske firme, skoro sve rade za evropsko trziste.

To da li se mi oporavljamo je opet veliko pitanje. Ja ne vidim nikakav spektakularan napredak, samo neki normalni tor razvojam na koji smo dosli jos pre nekih desetak ili petnaest godina, do tad je bilo oporavljanje i saniranje nagomilanih problema.

Sto se tice Evrope, ona nije ni blizu da je upregla sav vojno ekonomski potencijal da bi pomagala Ukrajinu. Da ulazu dosta, tacno je, ali ni blizu da su sve upregli. Nisu presli ni na ratnu industriju. Sve drzave i dalje normalno funkcionisu, a jedine dve stvari koje su posvecene Ukrajini su delovi budzeta i vojni kompleks, koji radi maksimalnim kapacitetom.

Evropa je mnogo vise pogodjena time sto je liberalna ekonomija prebacila proizvodnju u Kinu i daleki istok, tako da su im u toku kovid krize pokidani lanci snabdevanja, a potom i dobar preuzet deo trzista. Sada ulazu velike napore da vrate kljucne delove proizvodnje u Evropu i izvrse energetsku tranziciju sa fosilnih goriva na obnovljive izvore. Sve to jako kosta, cak i vise od rata u Ukrajini.

Mi cemo i dalje biti vezani za Evropu. Pa i ovi silni autoputevi koji se rade iz kredita su u stvari deo evropske mreze, brze pruge pre svega se rade da bi previzel medjunarodne transporte,... Hteli mi to ili ne, nalazimo se u Evropi i delimo sudbinu. Sve ostalo je stvar percepcije.
 
Vrh