Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Како НС-БГ нема капацитет за теретњаке? Која глупост, па на том потезу Добановци-Батајница-Пазова-Инђија-Нови Сад је већина индустрије и логистике у Србији.
Pa ti vozovi koji imaju destinaciju za ta mesta će je koristiti, ovi ostali što tranzitiraju neće1
 
Meni na pamet pada kvalitet vagona, brzine koje ti vagoni podryavaju.
Ako vagon ne moye da ide brze od 80 km/h, nema smisla stavljati ga u kompozciju na pruzi od 200 na sat.
A trenutno jos uvek imamo velik broj starih vagona i vagona sa problematicnim stanjem na prugama (ne samo vagoni u vlasnistvu Srbije).
Licno ocekujem da ce sav taj spori saobracaj ici banatskom prugom, dogod se vagoni ne yamene nekim novijim. Ruku na srce, do sad nije bilo ni neke potrebe da se kupuju vagoni za velike brzine, kad je brzina dobrim delom bila manja od 60.
 
Да ли треба да игноришемо чињеницу да је транспорт робе профитабилнији део железничког транспорта?
A kako mi to ignorišemo? Brzina teretnih vozova je oko 120 km/h, za te brzine će biti odrađena pruga kroz Banat i tamo će ići svi vozovi koji tranzitiraju. Alternativno mogu ići prugom BG-NS-SU ali onda moramo da se zadovoljimo sa manjim brojem putničkih vozova.
 
Немогуће је упоредити пругу за терете и путничку пругу

1. За терете је до 120км/ч једноколосечна, вероватно и без електрике
2. За путнике има 2 а делимично и четири колосека, ограду, аутоматику

цента шкошта изградње једне и друге пргуе је неупоредива, цена одржавања такође
Карго доноси паре у буџет, путнички исисава кроз прескупо одржавање и кроз дотације.

А биће тако све дотле док путнички саобраћај не постане организован на нивоу целе земље рангирано по брзинама и док аутобус не постане фидер железничком саобраћају. Е тек одна можемо да очекујемо и неку корист
 
Па могу ваљда да иду ноћу теретне композиције. Такође транспорт преко Баната усмерава саобраћај на Врачарски тунел што није у интересу развоја градске железнице.
 
Па могу ваљда да иду ноћу теретне композиције. Такође транспорт преко Баната усмерава саобраћај на Врачарски тунел што није у интересу развоја градске железнице.
Mogu da idu noću, ali opet treba nekoliko sati da se ostavi za održavanje, a ostatak kapaciteta očigledno nije dovoljan.
Prolazak kroz Vračarski tunel je privremeno rešenje dok se ne izgradi obilaznica od Bubanj potoka do Pančeva, a za koju je najavljeno da će krenuti da se gradi sledeće godine.
Немогуће је упоредити пругу за терете и путничку пругу

1. За терете је до 120км/ч једноколосечна, вероватно и без електрике
2. За путнике има 2 а делимично и четири колосека, ограду, аутоматику

цента шкошта изградње једне и друге пргуе је неупоредива, цена одржавања такође
Карго доноси паре у буџет, путнички исисава кроз прескупо одржавање и кроз дотације.

А биће тако све дотле док путнички саобраћај не постане организован на нивоу целе земље рангирано по брзинама и док аутобус не постане фидер железничком саобраћају. Е тек одна можемо да очекујемо и неку корист
Nisam baš shvatio poentu ovog posta, okej ne mogu da se porede ali to nije bila tema. Modernizovaće se i elektrifikovati pruga Pančevo-Zrenjanin-Subotica prvenstveno zbog kargo saobraćaja i on će ići tom prugom umesto prugom za velike brzine koja će biti ostavljena putničkom saobraćaju.
 
Па могу ваљда да иду ноћу теретне композиције. Такође транспорт преко Баната усмерава саобраћај на Врачарски тунел што није у интересу развоја градске железнице.
Planiran je kombinovani most na Dunavu, negde naspram Bibanj Potoka. To znaci da ce biti moguce preusmeriti zeleznicki saobracaj sa juga na Banat, bez ulaska u Beograd.

 
Знам добро за тај мост, прича се о њему како је почело уклањање шина старог чвора због изградње Београда на води. И само га одлажу, ево ускоро ће и 10 година.
Пребацивање свог теретног саобраћаја у Банат смо добили да теећину пута на коридору 10, а и више ако се иде ка Бугарској, вози на дизел, где је Србија карго слаб.
 
Немогуће је упоредити пругу за терете и путничку пругу

1. За терете је до 120км/ч једноколосечна, вероватно и без електрике
2. За путнике има 2 а делимично и четири колосека, ограду, аутоматику

цента шкошта изградње једне и друге пргуе је неупоредива, цена одржавања такође
Карго доноси паре у буџет, путнички исисава кроз прескупо одржавање и кроз дотације.

А биће тако све дотле док путнички саобраћај не постане организован на нивоу целе земље рангирано по брзинама и док аутобус не постане фидер железничком саобраћају. Е тек одна можемо да очекујемо и неку корист
Nikad ne mozemo ocekivati korist od putnickog saobracaja, pa sve da postanemo ekskluzivni distributeri Afrikanaca u velikoj seobi u Evropu. Bez teretnog saobracaja ce BG-NS-SU ostati vecna rupa bez dna
 
Сагласан сам сатим

@Boki123 То би уједно и била сврха поста - да остане записано верујем да ће у каснијој дискусији бити потребе да се враћамо томе
 
Koliko znam teretnjaci su pre podizanja pruge NS-SU išli novom prugom BG-NS, pogotovo noću.
Idu verovatno i sad, a nastavljaju okolo preko Bogojeva.

Ne vidim šta bi bio problem uz dobru organizaciju da sadašnja pruga izdrži i teretne vozove tokom dana (istina u manjem obimu nego noću).
Usputnih stanica u kome mogu da odrade propuštanje putničkih ima. Ako se na nju puštaju vozovi sa vagonima za min 100 km/h ne verujem da bi biio preterani problem.

Ne treba zaboraviti da je pruga opremeljena signalizacijom za obostrani saobraćaj, tako da ne bi bilo nemoguće da posle Stare Pazove, kada zaista počinje deonica sa dva koloseka (Batajnica - Stara Pazova su 4 koloseka) regio ili IC ako je potrebno između dve stanice pretekne teretni ili IC da pretekne regio po "krivom" koloseku između dve stanice.
Naravno za sve to treba jako dobro planiranje i upravljanje, ali valjda je cilj postići takvo stanje, a ne propuštati vozove u staničnom razmaku.
 
Колико лош чланак. Зар нема неког бољег новинара који може да напише мало детаљнији, истраживачки чланак а не овако збрда здола неке полу информације у тезама.
 
Gledao sam obraćanje vrhovnog vođe i na ovoj njegovoj čuvenoj mapi je krak ka Severnoj Makedoniji dvokolosečan. Da li rade prugo Niš-Brestovac dvokolosečno i da li će se raditi dva koloseka?
1000026672.jpg


Video sam na temi da se pričalo takođe o izjavi Vođe o tome da li će kinezi i evropljani raditi Niš-Beograd. Imam neke insajderske informacije: evropljani su već tu (italijani većinom) oni će raditi prugu, a izjava je samo kako bi ih ubrzao. Ipak velik je to projekat i evropske kompanije su vrlo zainteresovane.
 
Poslednja izmena:
Gledao sam obraćanje vrhovnog vođe i na ovoj njegovoj čuvenoj mapi je krak ka Severnoj Makedoniji dvokolosečan. Da li rade prugo Niš-Brestovac dvokolosečno i da li će se raditi dva koloseka?Pogledajte prilog 185085

Video sam na temi da se pričalo takođe o izjavi Vođe o tome da li će kinezi i evropljani raditi Niš-Beograd. Imam neke insajderske informacije: evropljani su već tu (italijani većinom) oni će raditi prugu, a izjava je samo kako bi ih ubrzao. Ipak velik je to projekat i evropske kompanije su vrlo zainteresovane.
Trenutni projekat predviđa rekonstrukciju pruge od Niša do Brestovca u postojećem kapacitetu.
Italijani su tu kao konsultanti i nadzor, ali koliko sam ja čuo samo koče projekat. Izvođač radova je Bugarska firma.
 
Trenutni projekat predviđa rekonstrukciju pruge od Niša do Brestovca u postojećem kapacitetu.
Italijani su tu kao konsultanti i nadzor, ali koliko sam ja čuo samo koče projekat. Izvođač radova je Bugarska firma.
Iz kontakta koji sam imao sa italijanima oni tvrde da to nije brza pruga, naveli nekih trista razloga između ostalog glavni to što se koristi i za teretni saobraćaj. Neki oštar nipodaštavajući ton sam osetio pa intervju nisam ni publikovao.

Ko tu zapravo koči kad su pare "u fijoci"? Vesić je za Niš-Dimitrovgrad izjavljivao kako su krive obe strane i da je komisija koju je formirala EU zahtevala svašta, i da je sad promenjena pa je krenuo taj projekat.
 
Trenutni projekat predviđa rekonstrukciju pruge od Niša do Brestovca u postojećem kapacitetu.
Italijani su tu kao konsultanti i nadzor, ali koliko sam ja čuo samo koče projekat. Izvođač radova je Bugarska firma.

Ja sam cuo da su zalbe uglavnom upucene ka Bugarskoj strani - kako su jako neorganizovani, kao i da ljudi koji su dosli to da rade nisu dovoljno strucni.
Svakako raduje sto ce se u buducnosti raditi i drugi kolosek.
 
Vrh