Šta je novo?

Železnice - infrastruktura


Recenzija restorana na stanici Beograd Centar. Iskreno sam prijatno iznenađen cenama u restoranu.
 
Nepomenik u obraćanju naciji kaze UBRZANO RADIMO PRUGU BG - NIŠ

druže niste je ni počeli
Nije rekao da je zapoceta pruga BG - Nis. Rekao je da zelimo ubrzo da je radimo i citiram “EU ako bude htela da da novac super, a ako ne sami cemo naci sredstva”.

Pretpostavljam da hoce da je pocne odmah nakon sto se zavrsi NS - Subotica, a EU je poznato spora sa procedurama.
 
Upravo videh ovu vest.
Ide se na dodavanje po jednog koloseka levo i desno od postojecih dva.

Planiraju da ispituju konstukciju novog Beogradskog zeleznickog mosta kako bi dodali po jedan kolosek na svakoj strani mostovske konstrukcije. Sto znaci da po tom resenju se ne bi gradio most blizanac.

Stanica NBG dobija samo jedan dodatni kolosek umesto planiranih 3.
Na stanici Tošin Bunar smo se pitali kako ce da rese nove koloseke. Peroni ostaju tu gde jesu samo dobijaju po jedan novi kolosek sto znaci da svaki peron opsluzuju 2 koloseka.

Tunel Bezanijska kosa dobija po jednu jednokolosecnu tunelsku cev desno i jos jednu jednokolosecnu cev levo od postojece dvokolosecne cevi.
 
Pretpostavljam da hoce da je pocne odmah nakon sto se zavrsi NS - Subotica, a EU je poznato spora sa procedurama.

И не само са процедурама, него и динамиком изградње. Само погледај у Хрватској колико се одужила модернизација за 160 км/ч и додавање другог колосека на деоници Дуго Село - Копривница - мађ. граница. Исто је и са Дуго Село - Новска, која још није ни кренула да се гради. Кинези су се код нас показали јако добро на деоници Београд - Стара Пазова и Нови Сад - Суботица - мађ. граница, а доста лоше на деоници Распутница Г - Ресник. Верујем да би из искуства са северним деоницама Кинези били доста поузданији партнер што се поштовања рокова тиче него ЕУ, код којих углавном ништа не може да се заврши у року. Што се цене тиче не знам, али ако се нешто заврши у року у односу на нешто чији се рокови одлажу и 5-10 година (искуства Хрватске), платити нешто мало скупље је боље решење, нарочито имајући у виду да одлагање рокова обично доноси и поскупљење у односу на почетну договорену цену.
 
И не само са процедурама, него и динамиком изградње. Само погледај у Хрватској колико се одужила модернизација за 160 км/ч и додавање другог колосека на деоници Дуго Село - Копривница - мађ. граница. Исто је и са Дуго Село - Новска, која још није ни кренула да се гради. Кинези су се код нас показали јако добро на деоници Београд - Стара Пазова и Нови Сад - Суботица - мађ. граница, а доста лоше на деоници Распутница Г - Ресник. Верујем да би из искуства са северним деоницама Кинези били доста поузданији партнер што се поштовања рокова тиче него ЕУ, код којих углавном ништа не може да се заврши у року. Што се цене тиче не знам, али ако се нешто заврши у року у односу на нешто чији се рокови одлажу и 5-10 година (искуства Хрватске), платити нешто мало скупље је боље решење, нарочито имајући у виду да одлагање рокова обично доноси и поскупљење у односу на почетну договорену цену.
Upravo, zato se i mi odlučujemo za kineze za mnoge projekte jer uz svu proceduru sigurno završavaju nekoliko godina pre nego što bi sa EU završili. A u tih nekoliko godina imamo i benefite te saobraćajnice i sve to za minimalno veću cenu. Ne sporim da je veća, ali mislim da je mnogo bolje dati malo više nego čekati 5-6-7 godina.
 
Mogu EU finansiranja da funkcionišu, ali ne u društvu kao Srpsko.
Sa druge strane, Kinezi moraju da grizu, jer su svesni da su na tankom ledu u Evropi pa bilo koje odugovlačenje radova im ne ide u prilog.

Previše su to visoke igrice da bi smo mi sudili o bilo čemu.
 
И не само са процедурама, него и динамиком изградње. Само погледај у Хрватској колико се одужила модернизација за 160 км/ч и додавање другог колосека на деоници Дуго Село - Копривница - мађ. граница. Исто је и са Дуго Село - Новска, која још није ни кренула да се гради
Kakve veze ima EU sa problemima na ovoj trasi? Osim što subvencioniše. Hrvatska sama nije sposobna da pripremi dokumentaciju, ne znaju kako da izmeste dalekovod, štite domaće građevinare koji moraju nešto da urade, ali odu u stečaj. Za to što se ništa ne radi u ovoj trasi kriva je isključivo hrvatska Vlada i HŽ infra. Gdje si opet našo EU? Zašto onda nema kašnjenja u izgradnji drugog koloseka do Kopra? Da li zaista znaš šta se dešava u evropskim projektima? Ne vidim kašnjenja, samo tamo gde hoće da rade na balkanski način. U EU postoje domaće kompanije koje ulažu domaće znanje u velike projekte. Niko nije lud što će domaća industrija samo gledati. Srbija je daleko od razumevanja zašto je to tako. Tako da se Kinezima ne bih hvalio. Koliko srpskih kompanija ili inženjeri imaju referencu? E, to mi radimo u ovoj EU, gde svi projekti očigledno kasne.
 
Kakve veze ima EU sa problemima na ovoj trasi? Osim što subvencioniše. Hrvatska sama nije sposobna da pripremi dokumentaciju, ne znaju kako da izmeste dalekovod, štite domaće građevinare koji moraju nešto da urade, ali odu u stečaj. Za to što se ništa ne radi u ovoj trasi kriva je isključivo hrvatska Vlada i HŽ infra. Gdje si opet našo EU? Zašto onda nema kašnjenja u izgradnji drugog koloseka do Kopra? Da li zaista znaš šta se dešava u evropskim projektima? Ne vidim kašnjenja, samo tamo gde hoće da rade na balkanski način. U EU postoje domaće kompanije koje ulažu domaće znanje u velike projekte. Niko nije lud što će domaća industrija samo gledati. Srbija je daleko od razumevanja zašto je to tako. Tako da se Kinezima ne bih hvalio. Koliko srpskih kompanija ili inženjeri imaju referencu? E, to mi radimo u ovoj EU, gde svi projekti očigledno kasne.
Samo treba pogledati nase iskustvo sa onim malim (doduse komplikovanim) pravcem kroz Grdelicku klisuru, koje je finansirala (i diktirala uslove itd) EU. Oduzilo se bukvalno 10 god, naravno da je tu bilo i nase krivice, ali bilo je i krivice EU sa njenim procedurama i pravilima: ode EU firma koja je dobila posao u stecaj, pa sve ispocetka. Uvek sam za to da se brze zavrsi i da ljudi osete korist od toga sto pre. Kada se o Kopru radi, imam neke kolege koji zive u Divaci, prolazi im pruga pored kuce, vec 10 godina pricaju o toj pruzi, tesko da je to u roku, mada ne smem da garantujem...
 
Други колосек ка Копру је прича која је стара деценијама, као и неки пројекти код нас. Но, од како је почела изградња, нема кашњења и тече прилично уједначеним интензитетом.

Из мог аматерског гледишта, чисто сумњам да ће моћи да додају по један колосек са обе стране Новог железничког моста. У том случају, потребно је мењати тј. ојачавати целокупну конструкцију моста.
Сачекаћемо да видимо шта струка каже, али мислим да је то изузетно тешко изводљиво.
 
Subotica, nakon radova na podvožnjaku.

Foto sa interneta.

Screenshot_20231225_230040_Chrome.jpg

Screenshot_20231225_230051_Chrome.jpg
 
U Subotici ce uskoro asfaltirati glavni trg. Nema ko da prevrce kocku i behaton, pa se drze asfalta. Gledam pre koji dan u SM ne samo uži centar već i širi pod behatonom. A bandere će pomeriti, omaklo im se.
A i to je dobro s obzirom da je 90% Subotice u blatu. Da nemaš dve krštene pešačke ili biciklističke staze.
 
Poslednja izmena:
Inače predsednik je rekao da nema para za rekonstrukciju Valjevo - Vrbnica. Verujem da će većina kapitalnih projekata biti stavljena na pauzu dok se ne završi EXPO.
 
Inače predsednik je rekao da nema para za rekonstrukciju Valjevo - Vrbnica. Verujem da će većina kapitalnih projekata biti stavljena na pauzu dok se ne završi EXPO.
Da, ali je rekao da će pokušati rebalansom da ubace ovaj projekat ako bude bilo bolje nego očekivano.
 
SKG 461-155 vraćena u saobraćaj.
Da podsetim tokom 2020 je imala frontovski sudar sa Vectronom, od tada je stojala.
 
Vrh