Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Изгледа нешто ту запело. А могли су да модернизују макар 10 од стотинак бачених маневарки.
 
Изгледа нешто ту запело. А могли су да модернизују макар 10 од стотинак бачених маневарки.
Nije ništa zapelo,već te dve manevarke imaju posla dole u TPS-u a "maršalka" ili ima posla gore u stanici ili je krenula negde van Zemuna.
 
Колико има СВ укупно маневарки? Да ли су то само 621?
 
Marašalke kada nema Optime, odnosno van sezone, dobijaju neke sporedne zadatke čisto da nešto rade, pa eto zadesila se ova nesrećnica..

U Zaječaru su dovukli dve "Trafike" 301 & 302 koje su istrčale i za sada nema naznaka da će na neki remont, a eto potreba ipak postoji.

Ove nove 622 nisu loše, ali slabe su, u IŽS ne mogu da povuku više od 4 natovarena Fad-a tucanikom.
Ruku na srce, zato se i zove "laka manevarka", ali neko o tome nije mislio u tom preduzeću.
Ima CZ Loko u ponudi dosta jače mašine.
 
Screenshot_20230808-000822_Gallery.jpg
 
Vucic je posetio Vrbas i kod vijadukta u izgradnji Kinezi su mu referisali sledece:
- zavrsetak izgradnje Decembar 2024. (nije eksplicitno receno da li to podrazumeva i pocetak komercijalne upotrebe), rok je inace 38 meseci od pocetka radova.
- 73% vrednosti ugovora je realizovano
- 95% kompletiran donji stroj
- 44% kompletiran gornji stroj
- 50% skretnica je ugradjeno
- 89% mostova je zavrseno
- 91% nadvoznjaka je zavrseno
- 95% propusta je zavrseno
- 84% stubova je postavljeno
- stigla je sva SS i TS oprema u Srbiju (cini mi se preko 60% postavljeno, ali je prekinuo prevodioca pa mozda se ne odnosi na to)
- sine se sastavljaju u Sajlovu i Naumovicevu i odatle postavljaju u susret jedni drugima
- vijadukt kod Vrbasa, zavrsen je betonski deo raspona i ostali su celicni (8 komada) a rok za postavljanje je kraj januara 2024

Kinezi su ubrzali samu izgradnju da bi dostigli rok do kraja 2024.
BG-SU: brzi voz 75 minuta (cetiri stanice), regionalni 115 minuta
Postavljen je hodogram radova za 2024 ali se ne vidi na snimku pa nam preostaje da se nadamo da ga je neki od novinara uslikao ili usnimio.

Video:
 
Класична прича. Локалу је железница страно тело.
Који ће нам онда србијавоз ако локал треба да доводи и финансира нове/старе линије? Ваљда сви већ то ругло од предузећа финансирамо кроз порез и силне кредите којима смо задужени.
 
Који ће нам онда србијавоз ако локал треба да доводи и финансира нове/старе линије? Ваљда сви већ то ругло од предузећа финансирамо кроз порез и силне кредите којима смо задужени.
Opet je Srbijavoz preduzeće koje je tek ove godine ostvarila profit. Mora da se gleda i to. Nije baš sve tako, ajde pusti voz pa makar bilo 2 putnika u njemu. Pogotovo sada kada nema garnitura i kad smo u tranziciji što se tiče infrastrukture.
 
Да се Србијавоз води само профитом, имали би смо само Сокола, воз до Ваљева и БГ воз са кондуктерима.
 
Који ће нам онда србијавоз ако локал треба да доводи и финансира нове/старе линије? Ваљда сви већ то ругло од предузећа финансирамо кроз порез и силне кредите којима смо задужени.

субвенционисање непрофитабилних линија је нормално било где у свету
 
Зар није цео Србијавоз субвенционисан? Мислим да и те непрофитабилне линије треба плаћати из буџета републике а не локала пошто су од државног значаја.
 
остварили су профит? не верујем
Jeste, može se videti u finansijskim izveštajima preduzeća
субвенционисање непрофитабилних линија је нормално било где у свету
Зар није цео Србијавоз субвенционисан? Мислим да и те непрофитабилне линије треба плаћати из буџета републике а не локала пошто су од државног значаја.
Subvencioniše se i kod nas putem obaveze javnog prevoza, samo je ta naknada nedovoljna u većini slučajeva pa se traži pomoć lokalne samouprave. Kod nas je proble infrastruktura (koja prouzrokuje mali broj putnika), ali i nedostatak garnitura pa je mnogo efikasnije staviti garnituru recimo na BG-NS gde će da obavi 3 obrta nego ka Nišu gde može da odradi jedan polubort npr.
 
Зар није цео Србијавоз субвенционисан? Мислим да и те непрофитабилне линије треба плаћати из буџета републике а не локала пошто су од државног значаја.

Ali VD kaže da želi subvencioniranje u što manjem obliku, a profitabilnost u što većem.
U prevodu, tek će da se seku grane.

Ali prvo da utvrdimo kako se preduzeće tačno zove.
 
710-001 je puštena u saobraćaj te sada Zaječar raspolaže sa 4 DMV što je dovoljno da se pokrije tekući RV.
Za sada vozi ka Negotinu/Prahovu zbog tekućih dečijih bolesti, a iovako je slabašna "na gasu".

Displej koji je ugrađen se ne koristi, a koliko mogu da primetim osoblje ni ne zna da koristi niti se tangira oko toga puno.
Neki sitni nedostaci u vidu kineskih brisača koji su slabašni i brzo će se izlomiti, krivo nalepljeni piktogrami, loše izvedeni elementi u putničkom prostoru i u upravljačnici & "pederska sedišta" mada su komforna. Za sada toliko, biće i slika uskoro.
 
Vrh