Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Vucic je posetio Vrbas i kod vijadukta u izgradnji Kinezi su mu referisali sledece:
- zavrsetak izgradnje Decembar 2024. (nije eksplicitno receno da li to podrazumeva i pocetak komercijalne upotrebe), rok je inace 38 meseci od pocetka radova.
- 73% vrednosti ugovora je realizovano
- 95% kompletiran donji stroj
- 44% kompletiran gornji stroj
- 50% skretnica je ugradjeno
- 89% mostova je zavrseno
- 91% nadvoznjaka je zavrseno
- 95% propusta je zavrseno
- 84% stubova je postavljeno
- stigla je sva SS i TS oprema u Srbiju (cini mi se preko 60% postavljeno, ali je prekinuo prevodioca pa mozda se ne odnosi na to)
- sine se sastavljaju u Sajlovu i Naumovicevu i odatle postavljaju u susret jedni drugima
- vijadukt kod Vrbasa, zavrsen je betonski deo raspona i ostali su celicni (8 komada) a rok za postavljanje je kraj januara 2024

Kinezi su ubrzali samu izgradnju da bi dostigli rok do kraja 2024.
BG-SU: brzi voz 75 minuta (cetiri stanice), regionalni 115 minuta
Postavljen je hodogram radova za 2024 ali se ne vidi na snimku pa nam preostaje da se nadamo da ga je neki od novinara uslikao ili usnimio.

Video:
Sve je ovo lepo, ali hoće li imati šta da vozi na toj pruzi kada bude završena? Besmisleno je da sa ovim voznim vremenima bude 4 polaska dnevno BG-SU, toliko je saobraćalo i pre početka radova na deonici BG-NS. Do kog roka treba da stigne svih 18 Flirtova i 5 Fusinga?
 
Gde je ovo bilo 2008 dok sam studirao?
Tada je voz Avala za 1:55 stizao iz SU do NS. Dok je 2011 pruga toliko propala da je ispod 2:30 bilo kao da si dobio sedmicu na lotou. Vrlo često sam putovao i više od 5h, jednom čak 7 sati. Izliomio sam jedno 5 laptopova tj šarki jer nisi mogao kao čovek ući u voz i izaći nego bi sa stvarima skako sa preko 1m visine.
Vagoni za kojima mnogi kukaju su najčešće bili bez grejanja i bez hladjenja. Od Vrbasa bi sedeli jedni drugima na glavi. A polazak iz NS ka Su petkom je najviše ličio na železnicu u Indiji.
 
Sve je ovo lepo, ali hoće li imati šta da vozi na toj pruzi kada bude završena? Besmisleno je da sa ovim voznim vremenima bude 4 polaska dnevno BG-SU

На основу чега си закључио да ће бити само 4 поласка НС-СУ? Такт БГ-НС од сат времена и БГ-СУ од 2 сата (на један сат иде БГ-НС, на други БГ-СУ) се може остварити са 3 гарнитуре, тачно колико и има Кисева. Уосталом, биће и пролазних возова до Будимпеште од краја 2025. ако све буде ишло по плану, а до сад иде.
 
На основу чега си закључио да ће бити само 4 поласка НС-СУ? Такт БГ-НС од сат времена и БГ-СУ од 2 сата (на један сат иде БГ-НС, на други БГ-СУ) се може остварити са 3 гарнитуре, тачно колико и има Кисева. Уосталом, биће и пролазних возова до Будимпеште од краја 2025. ако све буде ишло по плану, а до сад иде.
3 Postojeće garniture Kiss ima dovoljno za IC, šta će biti sa Re vozovima?
 
Gde je ovo bilo 2008 dok sam studirao?
Tada je voz Avala za 1:55 stizao iz SU do NS. Dok je 2011 pruga toliko propala da je ispod 2:30 bilo kao da si dobio sedmicu na lotou. Vrlo često sam putovao i više od 5h, jednom čak 7 sati. Izliomio sam jedno 5 laptopova tj šarki jer nisi mogao kao čovek ući u voz i izaći nego bi sa stvarima skako sa preko 1m visine.
Vagoni za kojima mnogi kukaju su najčešće bili bez grejanja i bez hladjenja. Od Vrbasa bi sedeli jedni drugima na glavi. A polazak iz NS ka Su petkom je najviše ličio na železnicu u Indiji.
Ja to putovanje od 4+h iskustvo sam imao i ranije, oko 2000., zato sam izbegavao zeleznicu i taj pravac. Pogotovo leti, kad su "morali da uspore zato sto je toplo, pa su se sine pokrivile".
 
субвенционисање непрофитабилних линија је нормално било где у свету
Да и ми већ субвенционишемо скоро све линије, односно то мало што их је преостало, кроз буџет.

Ако мора локална самоуправа додатно да их кешира онда нам државно предузеће ни не треба него лепо тржишни услови, још барем 2-3 приватна превозника па нек локал бира. Овако смо практично уцењени од стране србијавоза.
 
Reče juče precednik da će od decembra do marta biti jedan voz na sat (jedan sat IC, jedan sat RE), a da će posle kad dođu vozovi iz Kine biti češće. Znam da nije dobar izvor, ali je jedini koji trenutno imamo.
Pruga ce biti zavrsena u decembru ali sigurno nece tad biti pustena u rad. Predsednik se malo zaneo.
 
И имамо ту још један проблем са локалним субвенционисањем. Општине које немају или су остале без железничке везе су по правилу оне које су већ у економском и демографском суноврату а од њих очекујемо додатно финансирање железнице?

Логика налаже да се ради управо супротно! Да се држава, односно ми финансијски "отворимо" и солидаришемо са онима којима би та железница макар успорила а потом и преокренула тај суноврат.
 
То каже здрава логика. Међутим болесна логика говори да не треба уопште улагати у јавни превоз већ скидати кајмак са акциза за гориво, и бесомучно ситумулисати увоз и куповину половних аутомобила.
 
Pruga ce biti zavrsena u decembru ali sigurno nece tad biti pustena u rad. Predsednik se malo zaneo.
Rekoh juce da su Kinezi pripremili hodogram radova za 2024. godinu na panou ali da se isti ne vidi na Tanjugovom snimku, u medjuvremenu sam pregledao Pinkov snimak i oni su snimili hodogram. Posto je video pre svega fokusiran na Vucica ne moze se odraditi citljiv printskrin pa cu napisati sta je izvodjac predvideo:
1. Completion of the installation for maintracks jan-apr
2. Completion of the maintracks final adjustment jan-maj
3. Installation and commissioning testing of electric
and electrification works, TC and SI works mar-sep
4. Acceptance inspection and commissioning sep-dec
5. Completion of major works and be ready for
opening traffic dec

Po ovome je pustanje u rad predvidjeno u Decembru pa ostaje da se vidi da li ce ispostovati plan.

Video:
 
Tehnicki prijem nije isto sto i testiranje pruge i to nema veze sa izvodjacem iz Kine. Ako se secas za BG-NS su posle svih radova i tehnickog prijema dovedeni nemci da testiraju prugu da li je pogodna za Vmax 200. Svakako, svaka cast kinezima za tempo, da li ce biti otvoreno u januaru u ili martu, apsolutno je nebitno.
 
Koga zanima od 1. Aprila 2024. godine uvodi se direktni EN Ljubljana - Trst - Milano sa ex Fyra materijalom. (ETR 700)
Nije loše, 7 sati putovanja, gubi 1h u Trstu, ali dobro.
Lepo je videti Talijane na svetskom tržištu opet.
Koja su vremena polazaka? Veza Italije i Slovenije je katastrofalna.
 
Ljubljana 6:55 ---> Milano 13:45
Milano 15:15 ---> Ljubljana 22:09

Ima usputna bavljenje u Brescia, Verona, Peschiera del Garda, Verona Porta Nuova, Vicenza, Padova, Venezia Mestre, Portogruaro, Trieste Airport, Monfalcone, Trieste Centrale, Villa Opicina, Divača, Postojna.
 
Rekoh juce da su Kinezi pripremili hodogram radova za 2024. godinu na panou ali da se isti ne vidi na Tanjugovom snimku, u medjuvremenu sam pregledao Pinkov snimak i oni su snimili hodogram. Posto je video pre svega fokusiran na Vucica ne moze se odraditi citljiv printskrin pa cu napisati sta je izvodjac predvideo:
1. Completion of the installation for maintracks jan-apr
2. Completion of the maintracks final adjustment jan-maj
3. Installation and commissioning testing of electric
and electrification works, TC and SI works mar-sep
4. Acceptance inspection and commissioning sep-dec
5. Completion of major works and be ready for
opening traffic dec

Po ovome je pustanje u rad predvidjeno u Decembru pa ostaje da se vidi da li ce ispostovati plan.

Video:
To bi vec bio ozbiljan uspeh, ali dosta je dobro i ako se odrzi ranije predvidjena dinamika, da se zavrsi do kraja god i onda proba nekih 3-6 meseci.
 
Koga zanima od 1. Aprila 2024. godine uvodi se direktni EN Ljubljana - Trst - Milano sa ex Fyra materijalom. (ETR 700)
Nije loše, 7 sati putovanja, gubi 1h u Trstu, ali dobro.
Lepo je videti Talijane na svetskom tržištu opet.

Gledao sam jednu emisiju o tim Ansaldo Breda ETR 700 zvani V250 Koji su prvo radili u Holandiji ili Belgiji ili mozda obe zemlje ne mogu se setiti sada. I baš su imali ogromne probleme sa njima jer su bili falični sa konstruktorskim greškama i kvarili su se nom stop.
Na kraju su ih otpisali jer su se non stop kvarili i vratili su ih italijanima.
Italijani su ih valjda remontivali tj popravili su dečije bolesti tih garnitura i uvrstili ih u trenitalia.
 
Gledajući snimke trase autoputa
Kuzmin-Bijeljina u izgradnji stiče se
utiče se utisak da su izgrađenja 2
nova nadvožnjaka na zatvorenoj pruzi
Šid-Dvorovi. :)
Screenshot_20231223-095747_Photos.jpg
 
Да и ми већ субвенционишемо скоро све линије, односно то мало што их је преостало, кроз буџет.

Ако мора локална самоуправа додатно да их кешира онда нам државно предузеће ни не треба него лепо тржишни услови, још барем 2-3 приватна превозника па нек локал бира. Овако смо практично уцењени од стране србијавоза.

да постоје приватни путнички оператери, онда би то имало смисла. овако, остављени су на милост и немилост безмозгаша из Гумењаре
 
Vrh