Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Све је кривица ЖС и касније СВ и ИЖС, само негде ту кривицу деле и комшијске железнице, а негде не. Дођеш у ситуацију да и оно мало вагона за међународни саобраћај што имаш су у јако лошем стању, а такође и оно мало локомотива што ти је остало у возном стању и онда би да кривиш неког другог? То је СВ део, а ИЖС део је то што су међународне пруге од Београда ка југу у тако катастрофалном стању да било какав међународни воз на тој релацији више нема смисла никаквог.
 
Period od '00 do '08 je u stvari bio veoma dobar iz ugla železnice.
Dolazak doniranih kola, modernizacija lokomotiva, slanje vagona na revizije, racionalna kupovina polovnih DMV-a & lokomotiva, solidna infrastruktura, u odnosu na sada izuzetno razvijen međunarodni saobraćaj.
Iako su, ironično ili ne, tadašnje vlasti javno pričale kako železnica nema budućnost, opet se više sistematski ulagalo u železnicu.
Još ako uračunamk da su 90te bile izuzetno nrgativne po železnički saobraćaj ipak je i ostavren neki uspeh.

Pad železnice počinje sa drugom Tadićevom vlašću, dok su Napredni Radikali otkrili mogućnost da isisavaju i peru novac preko nje.
Jedino vredno što će od Radikala ostati jeste relacija Bg-Ns.
 
Све је кривица ЖС и касније СВ и ИЖС, само негде ту кривицу деле и комшијске железнице, а негде не. Дођеш у ситуацију да и оно мало вагона за међународни саобраћај што имаш су у јако лошем стању, а такође и оно мало локомотива што ти је остало у возном стању и онда би да кривиш неког другог? То је СВ део, а ИЖС део је то што су међународне пруге од Београда ка југу у тако катастрофалном стању да било какав међународни воз на тој релацији више нема смисла никаквог.
I jesi ali i nisi u pravu.
Istina je negde između.
 
Danas u 13.37 iz Subotice za Segedin dobar broj putnika stajao, voz kasnio sa granicom 30 min. Trenutno poslednji u 21.43 isto prepun. Ako drugim danima i ne toliko vikendom izgleda da baš živi voz.
Reče Bulajić danas da su prodali do sad 2000 karata.

Zašto je kasnio? Zbog granice?
 
@spatiotecte

Lično po meni, Taurus ima bolje vučne karakteristike za putničku vuču pogotovo za ono što SV planira sa njima.
Vectron jeste napredovao poslednjih godina, ali plašim se da bi bio slabija opcija.
Sa druge strane, verovatno se traži niža cena, pošto će ovo biti samo za prelazni period dok se ne izvrši posao sa stranim finansijerom (ako se ne varam Eurofima je bila u igri pošto ne pratim slučaj) oko novih lokomotiva.
Nezvanično, želja VD-a je da se 441 povlače kako istrčavaju i time završe karijeru u preduzeću.

E sada, ne skačite pred rudu, to sa novim lokomotivama će potrajati.
Skoro sam imao šansu da iz prve ruke čujem kako ide proces nabavke takvog tipa, bože kakva zbrka!
Iako stvarno ne pratim trenutni tok SV-a u nabavci loksi, verujem da su pri završetku pregovora sa finansijerom.
Ali i pre toga su imali dug put, prvo treba ti ideja za tako nešto, nakon toga moras da apliciras Vladi da želiš da se zadužiš radi kupovine kod finansijera.
Naravno, moraš da odradiš jednu sveobuhvatnu dokumentaciju za Vladu što traži vremena.
Kada ti odobre, što je valjda SV već sve prešao, tražis finansijera u sektoru železničkog saobraćaja, pregovori oko pojedinosti traju i po 1-2 godine, kada se dogovorite, krećete sa sastavljanjem tenderske dokumentacije što će oduzeti vremena. Zakon o javnim informacijama može biti dodatna prepreka.
Onda postoji tenderski rok, pa rok izrade željenog predmeta, pa probe i na kraju dobiješ osam lokomotiva.
A koliko treba od ideje do realizacije za tih 8 lokomotiva, pa između 5-10 godina u zavisnosti od brzine pregovara i obima posla.
Još ako se desi Korona kao sa ovim novim Flirtovima oduži se tek.
Pritom ovo je sve u grubim crtama opisano, verujem da tu ima još dosta pojedinosti.
Ideja za nove lokomotive u SV-u je nastala početkom 2022, do kraja 2022. su počistili odobrenje vlade i fokusirali se oko finansijera (naravno stranog) i koliko vidim još ništa nisu sklopili.
Neka moja procena za konačnu realizaciju bi bila 2027.

Nego, Spatio, strpi se sutra prekosutra da se vratim u BG, pa ću ti poslati nešto u vezi Vectron lokomotiva što će ti biti interesantno pošto vidim da se interesuješ.🙂
 
Hvala ti Jelancha na izdašnom odgovoru, vidi se da si dobro upućen u materiju i sa nestrpljenjem ću čekati da mi pošalješ to nešto u vezi Vectrona.

Šteta je što se ide na tako malu seriju od 8 komada što sa perspektive doba SFRJ bi delovalo smešno s'obzirom na ogromnu količinu kupljenih i proizvedenih električnih lokomotiva u to vreme.
Svakako prošlo je više od 50 godina od tada i dobro je da su krenuli da se pozabave i sa zamenom 441.
Razumem i da svuda u evropi je usled trenda zamene klasa EMGovima potreba za lokomotivama svuda manja pa i tih 8 komada će valjda biti dovoljni samo da ih ne održavaju kao Vektrone.
 
Гледам и не могу да верујем. Да ли је могуће да прилази подвожњаку нису осветљени? Или само није још у функцији? Не видим стубове за осветљење.
Samo nije u funkciji. To je uzi centar grada, mora biti svetla
 
Zašto je kasnio? Zbog granice?
Nisu stigli za predviđeno vreme pregledati oko 170 ljudi.

Ali sam čuo da je bilo i neki prazan polazak što je kasnio sat vremena zbog granice. (Pre nekih 10 dana)

A za 2000 karata se jako nadam a i verujem da je bez mađarskih jer bi to bio baš očajan prosek za radne dane.
 
Poslednja izmena:
Могуће да ће се Тауруси набављати и због интероперабилности са Мађарима и Аустријанцима. Мађари су одустали од набавке Вектрона и изнајмили су Таурусе са ETCS-2, тако да сад само тим Таурусима вуку до Беча, а Аустријанци су све време својим Таурусима вукли до Будимпеште. Увек је једноставнији договор када комшијске управе имају исти тип локомотиве, са истим или сличним нивоом опремљености, те машиновође не морају учити и полагати за нови тип локомотиве.
 
Гледам и не могу да верујем. Да ли је могуће да прилази подвожњаку нису осветљени? Или само није још у функцији? Не видим стубове за осветљење.
Saobraćaj je pušten samo za vozila, rekli su da će do petka pustiti i pešačke i biciklističke staze sa obe strane, negde još nisu ni postavili bandere a tamo i gde su postavljene još nisu povezane ili šta već. Tamo je i autobuska stanica koja treba da se postavi tako da biće osvetljeno kroz 5-6 dana.
 
Да ли је то само до мене или апликација СрбВоз не ради? Деинсталирах па поново инсталирах и опет неће.
 
Rade i nedeljom
20231217_075037.jpg
 
Да ли је то само до мене или апликација СрбВоз не ради? Деинсталирах па поново инсталирах и опет неће.
Meni radi, probaj cache da obrišeš:https://www.avg.com/en/signal/how-to-clear-cache-on-android-phones

 
Да ли је то само до мене или апликација СрбВоз не ради? Деинсталирах па поново инсталирах и опет неће.
Ne radi ni meni, najnovija verzija. Zale se i ostali na Google Play-u. Tu nema pomoci nego da se saceka ispravno izdanje. Probao sam da stavim staru verziju (1.1.0) ali onda odmah trazi nadogradnju, ne znam kako je kod nik23
 
Železnička Šlep služba😎


Kako bi im ja ovo naplaćivao kao u Japanu. Svaki prekid saobraćaja na račun vozača. U slučaju njegove smrti porodica da plati.
0% empatije.
 
Na subotičkoj stanici istaknut cenovnik za relacije duže od Segedina koje obuhvataju i Budimpeštu i Hegyeshalom (granica sa Austrijom). Do Budimpešte je karta 25 evra, a ako se kupi u dva dela u jednom smeru je 13-14... Do Hegyeshaloma je tipa 50+ evra, a realno ako se kupi više karata za istu relaciju može do Beča za oko 35.
 
Сад видјех на Openrailwaymaps да је на будућој "брзој прузи" како се код нас рекламира, између Келебије (на мађарској страни) и Делеђхазе (Delegyhaza) уцртана Vmax 120км/ч. Да ли је код њих тако било планирано или се у међувремену нешто промијенило?
 
Na subotičkoj stanici istaknut cenovnik za relacije duže od Segedina koje obuhvataju i Budimpeštu i Hegyeshalom (granica sa Austrijom). Do Budimpešte je karta 25 evra, a ako se kupi u dva dela u jednom smeru je 13-14... Do Hegyeshaloma je tipa 50+ evra, a realno ako se kupi više karata za istu relaciju može do Beča za oko 35.

На сајту Мађарских железница стоји да је месечна карта Сегедин - Суботица 80 евра, а за студенте до 25 година 50 евра.

И да, Будимпешта - Суботица 25,8 евра. Доста скупо. Без икаквих попуста на повратну карту. Пре укидања воза за Будимпешту је Београд - Будимпешта повратна била 26 евра, а Нови Сад - Будимпешта 20 евра. 25,8 евра у једном смеру од Суботице до Будимпеште је јако скупо. Један смер Суботица - Будимпешта као два смера Београд - Будимпешта пре 5 година. Па то је поскупљење око 400%. Ако мисле да такву ценовну политику по километру примене и на Београд - Будимпешта, цена карте ће бити око 45 евра у једном смеру, што је неконкурентно.
 
Vrh