Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Koliko znam google više nema urednike za puteve u Srbiji. Nekad je put mogao da ucrta bilo koji korisnik ali toga više nema. Bukvalno svaka mapa trenutno je ažurnija od Google. Za unos autputa čeka se po 15ak dana dok za lokalne puteve gotovo da nema izmena. Što je uneseno uneseno je nekad
 
Mogao bi i Google da se malo potrudi oko integracije tih informacija u mape.
Srbija je za njih samo zemlja trećeg sveta od koje uzimaju prihode, gotovo bez ulaganja.
Unos informacija o prevozuje dužnost lokalne samouprave/prevoznika. U BG-tu to radi SJP, u Nišu DGP, u Subotici recimo Subotica-trans. Za vozove je onda logično to stvar Srbijavoza.
Bogami Bulajić mi sve simpatičniji i simpstičniji, vidi se da preduzeće nešto radi od kad je tu. Što se mene tiče ne bih imao ništa protiv da malo preuzme komandu i nad ostatkom družine u Gumenjari, naročito IŽS.
 
Kako mislis nebitna? Pancevo - Zrenjanin - Subotica sa krakom Kikinda - Temisvar? Projekat za elektrifikaciju i povecanje brzine je vec u toku, finansira EU. Treba da bude alternativa pruzi BG-NS-SU, za teretni saobracaj.
Aha izvinjavam se mislio sam da se priča o Orlovat-Titel-Novi Sad. My bad
 
Ovo što se desilo preključe na riječkoj pruzi je na svu sreću prošlo bez ljudskih žrtava. I to je najbitnije.
Razlozi mogu biti razni ali u nedostatku dokaza da sačekamo šta će reći njihova komisija za istraživanje vanrednih događaja.

Kočnice kod vozova ne mogu baš tek tako da otkažu. Potreban je sticaj okolnosti i određenih propusta u procedurama pa da voz ostane bez mogućnosti da se blagovremeno zaustavi.
Riječka pruga je jedna od najtežih u Evropi po svojoj konfiguraciji. Na pojedinim mestima ima i celih 30 promila. Ovakvi udesi su se i ranije dešavali na njoj i razlozi za to su raznorazni.
Od nedovoljno uključenih kola u "vazduh" do pretovara i pregrevanja kočioni umetaka i potom nedovoljne efikasnosti kod kočenja na ovako dugim i strmim padovima. Ono što može biti jedan od faktora interesantnih za istragu je taj da su na svim kolima bili ugrađeni kočioni umetci od komponovanih materijala.
Ogromna mana kod takvih kočionih papuča je taj da kada se one pregreju dolazi do drastičnog pada athezione sile između njih i točkova i tako efikasnost kočenja je gotovo nikakva.
Na ovoj pruzi je zato obavezno zaustavljanje svih teretnih vozova u stanici Plase (otprilike se nalazi na polovini spusta do Rijeke) radi hlađenja kočionih umetaka.
Po onome što sam video po hrvatskim forumima,sumnja se na pretovar, gore spomenute kočione umetke od komponovanih materijala i mašinovođa koji nije imao dovoljno iskustva na ovoj pruzi.
Kakav će zaključak na kraju biti donesen ostaje da se vidi.
Otpravnica kaže da je voz protutnjio kroz stanicu u kojoj je trebalo da se zaustavi. Na čelu voza su bile dve lokomotive Eurosprinter, koje imaju rekuperaciju sa punim momentom od 300 kN, tako da ne vidim kako je moglo do ovoga da dođe ako je mašinovođa bio svestan.

Mada se meni na slikama čini kao da su sva četiri pantografa spuštena. Da li je verovatno da je mašinovođa napustio voz, a da ga nije adekvatno obezbedio i da nije bila postavljena ni iskliznica? Kažu da niko nije povređen, tako da nije ni to isključeno.
 
Jel su Grci napravili prugu posle onog nevremena, danas sam sreo dva kineza izmedju Sombora i Ns il imaju neku alteenativu?
 
Grci aman da jesu a sad se pruga urušila
na jednom mestu u S. Makedoniji tako da
sad saobraćaj za Grčku ide na Bugarsku.
 
Pozdrav,

Čak se i bivša VD predsednica Srbije vozi Flirtom...

pk1.jpg


pk2.jpg


pk3.jpg


pozdrav,

Petar
 
Pozdrav,

Nešto nisam video da je pušenje zabranjeno na peronskom delu, + kante koje su postavljene po peronima imaju i deo za trešenje pikavaca & gašenje cigareta.

pozdrav,
Petar
 
Моћи ће и после, јер неће смети да спроводе закон јер људи и тако немају баш много луфта
 
Моћи ће и после, јер неће смети да спроводе закон јер људи и тако немају баш много луфта
Kako misliš? Ja baš mislim da će se sprovoditi. Ako se bude sprovodio u kafićima, restoranima sprovodiće se i ovde. Recimo u Švajcarskoj su isto imali ogroman problem sa pušenjem na stanicama i u vozovima. Na prilazu stanici imaš žutu liniju posle koje ne smeš da pušiš (pa su svi iza te linije), a odredili su i neka mesta na stanicama zatvorena gde je to moguće
 
Pa ni osoblje ne sprovodi odredbu o zabrani.

Zamislite, čekate negde u Donjem Ljubešu voz, ko će da vas kontroliše realno?
Mada dobro, odredba ima smisla, koliko su stanice i stajališta urasla od neodržavanja svaka varnica je opasnost da spali pola Srbije.
 
Дај Боже да успеју у тој намери.
Али, сетите се само првог покушаја забране пушења у кафићима кад су се појавили ЦРНИ знаци се је ПУШЕЊЕ ДОЗВОЉЕНО!! ЕЈ! Ја то нигде нисам видео. Ако и постоји вероватно су усамљени случаји.
 
Pa ni osoblje ne sprovodi odredbu o zabrani.

Zamislite, čekate negde u Donjem Ljubešu voz, ko će da vas kontroliše realno?
Mada dobro, odredba ima smisla, koliko su stanice i stajališta urasla od neodržavanja svaka varnica je opasnost da spali pola Srbije.
Pa naravno da nećeš kontrolisati u Donjem Ljubešu gde prođe 5 osoba dnevno, već u Beograd Centru, Novom Beogradu, Tošinom bunaru i ostalim stanicama gde realno to utiče na druge. A u jednom trenutku će to samo se smanjiti kad se ljudi priviknu.
 
Vrh