Ovo što se desilo preključe na riječkoj pruzi je na svu sreću prošlo bez ljudskih žrtava. I to je najbitnije.
Razlozi mogu biti razni ali u nedostatku dokaza da sačekamo šta će reći njihova komisija za istraživanje vanrednih događaja.
Kočnice kod vozova ne mogu baš tek tako da otkažu. Potreban je sticaj okolnosti i određenih propusta u procedurama pa da voz ostane bez mogućnosti da se blagovremeno zaustavi.
Riječka pruga je jedna od najtežih u Evropi po svojoj konfiguraciji. Na pojedinim mestima ima i celih 30 promila. Ovakvi udesi su se i ranije dešavali na njoj i razlozi za to su raznorazni.
Od nedovoljno uključenih kola u "vazduh" do pretovara i pregrevanja kočioni umetaka i potom nedovoljne efikasnosti kod kočenja na ovako dugim i strmim padovima. Ono što može biti jedan od faktora interesantnih za istragu je taj da su na svim kolima bili ugrađeni kočioni umetci od komponovanih materijala.
Ogromna mana kod takvih kočionih papuča je taj da kada se one pregreju dolazi do drastičnog pada athezione sile između njih i točkova i tako efikasnost kočenja je gotovo nikakva.
Na ovoj pruzi je zato obavezno zaustavljanje svih teretnih vozova u stanici Plase (otprilike se nalazi na polovini spusta do Rijeke) radi hlađenja kočionih umetaka.
Po onome što sam video po hrvatskim forumima,sumnja se na pretovar, gore spomenute kočione umetke od komponovanih materijala i mašinovođa koji nije imao dovoljno iskustva na ovoj pruzi.
Kakav će zaključak na kraju biti donesen ostaje da se vidi.