Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Опет заборављамо просечног путника железница који путује до Пожеге или Прибоја нпр. Он је навикао на вагоне.
Проблем није у вагонима већ у локомотивама старим 40 и више година. Србијавоз тај проблем може да превазиђе као што то раде и Србија карго и приватници, изнајмљивањем модерних локомотива, ако је већ купивина нових скупа, дугачка и компликована.
Опет и седишта у ЕМВ могу да се прилагоде за дужа путовања, није ни то нека мудрост нити нуклеарна физика.
Zar dobar deo novih novcijatih Vektrona Srbija kara nije (već!) u kvaru? :( Održavanje treba srediti,... imamo mi dovoljno lokomotiva samo ih ne održavamo... To što su 40 godina stare i nije neki problem... Imali bi dovoljno i vagona da ih nismo pustili da propadnu... Nabavljanje novih voznih sredstava svakako ali bez paketa sa dobrim održavanjem džabe...
 
Вектрони су од Карга. Мада не видим да би Србијавозу пала круна са главе ако би изнајмили или купили којрег Вектрона од Карга.
И свакако треба средити одржавање. Куповина нових локомотива је морала да има у уговору и одржавање истих код нас.
 
Вектрони су од Карга. Мада не видим да би Србијавозу пала круна са главе ако би изнајмили или купили којрег Вектрона од Карга.
И свакако треба средити одржавање. Куповина нових локомотива је морала да има у уговору и одржавање истих код нас.
Pa ne bi im pala kruna s glave... ali kako da ih iznajme kad i Kargu fale lokomotive... Iznajmljuje od drugih a njegove nove novcijate su pokvarene... :) Apsurd. :) Istina, Srbijavoz ima nešto bolje rukovodstvo u ovom trenutku i generalno mislim da je tamo bolje stanje nego u Kargu... ali opet...
 
Па нек изнајме из иностранства локомотиве и нек очисте вагоне. Није то нека мудрост. Безвезе је арчити 413 до границе са ЦГ када је подобнији и потребнији на краћим релацијама. Да немамо вагона уопште, па и да разумем такву одлуку.
И не. ФЛИРТ није гарант стизања на време, друг путовао из Ваљева, наишли на квар на мрежи, пут се одужио за један сат док исти није отклоњен.
 
Ruma; 621 Beograd - Zvornik i 2205 Sremska Mitrovica - Beograd

20231212_102353.jpg
20231212_102203.jpg
20231212_102130.jpg
20231212_102122.jpg
20231212_102108.jpg
 
Kompozicije sa vagonima uopšte nisu toliko voljeni. Prosečan putnik (ne mi koji smo upućeni) će ih odmah asocirati sa starim, sporim, kvarovima, bez klime itd. Dok sa druge strane EMV gledaju kao nešto moderno novo i klimatizovano. Čak možda mislim da bi pre putovali u EMVu sa nešto neudobnijim sediština umesto vagonima. Opet napominjem, prosečan putnik.

Да ли си озбиљан? Рецимо да се неки путник цео живот возио са ЕМВ 412, а онда му дошли нови модерни вагони, ствар би била сасвим друга. У крајњем случају, није ни битно да ли је ЕМВ, или вагон вучен локомотивом. Битна је опремљеност.

Дакле - ово је Флирт за дуга путовања:

1. разред

M1028800-kopie.jpg


2. разред

IMG_20210922_151422.jpg


Само што је ово Пољска.

Такође, ово је модеран вагон који ће се свидети путницима. Исто Пољска. Просечан путник не зна шта је ЕМВ, вагон, ДМВ итд:

M1028821-kopie.jpg
20230921_143503_mb.jpg
 
Да ли си озбиљан? Рецимо да се неки путник цео живот возио са ЕМВ 412, а онда му дошли нови модерни вагони, ствар би била сасвим друга. У крајњем случају, није ни битно да ли је ЕМВ, или вагон вучен локомотивом. Битна је опремљеност.

Дакле - ово је Флирт за дуга путовања:

1. разред

M1028800-kopie.jpg


2. разред

IMG_20210922_151422.jpg


Само што је ово Пољска.

Такође, ово је модеран вагон који ће се свидети путницима. Исто Пољска. Просечан путник не зна шта је ЕМВ, вагон, ДМВ итд:

M1028821-kopie.jpg
20230921_143503_mb.jpg
Da normalan sam, pričam o uopštenom slučaju a EMV 412 je ekstrem koji saobraća na linijama dugim do sat vremena. Pričam o flirtu vs vagonima gde će putnici uvek izabrati pre flirt umesto vagona pa makar izlomili leđa. Šta misliš, da sutra na REx polaske ka NS uvedemo vagone, kako bi ljudi odreagovali?
 
Мени су вагони били сасвим ок. Учестали кварови на локомотивама су тек последњих 5 година. Људи гледају да путују, не бирају. Кад идем аутобусом међуградски, може да ми дође аутобус на спрат а може да дође и приградски аутобус са шипкама.
 
Iskreno, ja ne vidim sta je kod nasih vozova neudobno. Sedista su relativno tvrda, ali to je u principu dobro za duza putovanja. Licno znam da mnogo lakse predjem 1500 km u BMW-u nego u Reno-u kog sam ranije vozio.
Ako ne vidis sta je kod nasih vozova neudobno onda si dobro tapaciran :D A BMW sedista ti vise odgovaraju zbog oblika, ne tvrdoce. I ja sam sedeo na drvenim trpezarijskim stolicama koje su udobnije od tapaciranih ali su i 4-5x skuplje...

Ja sam išao ovim vozom recimo 3 sata, a on produžuje dalje i vozi 5 sati od Locarna do Bazela
Ma isti kao nas, samo ni blizu
swiss.png

140923-ZSSTA-30.jpg

taj svajcarski verovatno udobniji od naseg KISSa
 
Јесте, за тестирање трамваја. Треба да има и трећу шину, да могу да тестирају и трамваје за метарски колосек.

Не би имало смисла овај слепи патрљак градити за 120, тешко да ту има куд да се жури.

Ali kad bi se taj patrljak produzio severnije za jos 30 km do Kusadaka gde bi se spojio sa prugom na K10 onda bi Kragujevac dobio direktnu i najkracu vezu sa Beogradom.
 
Ma daleko od toga da izgledaju reprezentativno, ali su mi se dopale fotke.🙂

224 ima friško remontovan motor iz MIN-a, ide kao zmaj, ovako spolja izgleda jadno.
I dalje je neverovatno videti da su sve Gredeljevke žive, a prošlo je baš dosta..

A što se tiče Regana, oni nemaju ozbiljno održavanje od kada su došli, u Požarevcu postoji kanal, ali ne i ZOVS.
U Zaječaru postoji ZOVS, ali je SV-ov, a i majstori nemaju za 664.
Na početku je bilo najjače, samo je Kraljevo moglo da radi P12, opravke itd.. Sada od kako i Niš ima položeno lakše se diše, a i sklopljen je dogovor da se rade pregledi i u Zaječaru.
Jbg uzmeš lokomotive, a nemaš plan kako ćeš da ih održavaš.
A i prvobitno te lok su trebale najviše u Vojvodini da rade, ali ih spustiše dole zbog Kineza.

Sada kada Zaječarcima spomeneš 661 beže ko muve bez glave, pa kada ispadne neki Regan jadni Požarevljani moraju da uzmu neku izmučenu Kenedijevku.
U stvari, Kargova VV Požarevac se umalo nije ugasila ove godine, pola osoblja je trebalo u Beograd, a pola u Zaječar, no na kraju ostade ovako. Duga priča..
 
Imali neki Regan da vozi u Srbiji a da pripada nama?
Koliko znam kad je bila podela izmedju Ex Yu drzava nama je pripalo 5 komada.
 
To su bile lokomotive 664 nulte serije: 006, 040, 059 su bile u Nišu i kasirane su Decembra 2017.
U Novom Sadu je bila 036 i trebalo bi da i dalje leži u Ranžirnoj.

Inače nularice nose nadimak "Ličanka", "Regani su proizvedeni u fabrici Đuro Đaković pod licencom EMD-a što ih razlikuje od nulte serije, još su i mlađi za jedno 10 godina.
Pločica sa Regana:
664-111 (5).JPG
 
Зграда железничке станице у Шапцу је реконструкцијом смањена, тј. срушени су приземни делови дозидани негде у доба СФРЈ. Столарија није оригинална, и фале декорација на фасади и крову и бочни прозори. Тоалет се налази скроз лево гледано са перона.
1702400628395.png

661-143 често виђам, а 661-224 први пут видим у Шапцу. Словеначка локомотива која вози некад ка Шапцу, 644, има оштећено чело након саобраћајне незгоде. Некад сврате РТЛ локомотиве, мада су чешће у пролазу ка Зворнику, Комбиновани превоз је увек само у пролазу.
Стари мост преко Саве, некада је био и друмски до изградње новог (сад старог) друмског моста. И даље га бројни становници Кленка користе да пређу до Шапца и ако није најбезбедније. Офарбан је дуго делимично, нека прича по граду је била да је град Шабац офарбао своју половину, а да је Рума започела своју, Сремачку, и није хтела да заврши, мада мени то звучи као глупост, ваљда је за мост надлежна железница, данас ИЖС. Мост је рушен у 2. светском рату приликом повлачења Немаца, и за њега се везују неки ружни догађаји при крају рата.
 
Сразмерна спрам потреба. Промашај је само што обнова није веродостојна.
 
Parking ispred kao da je stovarište, a ne centar grada, mogli su koje drvo da posade na ovoj travnatoj površini gde je bio niži objekat. peronski deo stanice kao da stoji u vremenu, fali još samo šinobus.
 
Poslednja izmena:
Нажалост, град је баш брига да среди уличицу иза станице и ако је у близини сређен кружни ток, пре неких 17 година, а железницу баш брига да среди плато испред станице.
 
Vrh