Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Suprotno ovome što vam većinski preporučuju 'realisti' na ovoj temi, obavezno postojano i autistično nastavite da insistirate na zaustavljanju voza u vašem naselju - ne zanima vas da li je 'stanica', 'stajalište', 'službeno mesto'; tim tehnikalijama nek se bave nobelovci sa železnica.

U suprotnom, uvešće vam neku krljavu autobusku liniju i posle 6 meseci će je ukinuti 'jer nema putnika'. Troškovi autobuske linije su veliki, posebno za manje opštine; ka Prokopu ne žele da uvode linije, niti da skrenu trolejbus da malo kruži, a uvešće za Čortanovce... i to će da potraje. Kako da neće. Znači, ne to, nego voz da se zaustavi; zaustavljao se toliko dugo = stečeno pravo. Vratite voz. Tačka.

Ako je potrebno, obavezno blokirajte 'brzu prugu', na zgražanje malograđana.

P. S. Evo i u postu iznad koji se u međuvremenu pojavio kao poručen da vam pomogne u odluci, piše se o srozavanju kvaliteta autobuskog prevoza u vašem susedstvu (u Mačvi). Toliko je i realno da ćete od autobusa imati korist. Baš se lepo namestilo. Veliko hvala, @Дошљак :)
Hvala vam na podršci. Budući da je za sada priča samo na nivou medija i da niko još zaistinski nije počeo da se bavi tim problemom, nemam ni pojma šta može da nas čeka. Ali svakako smo počeli sa zahtevanjem stanice/stajališta ili čega kod i sa time idemo dalje. Meni ta priča sa barijerom koja bi puštala putnike na peron samo pred dolazak voza zvuči dobro, ali kažu da nije po zakonu. Ne znam da li se može naći neka rupa u tom zakonu, pošto ih uglavnom ima. I nije mi sasvim jasno šta je sa stanicom u Novoj Pazovi, da li je tamo tako nešto urađeno?
 
Технички, могу да направе скроз ограђен перон, са више широких врата за улаз на перон из чекаонице, као на улазима у маркете, и да се она отварају тек по заустављању воза на станици, и да се затварају по изласку свих путника који су изашли из воза са перона. Ово што је предлагано ми личи на баријере какве постоје у метро системима која онемогућавају комуникацију између перона и колосека.
 
Који закон/подзаконски акт регулише ову тему?
 
Autobus JGSP-a Novi Sad ide od ŽS Novi Sad do Čortanovaca. Zašto ga jednostavno ne produže do ŽS Beška?Ne treba ništa novo uvoditi, samo produžiti. A i on sam prolazi pored ŽS u Sremskim Karlovcima. A i na 100- 200m od ŽS u Petrovaradinu. U krajnjem slučaju neka promene takt tog busa i usklade ga sa regionalnim vozivam koji staju tamo.
 
A evo i rasporeda, po prilično je očajan. Ne treba izmišljati toplu vodu, samo treba unaprediti ono čime se već raspolaže. Takođe poslednja stanica autobusa u Čortanovcima je na oko 2.8km od ŽS u Beški.
Screenshot_20231210_201220_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20231210_201206_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20231210_201139_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20231210_201618_Samsung Internet.jpg
 
Poslednja izmena:
До Митровице би био пун погодак, пошто нема аутобуса Шабац-Митровица.

Meni nije jasno zasto to odavno nije pusteno, nema ni menjanja smera u Rumi a izmedju Mitrovice i Sapca ne postoji nikakav prevoz, sto je nenormalno, Moze da se produzi na obe strane, da ide od Zvornika do Sida.
 
Ovako i ja razmisljam.

Meni voz vs. autobus nije konkurencija, izabrao bih voz uvek cak i da je skuplji, jer je kvalitet i udobnost putovanja sasvim druga liga.

Pravo poredjenje treba da bude u pravcu voz vs. licni automobli... Ne vidim uopste potrebu da za Novi Sad idem svojim kolima.
Ni ja, ali obrnuto vec ne vazi.
A sto se tice udobnosti, to vazi samo za Soko, Flirt vec gubi trku s autobusima za iole duze putovanje.
 
A evo i rasporeda, po prilično je očajan. Ne treba izmišljati toplu vodu, samo treba unaprediti ono čime se već raspolaže. Takođe poslednja stanica autobusa u Čortanovcima je na oko 2.8km od ŽS u Beški.
Koja je to stanica u Čortanovcima na 2,8km od železničke stanice Beška? To verovatno mislite na vazdušnu liniju. Od ulaska u selo gde može biti ta poslednja stanica do železničke stanice ima cela 4km.
 
Koja je to stanica u Čortanovcima na 2,8km od železničke stanice Beška? To verovatno mislite na vazdušnu liniju. Od ulaska u selo gde može biti ta poslednja stanica do železničke stanice ima cela 4km.
U pravu si, nijedna. Sada sam video da je prikazivao nepostojeći put, tj. preko njive. Putem je 4km. Uopšte ne očitava put napravljen do stanice. Do ovde je 3.5 km tako da gledano po mapama odatle do stanice ima malo više od 500m što je onda oko 4km.

https://maps.app.goo.gl/eWJUfeRFHZN1izj26
 
Poslednja izmena:
Isto tako, oko 1:25. Sa više polazaka, ovo bi bila vrhunska linija.
Теоретски је сат и двадесет пет. Аутобуси јако касне за разлику од воза, тако да је воз најбољи до Шапца. Једини проблем је што су сељацима укинули воз који стиже око 8 у Руму, а прилично су га користили.
 
Hvala vam na podršci. Budući da je za sada priča samo na nivou medija i da niko još zaistinski nije počeo da se bavi tim problemom, nemam ni pojma šta može da nas čeka. Ali svakako smo počeli sa zahtevanjem stanice/stajališta ili čega kod i sa time idemo dalje. Meni ta priča sa barijerom koja bi puštala putnike na peron samo pred dolazak voza zvuči dobro, ali kažu da nije po zakonu. Ne znam da li se može naći neka rupa u tom zakonu, pošto ih uglavnom ima. I nije mi sasvim jasno šta je sa stanicom u Novoj Pazovi, da li je tamo tako nešto urađeno?
Barijere, ne barijere svejedno je, saobraćajni inženjer nikad neće to potpisati. Ne treba trošiti više energiju na ovo. Molim samo da je preusmerite na ono što je relano, a to je uspostavljanje linije javnog gradskog prevoza od sela do železničke stanice (a i ostala sela bi trebalo da imaju vezu sa stanicom).
Који закон/подзаконски акт регулише ову тему?

"Perone treba projektovati uz preticajne koloseke. Peroni uz prolazne koloseke za brzinu V > 160 km/h se ne preporučuju, a za brzinu V > 200 km/h nisu dozvoljeni. Kod rekonstrukcija pruga za brzine V ≤ 200 km/h izuzetno se mogu primeniti uz odgovarajuće mere za bezbednost putnika."

S obzirom da ovo više nije rekonstrukcija, nije moguća ugradnja stajališta.
Kao dodatni problem predstavlja smanjenje kapaciteta pruge zbog dva službena mesta koja bi bila vrlo blizu.

Autobus JGSP-a Novi Sad ide od ŽS Novi Sad do Čortanovaca. Zašto ga jednostavno ne produže do ŽS Beška?Ne treba ništa novo uvoditi, samo produžiti. A i on sam prolazi pored ŽS u Sremskim Karlovcima. A i na 100- 200m od ŽS u Petrovaradinu. U krajnjem slučaju neka promene takt tog busa i usklade ga sa regionalnim vozivam koji staju tamo.
Autobusi na ovoj liniji imaju drugu funkciju od onih koji bi opsluživali stanicu, stoga i drugi red vožnje. Da, moguće ih je produžiti do stanice ali red vožnje za ono što je namenjena linija ne treba da ispašta zbog toga. Ovde je potreban lokalni šatl od Čortanovaca do stanice (1 vozilo koje bi non stop kružilo).

Meni nije jasno zasto to odavno nije pusteno, nema ni menjanja smera u Rumi a izmedju Mitrovice i Sapca ne postoji nikakav prevoz, sto je nenormalno, Moze da se produzi na obe strane, da ide od Zvornika do Sida.
Zato što je glavni depo u Rumi, a vreme obrta možda nije pogodno. Do Sremske Mitrovice možda bi i moglo, dalje teško. Za liniju od Zvornika do Šida bi nam trebao veći broj vozila koja sad nemamo, a takva linija je i besmislena jer Mačva ne gravitira ka Sremu koliko ka Novom Sadu ili Beogradu recimo, inače bi ove sadašnje polaske Zvornik-Beograd rado prebacili na Šid da ne ulaze u čvor i stvaraju gužvu.
Не знам да ли тролујеш или не, али постоји нешто што се зове тролејбус број 41 и вози до Прокопа из центра града.
Ne vozi, vozi do blizu Prokopa. Ne izmišljaj i ne sramoti se.

Ne troluj za režim.
Da, linija 41 povezuje ova dva mesta jer se obe lokacije nalaze na pešačkoj dostupnosti (400m) od stajališta JGTPa koje ova linija opslužuje. Analogno kako tramvaji idu do Ušća, situacija je ista.
 
Autobusi na ovoj liniji imaju drugu funkciju od onih koji bi opsluživali stanicu, stoga i drugi red vožnje. Da, moguće ih je produžiti do stanice ali red vožnje za ono što je namenjena linija ne treba da ispašta zbog toga. Ovde je potreban lokalni šatl od Čortanovaca do stanice (1 vozilo koje bi non stop kružilo).
Razumem, ovo sam naveo kao možda najlakše rešenje jer već postoji bus koji ide do Čortanovaca.
 
Не знам, ја бих рекао да је један правилник као подзаконски акт прилично банална препрека која се да отклонити за пет минута, тим пре што је приликом реконструкције било дозвољено урадити то што ови људи предлажу.

Волео бих да ми неко стручнији објасни у чему је разлика да ли је воз који је покосио путника ишао 200, 190, 160 или 100 на сат. Колико ја знам у сва четири случаја се сигурно гине? Ваљда је то оно што је битно - правилник није уклесан у камену.

Шатл је супер ствар и треба га увести на многим локацијама (нпр. ЖС Златибор-Златибор), али овде се много логичнијим чини заустављање воза. Поставља се и врло оправдано питање да ли би такав шатл потрајао дуже од изборне кампање. Да ли је капацитет пруге уопште близу искоришћености па би његово смањење било проблем?
 
Каже отварају се нове пруге? Каква збирка будалаштина. Од оснивања фирме немају генералног директора него је вечно в.д. стање. То је већ постало нормално...
Misli se na otvaranje pruga za putnički saobraćaj verovatno (aludirajući na Niš-Brestovac npr.). Ili su novinari loše preneli što je vrlo moguće.
 
Brestovac-Niš (a u stvari Međurovo), neće biti gotovo do kraja 2024. godine, veoma male šanse.
 
Каже отварају се нове пруге? Каква збирка будалаштина. Од оснивања фирме немају генералног директора него је вечно в.д. стање. То је већ постало нормално...
Prica se da su to predizborno-pozdravne izjave i turneja, da se vd sprema za novu fotelju
 
Misli se na otvaranje pruga za putnički saobraćaj verovatno (aludirajući na Niš-Brestovac npr.). Ili su novinari loše preneli što je vrlo moguće.

Да да. Ниш - Брестовац нова пруга за путнички саобраћај. А шта је ишло пре пар година, рикша? Друга ствар, прича о новим Флиртовима да ће бити Интерсити флота. Па што нисте купили онда возове за Интерсити него ове за локални саобраћај?
 
Sad mi pade na pamet... A što se uopšte fura taj rogobatni "intersiti" termin? :) Šta fali po naški "međugradski" da svi lepo razumeju :) Ajde, ok regionalni, lokalni, sve su to strane reči ali su nekako primljene u našem jeziku... ali "intersiti"... baš je nekako rogobatno, po mom skromnom mišljenju... Intersiti autobusi, čudno zvuči zar ne? :)
 
Vrh