Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Prilazak glavnoj železničkoj stanici, šezdesetih. Verovatno postoji pogodnija tema za kačenje...:)

Zeleznica BG 60-te.jpg
 
Rešio sam danas da idem do Budimpešte vozom pa samim tim i da isprobam liniju Subotica-Segedin
Polazak iz Subotice u 6,03 , garnitura SV711-033/034. Bilo nas je desetak u vozu, granica ok protekla, stigli u Segedin sa +5 jer smo nešto čekali na ulaznom signalu pre ranžirne.
Za Budimpeštu sam išao sa IC 717 Napfeny, polazak u 7,45. Kartu kupio preko njihove aplikacije. Sastav voza su jedna IC+ kola 1 razreda, IC kola 2 razreda i 6 kola 2 razreda kategorije brzog voza, sa prostorom za bicikle. Vozna lokomotiva je bila serija 431 Szili. Za 1 razred karta u jednom smeru je koštala 2999 forinti ili 920 dinara. Karta 2 razreda je 2399 ft/740 RSD. U ovu cenu je uračunata i rezervacija sedišta. Kola 1 razreda nova, čista u sastavu kola je i bistro sa ok cenama. Kafa je 450 ft ili oko 140 dinara, čaj takođe. Pivo je 590 ft/180 RSD., Koka Kola 390ft/120RSD Za klopu ima hot dog koji je isto 180RSD, viršle sa hlebom i prilogom 760ft/230RSD. Klub sendvič je 990ft/300 din a nekakva preklopljena punjena lepinja 1790ft/550RSD. Moram da priznam da se voz baš vukao na nekim deonicama tako da smo do Budimpešte nakupili skoro 30 min kašnjenja tj u 10,35. Kasnije sam čuo da je bio neki problem sa lokomotiovm. Vozovi iz pravca Segedina i Cegleda stanju na zapadnoj stanici što je dobro jer su sve atrakcije kao što su Parlament, Budim, Vaci ulica, Bazilika sv Stefana na max 30 min hoda od stanice.
Za Segedin sam se vraćao u 14,53 IC 706 Napfeny. Isto sam kupio kartu za 1 razred. Sastav voza isti kao i jutarnji jedino je vozna lokomitiva bila serija 480 Traxx. U povratrku je voz išao brže, pa sam mogao da vidim da su brzine od Nyugatija do Kobanje 60km/h zatim od Kobanye do Kiskunfeleđhaze uglavnom oko 120km/h a zatim do Segedina 100km/h. U Segedin stigli sa +3 minuta zakašnjenja.
Polazak za Suboticu je bio u 17,58, takođe garnitura SV 711-033/034 . Ovaj put nas je bilo preko 80 u vozu ( tako sam čuo od našeg carinika ) što je odlično. U vozu je bilo i naših i državljanina Mađarske. Takođe voz u 16,38 iz Subotice sa kojim smo se ukrštali na ranžirnoj stanici u Segedinu je bio dosta dobro popunjen.

Sve u svemu lep izlet do Budimpešte ali mi je posebno drago da se putnici uz dobar red vožnje vraćaju ovom vidu prevoza. Šta bi bilo da je karta jeftinija, ne znam ali i ovo je sasvim korektno za liniju koja je u funkciji desetak dana.
 
Poslednja izmena:
Колико би ми требало временски до Будимпеште ако бих ишао аутомобилом до Суботице па после возом до Сегедина и Будимпеште?
 
Колико би ми требало временски до Будимпеште ако бих ишао аутомобилом до Суботице па после возом до Сегедина и Будимпеште?
4-4,30 sati uz presedanje u Segedinu. Za prvi je 25 min a posle oko 40 min čekanje u Segedinu do Budimpeste a u povratku oko 40 minuta takođe čekanje za povratak do Subotice
 
Сегедин - Будимпешта кошта исто као Суботица - Сегедин. Надреално.
Puna cena je karte u jednom pravcu od Segedina do BP je 4910ft/1510RSD za prvi odnosno 4060ft/1250RSD za drugi razred u IC delu voza a 3410ft/1046 za deo sa tarifom brzog voza. 2999 ft i 2399 ft su cene preko aplikacije i verovatno za određen broj mesta. Sa tim da karte po jeftinim cenama nemate za svaku relaciju u unutrašanjem MAV saobraćaju, koliko sam ja istražio po aplikaciji. Isto tako se preko aplikacije ne može kupiti karta od Segedina do Subotice ali može za ostale relacije u međunarodnom saobraćaju. Videćemo, možda sutra promene. Inače i kondukter u vozu za Segedin najavljuje da ima presedanje do Subotice.
 
I opet voz pun, kao što kaže 80 ljudi. Smatram da ljudima cena nije ključna, već usluga. Da je Soko 1000 din po smeru bio bi isto pun.
Prilagođen red vožnje, presedanja kao za BP pa dalje na zapad tako i u Cegledu za istok Mađarske. Takođe idealno za šoping kako u Su tako i u Segedinu.
 
I opet voz pun, kao što kaže 80 ljudi. Smatram da ljudima cena nije ključna, već usluga. Da je Soko 1000 din po smeru bio bi isto pun.

80 људи није пун воз. А тек није оних 10 људи у одласку. Ми смо изгледа навикли на празне возове, па нам је и 50% попуњености добро.
 
Pozdrav, zanima me opet vaše stručno mišljenje na ovo rešenje o stajalištu ili stanici u Čortanovcima. Naravno, jasno mi je da je u pitanju predizborna kampanja, nema potrebe to ni pominjati.
Hvala:)

 
Pozdrav, zanima me opet vaše stručno mišljenje na ovo rešenje o stajalištu ili stanici u Čortanovcima. Naravno, jasno mi je da je u pitanju predizborna kampanja, nema potrebe to ni pominjati.
Hvala:)

Pisali smo već, zakonski ovo nije moguće i bolje bi bilo da se fokus stavi na lokalni šatl autobus od stanice Beška. Voz za ovo je prošao tamo negde pre 7-8 godina kad je bio javni uvid.
 
80 људи није пун воз. А тек није оних 10 људи у одласку. Ми смо изгледа навикли на празне возове, па нам је и 50% попуњености добро.
Kapacitet DMV garnitura 711 je 126 putnika što će reći da je popunjenost oko 2/3 kapaciteta što je za liniju koja funkcioniše 11 dana solidno. Naravno o iskorišćenosti kapaciteta ne treba suditi po dva polaska i to vikendom
 
Pisali smo već, zakonski ovo nije moguće i bolje bi bilo da se fokus stavi na lokalni šatl autobus od stanice Beška. Voz za ovo je prošao tamo negde pre 7-8 godina kad je bio javni uvid.
A ova priča vezano za rampu koja bi putnike puštala na peron samo neposredno pred dolazak voza? Znam da je trebalo sve raditi ranije i meni isto nije jasno kako i zašto nije. Mi smo se u skorije vreme doselili u Čortanovce i meni je nebulozno da voz prolazi kroz selo i nikada ne stane. Ljudi u selu zaista imaju ogroman problem.
 
@Lampuki Najjeftinije bi bilo uskladiti red vožnje za kružnu liniju GPI-a koja prolazi kroz Čortanovci i Bešku sa redom vožnje regio vozova, uz obavezno zaustavljanje ispred železničke stanice Beška, ne oduzima puno vremena skretanje do stanice, i da uz to, JGSP uvede nove polaske za i iz Čortanovaca, usklađenih sa dolaskom voza u Sremske Karlovce. Autobus brzo stiže u Karlovce.
 
A ova priča vezano za rampu koja bi putnike puštala na peron samo neposredno pred dolazak voza? Znam da je trebalo sve raditi ranije i meni isto nije jasno kako i zašto nije. Mi smo se u skorije vreme doselili u Čortanovce i meni je nebulozno da voz prolazi kroz selo i nikada ne stane. Ljudi u selu zaista imaju ogroman problem.
Ta rampa zakonski nije definisana, što onemogućuje njenu ugradnju. Ako se definiše u zakonu da može da se postavi, onda dobro. Tu ima i problem onda 2 službena mesta na kratkom rastojanju što umanjuje kapacitet pruge. Zato je najbolje rešenje šatl autobus, tako bi mogao da se pokrije veći deo sela a ne samo onaj oko stanice.
 
A ova priča vezano za rampu koja bi putnike puštala na peron samo neposredno pred dolazak voza? Znam da je trebalo sve raditi ranije i meni isto nije jasno kako i zašto nije. Mi smo se u skorije vreme doselili u Čortanovce i meni je nebulozno da voz prolazi kroz selo i nikada ne stane. Ljudi u selu zaista imaju ogroman problem.
Mislim da ima više smisla pritiskati lokalnu samoupravu da se uvedu redovni autobusi do najbližih stajališta ai dalje.

Nije baš nebulozno da voz prolazi kroz neko selo i ne staje, i ovde gde živim u Nemačkoj su pri rekostrukciji meni obližnje pruge ukinuli 4 seoskih stajališta kako bi se uopšte ubrzao saobraćaj na pruzi. Zato je uveden autobuski prevoz koji ne samo da vezuje seoske stanice nego i centar obližnjeg većeg gradića čime putnici imaju komforniji prevoz nego ranije vozom.

Kao što je @Boki123 pomenuo, za to je bilo prilike kada je bilo javnog uvida. Sada je kasno i ne bi trošio energiju u tom pravcu.
 
Smatram da ljudima cena nije ključna, već usluga. Da je Soko 1000 din po smeru bio bi isto pun.
Ovako i ja razmisljam.

Meni voz vs. autobus nije konkurencija, izabrao bih voz uvek cak i da je skuplji, jer je kvalitet i udobnost putovanja sasvim druga liga.

Pravo poredjenje treba da bude u pravcu voz vs. licni automobli... Ne vidim uopste potrebu da za Novi Sad idem svojim kolima.
 
Pozdrav, zanima me opet vaše stručno mišljenje na ovo rešenje o stajalištu ili stanici u Čortanovcima. Naravno, jasno mi je da je u pitanju predizborna kampanja, nema potrebe to ni pominjati.
Hvala:)

Ево само да ја поставим једно питање: Пошто си у прилогу за Н1 рекла, да уколико се нешто не промени, да прелазите у радикализацију протеста. Да нећете случајно да блокирате брзу пругу? Или је само млаћење празне сламе за предизборну кампању заједно са Страхињом?
 
Poslednja izmena:
Kapacitet DMV garnitura 711 je 126 putnika što će reći da je popunjenost oko 2/3 kapaciteta što je za liniju koja funkcioniše 11 dana solidno. Naravno o iskorišćenosti kapaciteta ne treba suditi po dva polaska i to vikendom

Aко један полазак има 80, а други 10 путника онда то није 2/3 капацитета. Наравно, требају нам релевантни подаци о искоришћеношћу капацитета, што ова два поласка нису. Али докле год не спусте цену карте не можемо емпиријски утврдити да ли би то допринело повећању капацитета. Цена карта која је скупља од горива колико се потроши за просечан аутомобил од Суботице до Сегедина којим може да се превезе 4-5 путника и пртљаг никако није конкурентна и праведна.
 
Jutros sam otputovao u Šabac novim polaskom 620 iz Beograda. Put od sat i po, vrlo prijatna i udobna vožnja. 40 minuta tačno do Rume, 15 minuta okretanje pa još 25 min do Šapca (kasnili smo 5 minuta u Šabac) Putnika nije bilo, odnosno može se smatrati da je statistička greška, ali ok, prvi dan, loše vreme, neopterećen smer nedeljom. Linija ima potencijals svakako.
Evo neke slike
20231210_093345.jpg

20231210_093704.jpg
 
Vrh