Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

И лепо изгледа. Мада сам ја пре за лагану набавку дизел ФЛИРТа, па да иду упарени eлектрични и дизел до Панчева, Врбаса, Суботице, Руме, Пожаревца, Лапова, Сталаћа, Ниша и Краљева, па да се одвајају од електро гарнитура дизел гарнитуе и да настављају ка Вршцу, Зрењанину, Сомбору, Кикинди, Зворнику, Бору, Неготину и Зајечару, Крагујевцу и Краљеву, Крушевцу, Димитровграду, Куршумлији, а 711 да раде локалне возове.

1701707518322.png
 
711 да раде локалне возове.

Nažalost, 711 baš i nisu pogodne za lokalne vozove zbog dugačkog rada vratiju.
Iz tog razloga svi vozovi koji saobraćaju sa 711 imaju minut na svakoj stanici/stajalištu, treba naglasiti da u većim ili posednutim stanicama svi vozovi imaju bavljenja od 1 minuta dok na manjim neposednutim stanicama/stajalištima imaju bavljenje od pola minuta.

Jedan primer, kada su pustili vozove ponovo između Zaječar & Niša pisali su u materijalu da vozi 711, automatski svako službeno mesto je imalo bavljenje od tačno minut, zbog ekstremnog produžavanja voznog vremena u narednoj ispravci je pisan 710 i vozno vreme je skraćeno za 20 minuta.

Ša kaže praksa?
U principu do 5-6 putnika na jednom stajalištu uz malo žurbe se mogu ugurati u tih 30 sekundi knap knap, ali može. U slučajevima sa više putnika NE.
Bio sam se igrao jedanput sa vratima, za 20 sekundi sam ih otvorio/zatvorio i to je rekao bih najbrže moguće.
Dodatni problem sa 711 i odugovlačenjem u stanicama jeste famozno "planinarenje" da ti naiđu 10 staraca uglavićeš minut ipo minimalno još da imaju kolica hehe..💀
 
Uvedene su 30 dnevne karte za relaciju Subotica - Segedin.

Od Subotice i Palića do Segedina košta 80 evra, a 50 za studente i đake.

Od Hajdukova, Bačkih Vinograda i Horgoša do Segedina košta 65 evra, a 40 za studente i đake.
 
Uvedene su 30 dnevne karte za relaciju Subotica - Segedin.

Od Subotice i Palića do Segedina košta 80 evra, a 50 za studente i đake.

Od Hajdukova, Bačkih Vinograda i Horgoša do Segedina košta 65 evra, a 40 za studente i đake.
Karta se isplati od 7 povratnih putovanja, što je sasvim okej. Neko ko radi svaki dan i prelazi granicu to mu je dobro. Za studente još jeftinije.
 
Srbija Voz je danas na svom sajtu objavio novi RV 2023/2024. Izgleda da je pritisak javnosti na ovom forumu urodio plodom da ovaj put budu malo ažurniji nego prethodnih godina. Odmah sam primetio nekoliko novosti:

1) Ponovo se uvodi 6 svakodnevnih Re polazaka Vršac-Beograd, od kojih vozovi u 06:10, 12:10, 17:24 i 20:17 produžuju sve do Zemuna i usput staju na Novom Beogradu. Glupost je što ne staju i na Tošinom Bunaru. I dalje nema ništa od vozova Pančevo-Novi Sad i Pančevo-Stara Pazova, pored vršačkog Regija ostaje jedino ona smejurija od Panvoza sa 6 polazaka dnevno samo do mosta.

2) Neverovatno je da po staničnoj pretrazi RV ispada da se opet uvode polasci iz Kraljeva za Kosovsku Mitrovicu Sever u 06:50 i 14:50, ali i dalje u pretraživač nisu ubačena službena mesta na severu KiM. Da li su greškom na sajt ubacili izvod od pre 2020. godine, ili je Srbija Voz pristao da se registruje kod tzv. "kosovskih" institucija, ne znam. Mogućnost da je režim jednostrano rešio da obnovi saobraćaj na KiM mi nimalo ne deluje izgledna, jer (opet) ne održavaju čak ni izbore tamo.

3) Uvodi se 7 Re polazaka dnevno Šid-Beograd Centar, od kojih prvi jutarnji u 04:59 ne saobraća nedeljom i praznicima. I dalje nema vozova Šid-Novi Sad.

4) Zrenjanin po novom RV i dalje ostaje bez ijednog voza prema jugu, pa i prema Novom Sadu. Jad i čemer za jedan grad i železničko čvorište te veličine.

5) I za Požarevac stanje redovno, tj. nula polazaka prema Beogradu i Zaječaru, ostaje samo 6 vozova za Smederevo. Ukidaju se sva 3 polaska Smederevo-Lapovo.

6) Trenutna 4 polaska Niš-Beograd Centar se produžuju do Zemuna, opet ne staju na Tošinom Bunaru, nažalost zaječarski Re i dalje ostaje na smešna 2 voza dnevno. Na pravcima prema Merdaru i Preševu i dalje mrtvo stanje, istočnu prugu prema Bugarskoj da i ne računamo, pošto je konačno počela da se rekonstruiše.

7) Za Re i IC polaske Beograd Centar-Novi Sad nema nekih većih izmena.

8) Uvode se 2 B voza na relaciji Beograd Centar-Zvornik, koja usput staju samo na Novom Beogradu, Rumi, Šapcu i Loznici.

9) Barski voz se produžuje do i od Zemuna, a takođe i svi polasci iz Užica do Beograda, osim onog koji pristiže iz Prijepolja u 15:11. I dalje ne postoji nijedan direktni polazak na relaciji Užice-Kraljevo. Opet se ponavlja sada već višegodišnji apsurd u redu vožnje da je poslednji voz iz Prijepolja Teretne prema severu u podne i posle njega rupa od 12 i po sati sve do dolaska noćnog barca posle ponoći, kao i to da sve male stanice između Prijepolja Teretne i crnogorske stanice nemaju nikakav putnički saobraćaj.

10) Kragujevac i dalje ostaje slepo crevo za putnički saobraćaj, mizerna 2 polaska dnevno do Lapova i Kraljeva.

11) Uvodi se jedan dodatni polazak Sombor-Novi Sad, pa će ih sada biti 6 umesto 5.
 
Poslednja izmena:
Srbija Voz je danas na svom sajtu objavio novi RV 2023/2024. Izgleda da je pritisak javnosti na ovom forumu urodio plodom da ovaj put budu malo ažurniji nego prethodnih godina. Odmah sam primetio nekoliko novosti:

1) Ponovo se uvodi 6 svakodnevnih Re polazaka Vršac-Beograd, od kojih vozovi u 06:10, 12:10, 17:24 i 20:17 produžuju sve do Zemuna i usput staju na Novom Beogradu. Glupost je što ne staju i na Tošinom Bunaru. I dalje nema ništa od vozova Pančevo-Novi Sad i Pančevo-Stara Pazova, pored vršačkog Regija ostaje jedino ona smejurija od Panvoza sa 6 polazaka dnevno samo do mosta.

2) Neverovatno je da po staničnoj pretrazi RV ispada da se opet uvode polasci iz Kraljeva za Kosovsku Mitrovicu Sever u 06:50 i 14:50, ali i dalje u pretraživač nisu ubačena službena mesta na severu KiM. Da li su greškom na sajt ubacili izvod od pre 2020. godine, ili je Srbija Voz pristao da se registruje kod tzv. "kosovskih" institucija, ne znam. Mogućnost da je režim jednostrano rešio da obnovi saobraćaj na KiM mi nimalo ne deluje izgledna, jer (opet) ne održavaju čak ni izbore tamo.

3) Uvodi se 7 Re polazaka dnevno Šid-Beograd Centar, od kojih prvi jutarnji u 04:59 ne saobraća nedeljom i praznicima. I dalje nema vozova Šid-Novi Sad.

4) Zrenjanin po novom RV i dalje ostaje bez ijednog voza prema jugu, pa i prema Novom Sadu. Jad i čemer za jedan grad i železničko čvorište te veličine.

5) I za Požarevac stanje redovno, tj. nula polazaka prema Beogradu i Zaječaru, ostaje samo 6 vozova za Smederevo. Ukidaju se sva 3 polaska Smederevo-Lapovo.

6) Trenutna 4 polaska Niš-Beograd Centar se produžuju do Zemuna, opet ne staju na Tošinom Bunaru, nažalost zaječarski Re i dalje ostaje na smešna 2 voza dnevno. Na pravcima prema Merdaru i Preševu i dalje mrtvo stanje, istočnu prugu prema Bugarskoj da i ne računamo, pošto je konačno počela da se rekonstruiše.

7) Za Re i IC polaske Beograd Centar-Novi Sad nema nekih većih izmena.

8) Uvode se 2 B voza na relaciji Beograd Centar-Zvornik, koja usput staju samo na Novom Beogradu, Rumi, Šapcu i Loznici.

9) Barski voz se produžuje do i od Zemuna, a takođe i svi polasci iz Užica do Beograda, osim onog koji pristiže iz Prijepolja u 15:11. I dalje ne postoji nijedan direktni polazak na relaciji Užice-Kraljevo. Opet se ponavlja sada već višegodišnji apsurd u redu vožnje da je poslednji voz iz Prijepolja Teretne prema severu u podne i posle njega rupa od 12 i po sati sve do dolaska noćnog barca posle ponoći, kao i to da sve male stanice između Prijepolja Teretne i crnogorske stanice nemaju nikakav putnički saobraćaj.

10) Kragujevac i dalje ostaje slepo crevo za putnički saobraćaj, mizerna 2 polaska dnevno do Lapova i Kraljeva.

11) Uvodi se jedan dodatni polazak Sombor-Novi Sad, pa će ih sada biti 6 umesto 5.
Nije baš pritisak sa foruma bii ključan ali jesu članovi foruma :)

1) Vozovi nemaju bavljenje na Tošinom bunaru kako bi se povećala propusna moć pruge. Želja je da se što pre dokopaju koloseka u Zemunu i time oslobode otvorenu prugu. PA-NS, PA-STP se neće uvoditi do minimum decembra 2024. jer su ukinuti u redu vožnje (verovatno zbog nedostatka voznih sredstva)

2) HAhahaha, naravno da neće ponovo uvoditi te polaske i naravno da je greška. Misliš da taj koji je kucao ovo stvarno razmišljao šta je kucao.

3) Neće ni biti Šid-NS isto kao i PA-NS, ukinuto jer nema vozila (možda uvedu nešto u drugoj polovini godine ako ubace ad hok trase)

4) Planirano je puštanje BG-ZR od 1.9.2023 bar po knjižici RV

5) i 6) Tako ostaje, samo će u drugom delu godine pustiti Leskovac-Niš i Leskovac-Aleksinac (kad se završe radovi)

7) Nema nikakvih izmena, prva izmena dolazi u junu kad se pušta Novi Sad-Bar

8) Ovo je najveća izmena u ovom RV, dosta je ubrzano putovanje i dodat još jedan polazak jer garnitura polazi iz Zvornika a ne iz Rume, kako će je održavati beats me

9) Pa ako bi polazio kasnije ko zna kad bi stigao u BG. Bukvalno ne treba ništa dirati dok se ne rekonstruiše

10) Vrlo loše, al dok se ne renovira pruga ništa od Kragujevca

11) Ovo nisam ni video, kul

Napomenuo bih da se od septembra i oktobra planira uvođenje nekoliko IC vozova na barskoj po trasi barca i u 6 ujutro za Užice iz Zemuna (kao i jedan Regio nazad)

U suštini sve se znalo pre nekoliko emseci, čak smo i analizirali ovde. Samo su se vratili u realnost i skontali da neće skoro novi flirtovi.
 
Ukidaju se sva 3 polaska Smederevo-Lapovo.

I ovome ni reči, relacija koja je jako dobro osmišljena se ukida, jer jedan nesposobni depo nije kadar da održava garniture.
Bukvalno su imali relaciju gde su bili za koplje iznad autobuskih prevoznika i to su ukinuli, nemaju nikakvih ambicija za bilo šta južnije od Beograda.

dalje mrtvo stanje, istočnu prugu prema Bugarskoj da i ne računamo, pošto je konačno počela da se rekonstruiše.

Jel stvarno veruješ Vesiću?
Ništa se tu ozbiljnije ne radi nego Vesićeve fiks ideje, gornji stroj sa polovnim šinama i Vmax 65 km/h sa neispravnim PP-ima i raspadnutim stanicama i preskakanjem koloseka u njima, sa ovim njihovim hvalospevima o tome rugaju se mojim precima koji su Volovima gradili prugu.
Pa valjda i mi u Istočnoj Srbiji zaslužujemo nešto dojanstveno kao i svi ostali delovi Srbije, a ne ovo sranje, za razliku od Vojvodine naše pruge opstaju bez tranzita već sa domaćom industrijom.
Inače slepac išao danas u moje selo da obiđe radove na 400m puta, 🎪🎪🎪!
 
1) Vozovi nemaju bavljenje na Tošinom bunaru kako bi se povećala propusna moć pruge. Želja je da se što pre dokopaju koloseka u Zemunu i time oslobode otvorenu prugu. PA-NS, PA-STP se neće uvoditi do minimum decembra 2024. jer su ukinuti u redu vožnje (verovatno zbog nedostatka voznih sredstva)
Koji je uopšte rok za dolazak svih 18 naručenih Flirtova? Naravno, znam da prvo moraju da se testiraju jedan vremenski period pre puštanja u saobraćaj.
2) HAhahaha, naravno da neće ponovo uvoditi te polaske i naravno da je greška. Misliš da taj koji je kucao ovo stvarno razmišljao šta je kucao.
To je tužno, a ne smešno. Znajući na šta je sve spreman politički satanizam kao dominantna ideologija SNS-a, iskreno me čudi da još uvek imamo i vozove do južne Raške, tzv. "sandžaka". Mada Velika Župa već godinama svakako nema ništa, pošto noćni barac na tih par stanica ne staje, a regio vozi samo do Prijepolja Teretne.
4) Planirano je puštanje BG-ZR od 1.9.2023 bar po knjižici RV
Planirano je od 1.9.2024. ili je bilo planirano za prethodni RV? Na sajtu i dalje stoje ponuđene stanice na zrenjaninskoj pruzi u pretraživaču, ali vozova niđe, već petu godinu za redom. Ubacili su čak i stanicu Jabuka između Pančeva Glavne i Kačareva, iako vozovi u njoj mislim da nisu stajali još od penzionisanja starog šinobusa.
8) Ovo je najveća izmena u ovom RV, dosta je ubrzano putovanje i dodat još jedan polazak jer garnitura polazi iz Zvornika a ne iz Rume, kako će je održavati beats me
Problem je samo što ovom izmenom i Koviljača, Lešnica, Petlovača, Majur, još nekoliko većih sela/varošica duž mačvanske pruge ostaju bez ijednog voza dnevno. Ne znam baš koliko će skromna 2 polaska za BG povući putnike iz Zvornika, Loznice i Šapca, čak i ovako ubrzana. Autobuska konkurencija im je i dalje prejaka, bez obzira na kudikamo povoljnije cene putovanja železnicom.
 
Prijateljski savet: to što nešto stoji tamo u pretraživaču, što stoji neka stanica ne znači ama baš ništa. Tako da ne opterećuje se time. Merodavni su ti grafikoni, knjižice i izjava o mreži
 
8) Uvode se 2 B voza na relaciji Beograd Centar-Zvornik, koja usput staju samo na Novom Beogradu, Rumi, Šapcu i Loznici.
Предност овог воза је што је на релацији Лозница - Шабац бржи од аутобуса, а ка Београду конкурентан. Велика мана је што су мачванска села препуштена (не)постојећем градском превозу или међуградским аутобусима који су далеко скупљи од оба.
 
На страну што су се зезнули, али није уреду да шоља у клозету прелива, ружна слика за Србијавоз.
 
I ovome ni reči, relacija koja je jako dobro osmišljena se ukida, jer jedan nesposobni depo nije kadar da održava garniture.
Bukvalno su imali relaciju gde su bili za koplje iznad autobuskih prevoznika i to su ukinuli, nemaju nikakvih ambicija za bilo šta južnije od Beograda.



Jel stvarno veruješ Vesiću?
Ništa se tu ozbiljnije ne radi nego Vesićeve fiks ideje, gornji stroj sa polovnim šinama i Vmax 65 km/h sa neispravnim PP-ima i raspadnutim stanicama i preskakanjem koloseka u njima, sa ovim njihovim hvalospevima o tome rugaju se mojim precima koji su Volovima gradili prugu.
Pa valjda i mi u Istočnoj Srbiji zaslužujemo nešto dojanstveno kao i svi ostali delovi Srbije, a ne ovo sranje, za razliku od Vojvodine naše pruge opstaju bez tranzita već sa domaćom industrijom.
Inače slepac išao danas u moje selo da obiđe radove na 400m puta, 🎪🎪🎪!
Za razliku od Vojvodine, Vi ste imali toliko sreće da Vam ne čupaju pruge. Od počupanih pruga, ako izuzmemo Požarevac - Kostolac, sve su u Vojvodini.
 
Za razliku od Vojvodine, Vi ste imali toliko sreće da Vam ne čupaju pruge. Od počupanih pruga, ako izuzmemo Požarevac - Kostolac, sve su u Vojvodini.
Te pruge su postojale samo na papirima, kod većine pruga je falio ogroman deo i nisu nikako bile u stanju da se odvija saobraćaj. Ostavljena je trasa svuda ako neko želi da se odluči da obnovi te pruge u budućnosti.

E da imam info da za koji dan (za novi RV) se pušta signalizacija na Jajinci-Mala Krsna. Odustali su od APBa jer su signali na otvorenoj pruzi bili meta lopova. Sad su smanjili na MZ pa će se svi signali nalaziti u stanicama.
 
10) Vrlo loše, al dok se ne renovira pruga ništa od Kragujevca
Pruga Kragujevac - Lapovo je u dovoljno dobrom stanju, pa makar se koristila samo za prigradski saobraćaj KG:VOZ.

Sada sam analizirao dostupne demografske podatke na relaciji Kragujevac - Velika Plana:
Jovanovac: 1279
Cvetojevac: 841
Milatovac: 555
Resnik Kragujevački: 1080
Badnjevac: 1084
Gradac: 206
Batočina: 5804
Lapovo: 6582
Markovac: 2915
Velika Plana: 16088

Ukupno: 36434. Od pomenutih naselja, ni jedno nema bolnicu, a samo tri imaju bilo kakve srednje škole. Da ne govorimo o tome koji univerzitet i klinički centar su im geografski najbliži. Takođe, gde im je najbliže da prodaju svoje poljoprivredne proizvode, ili veći grad sa specijalizovanim trgovinama za brojne potrebštine. Pored toga, čak i lokalni voz je tu brži od autobusa, i još ima mogućnost da stane na više mesta u gradu: Železnička stanica, Zavod i Grošnica. Kragujevac je mnogo manji i kompaktniji, i na 15 minuta peške od ovih stanica i stajališta je bukvalno pola grada, a vezano za radna mesta, čak više. Dakle:
Kragujevac-Velika Plana:
specijalna ciljna grupađaci jutarnja smenaradnici studentiradnici i đaci popodnevna smena, studenti
Grošnica7:4513:1516:1520:15
Kragujevac7:5810:2813:2816:2820:28
Lapovo5:108:3011:0014:0017:0021:00
Velika Plana5:3511:2514:2517:2521:25
Smederevska Palanka5:4517:3521:35
Velika Plana-Kragujevac:
specijalna ciljna gruparadnici, đaci jutarnja smena, studentiradnici đaci popodnevna smena
Smederevska Palanka6:0518:3521:55
Velika Plana6:1511:4514:4518:4522:05
Lapovo6:409:4012:1015:1019:1022:30
Kragujevac7:1210:1212:4215:4219:42
Grošnica7:2512:5515:5519:55
Ovo nije neki skupi mega-projekat, niti zahteva ikakve dodatne resurse. Nije nikakva posebna nauka napraviti nešto ovako korisno sa jednom garniturom, koja nudi 120 mesta za sedenje, ima vakuum toalet i leti je klimatizovana, po relativno povoljnoj ceni karte. Izbori, izbori, da li je iko igde ili iz vlasti li opozicije došao da nam ponudi nešto ne šminkerski nego korisno? Železnica opet nije tema!
 
Poslednja izmena:
Продужи од Плане до Паланке, јер тамо има болница, а и индустријски је град и неки центар, таман да линија има два краја.
 
Продужи од Плане до Паланке, јер тамо има болница, а и индустријски је град и неки центар, таман да линија има два краја.
Da Palanka je veća od Plane, ima bolnicu, srednju medicinsku, više industrije, ali da bi bio dobar red vožnje treba barem dve garniture. Jedna od varijacija je i Smederevo-Kragujevac, sa manje funkcijom međugradske veze, a više za naselja između ova dva grada. Ono što sam predložio je minimum, koji se svakako može dograđivati. I opet imamo onaj "paradoks Krsna". Beograd - Krsna - Kragujevac osim Lapovo - Velika Plana, u celu tu prugu su uložena ogromna sredstva, i bilo bi moguće napraviti Beograd - Kragujevac za malo jačih dva sata. Ali...
 
Али цврц.

И Крагујевац - Смедерево је добра линија. А уосталом и Београд - Деспотовац...
 
Vrh