Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Odlično, ali zaboravljamo da se vozovima i dalje vozi socijala koja ili nema novca ili radi na crno.
Prestanite da kažnjavate sirotinju, jer je ona najvernija publika vozu, a ovo bi bio direktan napad na nju, nije Srbija Beograd-Novi Sad niti su putnici takvi svuda.

Nismo ni mi Zapad, daleko smo od njega, pa s obzirom na takvo stanje naš sistem mora drugačije funkcionisati.
U Zaječaru, Nišu, Kraljevu, Rumi itd... ni nema kartomata.
Kakve to veze ima? Valjda će neko ko je siromašan pre kupiti jeftiniju kartu onda nego skuplju na blagajni (ako ima popust preko aplikacije). Ako se 80% putnika vozi Beograd-Novi Sad, Beograd-Valjevo, Beograd-Vršac eto prilike da tu uredimo sistem da se velika većina karata kupuje online.
Hajde da sve šaltere ukinemo i zamenimo ih automatima i aplikacijom.
Ajde, sutra bi mogli da spustimo cenu karte za 10% ako to uradimo
 
Ima daleko većih prioriteta od ukidanja šaltera. Pruge se raspadaju, rekonstrukcije pruga koje izvodi IŽS krajnje površno urađene, glavna eleznička stanica nema klupe i mesta za sedenje osim u kafićima i na peronima koji prokišnjavaju. Pola zemlje nema normalnu železničku vezu, a mi ćemo da digitalizujemo prodaju karata. Evo, ponovo pitam, šta da radi neko ko nikada nije koristio internet ili nema ,,pametni'' telefon, a ima voz kao povoljnu opciju za putovanje, hoćemo li te ljude da diskriminišemo?
 
Kakve to veze ima? Valjda će neko ko je siromašan pre kupiti jeftiniju kartu onda nego skuplju na blagajni (ako ima popust preko aplikacije).

Takvi ljudi nemaju primanja na računu, a bogami nemaju ni android/ios telefon.
Sve se vrti oko keša.
A to je ceo jug, istok, i dobar deo Šumadije.
 
Zašto kartomati ne bi imali opciju prihvatanja keša? Ja lično koristim skoro samo plastiku (čak ni nju ne vadim već telefon ili sat), ali mi se desilo da je jedna devojka na Prokopu juče odustala od kupovine karte kad sam joj rekao da prima samo kartice. Mada o tome se trebalo razmišljati i pre postavljanja kartomata

A inače se slažem da postoje prioriteti koji zaslužuju više pažnje od proterivanja šaltera sa stanica. Ne ide da guramo elektronske karte a da nam većina stanica izgleda ruinirano do bola.
 
Ok, ali vi svi pričate te slučajeve ko nema telefon ko nema ovo ko nema ono a to je fazon 10% populacije. Ako 50% putnika kupuje van aplikacije, gde je onih 40%? To je ogroman broj putnika. Ne kažem da se ukinu blagajne (bar ne sad), ali samo da se demotiviše kupivina karata preko blagajne jer realno je to luksuz.

A što se tiče ove priče ima drugih prioriteta. Pa ok, ako ćemo tako ajde da ništa mi ne radimo dok se ne završe svi ratovi u svetu... Može sve paralelno da se rešava.
 
Ok Ne kažem da se ukinu blagajne (bar ne sad), ali samo da se demotiviše kupivina karata preko blagajne jer realno je to luksuz.

Može da se proba samo između Novog Sada i Beograda, dalje za sada ne.
Država nam ekonomski nije svuda isto razvijena, mora se to uzeti u obzir.
 
Verovatno s obzirom da je vikend, ali danas je prvi dan da su polasci na Subotica - Segedin liniji zapravo pretežno popunjeni. Razgovarao malo i sa kondukterkom kaže da deluje da je više zaživelo na relaciji Subotica - Horgoš, dok su putnici još malo zbunjeni oko relacije do Segedina, ali je danas bilo par polazaka gde su sva mesta u vozu bila zauzeta.
 
Verovatno s obzirom da je vikend, ali danas je prvi dan da su polasci na Subotica - Segedin liniji zapravo pretežno popunjeni. Razgovarao malo i sa kondukterkom kaže da deluje da je više zaživelo na relaciji Subotica - Horgoš, dok su putnici još malo zbunjeni oko relacije do Segedina, ali je danas bilo par polazaka gde su sva mesta u vozu bila zauzeta.
Prvi vikend+ljudi se navikavaju. Ja očekujem da 70% saobraćaja tu bude unutar Srbije. Ostatak studenti i svakodnevni radnici na Subitica-Segedin (ali će trebati vremena da se oni naviknu na voz). Od ponedeljka se uvode i mesečne karte.
 
Prvi vikend+ljudi se navikavaju. Ja očekujem da 70% saobraćaja tu bude unutar Srbije. Ostatak studenti i svakodnevni radnici na Subitica-Segedin (ali će trebati vremena da se oni naviknu na voz). Od ponedeljka se uvode i mesečne karte.
Biće interesantno, video sam da se dosta gube ljudi i gube karte pa kad dođe kondukter ponovo kod Szentmihályteleka putnici zbunjeni jer ni ne znaju gde su im karte a svako se opet pregleda... Generalno sam čuo ljude na stanici da negoduju kako nema povratne karte, plus oni što kupuju "povratne" dobiju dve karte pa se gube oko toga koju kartu trebaju da pokažu...

Rečeno mi je da se maksimalno 5-7 minuta može čekati konekcija sa Budimpeštanskog voza u slučaju da se putnik najavi kondukteru u tom vozu ako ovamo ima malo putnika, pojma nemam do koje mere je to istina.

Prelazak granice je danas bio malo haotičan ali poprilično brz i sa 80 putnika je za 10 minuta pređeno u vozu, ali razumljivo je zašto ta pauza od 30ak min jer ako je prepun može biti više.

Jedino što mi je čudno bilo da nema redosleda ko ti kad lupa pečat i jel izlaziš ulaziš šta se dešava, nego kome ko pre uhvati pasoš ako uhvati.
 
Biće interesantno, video sam da se dosta gube ljudi i gube karte pa kad dođe kondukter ponovo kod Szentmihályteleka putnici zbunjeni jer ni ne znaju gde su im karte a svako se opet pregleda... Generalno sam čuo ljude na stanici da negoduju kako nema povratne karte, plus oni što kupuju "povratne" dobiju dve karte pa se gube oko toga koju kartu trebaju da pokažu...

Rečeno mi je da se maksimalno 5-7 minuta može čekati konekcija sa Budimpeštanskog voza u slučaju da se putnik najavi kondukteru u tom vozu ako ovamo ima malo putnika, pojma nemam do koje mere je to istina.

Prelazak granice je danas bio malo haotičan ali poprilično brz i sa 80 putnika je za 10 minuta pređeno u vozu, ali razumljivo je zašto ta pauza od 30ak min jer ako je prepun može biti više.

Jedino što mi je čudno bilo da nema redosleda ko ti kad lupa pečat i jel izlaziš ulaziš šta se dešava, nego kome ko pre uhvati pasoš ako uhvati.
80 ljudi je prelazilo granicu? To je poprilično dobro.
Što se "gubljenja" tiče, da, toga će uvek biti na početku. Pa kad su puštali BG-NS imali smo slučajeve da su ljudi išli autobusom jer nisu znali kako da koriste voz. Ali, shvate ljudi vremenom kako budu prolazile nedelje, meseci. Bitno je da je red vožnje solidan i da ima dovoljno polazaka.
 
80 ljudi je prelazilo granicu? To je poprilično dobro.
Što se "gubljenja" tiče, da, toga će uvek biti na početku. Pa kad su puštali BG-NS imali smo slučajeve da su ljudi išli autobusom jer nisu znali kako da koriste voz. Ali, shvate ljudi vremenom kako budu prolazile nedelje, meseci. Bitno je da je red vožnje solidan i da ima dovoljno polazaka.
Da iz Subotice u 13.37, iz Segedina je u 17.58 bio skroz pun (nevreme je bilo u Segedinu pa su verovatno i oni što bi kasnije išli otišli sa time), spominje se i da je velika gužva bila u 8.58 iz Segedina i da su tad većinom ljudi iz Segedina dolazili na buvljak pa se pokušavali snalaziti po gradilištu u Subotici. Verujem da je do neke mere do povećanog interesovanja ali se ne sećam da je u busu kad bilo više od 35 putnika sa 2 polaska dnevno, jeste da ajde nisu u najbolja vremena.
 
Raspisan je tender za Minićevo-Zaječar.
Slepci umesto urade celu Knjaževac-Zaječar opet seckaju.
 
Garnitura MAV-a na liniji Subotica-Segedin u stanici Palić.

Како је организована примопредаја гарнитура између две управе? Да ли се мењају машиновође у Рескеу или свако вози своју гарнитуру, а у Рескеу улазе "пилоти"?
 
Једна лепа кампања Србијавоза

СРБИЈАВОЗ ПОКРЕЋЕ КАМПАЊУ „СОКОЛОМ ЗА СОКОЛА”
Динар по динар, гнездо

Од сваке купљене карте у возу „Соко” биће одвајан динар за куповину и постављање вештачких гнезда, као и за чишћење дела станишта степског сокола (Falco cherrug) у општини Алибунар.
https://magazin.politika.rs//scc/clanak/567786/Zivot/dinar-po-dinar-gnezdo

СОКОЛОМ ЗА СОКОЛА.jpg
 
Како је организована примопредаја гарнитура између две управе? Да ли се мењају машиновође у Рескеу или свако вози своју гарнитуру, а у Рескеу улазе "пилоти"?
Nisam video nikakvih zamena sad sedim do kabine. Mislim da srpski voz voze odavde a mađarski odande i to je to, ali konduktera ima sa obe strane.
Displeji po stanicama malo pišu gluposti a na srpskoj strani voz komotno ide brže od reda vožnje.
 
Nisam video nikakvih zamena sad sedim do kabine. Mislim da srpski voz voze odavde a mađarski odande i to je to, ali konduktera ima sa obe strane.
Displeji po stanicama malo pišu gluposti a na srpskoj strani voz komotno ide brže od reda vožnje.

Колико знам, законски мора бити барем "пилот" (машиновођа из управе на којој воз саобраћа, који познаје пругу и који страном машиновођи који управља возом тумачи сигнализацију у току вожње) или да су српске машиновође који возе до Сегедина положили мађарски државни испит, а мађарске машиновође који возе до Суботице положили српски државни испит. Таква је прича барем раније била, због које су и првобитно српски шинобуси који су ишли за Сегедин скраћени до Рескеа.
 
Reklo bi se da ostaje jedan kolosek na jugu, za 120 km/h. To je OK, viši standard i što se tiče cvajglajsigkajta (nem. dvokolosečnost), a i brzine, bio bi razbacivanje.

Šta predviđa plan za rekonstrukciju pruge od Niša do makedonske granice? - Brzina do 160 km/h, gradnja dva tunela, više od 60 mostova, nove stanične zgrade...
A evo ga i dokument:
ПРОСТОРНИ ПЛАН ПОДРУЧЈА ПОСЕБНЕ НАМЕНЕ ИНФРАСТРУКТУРНОГКОРИДОРА ЖЕЛЕЗНИЧКЕ ПРУГЕ БРЕСТОВАЦ-ГРАНИЦА РЕПУБЛИКЕСЕВЕРНЕ МАКЕДОНИЈЕ- РАНИ ЈАВНИ УВИД -

 
Iz ovog plana se sad jasno vidi da se ne gradi potpuno nova pruga na novoj trasi vec se samo modernizuje postojeca uz peglanje krivina i odredjene izmene u trasi.
 
Vrh