Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Znači stavili su neku tarifu prelaska granice. Zanimljivo. Možda misle da to mogu jer nema konkurencije?
 
Znači stavili su neku tarifu prelaska granice. Zanimljivo. Možda misle da to mogu jer nema konkurencije?
Pa zapravo verujem da delom ima i toga. Turistički gledano autobus sa kojim manje vremena možeš ostati u Segedinu ili Subotici i ide ređe + u gora vremena košta 600 dinara u jednom smeru. Za samo shopping u Subotici ili Segedinu ako neko ide sam isplati se u odnosu na auto i granicu, porodično ili u većim grupama i ne baš ako neko ima auto...

Dobar deo studenata i srednjoškolaca koji prelaze granicu prelazi tako što ih kolima ljudi odbace na Horgoš 2 i odatle pređu peške pa nastave sa autobusom koji plate oko 150 dinara do Segedina. Sada mogu da izbegnu tu gužvu i to da budu doveženi do Horgoš 2 za 740 dinara.

Sa druge strane, Mađarska ovo reklamira ka ljudima iz Budimpešte sa otiđite vozom do Subotice ili Palića na poslepodnevni izlet, njihovi penzioneri na teritoriji Mađarske idu besplatno, samo taj deo do Subotice plaćaju.

Kod nas gledano u Subotici se reklamira kako će se sad moći ići na predstave i sličan program u Segedinu uz večernji povratak, što zapravo stoji. Ako pogledaš cenu taksija u Subotici gde za 5km platiš 700 dinara, neko ko ok stoji za naše uslove komotno može ovo da priušti kao povremeni odlazak.

Ali za nekog ko ide na posao preko svaki dan plaćati 1500 dinara samo da se stigne nije baš ekonomično, sem ako se ne uvedu neke mesečne pretplate ili slično... Isto je i za studente i srednjoškolce koji idu u školu u Segedin njima definitivno ostaje opcija eventualno za vikend da se vraćaju.

U MÁVovom članku se napominje da će se cene i tipovi karata revidirati u nekom trenutku na osnovu korisničkih potreba, valjda ne u smislu poskupljenja.

Međutim i uz ovu cenu, od Subotice do Budimpešte se jednosmerno sada može stići za manje od 15 evra 4x dnevno, a bus je oko 35 1x dnevno, tako da ima tu potencijala čak i pored ovakve cene...

Mene više brine marketing mogućnosti ka putnicima da znaju da postoji voz i da mogu da stignu sa njim i dalje od Segedina, na mesta kao što je aerodrom i slično u Budimpešti i drugi gradovi povezani sa Segedinom, a posle i odande ka Srbiji i dalje ka Novom Sadu, Beogradu.
 
Poslednja izmena:
Neki dan sam bacio oko na sajt HŽ INFRA i vidim da su od novog reda vožnje brzine od Vinkovaca do Zagreba dodatno smanjene, sve što je bilo 70 i 80 km/h, sad je 50 i 60 km/h , na nekim kraćim relacijama čak na 20 km/h što dosad nije bio slučaj, to znači da će se do Zg voziti duže sigurno pola sata iz toga proizilazi da taj pravac nema apsolutno nikakvu perspektivu bez kompletnog remonta cca 200 km pruge, a čisto sumnjam da će i u Srbiji pravac Pazova - Šid da bude neki prioritet, po meni ide završetak do Subotice, zatim Bg - Niš, Niš- Dimitrovgrad, pa obični remont Niš- Preševo onoga što nije još određeno, pa tek onda možda pruga za Šid dođe na red.
Отприлике.
Са тим брзинама и стањем воз БГ - ЗГ не може да буде конкурентан.
Ни ХР тај правац тренутно не види као приоритет.
У следећих 5-10 година оно на шта може да се рачуна је Београд - Ниш 160-200 и ремонт и електрификација Ниш - Димитровград за 80-120.
За "брзу пругу" од Ниша до Скопља потписан је само меморандум о разумевању између Србије и Македоније, то само по себи не значи много.
 
to znači da će se do Zg voziti duže sigurno pola sata iz toga proizilazi da taj pravac nema apsolutno nikakvu perspektivu bez kompletnog remonta cca 200 km pruge, a čisto sumnjam da će i u Srbiji pravac Pazova - Šid da bude neki prioritet, po meni ide završetak do Subotice, zatim Bg - Niš, Niš- Dimitrovgrad, pa obični remont Niš- Preševo onoga što nije još određeno, pa tek onda možda pruga za Šid dođe na red.
Što se prioriteta kod železničke infrastrukture u Srbiji tiče ja bi ovako (pod pretpostavkom da se NS-SU gradi i da tu nema problema, kao i Niš-Dimitrovgrad):

pod hitno:
1. sređivanje stanja u BG čvoru (Dedinjski i Vračarski tunel, ukidanje Rasputnice G, teretna pruga preko Ostružnice sa svim kracima oko Makiša i nalaženje rešenja oko visine perona na Vuku i P. mostu)
2. okončanje rekonstrukcije pruga koje su "rekonstruisane" (P. most-Pančevo, Resnik-M. Krsna-V. Plana itd) i uspostavljanje projektovane Vmax
3. bilo kakvo rešenje za Šid, makar i omogućavanje dvosmernog saobraćaja na boljem koloseku, dok se ne krene u nešto bolje

bitno:
4. Resnik-Niš, koje bi uključivalo i uspostavljanje projektovane brzine od 160km/h na Gilje-Paraćin, koliko i jeste neka realna Vmax koja nam treba na celoj pruzi
5. izmeštanje gradske deonice pruge Niš-Dimitrovgrad
6. rešavanje problema PP u čitavoj Srbiji

Sve ostalo je nižeg prioriteta. Mada je sve moglo da bude drugačije, pogotovo u Vojvodini gde se forsira jedan pravac umesto da postoji mnogo bolja pruga preko Banata do Mađarske koji bi zauvek išao bruto, koji po meni, nama šta da traži na brzoj pruzi. Naravno tu je i Sombor i ostali, kao npr. Kragujevac, Kruševac i ostali gradovi koji su blizu budućoj brzoj pruzi i koji bi mogli da dobiju brzu vezu, iako je sama vezna pruga relativno spora.
Mislim da je potencijal međunarodnog saobraća užasno mali i apsolutno nije vredan ulaganja. Prugu pravimo za sebe. Ionako je sami plaćamo osim ove pomoći koju dobijamo za Niš.
Ali to nije nikakva investicija, to je pomoć i podrška državi kandidatu za EU.

Najmučnija priča oko svih ovih radova je njihov tempo. Ispada da sada u 21. strani izvođači rade sporije kapitalni remont neke pruge nego što su srpski seljaci najprimitivnijim alatom gradili od nule.
I onda prođu dani, meseci i godine i puste prugu a ono ne radi signalizacija, ne rade PP, ono nije brzina po projektu nego je manja.
A da i kod nas može kad se hoće, prilično solidno da se radi je deonica brze pruge.
 
Poslednja izmena:
Slike sa prvog polaska iz Segedina u 5.19 za Suboticu.

FB_IMG_1701155955029.jpg

FB_IMG_1701155962082.jpg
FB_IMG_1701155972198.jpg

FB_IMG_1701156250035.jpg
 
Ja mislim da je to do mađara, do granice je 160 din fzn

Не може бити. Тарифа се рачуна српски+мађарски део, а српски је много дужи, што значи да Србјвз узима више. Међународна тарифа је много скупља него домаћа. Раније је важио договор Србија-Мађарска попуст 30% на међународну тарифу за карте у једном смеру, а 60% за повратне. Сада то очигледно више не важи. Ово само говори шта нас чека кад отворе пругу БГ-Пешта. Дерачина.
 
Sve ima svoj razlog, vrlo verovatno im trebaju Z1 da idu na modernizaciju. Inače voz će u sezoni ići do BP (ili Bara jer još ne možemo da potvrdimo da će ići do BP. U novom RV piše Novi Sad-Bar), van nje će ići do Užica
Mislim da su na dnevnom barcu vozili CG vagoni.
 
Čitam na fb-u da i Crnogorci ostaju
bez vagona. Od kola za dnevni saobraćaj
trenutno imaju samo 7 ispravnih Z2.
Ni jedan Y nije ispravan.
Imaju još samo 3 garniture elektromotornih
vozova za saobraćaj.
 
Карта за Беч има да буде двапут скупља него за авион.
Trenutno može ovako: Beč-Budimpešta (MAV), direktan voz, 2h:40min = oko 35€ + Budimpešta-Szeged (MAV), direktan voz, 2h:22min = 9€ + ovaj novi voz do Subotice =6€. I onda bus od Subotice do Beograda, koji izgleda vozi čak 3 sata = oko 15€. Ko voli avanture, može se sad oprobati, po dan dva u svakom gradu, sad su svi lepi u ovo vreme. Ovo je dakle za jedan pravac, oko 65€ i više od 8 sati vožnje (sad baš i nisam gledao da se polasci uklapaju, ali to nije bitno za izlete). Eventualno još staviti i Novi sad za izlet, pa onda Sokolom do Beograda. Ali jako zanimljiva tura, ko voli malo tako spontane stvari, ovo je top haha.
 
Pa najvaljivali smo to...
Biće veselo šta će Crnogorci slati, jer ne stoje dobro sa EMG, ovo CAF je zvanično, a tokom reda vožnje očekujem da će često ići "klase" ili ne daj bože RVR.
S obzirom da su ga ovako napravili, što se mene tiče mogao bi sada da ide i preko cele godine.
 
Kada ne saobraća 1131, dakle, kad se završi sezona, u saobraćaj se uvodi 715 na relaciji Novi Sad - Užice. Ne razumem zašto samo do
Užica kada je mogao do Prijepolja, pre svega zbog zimske sezone na Zlatiboru i Zlataru.
 
Ne razumem zašto samo do
Užica kada je mogao do Prijepolja, pre svega zbog zimske sezone na Zlatiboru i Zlataru.

Вероватно јер до Ужица треба једна гарнитура за обрт, док до Пријепоља/Бијелог Поља треба две гарнитуре. Овај прелазак из воза у воз у Бијелом Пољу, поред тога што је тешка дебилана је и непрактична са стране ефикасног коришћења гарнитура. Гарнитура стигне касно поподне у Бијело Поље и шта ће онда? Да чека преко 15 сати до поласка назад за Нови Сад сутра или да иде режи у Пријепоље, па да покреће први јутарњи за БГ?
 
Pa nazad daje vezu Tari iz Podgorice, odnosno ide kao 1130.
Valjda su ga tempirali za toliko!?
 
Pa i nisu jer je ukrštavanje 1130 i 1131 u stanici Priboj, kao i godinama unazad
1130 1131.jpg
 
Najavljeno je od strane mađarskog ministra infrastrukture da će se što pre (već možda i od sutra) revidirati cenovnik na liniji Subotica - Segedin, i da je trenutna cena karte skupa za ljude koji planiraju često da koriste liniju, te da se razmatra uvođenje neke vrste mesečne karte ili sličnog.
 
Vrh