to znači da će se do Zg voziti duže sigurno pola sata iz toga proizilazi da taj pravac nema apsolutno nikakvu perspektivu bez kompletnog remonta cca 200 km pruge, a čisto sumnjam da će i u Srbiji pravac Pazova - Šid da bude neki prioritet, po meni ide završetak do Subotice, zatim Bg - Niš, Niš- Dimitrovgrad, pa obični remont Niš- Preševo onoga što nije još određeno, pa tek onda možda pruga za Šid dođe na red.
Što se prioriteta kod železničke infrastrukture u Srbiji tiče ja bi ovako (pod pretpostavkom da se NS-SU gradi i da tu nema problema, kao i Niš-Dimitrovgrad):
pod hitno:
1. sređivanje stanja u BG čvoru (Dedinjski i Vračarski tunel, ukidanje Rasputnice G, teretna pruga preko Ostružnice sa svim kracima oko Makiša i nalaženje rešenja oko visine perona na Vuku i P. mostu)
2. okončanje rekonstrukcije pruga koje su "rekonstruisane" (P. most-Pančevo, Resnik-M. Krsna-V. Plana itd) i uspostavljanje projektovane Vmax
3. bilo kakvo rešenje za Šid, makar i omogućavanje dvosmernog saobraćaja na boljem koloseku, dok se ne krene u nešto bolje
bitno:
4. Resnik-Niš, koje bi uključivalo i uspostavljanje projektovane brzine od 160km/h na Gilje-Paraćin, koliko i jeste neka realna Vmax koja nam treba na celoj pruzi
5. izmeštanje gradske deonice pruge Niš-Dimitrovgrad
6. rešavanje problema PP u čitavoj Srbiji
Sve ostalo je nižeg prioriteta. Mada je sve moglo da bude drugačije, pogotovo u Vojvodini gde se forsira jedan pravac umesto da postoji mnogo bolja pruga preko Banata do Mađarske koji bi zauvek išao bruto, koji po meni, nama šta da traži na brzoj pruzi. Naravno tu je i Sombor i ostali, kao npr. Kragujevac, Kruševac i ostali gradovi koji su blizu budućoj brzoj pruzi i koji bi mogli da dobiju brzu vezu, iako je sama vezna pruga relativno spora.
Mislim da je potencijal međunarodnog saobraća užasno mali i apsolutno nije vredan ulaganja. Prugu pravimo za sebe. Ionako je sami plaćamo osim ove pomoći koju dobijamo za Niš.
Ali to nije nikakva investicija, to je pomoć i podrška državi kandidatu za EU.
Najmučnija priča oko svih ovih radova je njihov tempo. Ispada da sada u 21. strani izvođači rade sporije kapitalni remont neke pruge nego što su srpski seljaci najprimitivnijim alatom gradili od nule.
I onda prođu dani, meseci i godine i puste prugu a ono ne radi signalizacija, ne rade PP, ono nije brzina po projektu nego je manja.
A da i kod nas može kad se hoće, prilično solidno da se radi je deonica brze pruge.