Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Да СУ-СО-НС али има и један сомборски који саобраћа СО - СУ у 7:09 и враћа се из СУ за СО у 8:57.
 
Да СУ-СО-НС али има и један сомборски који саобраћа СО - СУ у 7:09 и враћа се из СУ за СО у 8:57.
Da na ovaj mislim pod ukinut. Znam jer mi ovaj prepreči put svaki dan kad idem na posao s spuštenom rampom, pa kad sam gledao grafove za sledeću godinu bilo mi sumljivo da je prazan prostor. Makar iskreno, ja ga radnim danima kod stajališta Subotica predgrađe nisam nikad video sa više od 5-10 putnika, a viđam ga skoro svaki dan.
 
Da na ovaj mislim pod ukinut. Znam jer mi ovaj prepreči put svaki dan kad idem na posao s spuštenom rampom, pa kad sam gledao grafove za sledeću godinu bilo mi sumljivo da je prazan prostor. Makar iskreno, ja ga radnim danima kod stajališta Subotica predgrađe nisam nikad video sa više od 5-10 putnika, a viđam ga skoro svaki dan.
Да, како је пала брзина ка СУ и путника је мање.
Јуче стојим на рампи у СО, на поласку за НС сам избројао 5 путника.
Пропаст.
 
I DMV bi trebalo nabaviti a idealno bi bilo hibride.
Не, него треба оспособити постојеће. Од купљених 29 гарнитура, једва да је половина у саобраћају. Две су хаварисане и трајно ван саобраћаја ако се не варам.
 
To se podrazumeva da treba svi Rusi da budu osposobljeni ali i kad smo imali punu flotu sa 39 garnitura i taj broj nije bio dovoljan za ondasnje potrebe a za ocekivati je da ce broj putnika od sada biti u konstantnom porastu.
 
mada je kroz Bežanijski tunel išao 100km/h umesto 120km/h.

Тамо где се у редовним ситуацијама ред вожње може испоштовати кретањем брзином мањом од максимално дозвољене, оправдано је и пожељно да се воз креће брзином нижом од максимално дозвољене, а која је довољна за поштовање реда вожње, као и да воз не убрзава и успорава нагло, јер ће тиме уштедети електричну енергију, односно гориво, смањити потрошњу кочница и на дуже стазе продужити радни век возног средства којим управља. То све зависи и од умећа и искуства машиновође. На неким организованијим железницама се то гледа као јако битан фактор.
 
MV ima zadatu brzinu u knjižici i nije njegovo da je "prilagođava". Njegova veština se ogleda u drugim stvarima, recimo kad vuče mnogo bruta na uzbrdici.
Na nekim železnicama postoje prakse da dispečer iz određenih razloga naloži nižu brzinu.
NPR. ako voz mora da čeka ukrštavanje onda dispečer može da proračuna brzinu manju od one iz knjižice tako da voz manje čeka. Koliko znam, ovakva praksa ne postoji kod nas.
 
MV ima zadatu brzinu u knjižici i nije njegovo da je "prilagođava". Njegova veština se ogleda u drugim stvarima, recimo kad vuče mnogo bruta na uzbrdici.
Na nekim železnicama postoje prakse da dispečer iz određenih razloga naloži nižu brzinu.
NPR. ako voz mora da čeka ukrštavanje onda dispečer može da proračuna brzinu manju od one iz knjižice tako da voz manje čeka. Koliko znam, ovakva praksa ne postoji kod nas.
Da, ali ima situacija u drugim upravama gde MA može recimo da isključi "gas" više kilometra ispred stanice kako bi mogao da se kreće po inerciji do nje. Da, u jednom trenutku se kreće manjom brzinom, ali zna da će stići na vreme pa nema potrebe da se kreće maksimalnom.
 
Синоћ интерсити у 18:00 из Београда за Нови Сад на време. Јутрос регио експрес у 07:19 из Новог Сада за Београд стигао са кашњењем +13. До Батајнице је накупио 4-5 минута, а онда се вукао од Алтине до Новог Београда, чак је и чекао у Земуну. Од Новог Сада до Петроварадина се иде десним колосеком.
 
Допуна: Сад видим на реду вожње Србијавоза да су каснили сви јутарњи возови из Новог Сада, од 4 до 16 минута. Опет нема обавештења да ће бити кашњења, а каснило је 6-7 возова. Очигледно није појединачан случај кашњења већ нешто што дуже траје. Видим у возу да су људи незадовољни због недостатка информација.
 
MV ima zadatu brzinu u knjižici i nije njegovo da je "prilagođava". Njegova veština se ogleda u drugim stvarima, recimo kad vuče mnogo bruta na uzbrdici.
Na nekim železnicama postoje prakse da dispečer iz određenih razloga naloži nižu brzinu.
NPR. ako voz mora da čeka ukrštavanje onda dispečer može da proračuna brzinu manju od one iz knjižice tako da voz manje čeka. Koliko znam, ovakva praksa ne postoji kod nas.

По совјетском систему конструкције реда вожње (који важи и данас) у којем је највећа тачност возова у Европи, већина возова саобраћа брзином мањом од оне назначене у КВР и са врло лаганим убрзавањем и успоравањем глат стижу на време до наредне станице. Ово важи за брат-брату 90% возова. Због тога и нема кашњења осим у случају квара, јер увек има простора за надокнаду кашњења, тако што ће се ићи до максималне брзине уз оштрије убрзавање и кочење. Само возови највишег ранга имају потребу да редовно иду максималном брзином и они увек имају апсолутну предност у односу на све остале који имају резерву, те и они увек стижу на време.

У овом случају је вештина машиновође да се креће брзином која ће омогућити возу да дође на време у следећу станицу уз најмању потрошњу електричне енергије / горива. А та брзина је мања у односу на ону прописану у КРВ у 90% случајева, као што већ рекох. Ако би машиновођа рецимо нагло убрзавао, ишао максимално дозвољеном брзином и стигао у следећу станицу 15 минута пре времена (сасвим могуће), морао би да оправда разлог зашто је то урадио и уколико нема оправдан разлог, следи дисциплинска мера, јер је коштао фирму новца за непотребно утрошену електричну енергију / гориво. Тако нешто код нас не постоји, него заустављаш и поново покрећеш композиције од 1000 тона на небројеним путним прелазима. Кад би само сабрали колико је додатно енергије потрошено за стајање на путним прелазима, мислим да би се забезекнули колико је путних прелаза могло бити поправљено за тај новац.
 
Ma trolovi obični, kasni voz, majke mi.
Juče je pisala o nekoj havariji, sve normalno bilo.
Вероватно и сајт Србијавоза тролује...

Screenshot_20231124-121006_Chrome.jpgScreenshot_20231124-121016_Chrome.jpgScreenshot_20231124-121028_Chrome.jpgScreenshot_20231124-121037_Chrome.jpgScreenshot_20231124-121118_Chrome.jpgScreenshot_20231124-121139_Chrome.jpgScreenshot_20231124-121151_Chrome.jpg
 
У последњих пар недеља редовно касне возови од 5 до 10 минута, није то никаква тајна и може вам потврдити било ко ко је свакодневно у возу. Постоје хиљаде сведока, нема потребе за вређањем и називањем троловима.

Наизглед без разлога се накупи кашњење такође (из перспективе путника). Воз крене на време и из БГ и НС, и онда са сваком међустаницом се дода по оквирно минут.
 
Uuuu vau kasni voz 7 minuta, stvarno vredno dizanja twitter pobune i rasprave
Dakle, trolovanje obično i dizanje panike.

Ajde da ne izigravamo budale?
 
Ни у једној држави на свету се на свим пругама не денивелишу сви ПП али када су магистралне пруге у питању не разумем зашто би ико био против тога да се ПП денивелишу посебно када се ради модернизација пруге.
Барска пруга грађена је пре 70 година, за много мање брзине од онога што се планира на коридорима, па се свеједно приликом пројектовања тежило томе да нема прелаза у нивоу.
ПП смо добили ирационалном и дивљом градњом уз саму пругу након што је пруга изграђена.
Или, рецимо, Пожега - Чачак где нема ПП.
Наравно да на магистралним пругама треба максимално тежити денивелацији.
Пројекат модернизација пруге од Старе Пазове до Шида, такође магистралне пруге, такође предвиђа укидање свих ПП.
 
Poslednja izmena:
Vrh