Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

>Nakon sudara putničkog i teretnog vozila između Ratkova i Lalića povređeno je oko 50 osoba, saopšteno je za "Blic" iz odžačke Hitne pomoći.

Čak i da niko nije odgovoran (a garantovano da jeste) opet bi bilo pristojno podneti ostavke. Dobro da niko nije poginuo.
 
K'd to kaza, zemljače? Da gu lansiramo mi u svemir, sa budućeg kosmodroma u Poljanicu...

Lepo si primetio za moje Vranje, da je stanica daleko kao da je aerodrom, ali teško će približiti prugu, varoš si je na brdo, nego sam ja odavno predlagao train-tram sve do centar - a najmanje do Duvansku industriju, od stanice, pa da si tuj svraćav putnički vozovi. To uopšte nije nerealno, ako divljaci ne bi divljali sa prugom ('200 na sat kroz Grdelicu' i sl.).
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Evo kad je rekla to:

Što se Vranja tiče, mislim da od bilo kog prelaznog rešenja nema ništa iskreno.
Drugim rečima da ti odgovorim po naški, ako treba da je kače na vijadukt, neka je kače, al bliže do grad mora da dođe. Ako mogu vijadukti po ravnu Vojvodinu, može jedan i za Vranje. Možda se naljutiš, ali neka bude stanica i u donje Vranje ako treba :ROFLMAO: bolje nego u Bresnicu :p

Šalu na stranu, i Vranje i Bujanovac i Preševo moraju nekako da dobiju prugu koja će biti bliže, a idealno bi bilo da razmišljaju da je projektuju tako da u nekoj budućnosti ako se pegla za dva koloseka i veću brzinu, da bude manje troškova i manje radova.
@CEBEP U Vladičinom Hanu će svakako morati da budu kreativni, jer pruga prolazi po sred grada, sa nekoliko putnih/pešačkih prelaza.
 
Šalu na stranu, i Vranje i Bujanovac i Preševo moraju nekako da dobiju prugu koja će biti bliže, a idealno bi bilo da razmišljaju da je projektuju tako da u nekoj budućnosti ako se pegla za dva koloseka i veću brzinu, da bude manje troškova i manje radova.
@CEBEP U Vladičinom Hanu će svakako morati da budu kreativni, jer pruga prolazi po sred grada, sa nekoliko putnih/pešačkih prelaza.
У Владичином Хану би морали да буду мађионичари.
Денивелисати путни прелаз је немогуће, једино да га укину а станица једноставно нема где, са обе стране Мораве изграђеност + брда + магистрала.
 
Мислим да је ово била суботичка 711.
 
Сигнализација и систем рада из 19. века.
Од када је том пругом кренуо терет право је чудо и срећа што оваквих ствари нема више као ни гажења на путним прелазима са механичким рампама које нема ко да спушта или су поскидане.

To za rampe je najmanji problem za učesnike drugih vidova saobraćaja, vozovi se zaustavljaju ispred pp-a nrmoguće je da iko nastrada.
Ali zato uje*******ava železnički saobraćaj, produžavaju se vozna vremena i gube se ogromne pare u teretnom saobraćaju, a IŽS ne rešava ništa na tom polju i to je za svaku kritiku.


Signalizacija ko signalizacija i sam siszem staničnog razmaka nije toliki problem, jeste zaostao u pamtiveku i totalno smanjuje propusnu moć, ali je sistem baziran na poverenju i prilično je lak pogotovo na prugama gde ne postoji toliko intezivan saobraćaj.
Ovo je baš veliki propust neka pokaže istraga istinu, ali plašim se scenarija o kojem sam već pisao gore.

Ovaj današnji događaj me je vratio u 2008. tada već kao slinavac plašio sam se baš ovakvog scenarija i u nervozi sam naslon za ruke u tada "novim" Šveđankama pomerao gore dole po principu mehaničkog signala.
Ispred svakog stajališta sam to činio pre svega da bih sebi stišao klinačku nervozu, a i da bi mi vreme brže proletelo.
Na sreću nikada nisam doživeo tako nešto u Istočnoj Srbiji, ali verujem da se barem svaki mv jednom zapitao šta ako ga je ovaj u Brusniku pustio...

Komunikacija je najbitnija u funkcionisanju staničnog razmaka, ni kriv ni dužan pre 2 godine sam sa pokojnim Stajsom bio na manevarci vraćali se sa istovara ja mu pravio društvo kao "nezvanični pilot", ko ga je poznavao seća se da je on uvek voleo ljubitelje i poznavaoce železnice, to je i prvi čovek koji me je uvukao u nju.
Da se vratim na temu, cimne on stanicu Zaječar da mu spusti branike, spusti mu na prvi pp, al na drugi bokteru zaboravi da javi. I ništa približavamo se mi pp-u al vidimo kola idu, smanjimo brzinu ništa se ne dešava, svirnemo kada eto ti boktera sav šokiran odkud mi, odmah nam signališe zaustavni, vrati se on u kućicu i skonta da mu je ova zaboravila da javi. A zašto je zaboravila?
Zato što je bila nervozna i besna loš dan itd... i u toj nekoj psihozi je ovom zaboravila da javi.

Zato rutina, nervoza i ostali parametri itekako mogu da naprave problem, bilo bi lepo kada bi se na ŽTŠ-u malo više posvetili tome u okviru časa psihologije, jer je problematika ozbiljna.


Ali ponavljam, iako je stanični razmak kancerogen način upravljanja po efikasnosti u 21. Veku u potpunosti je bezbedan dok se ljudski faktor drži pravila, a zbog 5-6 vozova dnevno valjda nije problem, a ako jeste bolje i sam da da otkaz.
Odrastao sam uz takav sistem, znam napamet od Niša do Prahova kada i gde koji voz prolazi u dato vreme, čak bi ga i jedan petak u osnovoj shvatio bez problema.
 
To za rampe je najmanji problem za učesnike drugih vidova saobraćaja, vozovi se zaustavljaju ispred pp-a nrmoguće je da iko nastrada.
Ali zato uje*******ava železnički saobraćaj, produžavaju se vozna vremena i gube se ogromne pare u teretnom saobraćaju, a IŽS ne rešava ništa na tom polju i to je za svaku kritiku.


Signalizacija ko signalizacija i sam siszem staničnog razmaka nije toliki problem, jeste zaostao u pamtiveku i totalno smanjuje propusnu moć, ali je sistem baziran na poverenju i prilično je lak pogotovo na prugama gde ne postoji toliko intezivan saobraćaj.
Ovo je baš veliki propust neka pokaže istraga istinu, ali plašim se scenarija o kojem sam već pisao gore.

Ovaj današnji događaj me je vratio u 2008. tada već kao slinavac plašio sam se baš ovakvog scenarija i u nervozi sam naslon za ruke u tada "novim" Šveđankama pomerao gore dole po principu mehaničkog signala.
Ispred svakog stajališta sam to činio pre svega da bih sebi stišao klinačku nervozu, a i da bi mi vreme brže proletelo.
Na sreću nikada nisam doživeo tako nešto u Istočnoj Srbiji, ali verujem da se barem svaki mv jednom zapitao šta ako ga je ovaj u Brusniku pustio...

Komunikacija je najbitnija u funkcionisanju staničnog razmaka, ni kriv ni dužan pre 2 godine sam sa pokojnim Stajsom bio na manevarci vraćali se sa istovara ja mu pravio društvo kao "nezvanični pilot", ko ga je poznavao seća se da je on uvek voleo ljubitelje i poznavaoce železnice, to je i prvi čovek koji me je uvukao u nju.
Da se vratim na temu, cimne on stanicu Zaječar da mu spusti branike, spusti mu na prvi pp, al na drugi bokteru zaboravi da javi. I ništa približavamo se mi pp-u al vidimo kola idu, smanjimo brzinu ništa se ne dešava, svirnemo kada eto ti boktera sav šokiran odkud mi, odmah nam signališe zaustavni, vrati se on u kućicu i skonta da mu je ova zaboravila da javi. A zašto je zaboravila?
Zato što je bila nervozna i besna loš dan itd... i u toj nekoj psihozi je ovom zaboravila da javi.

Zato rutina, nervoza i ostali parametri itekako mogu da naprave problem, bilo bi lepo kada bi se na ŽTŠ-u malo više posvetili tome u okviru časa psihologije, jer je problematika ozbiljna.


Ali ponavljam, iako je stanični razmak kancerogen način upravljanja po efikasnosti u 21. Veku u potpunosti je bezbedan dok se ljudski faktor drži pravila, a zbog 5-6 vozova dnevno valjda nije problem, a ako jeste bolje i sam da da otkaz.
Odrastao sam uz takav sistem, znam napamet od Niša do Prahova kada i gde koji voz prolazi u dato vreme, čak bi ga i jedan petak u osnovoj shvatio bez problema.
Овде је пре извесног времена настао проблем јер су на више места скинули механичке рампе које више није имао ко да спушта или рампе стоје али нису у функцији а више ПП је толико непрегледно да ни машиновођа ни возач не виде један другог док браником већ ниси на колосеку.
Сада када је преко СО алтернативни правац док се ради НС - СУ има много више саобраћаја.
Аутоматизовани ПП тамо где постоје више не раде него што раде.
Од када је пре 3 године фалило 10 центиметара да ме разнесе воз на прелазу на коме је рампа била подигнута стајем и тамо где воз није прошао годинама 😄
 
Poslednja izmena:
Ovakve stvari se dešavaju, ovo je klasična ljudska greška. Nema opravdanja. Neko će posle ovoga u zatvor i to je to.

Problem je što ne postoji sigurnosni sistem koji sprečava ovakve događaje, ali Iole ozbiljniji sistem košta mnogo
Ovako laički razmišljam da verovatno postoji mogućnost bar za neki sistem upozoravanja na moguću grešku. Ako bi MV imao pozicije drugih vozova na displeju verovatno bi shvatio da ide ka drugom vozu. Za to treba prost softver, po jedan tablet u svakom vozu i jedan server od 200 evra. Postoji i varijanta radio veze gde bi svi vozovi na jednoj deonici javljali svoje kretanje. Tako bi drugi znali za njihov položaj.
Naravno ništa od ovoga ne menja APB, ali tako nešto bi bilo korisno. Čitao sam da se takvi sistemi koriste u Americi na prugama sa malo saobraćaja.

Ovakvi događaji nas samo podsete koliko je stanje u infrastrukturi železnice u Srbiji loše. A pola ljudi ovde mašta o dvesta na sat po čitavoj Srbiji.
 
Jel ovako nešto može da se dogodi i na brzoj pruzi BG -NS? Ili je iz ovog ili onog tehničkog/ stručnog razloga to highly unlikely? Recimo sa SOKOlom bi bilo jako teško da se nešto slično dogodi jer... pa navedite razlog ako ga ima?

Ni od koga ne tražim da kaže da je nezamislivo, uvek je zamislivo da pijani ili poremećeni mašinovođa sedne u upravljačnicu, ali s obzirom na sve sisteme upozorenja i kontrole, ovakve ili onakve postojeće i primenjene sisteme, pa navedite koji su aktuelni na pruzi BG -NS, tako nešto je malo zamislivo.

Ja sam mislio da su ti softveri gde se koji voz nalazi, kao dobar dan za savremene pruge i dispičerske centre, ne vrhunska i opciona oprema i tehnologija... neko praćenje vozova kao na radaru što pratimo avione...

Uvek sam verovao da se ovakve budalaštine dešavaju u nekoj južnoj Srbiji, iskaču cisterne, pitaj boga, ali ajde, računao sam, male su brzine, veći je rizik kod nas gore... Sad se postavlja pitanje koliko je sever zemlje siguran i bezbedan...

To dosta narušava reputaciju. Ovaj voz je išao 100 na sat, šta da je išao 150 ili 200, imali bismo i poginule.

Tako da eto, ako može neko da nam stavi stvari u perspektivu... Ja kao potpuni laik očekujem da ima neki sistem kao kod vazduhoplova, pull up terrain ili kad pišti stall, stall... Kako ovde tek kad mašinovođa ugleda prepreku na putu, pa još postavljeni teretni voz, krene da reaguje. Neka zdrava pamet i logika kažu da ovde treba da se preklapaju minimum dva paralelna sistema kontrole.

Spomenuo je neko, kad se jedan odjavi sa neke deonice, drugi krene... I zeleno svetlo? Jel to sve što pruge imaju?

Nadam se da sam dobro postavio pitanje...
 
Ovakve stvari se dešavaju, ovo je klasična ljudska greška. Nema opravdanja. Neko će posle ovoga u zatvor i to je to.

Problem je što ne postoji sigurnosni sistem koji sprečava ovakve događaje, ali Iole ozbiljniji sistem košta mnogo
Ovako laički razmišljam da verovatno postoji mogućnost bar za neki sistem upozoravanja na moguću grešku. Ako bi MV imao pozicije drugih vozova na displeju verovatno bi shvatio da ide ka drugom vozu. Za to treba prost softver, po jedan tablet u svakom vozu i jedan server od 200 evra. Postoji i varijanta radio veze gde bi svi vozovi na jednoj deonici javljali svoje kretanje. Tako bi drugi znali za njihov položaj.
Naravno ništa od ovoga ne menja APB, ali tako nešto bi bilo korisno. Čitao sam da se takvi sistemi koriste u Americi na prugama sa malo saobraćaja.

Ovakvi događaji nas samo podsete koliko je stanje u infrastrukturi železnice u Srbiji loše. A pola ljudi ovde mašta o dvesta na sat po čitavoj Srbiji.
Na železnici postoje razni sistemi i pravilnici za postupanje u svakoj situaciji. Ukoliko se ide po pravilniku nema teoretake šanse da do ovoga dođe. Problem je ljudski faktor.
Pruga na kojoj se ova nezgoda desila ima sistem signalizacije, iako on bio dosta star. Postoje pravilnici i do ovoga nije smelo da dođe. Naravno, u novijim sistemima sa SS uređajima postoji neki dublji nivo sigurnosti koji ne zavisi toliko od ljudskog faktora, samo treba taj sistem ovde ugraditu
 
@Boki123
Ima sistem signalizacije, ali pričam o sistemu blokade koloseka, zaštite.

@Noki
Kod svih APB pruga su ovakve stvari vrlo malo verovatne.
E sad, naravo da može nekim čudom i da se desi, kao devedesetih od Tošinog bunara ka Zemunu, kada je bilo ovo isto, ali na APB.
Ukratko, verovatnoća skoro 0.

APB je jedan fantastičan sistem, a ujedno i vrlo prost, pa ako te zanima pretraži po internetu, shvatićeš brzo.
Okosnicu sistema čine prosti elektro i mehanički elementi. Sve ove džidžabidže, kao što telekomanda, kompjuteri i ostalo je samo nadogranja nečega što postoji u Evropi već 90 godina, a kod nas preko 50, na koridoru i Barskoj.
 
Ljudski faktor opet, ali koliko bi koštalo da se na početak i kraj svake kompozicije postavi GPS i tako se napravi relativno prost "bekap" sistem zaštite od ovakvih stvari.
 
Ево пројектованих брзина од Просека до Димитровграда:

➢ од km 13+000 дo km 19+400 - 80 km/h;
➢ од km 19+400 до km 29+000 - 70 km/h;
➢ oд km 29+000 до km 49+900 - 85 km/h;
➢ oд km 49+900 дo km 67+024 - 80 km/h;
➢ oд km 67+024 дo km 75+037 - 85 km/h;
➢ oд km 75+037 дo km 87+492 - 120 km/h;
➢ oд km 87+492 дo km 96+700 - 100 km/h;
Да ли неко има информацију колика је пројектована брзина за обилазницу око Ниша?
 
Регулисање саобраћаја возова на овој прузи се врши у станичном размаку, као што је Јеланча већ написао. Значи да, у овом конкретном случају, када теретни воз стигне у станицу Оџаци и отправник возова се увери да је пристигао потпун и цео (са два завршна сигнала и оба одбојника) тек онда може да да одјаву станици Ратково. Тек по добијеној одјави, станица Ратково може да пошаље узастопни воз. На овој прузи, не постоје излазни сигнали, а самим тим ни међустанична зависност која би забранила постављање излазног сигнала у положај за дозвољену вожњу, док је воз и даље на прузи.
Другим речима, машиновођа нема увид у кретање возова испред њега, док се за супротне возове, обавештавају путем писменог налога о укрштавању у одређеним станицама. Говорим за пругу Нови Сад - Богојево.

На новој прузи, што је Ноки питао, уз све постојеће системе, док су исправни и док не дође до људске грешке, не постоји могућност за овако нешто. У случају квара, прописана је тачна процедура и услови којих се мора придржавати да би се саобраћај одвијао.
Основни систем заштите је ауто - стоп систем који укочи воз ако је на сигналу црвено светло тј. појам за забрањену вожњу.
Соко се води такорећи компјутерски, и он има преглед стања на прузи у наредних 35 km.
 
Uvek sam verovao da se ovakve budalaštine dešavaju u nekoj južnoj Srbiji, iskaču cisterne, pitaj boga, ali ajde, računao sam, male su brzine, veći je rizik kod nas gore... Sad se postavlja pitanje koliko je sever zemlje siguran i bezbedan...
A je l' bi mogao ti malo da ne stigmatizuješ južnu Srbiju... Severnjak?
 
Па било је доста више незгода по Војводини. Усудићу се да кажем више него на неком тамо југу. Ето, Војводина, као развијена, а возови саобраћају као пре 130 година.
 
Uvek sam verovao da se ovakve budalaštine dešavaju u nekoj južnoj Srbiji, iskaču cisterne, pitaj boga, ali ajde, računao sam, male su brzine, veći je rizik kod nas gore... Sad se postavlja pitanje koliko je sever zemlje siguran i bezbedan...
То што се дешавало на југу са исклизнућима дешавало се због лошег стања колосека или вагона, овде се десило нешто друго.
Као што су људи већ горе писали на коридору и барској постоје безбедносни системи па је вероватноћа да се овако нешто деси јако мала а на регионалним пругама међу којима је и ова се ради као што се радило и пре 100 година.
 
 
Vrh