To je signalizacija iz 19. veka, i neko je nije savladao dosad.
тачно, у праву си. ту су оне клапе или шта већ
To je signalizacija iz 19. veka, i neko je nije savladao dosad.
K'd to kaza, zemljače? Da gu lansiramo mi u svemir, sa budućeg kosmodroma u Poljanicu...
Lepo si primetio za moje Vranje, da je stanica daleko kao da je aerodrom, ali teško će približiti prugu, varoš si je na brdo, nego sam ja odavno predlagao train-tram sve do centar - a najmanje do Duvansku industriju, od stanice, pa da si tuj svraćav putnički vozovi. To uopšte nije nerealno, ako divljaci ne bi divljali sa prugom ('200 na sat kroz Grdelicu' i sl.).
У Владичином Хану би морали да буду мађионичари.Šalu na stranu, i Vranje i Bujanovac i Preševo moraju nekako da dobiju prugu koja će biti bliže, a idealno bi bilo da razmišljaju da je projektuju tako da u nekoj budućnosti ako se pegla za dva koloseka i veću brzinu, da bude manje troškova i manje radova.
@CEBEP U Vladičinom Hanu će svakako morati da budu kreativni, jer pruga prolazi po sred grada, sa nekoliko putnih/pešačkih prelaza.
Kako je ovo mašinovođa preživeo?
Могуће да је пре удара кренуо да бежи на други крај воза.Kako je ovo mašinovođa preživeo?
Tuda ce voz ici 200km/h kad Beograd-Novi Sad dobiju Maglev
Сигнализација и систем рада из 19. века.
Од када је том пругом кренуо терет право је чудо и срећа што оваквих ствари нема више као ни гажења на путним прелазима са механичким рампама које нема ко да спушта или су поскидане.
Овде је пре извесног времена настао проблем јер су на више места скинули механичке рампе које више није имао ко да спушта или рампе стоје али нису у функцији а више ПП је толико непрегледно да ни машиновођа ни возач не виде један другог док браником већ ниси на колосеку.To za rampe je najmanji problem za učesnike drugih vidova saobraćaja, vozovi se zaustavljaju ispred pp-a nrmoguće je da iko nastrada.
Ali zato uje*******ava železnički saobraćaj, produžavaju se vozna vremena i gube se ogromne pare u teretnom saobraćaju, a IŽS ne rešava ništa na tom polju i to je za svaku kritiku.
Signalizacija ko signalizacija i sam siszem staničnog razmaka nije toliki problem, jeste zaostao u pamtiveku i totalno smanjuje propusnu moć, ali je sistem baziran na poverenju i prilično je lak pogotovo na prugama gde ne postoji toliko intezivan saobraćaj.
Ovo je baš veliki propust neka pokaže istraga istinu, ali plašim se scenarija o kojem sam već pisao gore.
Ovaj današnji događaj me je vratio u 2008. tada već kao slinavac plašio sam se baš ovakvog scenarija i u nervozi sam naslon za ruke u tada "novim" Šveđankama pomerao gore dole po principu mehaničkog signala.
Ispred svakog stajališta sam to činio pre svega da bih sebi stišao klinačku nervozu, a i da bi mi vreme brže proletelo.
Na sreću nikada nisam doživeo tako nešto u Istočnoj Srbiji, ali verujem da se barem svaki mv jednom zapitao šta ako ga je ovaj u Brusniku pustio...
Komunikacija je najbitnija u funkcionisanju staničnog razmaka, ni kriv ni dužan pre 2 godine sam sa pokojnim Stajsom bio na manevarci vraćali se sa istovara ja mu pravio društvo kao "nezvanični pilot", ko ga je poznavao seća se da je on uvek voleo ljubitelje i poznavaoce železnice, to je i prvi čovek koji me je uvukao u nju.
Da se vratim na temu, cimne on stanicu Zaječar da mu spusti branike, spusti mu na prvi pp, al na drugi bokteru zaboravi da javi. I ništa približavamo se mi pp-u al vidimo kola idu, smanjimo brzinu ništa se ne dešava, svirnemo kada eto ti boktera sav šokiran odkud mi, odmah nam signališe zaustavni, vrati se on u kućicu i skonta da mu je ova zaboravila da javi. A zašto je zaboravila?
Zato što je bila nervozna i besna loš dan itd... i u toj nekoj psihozi je ovom zaboravila da javi.
Zato rutina, nervoza i ostali parametri itekako mogu da naprave problem, bilo bi lepo kada bi se na ŽTŠ-u malo više posvetili tome u okviru časa psihologije, jer je problematika ozbiljna.
Ali ponavljam, iako je stanični razmak kancerogen način upravljanja po efikasnosti u 21. Veku u potpunosti je bezbedan dok se ljudski faktor drži pravila, a zbog 5-6 vozova dnevno valjda nije problem, a ako jeste bolje i sam da da otkaz.
Odrastao sam uz takav sistem, znam napamet od Niša do Prahova kada i gde koji voz prolazi u dato vreme, čak bi ga i jedan petak u osnovoj shvatio bez problema.
Na železnici postoje razni sistemi i pravilnici za postupanje u svakoj situaciji. Ukoliko se ide po pravilniku nema teoretake šanse da do ovoga dođe. Problem je ljudski faktor.Ovakve stvari se dešavaju, ovo je klasična ljudska greška. Nema opravdanja. Neko će posle ovoga u zatvor i to je to.
Problem je što ne postoji sigurnosni sistem koji sprečava ovakve događaje, ali Iole ozbiljniji sistem košta mnogo
Ovako laički razmišljam da verovatno postoji mogućnost bar za neki sistem upozoravanja na moguću grešku. Ako bi MV imao pozicije drugih vozova na displeju verovatno bi shvatio da ide ka drugom vozu. Za to treba prost softver, po jedan tablet u svakom vozu i jedan server od 200 evra. Postoji i varijanta radio veze gde bi svi vozovi na jednoj deonici javljali svoje kretanje. Tako bi drugi znali za njihov položaj.
Naravno ništa od ovoga ne menja APB, ali tako nešto bi bilo korisno. Čitao sam da se takvi sistemi koriste u Americi na prugama sa malo saobraćaja.
Ovakvi događaji nas samo podsete koliko je stanje u infrastrukturi železnice u Srbiji loše. A pola ljudi ovde mašta o dvesta na sat po čitavoj Srbiji.
Да ли неко има информацију колика је пројектована брзина за обилазницу око Ниша?Ево пројектованих брзина од Просека до Димитровграда:
➢ од km 13+000 дo km 19+400 - 80 km/h;
➢ од km 19+400 до km 29+000 - 70 km/h;
➢ oд km 29+000 до km 49+900 - 85 km/h;
➢ oд km 49+900 дo km 67+024 - 80 km/h;
➢ oд km 67+024 дo km 75+037 - 85 km/h;
➢ oд km 75+037 дo km 87+492 - 120 km/h;
➢ oд km 87+492 дo km 96+700 - 100 km/h;
A je l' bi mogao ti malo da ne stigmatizuješ južnu Srbiju... Severnjak?Uvek sam verovao da se ovakve budalaštine dešavaju u nekoj južnoj Srbiji, iskaču cisterne, pitaj boga, ali ajde, računao sam, male su brzine, veći je rizik kod nas gore... Sad se postavlja pitanje koliko je sever zemlje siguran i bezbedan...
То што се дешавало на југу са исклизнућима дешавало се због лошег стања колосека или вагона, овде се десило нешто друго.Uvek sam verovao da se ovakve budalaštine dešavaju u nekoj južnoj Srbiji, iskaču cisterne, pitaj boga, ali ajde, računao sam, male su brzine, veći je rizik kod nas gore... Sad se postavlja pitanje koliko je sever zemlje siguran i bezbedan...