Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Upravo puštena objava na Facebooku mađarskog ministra infrastrukture da ipak 28.11. kreće voz.

Generalno tekst ne vredi puno prevoditi radi se samo o tome da će ići uz red vožnje koji je fokusiran na potrebe putnika i zajednim naporima dveju država i tako to.

Screenshot_20231113_191106_Facebook.jpg
 
Ovih dana sam se više puta vozio RE vozom Beograd Centar-Niš, i prijatno me je iznenadio svojom tačnošću: mislim da nije kasnio ni jedan jedini minut, u polasku i dolasku. Kada sam ga zadnji put koristio pre nekoliko godina, redovno je kasnio od 30 minuta naviše, nekada i po 2-3 sata.
A vreme vožnje je takvo da mogu i kola za spavanje da puste.


Inače "Srbija Voz" je sada "Srbijavoz"
 
Velika sramota za Srbija voz. Novi Beograd - Novi Sad, iz Prokopa je voz već više nego polu-popunjen.
Ajde ljudi ne preterujte. U zemljama kao što su Holandija ili Švajcarska sa besprekornom železnicom na dnevnoj bazi ima polazaka u špicu u kojima se sedi po stepenicama i na podu, a ponekad čak ni to. Praktično smo se do juče guzili po kojekakvim autobusima a danas nam je ovo sramota.

Sve u svemu fantastično je videti ovakav i ovako popunjen voz izmedju BG i NS. Razlog je jednostavan, ova linija je pouzdanija, efikasnija i udobnija čak i od privatnog automobila! Nadam se da ćemo u buduće sličnu scenu videti i na drugim linijama.
 
Ajde ljudi ne preterujte. U zemljama kao što su Holandija ili Švajcarska sa besprekornom železnicom na dnevnoj bazi ima polazaka u špicu u kojima se sedi po stepenicama i na podu, a ponekad čak ni to. Praktično smo se do juče guzili po kojekakvim autobusima a danas nam je ovo sramota.

Sve u svemu fantastično je videti ovakav i ovako popunjen voz izmedju BG i NS. Razlog je jednostavan, ova linija je pouzdanija, efikasnija i udobnija čak i od privatnog automobila! Nadam se da ćemo u buduće sličnu scenu videti i na drugim linijama.
Nismo se nikad guzili po autobusima, železnica je postojala i pre brze pruge.
 
Ја сам виђао и веће гужве у холандским возовима између Хага и Амстердама. Додуше, ти возови иду брзином до 140 км/ч. Друга битна разлика је да је иста цена карте за возове ранга Intercity (стаје само у већим местима) и Sprinter (као наш регио, стаје на свим станицама и стајалиштима).
Код нас је карта за Intercity скупља. Онда би било фер да се путницима који немају седиште, а имају резервацију врати макар цена резервације. И сам директор Србија воза је изјавио да Соко треба да пружи виши ниво услуге. Ово са фотографија засигурно није виши ниво услуге.

Opet kažem, kapacitet nam je najveći problem, ne broj polazaka. I opet prave istu grešku nabavkom vozila istog (ili manjeg) kapaciteta od KISSa.
Јасно је да шестоделна гарнитура може да превезе више путника од четвороделне и да се тако могу решити овакве гужве. И то је бољи приступ из угла Србијавоза (мањи трошкови) и па можда и Инфраструктуре (лакша израда реда вожње).
За мене, из угла путника, је боље да имам чешће поласке (пре неки дан сам седео на станици Нови Београд 35 минута јер је био интервал 60 минута између возова, а чекао бих 5 минута да је интервал 30 минута) и да има мање путника у возу (при изласку у Новом Саду и на Новом Београду се стварају велике гужве и загушења на степеницама услед њиховог недовољног капацитета).
 
Ја памтим да је у време реконструкције пруге од Батајнице до Нове Пазове (ваљда 2008. године) била толика гужва у возу да се једној жени слошило. Људи су се једва пробијали до излаза.
Разумем да људи воле путовање у возовима са купеима на већим раздаљинама и у нормалним околностима без гужве, али путовање таквим возовима од Новог Сада до Београда је знало да буде право мучење.
 
Ја памтим воз за Шид са једним вагоном, избила туча у ходнику чини ми се у Батајници, ја сам имао срећу да сам ушао у један купе да стојим.
 
Upravo puštena objava na Facebooku mađarskog ministra infrastrukture da ipak 28.11. kreće voz.

Pogledajte prilog 180397
Nece valjda sa ovim krsevima da voze Madjari? Ocekivao sam neki Siemens Desiro ili tako nesto.
Ajde ljudi ne preterujte. U zemljama kao što su Holandija ili Švajcarska sa besprekornom železnicom na dnevnoj bazi ima polazaka u špicu u kojima se sedi po stepenicama i na podu, a ponekad čak ni to.
Slazem se, ista prica je i po Italiji i Francuskoj. Moramo se navici na to, to su sve normalne stvari na zapadu kojem tezimo.
Sve u svemu fantastično je videti ovakav i ovako popunjen voz izmedju BG i NS. Razlog je jednostavan, ova linija je pouzdanija, efikasnija i udobnija čak i od privatnog automobila! Nadam se da ćemo u buduće sličnu scenu videti i na drugim linijama.
Slazem se, takodje mi se svidja sto je struktura putnika sve generacije, gomila mladih, skroz neki prijatan ambijent.
Ja памтим гужве у возу за и из НС и пре брзе пруге. Није било ретко да стојим у ходнику вагона са купеима.
Ja pamtim kada sam studirao, a to je bilo od 2007. do 2012. da je cena karte bila mizerija i da je bilo dosta povoljnije ici vozom nego busem, ali morao si da imas slabije culo mirisa (ili da ignorises mirise) obzirom na profil ljudi koji su se tada jednim delom koristili voz. Sve biram reci da budem politicki korekatan, ali pretpostavljam da se secas ako si stariji od 3 banke, kako je to tada izgledalo i spram "dismr" putnika razlitih fela. :)
 
Jel možeš da pojasniš ovo dole sa regio polascima? Ja koliko znam planiraju samo 2 nova polaska ka Pančevu iz NS (IR), 3 polaska PA-STP, 5 polazaka za Sremsku Mitrovicu (il tako nešto, REx). Novi Regio polasci BG-NS nisu planirani.
Мени није јасно због чега се толико форсира Стара Пазова, тако да се ови послаци из Панчева возе само до СТП. Инђија има много више путника него Пазова, плус они имају шидске возове. Станице имају исти број колосека на којима стају возови (мислим да Пазова има само један пролазни колосек више.)
 
Nece valjda sa ovim krsevima da voze Madjari? Ocekivao sam neki Siemens Desiro ili tako nesto.

1) Сегедин нема дизел депо - тамо долазе дизел возови из депоа Сентеш и Бекешчаба, коjи имају на располагању ДМВ 416 (Uzsgyi) и ДМВ 117 (Bzmot). Дакле, мора бити нешто од та два. ДМВ 426 (Siemens Desiro) су сви на другом крају Мађарске, у депоу Столни Београд (мађ. Секешфехервар).
2) Uzsgyi, или како си га ти назвао "овај крш" је испоручиван у Мађарску од 2002. до 2005. године, a Desiro од 2003. до 2006. Дакле, ти возови су иста генерација.
3) Уосталом, ми ћемо ка Мађарској слати исти "овај крш" од истог произвођача, само мало млађи.
 
2) Uzsgyi, или како си га ти назвао "овај крш" је испоручиван у Мађарску од 2002. до 2005. године, a Desiro од 2003. до 2006. Дакле, ти возови су иста генерација.
Hvala na odgovoru. Ja sam mislio da je to neki voz s kraja 80tih, tako mi izgleda dizajnerski. Ima taj smek kao da se vozi po Iranu ili tako nesto, ne odaje mi smek evropskog voza.
 
1) Сегедин нема дизел депо - тамо долазе дизел возови из депоа Сентеш и Бекешчаба, коjи имају на располагању ДМВ 416 (Uzsgyi) и ДМВ 117 (Bzmot). Дакле, мора бити нешто од та два. ДМВ 426 (Siemens Desiro) су сви на другом крају Мађарске, у депоу Столни Београд (мађ. Секешфехервар).
2) Uzsgyi, или како си га ти назвао "овај крш" је испоручиван у Мађарску од 2002. до 2005. године, a Desiro од 2003. до 2006. Дакле, ти возови су иста генерација.
3) Уосталом, ми ћемо ка Мађарској слати исти "овај крш" од истог произвођача, само мало млађи.

занимљиво је да и њега Мађари зову Путин
 
Мени није јасно због чега се толико форсира Стара Пазова, тако да се ови послаци из Панчева возе само до СТП. Инђија има много више путника него Пазова, плус они имају шидске возове. Станице имају исти број колосека на којима стају возови (мислим да Пазова има само један пролазни колосек више.)
Не форсира се, то је тако зато што нису умели да направе бољи обрт. Није уопште био избор да ли ће ићи до овог или оног места, већ како могу обрнути гарнитуру. Од наредног реда вожње (24/25) би требало да иде даље од СТП, што и логика налаже. Ово сада је само развученија варијанта линије која је у првој идеји требала да иде само Панчево - Батајница. А ако и после овог одговора имаш опет неко питање зашто, увек ће ти одговор бити у речи "Гумењара".

Оно што је саобраћајно најсмисленије дугорочно је да иде регио Нови Сад - Панчево на сваких сат. То би била револуција.

А кад смо код колосека, Инђија има значајно погоднију колосечну ситуацију за терминирање возова из смера Београда. У СТП је потребно пресећи сва четири пролазна колосека (2 шидска и 2 новосадска) да би гарнитура дошла са перона 1 на перон 2, и у том процесу прећи скоро 3км. У Инђији на колосеку 5 није потребан никакав маневар, само машиновођа пређе на другу страну.
 
Teрминирање воза у Старој Пазови са садашњом обогаљеном колосечном ситуацијом након модернизације је сулудо. Воз правилним колосеком из смера Београд може пристати уз 1. перон. Онда има избор или да прави маневар и иде преко излазних скретница ка Инђији и пристане уз 2. перон како би ишао правилним колосеком назад ка Београду или да иде неправилним колосеком назад до Нове Пазове - али у том случају би блокирао 1. перон за све пролазне возове у смеру НС и СМ док стоји. А има и варијанту да иде неправилним колосеком од Нове Пазове до Старе Пазове па стоји уз 2. перон, који има два колосека па неће блокирати пролазне возове ка Београду.

Станица Стара Пазова је једина на прузи Београд - Нови Сад која није рађена током модернизације, али су јој зато одузете међуколосечне везе код излазних скретница ка Београду, те је додатно убогаљена.
 
Не форсира се, то је тако зато што нису умели да направе бољи обрт. Није уопште био избор да ли ће ићи до овог или оног места, већ како могу обрнути гарнитуру. Од наредног реда вожње (24/25) би требало да иде даље од СТП, што и логика налаже. Ово сада је само развученија варијанта линије која је у првој идеји требала да иде само Панчево - Батајница. А ако и после овог одговора имаш опет неко питање зашто, увек ће ти одговор бити у речи "Гумењара".

Оно што је саобраћајно најсмисленије дугорочно је да иде регио Нови Сад - Панчево на сваких сат. То би била револуција.

А кад смо код колосека, Инђија има значајно погоднију колосечну ситуацију за терминирање возова из смера Београда. У СТП је потребно пресећи сва четири пролазна колосека (2 шидска и 2 новосадска) да би гарнитура дошла са перона 1 на перон 2, и у том процесу прећи скоро 3км. У Инђији на колосеку 5 није потребан никакав маневар, само машиновођа пређе на другу страну.
Колико сам већ дуго на форуму, сваки пут кад нешто не ваља, јавља се реч Гумњера, тако да ме не чуди и ово сада што су урадили. Стварно ми не иде у главу како не могу да ураде тај обрт, с обзиром да је Инђија на 5 мин од Пазове...још то што кажеш има 5. колосек на који је скоро увек слободан, понекад се понека локса нађе тамо.
 
Samo jedno pitanje: je l postoji opcija da je render pogresan i da cemo ipak dobiti flirt 4 sa novom maskom, tj. da li je proveren info da je narucen flirt sa starom maskom ili ipak postoji nada da cemo dobiti flirt kao slovenci sa novom maskom?

Slovenačke železnice su tokom pregovora zahtevale novu masku. Stadler je ne prodaje automatsko na Flirtima. Flirt 4 ima samo poboljšani standard za zonu sudara. Nova maska se na četvrtu generaciju ne dodaje automatski.


Razlog koji je direktor pomenuo je racionalan, lakše je održavati vozni park ako je unificiran, i to je generalno bolja opcija za preduzeće, ali ako pominješ dizajn kao takav u kontekstu da je svejedno imati stariji model, a ne moderniji, to je već stvar neukusa. Da smo sada imali mogućnost da biramo novi tip voza, ne vidim razlog da se bira nešto starije... Opet napominjem, u ovm slučaju, gde se dokupljuje identičan voz, svakako da je bolje imati unificiran vozni park.
Slovenačke železnice imajo dizel Flirt sa starom maskom, električni sa modernijo . Ako su potrebni rezervni delovi, oni se naručuju direktno od Stadlera. Staro novo, nema veze. Ono što je treba, ono se dobije. Kanibalizam jednog voza dok sečeka rezervne delove poznat je širom Evrope. Ovo što napišeš važi da je SV imao različite proizvođače, kao što će biti slučaj sa brzim vozovima.

Ne znam da li je prava tema, ali danas se prvi put se vozio sokolom i primetio sam oba puta pri ulasku u tunel velikom brzinom da se napravi tako veliki pritisak u kabini, da nas su sve gore zabolele uši. Da li to neko nije zatvorio nešto, nešto crklo ili je takav dizajn?

Klima uređaj ne proizvodi nadpritisak, i tako treba sačekati da se pritisci izjednače.


Заиста је комично рећи да Кинези нешто не могу да изграде, када видиш шта су све изградили у Кини
Naravno, ali zašto je uvek poleg bilo evropskih i drugih svetskih inženjera? I na Pelješkom mostu bio je glavni Slovenac. Kinezi već znaju ko im treba za velike projekte. Susedi Srbije imaju loša iskustva sa čungalunga kompanijama iz Kine.
Ovaj post da se pinuje! Da neko danas tvrdi da je Kinezima izazov da napreve 21 km tunela na kraškom terenu ili 33km tunela sa vodenim žilama, pa to je van pameti. U poslednjih 14 godina gradili su prosečno oko 3.000 km brzih pruga godišnje po svakakvom terenu, od surovo hladnog severa Kine, do pakleno toplog i vlažnog juga Kine. O pruzi preko Tibeta da ne pričamo.
Bosanci će te pitati zašto ne znaju kako da pravilno naprave Počitelj most? Nisu zadovoljni ni u Makedoniji. U čemu je problem ako citat kaže da su oni lideri. A "brza pruga" Beograd-Budimpešta nije projekat koji bi bio uzor za celu Evropu, kako je ovde pisano. Ni tehnološki, ni vremenski.Neko je ispravno rekao obrnuti inženjering. Kinezi su izrasli iz ovoga.Kao Končar i Electroputere kada su kupili ASEA licencu i napravili JŽ 441 i JŽ 461.
 
Posle dosta godina, ZGOP je kupio "novu" manevarsku lokomotivu.

Foto: Milojko Vukojević

Pogledajte prilog 180465

Veoma zanimljivo, tek sam sada pogledao broj lokomotive i skontao da živi "drugi život" u Srbiji.

Naime tokom 20/21 ova lok je bila u vlasništvu "Lokotransa" koji je brzo skončao na Srpskim prugama, ali izgleda da je pronašla novog domaćina.
Tokom 2021. imao sam priiku da istu lokomotivu fotografišem u Svrljigu tokom remonta pruge kada je ovaj prevoznik dopremao tucanik.
742-269 (4).JPG


I ovde nije kraj priče, njena sestrica 028 koja je tog dana bila sa njom takođe je ostala u Srbiji, danas je u redovima Bugarskog "PIMK-a" i radi kod nas.
Zanimljiv razvoj događaja i epilog za ove dve lokomotive.
742-028 (2).JPG
 
Vrh