Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Dobro ako tako gledamo svaka pruga je predvidjena da voz moze da stane a da se ne prevrne, to je prosto logično.
Standard SNCF je 6000 metara radijus to sam hteo da kazem i tu se moze voziti preko 320.
E bas to je poenta. Kod ovakvih stvari nista se ne podrazumeva i nista nije logicno. Zato terminologija mora da bude precizna i kad se daje neka vrednost, mora da se zna za koje tacno uslove vazi. Vrednosti nase tabele su savrseno ispravne za uslove za koje su proracate. Mozda su i u Nemackoj tabeli ispravne ali bez znanja jezika ja to ne mogu da znam.
 
To su opšti zakoni fizike, nema tu srpske ili nemacke tabele.

Voz pri odredjenoj brzini u odrejenoj krivini sa odredjenim nagibom će ili proći ili se prevrnuti.
 
I naša pruga u svakoj krivini ima superelevaciju. Gde si ti video neku brzu prugu da je ravna u krivini? Pa i ove obične imaju superelevaciju.
Kad bi stavio libelu izmedju leve i desne šine video bi da nije horizontalna jer je pruga nagnuta kako bi voz kompenzivao G silu u krivini i u odnosu na koliko je nagnuta toliko može brže voz da se kreće.

Наравно да све кривине на прузи БГ-НС имају суперелевацију. Управо ти у табели коју сам поставио пише које су вредности суперелевације наспрам радијуса и максимално дозвољене брзине. Све лепо пише у табели, ако умеш да је читаш. Расправа са тобом је понекад као да причам са дрветом.
 
To su opšti zakoni fizike, nema tu srpske ili nemacke tabele.

Voz pri odredjenoj brzini u odrejenoj krivini sa odredjenim nagibom će ili proći ili se prevrnuti.
Naravno da imaju srpske i nemacke tabele. Na primer srpska tabela da brzine pri uslovima a, b i c; nemacka tabela da brzine pri uslovima x, y i z. Obe tabele su zasnovane na istoj fizici a vrednosti su drugacije.
 
DB realni podaci i programirana tabela. In šta sad? Beton ili balast na prugi?

Да ли имаш неку табелу где се виде подаци за веће радијусе и без оволике рупе између 1000 и 2000? Ово као да је рађено за трамваје, пошто су већина неки мали радијуси који се ни не користе на железници. Тешко је примењива за класичну железницу.
 
Наравно да све кривине на прузи БГ-НС имају суперелевацију. Управо ти у табели коју сам поставио пише које су вредности суперелевације наспрам радијуса и максимално дозвољене брзине. Све лепо пише у табели, ако умеш да је читаш. Расправа са тобом је понекад као да причам са дрветом.

Ali ta tabela nije sveto pismo, znaš, imaš ograničenja birokratskog tipa koja nisu realna

Ako uzmes pravilnik o autoputevima pisaće da je maksimalna brzina na autoputu 130 a neko sa ferarijem će voziti 300 u krivini pa se neće prevrnuti.
Ovde pričamo o zakonima fizike koliko moze neki voz da ide brzo u jednoj krivini a to je isto svuda u svetu. G sila nema nacionalnost pa da se menja ili adaptira prema nekim pravilnicima odredjenih zemalja.

Ako znamo da neki voz moze da ide 300 u krivini sa radijusom od 3200 to je onda to.
A sto u srbiji postoji neki retardirani i netačan pravilnik iz ko zna koje godine sta da radimo.
 
Ali ta tabela nije sveto pismo, znaš, imaš ograničenja birokratskog tipa koja nisu realna

Ako uzmes pravilnik o autoputevima pisaće da je maksimalna brzina na autoputu 130 a neko sa ferarijem će voziti 300 u krivini pa se neće prevrnuti.
Ovde pričamo o zakonima fizike koliko moze neki voz da ide brzo u jednoj krivini a to je isto svuda u svetu. G sila nema nacionalnost pa da se menja ili adaptira prema nekim pravilnicima odredjenih zemalja.

Разлика између Србије и Немачке је само у томе што је у Немачкој дозвољена нешто већа суперелевација - то проузрокује и веће трошење пруге и захтева боље одржавање, што је наша рак-рана.

Такође, кључна разлика је у томе што се пруге за брзине веће од 200 км/ч углавном граде као сасвим нове пруге за путнички саобраћај, паралелне постојећој прузи за мешовити саобраћај, на којима се теретни возови крећу само у изузетним случајевима или само у периоду када не иду путнички возови. Наша пруга је рађена као унапређење постојеће пруге, пројектована за мешовити саобраћај и самим тим неки параметри морају бити конзервативнији. Воз ће теоретски и у пракси моћи да развије брзине много веће од 200 км/ч између Малог Иђоша и Жедника јер је пруга равна као стрела, али због саме концепције пруге која је за мешовити саобраћај, комерцијално никад воз неће ићи брзином већом од 200 км/ч на тој прузи.
 
U sustini rekli smo istu stvar

Ako je neki autoput pun kamiona ti sa tvojim ferarijem ćeš voziti 100 na sat jer nećes moći da pretičeš te iste kamione.
Na praznom autoputu cepaš 300 jer ti niko ne smeta.

Od početka ove rapsprave diskutujemo o geometriji same pruge dakle bez ulazenja u to da li je za mešoviti ili putnicki saobraćaj i bez ulaženja u to koliko košta njeno održavanje.
 
Velike su razlike između pruga za velike brzine u De i u Srbiji, pa čak i između De i FR. U Nemačkoj ugrađuju pruge direktno na betonski sloj a ne na šljunak što je inicijalno dosta skuplje ali znatno dugotrajnije i teoretski zahteva manje održavanja.

1699468781088.jpeg
 
Šta poručiti nakon ove fotografije?
Likovi su stavili novu oznaku za stajalište Kneževac mrtvo ladno prekucavši preko stare table, ovo je neki novi nivo kurcobolje:ROFLMAO:
Deluje mi da im da nedostaje koji centimetar za novi znak. Ne znam koji je materijal, ali obično ne smeš da bušiš blizu ivice. Cenim da su to skontali na samom kraju, pa prekucali preko.
 
Зато си некада у бифе вагону на међународном возу за Загреб могао да седнеш где хоћеш и лепо се испричаш са особљем и путницима, још кондуктер каже ма лагано, задржаћу воз у станици док одеш по пртљаг до свог купеа, седи још са нама.
 
Zato što je nekada bio KSR koji su činili ljudi školovani za taj posao i bili su deo železnice, a danas neka plaćena privatna firma sa lažnim nadrndanim stjuardesama koja nema nikakav kontakt sa železnicom.
Ne zna se šta je gore, da li KSR konobari sa samoupravljačkim mindsetom ili dekolte-armija SNS amazonki. "Zadržaću voz da pokupiš prtljag". za tu izjavu uDB bi popio ne samo otkaz nego i tužbu i to ko zna kakvu jer je svaka diverzija na železici potencijalni terorizam.
 
Е, сад сам све прочитао, нема даље. Конобари који имају своје столове.

(А с мојим се дедом спрдали да је уништио Угоститељско предузеће "Врање" терајући пијанице из кафане...)
 
Vrh