Dok MAV ne kupi nove lokomotive, od decembra nijedna njihova lokomotiva neće ići u Beč. Austrija zahteva ETCS na Ostbanu, a MAV iznajmljuje 15 lokomotiva Taurus. Mogu da pošalju i Traxxe u Beograd, kao što ih šalju u Bukurešt. Ostali su bez novca za nove Vektrone.Не би ме чудило и да за Беч иду мађарске локомотиве+вагони, да би се пребили километри.
Znate li kakve planove ima DB? Samo ICE vozovi. SV nikada neće moći da vozi do Minhena. Austrijanci će dozvoliti samo do Beča u saradnji sa MAV. Zašto? Jer ÖBB ima takt na najprofitabilnijoj relaciji Beč - Salcburg i neće dozvoliti da im tamo bilo šta smeta.Zaista bi minimum bio da nakon završetka pruge imamo bar nekoliko direktnih polazaka za Beč od kojih jedan produžava za Minhen, a logično bi bilo i nešto dalje u Nemačkoj
Nadam se da će otvaranjem pruge do Budimpešte OBB produžiti svoj RailJetEx iz Minhena do Beograda, sedam sati putuje do Budimpešte još tri sata do Beograda je ništa, a naši bi taj voz koristili kao ludi
1) Navodno će kineski vozovi moći i do Beča da idu (informacija koju sam danas čuo)Dok MAV ne kupi nove lokomotive, od decembra nijedna njihova lokomotiva neće ići u Beč. Austrija zahteva ETCS na Ostbanu, a MAV iznajmljuje 15 lokomotiva Taurus. Mogu da pošalju i Traxxe u Beograd, kao što ih šalju u Bukurešt. Ostali su bez novca za nove Vektrone.
Znate li kakve planove ima DB? Samo ICE vozovi. SV nikada neće moći da vozi do Minhena. Austrijanci će dozvoliti samo do Beča u saradnji sa MAV. Zašto? Jer ÖBB ima takt na najprofitabilnijoj relaciji Beč - Salcburg i neće dozvoliti da im tamo bilo šta smeta.
Ako Srbija Voz plati iznajmljivanje, onda nema problema. Ali ako bude kašnjenja, Beč će biti granica. ÖBB zahteva tačne vozove.
Dok MAV ne kupi nove lokomotive, od decembra nijedna njihova lokomotiva neće ići u Beč. Austrija zahteva ETCS na Ostbanu, a MAV iznajmljuje 15 lokomotiva Taurus. Mogu da pošalju i Traxxe u Beograd, kao što ih šalju u Bukurešt. Ostali su bez novca za nove Vektrone.
1) Navodno će kineski vozovi moći i do Beča da idu (informacija koju sam danas čuo)
Zato i kažem: vagoni, braćo moja, vagoni, a ne kineski EMV.Austrijanci će dozvoliti samo do Beča u saradnji sa MAV.
Mislim da je sasvim o.k. da nase garniture idu samo do Budimpeste, od Budimpeste prema Becu ili Minhenu je odavno postavljen dobar red voznje, a Evropska Komisija je i predvidela da usvrsti konekciju Minhen-Bec-Budimpesta u 10 pilot projekte transnacionalnih prioritetnih pravca. Tako da ce biti sasvim o.k. da ZS voze samo do Budimpeste, odande ima svasta na raspolaganju. https://transport.ec.europa.eu/news...ervices-boost-cross-border-rail-2023-01-31_enУслов да гарнитуре саобраћају до Будимпеште је да добију хомологацију за Мађарску, ако се не варам, морају имати MIREL, као и да мађарске машиновође имају положено за ову српску гарнитуру. Такође, уколико ово све прође, сличан број километара које српске гарнитуре пређу на пругама Мађарске, морају и мађарске гарнитуре на пругама Србије. С тим што Мађари немају гарнитуре за међународни саобраћај већ локомотиве+вагоне. Не би ме чудило и да за Беч иду мађарске локомотиве+вагони, да би се пребили километри. Мађарски вагони су ишли на возу за Беч последњих година саобраћања Авале. Уосталом, Мађари имају локомотиве и вагоне за 200 км/ч, са процентом кочења већим од наших Z1 на свим осим Гошиних вагона. Наши Z1 (исто Гошини) имају мањи проценат кочења и мислим да ако би се обновили и вратила максимална брзина на 200 км/ч на овим вагонима, због процента кочења и зауставног пута од 1500 м, не би могли да иду 200 км/ч на деоници Београд - Суботица.
Tako da ce biti sasvim o.k. da ZS voze samo do Budimpeste, odande ima svasta na raspolaganju. https://transport.ec.europa.eu/news...ervices-boost-cross-border-rail-2023-01-31_en
Ja videh da ovi njihovi novi kušeti idu u sastavu klasičnih kompozicija?Аустријанци полако прелазе на Push-Pull гарнитуре за ноћне возове налик на Railjet. Питање је колико ће још дуго ићи класичне гарнитуре. Ако хоћемо возове за Минхен/Цирих, најједноставније је да се у Будимпешти наша спаваћа кола каче на МАV композицију за Минхен/Цирих.
Према графикону теретњаци иду 40км/х од Пожаревца до Мајданпека, тј. 2ч 40 мин, а путнички са стајањима не би ишао дуже од три ипо сата, ткд 3.5+1.5 (Пожаревац - БГ) што је малко спорије од аутобуса.Ja lično mislim da je bolje da se svi resursi stave na jedan pravac, (ka Nišu) umesto da imamo podeljene resurse, a time i polovične redove vožnje itd na obe pruge. Mislim da bi dolaskom remontovanih 710 treblo pokrenuti liniju do Požarevca sa jednom garniturom (odakle bi se presedalo za Beograd) i to je to, a za Niš napraviti kršten red vožnje sa tih 6-7 garnitura. Takođe se spominje ponovo pruga koja bi pratila dunavski koridor do Kladova, eto nekog dugoročnog rešenja za istok Srbije, naravno uz elektrifikaciju.
Njima to netreba, realno ne ocekujem takvu vezu u blizoj buducnost. Ako to neko moze da pogura onda samo na visim politickom nivou. Beograd - Budimpesta je projekt obe drzave i to uz pokroviteljstva Orbana i Vucica. Dok to ne bude na istom nivoa izmedu Beca i Beograda nece je biti. Austiji ta veza nije mnogo bitna. Jedino da puste nocni voz, to ima neki smisao, po danu sumnjam da ce da ga puste samovoljno.
Nijedan voz ZS nece putovati po nemackim prugama, Mozda neki Kurswagen kako je vec bilo, vise od toga nece ici. Treba biti realan i gledati da Beograd - Budimpesta radi nekoliko godine na odgovarajucem nivou. I ranije su MAV i ZS imali lepu zaradnju sa specijalnom ponudom. DB to imaju sa MAV - i pored posteskoce sa Fidesom lepo ide. DB i ZS nisu u kontaktu. Da ÖBB uspostavi nesto do Beograd bilo bi sjajno, ali gde su te najave.Ja videh da ovi njihovi novi kušeti idu u sastavu klasičnih kompozicija?
Bilo kako bilo, i ta tranzicija neće biti preko noći, trenutno itekako ima gde da se nakači naš vagon. Da Sokolovi špartaju po Nemačkoj, to sumnjam da ćemo videti.
Ako je tako lepo. Ja bih prvi koristio takvu vezu.Коме то не треба? Сувише се бавиш тим стратегијама и акционим плановима, који се готово увек не обистине на тај начин на који су предвиђени.
У разговору са познаником који ради у Аустријским савезним железницама, део за планирање међународног реда вожње сам сазнао да постоје три поласка Еуросити возова Беч - Будимпешта који би потенцијално могли бити продужени за Београд. Полазак у 8.40, 12.40 и 14.40 из Беча, долазак у 15.20, 19.20 и 21.20 у Беч. Остали поласци Еуросити (иду у такту на 2 сата) или продужавају за Румунију/Украјину или сувише касно долазе у Будимпешту да би стигли у нормално време у Београд. Он каже да би оптимално било два дневна поласка у размаку од 6 сати, тако да буду поласци у 8.40 и 14.40 из Беча и доласци у 15.20 и 21.20 у Беч.
Kao što sam već napisao, ideja povezivanja Zaječara i Beograda preko Niša je debiloidna.
Коме то не треба? Сувише се бавиш тим стратегијама и акционим плановима, који се готово увек не обистине на тај начин на који су предвиђени.
У разговору са познаником који ради у Аустријским савезним железницама, део за планирање међународног реда вожње сам сазнао да постоје три поласка Еуросити возова Беч - Будимпешта који би потенцијално могли бити продужени за Београд. Полазак у 8.40, 12.40 и 14.40 из Беча, долазак у 15.20, 19.20 и 21.20 у Беч. Остали поласци Еуросити (иду у такту на 2 сата) или продужавају за Румунију/Украјину или сувише касно долазе у Будимпешту да би стигли у нормално време у Београд. Он каже да би оптимално било два дневна поласка у размаку од 6 сати, тако да буду поласци у 8.40 и 14.40 из Беча и доласци у 15.20 и 21.20 у Беч.
Иначе су 80-их постојала директна ноћна кушет кола Београд - Зајечар (можда и Прахово Пристаниште, нисам сигуран) преко Ниша. Наравно, то су нека потпуно другачија времена. Сада то није примењиво.
EC141
Beč (8:42) --> Budimpešta (11:19-11:40) --> Beograd (14:36)
EC144
Beograd (9:30) --> Budimpešta (12:20-12:40) --> Beč (15:21)
EC147
Beč (14:37) --> Budimpešta (17:19-17:40) --> Beograd (20:36)
EC340
Beograd (15:30) --> Budimpešta (18:20-18:40) --> Beč (21:21)
Evo, nešto ovako. Samo bi zahtevalo pomeranje slotova u Beograd (mada računao sam vreme BG-BUD od 2 sata i 50 min, možda će biti duže)
Potrebne su 4 kompozicije što nije baš najefikasnije rešenje.
Vremena su poprilično dobra, pokrio si jutarnja turistička putovanja, a imaš poslepodmevni povratak koji ne dolazi toliko kasno. Iz Budimpešte ovaj u 17:40h je vrlo dobar polazak.
1) To nije nikakav problem, može se pomeriti Beograd za +-3 min najmanje.1) Долазак у Будимпешту из Београда не би могао бити у хх:20 и полазак за Београд у хх:40 јер је то слот за Беч. Tрасе се преклапају на делу Келети - Ференцварош. Могао би бити долазак у хх:15 и полазак у хх:45.
2) Композиције би вероватно биле од MAV-Start са дводневним обртом Будимпешта - Београд - Беч - Београд - Будимпешта (за 340/141) и Будимпешта - Беч - Београд - Беч - Будимпешта (за 147/144), тако да би те 4 композиције додатно опслуживале 1 пар Будимпешта - Београд - Будимпешта и 1 пар Будимпешта - Беч - Будимпешта.
3) Мислим да су ти возна времена Београд - Будимпешта превише оптимистична, тј. да би реалније време поласка из Београда било слично као из Беча. Но, највише зависи од начина провођења граничне контроле.
Ево како би то отприлике могло изгледати:
Обрт 1
Дан 1 Будимпешта 7.45 - Београд 11.15, Београд 14.45 - Будимпешта 18.15-18.40 - Беч 21.20
Дан 2 Беч 8.40 - Будимпешта 11.20-11.45 - Београд 15.15, Београд 18.45 - Будимпешта 22.15
Обрт 2
Дан 1 Будимпешта 8.40 - Беч 11.20, Беч 14.40 - Будимпешта 17.20-17.45 - Београд 21.15
Дан 2 Београд 8.45 - Будимпешта 12.15-12.40 - Беч 15.20, Беч 18.40 - Будимпешта 21.20
To je noćni voz koji je de facto nezavisan od ovih ovde vozova. On vozi noću kad ima malo ostalih vozova i njegovo vreme može biti vrlo fleksibilno. Ali da, trebao bi jedan noćni voz ka Beču, a potencijalno sa direktnim kolima za dalje. Ovo se svakako uklapa u ÖBB plan pravljenja haba za noćne vozove u BečuZa turiste (a i gastarbajtere) treba neki voz koji u Bec stize ujutru a za Beograd krece poslepodne/uvece
Za turiste (a i gastarbajtere) treba neki voz koji u Bec stize ujutru a za Beograd krece poslepodne/uvece