Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Dešava se...

FB_IMG_1698309810747.jpg
 
Zašto 2h pauza u Nišu?
Zato što je važno da u Nišu i Skoplju bude u relativno normalno vreme. U Nišu malo posle ponoći, u Skoplju u 6 ujutro. Ako se postižu ovakve brzine, a za šta je dovoljan kapitalni remont, dobar sistem održavanja i dispečerskog upravljanja, tada leti to mogu biti dva voza, u 21:00 i 23:00 iz Beograda za Solun bez tog stajanja dva sata. Naravno, ako imamo dovoljno vagona i lokomotiva, i da sve to drži neki nivo.

Da nastavim sa komentarima na intervju Ivana Bulajića direktora Srbija voza za E-kapiju.
Dolaskom do Budimpešte, sa jednim presedanjem, imaćemo na svaki sat voz prema Zapadnoj Evropi.
3. Presedanje u Budimpešti? Ovaj lik, za razliku od autobuskih i avionskih prevoznika, stvarno ne zna tokove i pravce kretanja putnika. Čak i ta Hrvatska i Slovenija svaka pojedinačno generišu više putovanja nego Mađarska. U Austriji pola miliona Srba, a ogroman broj autobusa tuda sa 8-9 sati putovanja! Kolima 6-7 sati, sa tim da dobar noćni voz može biti korišćen čak i sa 12 sati putovanja. Dok je bio noćni za Beč glavni problem je bila bezbedednost od krađa, ali da ne širim temu, najvažnije, koliko je politika međunarodnog prevoza promašena. Ako bi napravili neki "Beč-ekspress" koji u Budimpešti staje samo Kelenfold, i uopšte sa minimum stajanja, možemo imati par 6:30 i 16:30 vozova koji putuju 5,5-6 sati, što je super, samo treba voznih sredstava za to, na primer. A to da za susedne zemlje nemamo bar po jedan voz dnevno a imali smo?
Ali, veza istoka sa ostatkom zemlje u budućnosti će ići preko Niša, a to će dobiti pun smisao kada se završi rekonstrukcija na delu pruge od Niša do Zaječara i kada bude urađena modernizacija pruge od Beograda do Niša za brzine od 200 kilometara na sat.
4. Zaječar i Knjaževac možda dobiju bržu vezu preko Niša, ali Bor, Majdanpek i Kučevo nisu Istočna Srbija? Kada tamo padnu snegovi po dva metra, mogu i da izumru, koga briga. U svaki od ova tri grada pojedinaćno je duže teže i neprijatnije putovanje autobusom nego Beograd - Zaječar.
procena je da će u toku 2023. godine biti prevezeno 6,97 miliona putnika. Građani se vraćaju železnici, ali ne samo na relaciji Beograd - Novi Sad, već pojačanu potražnju imamo na gotovo svim linjama.
5. Za vreme "žutih lopova" je bilo 11-15 miliona putnika, i to bez ulaganja milijardi. Belorusija ima 100 miliona, a Austrija 260 miliona putnika. Čak i ovde su se "žuti" pokazali kao pobednici u trci bogalja.
Imamo linije koje nisu profitabilne, ali država smatra da je za građane određenih delova zemlje potrebno da imamo tu vezu i u tom slučaju država doplaćuje do pune cene troškova operacija na toj liniji.
6. Do moga vlada misli o tome da ljudi imaju dostupan prevoz. Na pola pruga nema vozova godinama. Redovi vožnje neprilagođeni potrebama. Pola Srbije radi za vikend, a ukidaju jedini jutarnji voz na mnogim linijama rano ujutru.
Od novembra krećemo sa objavljivanjem konkursa zato što smo u prethodnih godinu dana to unapredili u Srbija vozu. Konkurse objavljujemo javno, sve biografije dobijamo na imejl, posle čega se proverava da li kandidati ispunjavaju formalne uslove (kao što su državljanstvo i obrazovanje). Oni koji ispunjavaju, donose svedočanstvo, na osnovu uspeha u školi im se daju bodovi, nakon toga rade test znanja koji nije poznat unapred, on se ocenjuje i onda se rade intervjui sa budućim rukovodiocima nakon čega se sastavlja rang lista na osnovu ukupnog broja bodova. Infrastrukturni problemi se rešavaju, pa će naš uspeh u budućnosti zavisiti samo od toga koliko kvalitetne ljude uspemo da privučemo.
7. Normalna društva za ovakve pozicije imaju otvoren konkurs, sa namenskim školovanjem. Gore napisano je jedan od glavnih, ako ne i glavni razlog zašto obrazovani mladi odlaze iz Srbije obrazom za poštovanjem, a ne trbugom za kruhom. U SFRJ je bilo najteže upisati, a posle završiti neku dobru srednju školu ili fakultet. U Belorusiji čak, ako si se školovao u trošku države, mora da odradiš dve godine. Plata za stažiste je niska za Belorusiju, reda 400 litara mleka, manje nego kasirka. Mnogi se žale na taj sistem u Belorusiji, pogotovu što omladinu iz velikih gradova šalju duboko u provinciju na stažiranje. A ja bi ko god da je predsednik u Srbiji, ako bi mi pružio takvu šansu, poljubio bi ga u zadnjicu. Pogotovu što kada ti daju takav smeštaj, daju ti i smeštaj za koji ne plaćaš kiriju.
 
3. Presedanje u Budimpešti? Ovaj lik, za razliku od autobuskih i avionskih prevoznika, stvarno ne zna tokove i pravce kretanja putnika. Čak i ta Hrvatska i Slovenija svaka pojedinačno generišu više putovanja nego Mađarska. U Austriji pola miliona Srba, a ogroman broj autobusa tuda sa 8-9 sati putovanja! Kolima 6-7 sati, sa tim da dobar noćni voz može biti korišćen čak i sa 12 sati putovanja. Dok je bio noćni za Beč glavni problem je bila bezbedednost od krađa, ali da ne širim temu, najvažnije, koliko je politika međunarodnog prevoza promašena. Ako bi napravili neki "Beč-ekspress" koji u Budimpešti staje samo Kelenfold, i uopšte sa minimum stajanja, možemo imati par 6:30 i 16:30 vozova koji putuju 5,5-6 sati, što je super, samo treba voznih sredstava za to, na primer. A to da za susedne zemlje nemamo bar po jedan voz dnevno a imali smo?

Управо. Лик уопште не зна токове путника. Београд - Будимпешта је линија за туристе. Токови пословних путника, путника који обилазе пријатеље, рођаке, студената су много другачији. Ја сам чак предлагао увођење линије Београд - Беч преко Загреба и Граца за време затварања пруге Београд - Будимпешта иако би требало читавих 14 сати за путовање. Не због Беча, него због Граца, где рецимо има пуно наших студената који се сад сналазе за путовање полуилегалним комбијима.

Нама ка западној Европи треба редовна линија ка Бечу преко Будимпеште и Љубљани преко Загреба, минимум 3 пута дневно (ујутру, поподне и ноћни). Ако након завршетка модернизације пруге Београд - Будимпешта не буде било директних возова Београд - Беч, којих је било и до последњег дана пред затварање пруге Београд - Нови Сад због модернизације, са све заобилажењем преко Голубинаца, милењем од 40 км/ч кроз северну Бачку, и стајањем код сваке бандере кроз Мађарску до Будимпеште, онда смо џабе кречили са 2 милијарде евра.
 
Нама ка западној Европи треба редовна линија ка Бечу преко Будимпеште и Љубљани преко Загреба, минимум 3 пута дневно (ујутру, поподне и ноћни).


шалу на страну. људи, са којим вагонима? у целој држави немамо 15 исправних вагона, а маштамо о три воза дневно за Беч. да, то би требало да постоји, али оно. говоримо о фирмама из Гумењаре. чак и да буде за једно Х година, неће бити свакако преко Загреба
 
шалу на страну. људи, са којим вагонима? у целој држави немамо 15 исправних вагона, а маштамо о три воза дневно за Беч. да, то би требало да постоји, али оно. говоримо о фирмама из Гумењаре. чак и да буде за једно Х година, неће бити свакако преко Загреба

Причам о неким плановима за будућност који су погрешни. Стање такво какво јесте, али није било пре 10 година такво и искрено се надам да неће бити за 10 година такво, те да ће доћи неко нормалан који има иоле мало увида у стварно стање и потребе.
 
Koliko ja znam planira se uvođenje i linije Beograd-Budimpešta i linije Beograd-Beč, verovatno će za Budimpeštu biti dosta često jer će voziti garniture, a za Beč će ići lokomotive+vagoni (lokomotive će se nabavljati a vagoni se modernizuju)
 
Koliko ja znam planira se uvođenje i linije Beograd-Budimpešta i linije Beograd-Beč, verovatno će za Budimpeštu biti dosta često jer će voziti garniture, a za Beč će ići lokomotive+vagoni (lokomotive će se nabavljati a vagoni se modernizuju)

Услов да гарнитуре саобраћају до Будимпеште је да добију хомологацију за Мађарску, ако се не варам, морају имати MIREL, као и да мађарске машиновође имају положено за ову српску гарнитуру. Такође, уколико ово све прође, сличан број километара које српске гарнитуре пређу на пругама Мађарске, морају и мађарске гарнитуре на пругама Србије. С тим што Мађари немају гарнитуре за међународни саобраћај већ локомотиве+вагоне. Не би ме чудило и да за Беч иду мађарске локомотиве+вагони, да би се пребили километри. Мађарски вагони су ишли на возу за Беч последњих година саобраћања Авале. Уосталом, Мађари имају локомотиве и вагоне за 200 км/ч, са процентом кочења већим од наших Z1 на свим осим Гошиних вагона. Наши Z1 (исто Гошини) имају мањи проценат кочења и мислим да ако би се обновили и вратила максимална брзина на 200 км/ч на овим вагонима, због процента кочења и зауставног пута од 1500 м, не би могли да иду 200 км/ч на деоници Београд - Суботица.
 
Причам о неким плановима за будућност који су погрешни. Стање такво какво јесте, али није било пре 10 година такво и искрено се надам да неће бити за 10 година такво, те да ће доћи неко нормалан који има иоле мало увида у стварно стање и потребе.

и ја бих волео да дође неко нормалан. али ипак, причамо о Гумењари...
 
4. Zaječar i Knjaževac možda dobiju bržu vezu preko Niša, ali Bor, Majdanpek i Kučevo nisu Istočna Srbija? Kada tamo padnu snegovi po dva metra, mogu i da izumru, koga briga. U svaki od ova tri grada pojedinaćno je duže teže i neprijatnije putovanje autobusom nego Beograd - Zaječar.

Ideja je glupa, voz bez zaustavljanja na kompletnoj obnovljenoj pruzi Zaječar-Niš bi putovao oko 2h, za to vreme Nikolić Prevoz je već kod Velike Plane.
A znamo da neće uvesti takav voz, znači 2h 30 min do Niša + presedanje 15/30 min + vožnja IC do Beograda.
Trenutno rade samo dva PP-a između Zaječara i Niša, znači i tih 2h 30 min prete da se produže.
A šta ćemo sa cenom karte? Železnica cenu karte računa po km-u, kada sabereš Zaječar-Niš & Niš-Beograd ispadne skuplje nego autobuska. A još da dodamo i taj efekat da Bor, Majdanpek, Kučevo nećrle imati voz onda je jasno o čemu se radi.

Svako ko misli da je ova ideja odlična taj je glup, ovo je u stvari na lepši način rečeno "Puca nam k***ac za voz Beograd-Zaječar". (kad već moram da budem bezobrazan.)
Vratili su nas u 60te i vreme okolo Ganz-a, svaka čast i hvala ni na čemu.
 
Постави питање, можда ће неко знати одговор. Широк је појам правила за продају карата.
Malo sam dublje kopao po sajtu, pa sam shvatio da sam izgubio predmet pitanja. :poop:
Imamo dva cenovnika na sajtu - ovaj koji više ne važi, a ja sam mislio da je važeći:
1698318055265.png

I ovaj koji zapravo važi, u sekciji Često postavljana pitanja:
1698318101560.png


Nova filozofija je da zakup celog odeljka košta 48 evra, pa se ta cena deli sa brojem ležajeva/kreveta, dok je ranije kušet bio jeftiniji (6x6=36, naspram 45 za krevet u singl kabini).
Pozadina cele priče je da sam prinuđen da putujem sam sa kučetom, pa sam se bio ponadao da uštedim kojih 20ak evra nekom akrobatikom, međutim ništa od toga.
 
Ništa bitno, privatna vožnja. Ne planira se puštanje putničkog voza do Zagreba, a kamoli do Rijeke
Može li neko da mi objasni zašto taj voz stoji u redu vožnje već četvrtu godinu kako ne saobraća i još ne planiraju da ga vrate u život. U autobusima za Zagreb i Ljubljanu se sedi po podu plus Blabla car, stvarno mi je neverovatno da toliko ne mogu da se dovedu u red i iskoriste tu priliku i olakšaju ljudima život.

Ipak je, što kaže WLABmz, Budimpešta turistička vikend-destinacija mnogo manjeg značaja za nas od Beča, Ljubljane, Ciriha, Minhena pa i Zagreba. Ako oni misle da će ljudi masovno da presedaju u Budimpešti pored direktnih autobusa bojim se da greše, a tek nekog automobilskog putnika da preuzmu sa tom kobinacijom nema šanse. Iz Budimpešte svakih par sati idu klasične kompozicije za Beč za koje bi trebalo zakačiti gotovo svaki dolazak iz Beograda, pritom, valja razmišljati i dalje od Beča. Greše što nabavljaju garniture za međunarodne linije jer to ostavlja manje prostora za fleksibilnost kad budu shvatili da tražnja za Budimpeštom i nije tako ogromna, a da Srbi ne vole presedanja.
 
Ideja je glupa, voz bez zaustavljanja na kompletnoj obnovljenoj pruzi Zaječar-Niš bi putovao oko 2h, za to vreme Nikolić Prevoz je već kod Velike Plane.
A znamo da neće uvesti takav voz, znači 2h 30 min do Niša + presedanje 15/30 min + vožnja IC do Beograda.
Trenutno rade samo dva PP-a između Zaječara i Niša, znači i tih 2h 30 min prete da se produže.
A šta ćemo sa cenom karte? Železnica cenu karte računa po km-u, kada sabereš Zaječar-Niš & Niš-Beograd ispadne skuplje nego autobuska. A još da dodamo i taj efekat da Bor, Majdanpek, Kučevo nećrle imati voz onda je jasno o čemu se radi.

Svako ko misli da je ova ideja odlična taj je glup, ovo je u stvari na lepši način rečeno "Puca nam k***ac za voz Beograd-Zaječar". (kad već moram da budem bezobrazan.)
Vratili su nas u 60te i vreme okolo Ganz-a, svaka čast i hvala ni na čemu.
Ja lično mislim da je bolje da se svi resursi stave na jedan pravac, (ka Nišu) umesto da imamo podeljene resurse, a time i polovične redove vožnje itd na obe pruge. Mislim da bi dolaskom remontovanih 710 treblo pokrenuti liniju do Požarevca sa jednom garniturom (odakle bi se presedalo za Beograd) i to je to, a za Niš napraviti kršten red vožnje sa tih 6-7 garnitura. Takođe se spominje ponovo pruga koja bi pratila dunavski koridor do Kladova, eto nekog dugoročnog rešenja za istok Srbije, naravno uz elektrifikaciju.
 
Budimpesta je za turizam, shopping, aerodrom pa i presedanje za dalje, a da li ce preuzeti bus/kombi/taxi/carpool zavisi od reda voznje, kapaciteta voza, cene, itd.
 
Ja lično mislim da je bolje da se svi resursi stave na jedan pravac, (ka Nišu) umesto da imamo podeljene resurse, a time i polovične redove vožnje itd na obe pruge. Mislim da bi dolaskom remontovanih 710 treblo pokrenuti liniju do Požarevca sa jednom garniturom (odakle bi se presedalo za Beograd) i to je to, a za Niš napraviti kršten red vožnje sa tih 6-7 garnitura. Takođe se spominje ponovo pruga koja bi pratila dunavski koridor do Kladova, eto nekog dugoročnog rešenja za istok Srbije, naravno uz elektrifikaciju.
Возом до Параћина, па железничким ("поштанским") бусом преко Честобродице за Бољевац, Зајечар и бор.
 
Ipak je, što kaže WLABmz, Budimpešta turistička vikend-destinacija mnogo manjeg značaja za nas od Beča, Ljubljane, Ciriha, Minhena pa i Zagreba.

Нисам ја мислио на наше туристе за Будимпешту. Већ на иностране туристе који путују возом међу градовима Европе. Таквих је вишеструко више од наших туриста за Будимпешту, нарочито у летњим месецима. Ко је путовао за Будимпешту возом, а касније Фликсбусом, врло добро зна то.
 
Budimpesta je za turizam, shopping, aerodrom pa i presedanje za dalje, a da li ce preuzeti bus/kombi/taxi/carpool zavisi od reda voznje, kapaciteta voza, cene, itd.
Nema ništa od masovnog presedanja. Sve i da Srbi ne mrze presedanje (a mrze), voz sa presedanjem neće biti toliko radikalno brži ni od direktnog autobusa ni od automobila, a vrlo moguće da će biti skuplji. Ako ulupavamo milijarde da bismo brže stigli na šoping, nisam siguran koliko je pametno bilo raditi prugu.

Zaista bi minimum bio da nakon završetka pruge imamo bar nekoliko direktnih polazaka za Beč od kojih jedan produžava za Minhen, a logično bi bilo i nešto dalje u Nemačkoj, Cirih i kursna kola za Prag.
 
Takođe se spominje ponovo pruga koja bi pratila dunavski koridor do Kladova, eto nekog dugoročnog rešenja za istok Srbije, naravno uz elektrifikaciju.
Voleo bih da vidim kojom magijom će provući prugu tu, tu jedva put ide zbog stena, odroni su česti. Još je u nacionalnom parku, a da ne spominjem koliko milijardi bi to koštalo, ne miliona nego milijardi.

Odraditi rekonstrukciju i elektrifikaciju od Požarevca do Prahova i Zaječara, ugraditi ETCS da bi pruga mogla bolje da se iskorsti i to je to.

Što se internacionalnih vozova, dokle god je SV jedini putnički operator mi nećemo imati nikakvu povezanost sa Evropom. Nadam se da će otvaranjem pruge do Budimpešte OBB produžiti svoj RailJetEx iz Minhena do Beograda, sedam sati putuje do Budimpešte još tri sata do Beograda je ništa, a naši bi taj voz koristili kao ludi.

Po mom mišljenju SV bi trebao da se fokusira na Balkan, i da zaboravi zapadnu evropu. Bolje je da Beograd postane HUB i da veći igrači obavljaju saobraćaj ka zapadnoj evropi, a da SV postane feeder HUB-a, da pokušaju da dovedu OBB da drži RJ i NJ linije iz Beograda, a SV voz da se fokusira primarno na unutrašnji saobraćaj i saobraćaj ka drugim zemljama na Balkanu.
 
Nema ništa od masovnog presedanja. Sve i da Srbi ne mrze presedanje (a mrze), voz sa presedanjem neće biti toliko radikalno brži ni od direktnog autobusa ni od automobila, a vrlo moguće da će biti skuplji. Ako ulupavamo milijarde da bismo brže stigli na šoping, nisam siguran koliko je pametno bilo raditi prugu.
Milijarde ulupavamo zbog Kineza i EU (teretni saobracaj) a Budimpesta, Bec, itd. su tu samo radi lakse probave
 
Što se internacionalnih vozova, dokle god je SV jedini putnički operator mi nećemo imati nikakvu povezanost sa Evropom. Nadam se da će otvaranjem pruge do Budimpešte OBB produžiti svoj RailJetEx iz Minhena do Beograda, sedam sati putuje do Budimpešte još tri sata do Beograda je ništa, a naši bi taj voz koristili kao ludi.

Вeћ по хиљадити пут објашњавам да тако међународни саобраћај не функционише. У већини случајева путнички оператери су локални и међународни возови се остварују у кооперацији између оператера у различитим земљама. Тако је рецимо за Railjet у Мађарској оператер МАV-Start, у Словачкој ZSSK, у Чешкој ČD, у Немачкој DB Fernverkеhr, у Швајцарској SBB/CFF/FFS, у Италиjи Trenord. Ако ÖBB икада продужи Railjet за Београд (а не планира), то ће бити у кооперацији са неким локалним путничким оператером, што ће највероватније бити Србија Воз, јер се бизнис са железничким путничким превозом у Србији не исплати.
 
Milijarde ulupavamo zbog Kineza i EU (teretni saobracaj) a Budimpesta, Bec, itd. su tu samo radi lakse probave

И онда теретни возови иду само 5 сати током ноћи да не би угрозили редовност политичког, пардон путничког саобраћаја током дана (наредба одозго). Баш су то "добро" (читај лоше) испланирали.
 
Vrh