Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Да има памети, па да осмислимо нашу верзију Оптиме да иде из Немачке за Суботицу, Нови Сад, Београд, Јагодину и Ниш.
 
Не би ме чудило и да за Беч иду мађарске локомотиве+вагони, да би се пребили километри.
Dok MAV ne kupi nove lokomotive, od decembra nijedna njihova lokomotiva neće ići u Beč. Austrija zahteva ETCS na Ostbanu, a MAV iznajmljuje 15 lokomotiva Taurus. Mogu da pošalju i Traxxe u Beograd, kao što ih šalju u Bukurešt. Ostali su bez novca za nove Vektrone.


Zaista bi minimum bio da nakon završetka pruge imamo bar nekoliko direktnih polazaka za Beč od kojih jedan produžava za Minhen, a logično bi bilo i nešto dalje u Nemačkoj
Znate li kakve planove ima DB? Samo ICE vozovi. SV nikada neće moći da vozi do Minhena. Austrijanci će dozvoliti samo do Beča u saradnji sa MAV. Zašto? Jer ÖBB ima takt na najprofitabilnijoj relaciji Beč - Salcburg i neće dozvoliti da im tamo bilo šta smeta.


Nadam se da će otvaranjem pruge do Budimpešte OBB produžiti svoj RailJetEx iz Minhena do Beograda, sedam sati putuje do Budimpešte još tri sata do Beograda je ništa, a naši bi taj voz koristili kao ludi

Ako Srbija Voz plati iznajmljivanje, onda nema problema. Ali ako bude kašnjenja, Beč će biti granica. ÖBB zahteva tačne vozove.
 
Dok MAV ne kupi nove lokomotive, od decembra nijedna njihova lokomotiva neće ići u Beč. Austrija zahteva ETCS na Ostbanu, a MAV iznajmljuje 15 lokomotiva Taurus. Mogu da pošalju i Traxxe u Beograd, kao što ih šalju u Bukurešt. Ostali su bez novca za nove Vektrone.



Znate li kakve planove ima DB? Samo ICE vozovi. SV nikada neće moći da vozi do Minhena. Austrijanci će dozvoliti samo do Beča u saradnji sa MAV. Zašto? Jer ÖBB ima takt na najprofitabilnijoj relaciji Beč - Salcburg i neće dozvoliti da im tamo bilo šta smeta.




Ako Srbija Voz plati iznajmljivanje, onda nema problema. Ali ako bude kašnjenja, Beč će biti granica. ÖBB zahteva tačne vozove.
1) Navodno će kineski vozovi moći i do Beča da idu (informacija koju sam danas čuo)
2) Već su dozvolili privatnoj firmi WestBahn da vozi po toj pruzi tako da to pada u vodu.
3) Kašnjenje jedino može da se desi na mađarskoj strani s obzirom da će kod nas biti sve novo (i vozila i pruga) i vozovi će biti vrlo pouzdani
 
Dok MAV ne kupi nove lokomotive, od decembra nijedna njihova lokomotiva neće ići u Beč. Austrija zahteva ETCS na Ostbanu, a MAV iznajmljuje 15 lokomotiva Taurus. Mogu da pošalju i Traxxe u Beograd, kao što ih šalju u Bukurešt. Ostali su bez novca za nove Vektrone.

Да, куповина Вектрона је пала у воду. MAV класа 470 и 480 (Taurus i Traxx) има ETCS, али lev.1, Аустријанци траже lev.2. Зато су изнајмили 15 Taurus локомотива са ЕТCS lev.2. Аустријанци понекад постављају мало превелике захтеве од коопераната - од Беча до границе са Мађарском је максимална брзина 140 км/ч.
 
1) Navodno će kineski vozovi moći i do Beča da idu (informacija koju sam danas čuo)

Јако тешко. Морали би под број 1 да буду двосистемски. А после тога да испуне још милион захтева. Већ Мађаре, Чехе и Словаке уништише са тим захтевима.
 
Austrijanci će dozvoliti samo do Beča u saradnji sa MAV.
Zato i kažem: vagoni, braćo moja, vagoni, a ne kineski EMV.

Za Nemačku nisam siguran u to što pričaš budući da imaju gomilu IC vozova, kao i vozove ka Holandiji, Švajcarskoj, Mađarskoj, Hrvatskoj, Sloveniji, Poljskoj i Češkoj u vidu klasičnih kompozicija. Takođe, Austrijanci širom kontinenta imaju noćne vozove i na njih HŽ na primer kači svoje vagone na noćnim linijama upravo ka Nemačkoj (između ostalog baš do tog Minhena do kog SV navodno neće moći da vozi).
 
Аустријанци полако прелазе на Push-Pull гарнитуре за ноћне возове налик на Railjet. Питање је колико ће још дуго ићи класичне гарнитуре. Ако хоћемо возове за Минхен/Цирих, најједноставније је да се у Будимпешти наша спаваћа кола каче на МАV композицију за Минхен/Цирих.
 
Услов да гарнитуре саобраћају до Будимпеште је да добију хомологацију за Мађарску, ако се не варам, морају имати MIREL, као и да мађарске машиновође имају положено за ову српску гарнитуру. Такође, уколико ово све прође, сличан број километара које српске гарнитуре пређу на пругама Мађарске, морају и мађарске гарнитуре на пругама Србије. С тим што Мађари немају гарнитуре за међународни саобраћај већ локомотиве+вагоне. Не би ме чудило и да за Беч иду мађарске локомотиве+вагони, да би се пребили километри. Мађарски вагони су ишли на возу за Беч последњих година саобраћања Авале. Уосталом, Мађари имају локомотиве и вагоне за 200 км/ч, са процентом кочења већим од наших Z1 на свим осим Гошиних вагона. Наши Z1 (исто Гошини) имају мањи проценат кочења и мислим да ако би се обновили и вратила максимална брзина на 200 км/ч на овим вагонима, због процента кочења и зауставног пута од 1500 м, не би могли да иду 200 км/ч на деоници Београд - Суботица.
Mislim da je sasvim o.k. da nase garniture idu samo do Budimpeste, od Budimpeste prema Becu ili Minhenu je odavno postavljen dobar red voznje, a Evropska Komisija je i predvidela da usvrsti konekciju Minhen-Bec-Budimpesta u 10 pilot projekte transnacionalnih prioritetnih pravca. Tako da ce biti sasvim o.k. da ZS voze samo do Budimpeste, odande ima svasta na raspolaganju. https://transport.ec.europa.eu/news...ervices-boost-cross-border-rail-2023-01-31_en
rail_pilots_map-2023-02-13.png
 
Tako da ce biti sasvim o.k. da ZS voze samo do Budimpeste, odande ima svasta na raspolaganju. https://transport.ec.europa.eu/news...ervices-boost-cross-border-rail-2023-01-31_en

1) Наравно да није ОК. Треба нам директан воз до Беча. Све остало је будалаштина!
2) ЖС не вози даље од Суботице. Научите како функционише међународни саобраћај! Чак иако буде ишла наша гарнитура за Будимпешту, од Суботице улази мађарски машиновођа, кондуктер и даљи оператер је МАV.
 
Njima to netreba, realno ne ocekujem takvu vezu u blizoj buducnost. Ako to neko moze da pogura onda samo na visim politickom nivou. Beograd - Budimpesta je projekt obe drzave i to uz pokroviteljstva Orbana i Vucica. Dok to ne bude na istom nivoa izmedu Beca i Beograda nece je biti. Austiji ta veza nije mnogo bitna. Jedino da puste nocni voz, to ima neki smisao, po danu sumnjam da ce da ga puste samovoljno.
 
Аустријанци полако прелазе на Push-Pull гарнитуре за ноћне возове налик на Railjet. Питање је колико ће још дуго ићи класичне гарнитуре. Ако хоћемо возове за Минхен/Цирих, најједноставније је да се у Будимпешти наша спаваћа кола каче на МАV композицију за Минхен/Цирих.
Ja videh da ovi njihovi novi kušeti idu u sastavu klasičnih kompozicija?

Bilo kako bilo, i ta tranzicija neće biti preko noći, trenutno itekako ima gde da se nakači naš vagon. Da Sokolovi špartaju po Nemačkoj, to sumnjam da ćemo videti.
 
Ja lično mislim da je bolje da se svi resursi stave na jedan pravac, (ka Nišu) umesto da imamo podeljene resurse, a time i polovične redove vožnje itd na obe pruge. Mislim da bi dolaskom remontovanih 710 treblo pokrenuti liniju do Požarevca sa jednom garniturom (odakle bi se presedalo za Beograd) i to je to, a za Niš napraviti kršten red vožnje sa tih 6-7 garnitura. Takođe se spominje ponovo pruga koja bi pratila dunavski koridor do Kladova, eto nekog dugoročnog rešenja za istok Srbije, naravno uz elektrifikaciju.
Према графикону теретњаци иду 40км/х од Пожаревца до Мајданпека, тј. 2ч 40 мин, а путнички са стајањима не би ишао дуже од три ипо сата, ткд 3.5+1.5 (Пожаревац - БГ) што је малко спорије од аутобуса.
 
Njima to netreba, realno ne ocekujem takvu vezu u blizoj buducnost. Ako to neko moze da pogura onda samo na visim politickom nivou. Beograd - Budimpesta je projekt obe drzave i to uz pokroviteljstva Orbana i Vucica. Dok to ne bude na istom nivoa izmedu Beca i Beograda nece je biti. Austiji ta veza nije mnogo bitna. Jedino da puste nocni voz, to ima neki smisao, po danu sumnjam da ce da ga puste samovoljno.

Коме то не треба? Сувише се бавиш тим стратегијама и акционим плановима, који се готово увек не обистине на тај начин на који су предвиђени.

У разговору са познаником који ради у Аустријским савезним железницама, део за планирање међународног реда вожње сам сазнао да постоје три поласка Еуросити возова Беч - Будимпешта који би потенцијално могли бити продужени за Београд. Полазак у 8.40, 12.40 и 14.40 из Беча, долазак у 15.20, 19.20 и 21.20 у Беч. Остали поласци Еуросити (иду у такту на 2 сата) или продужавају за Румунију/Украјину или сувише касно долазе у Будимпешту да би стигли у нормално време у Београд. Он каже да би оптимално било два дневна поласка у размаку од 6 сати, тако да буду поласци у 8.40 и 14.40 из Беча и доласци у 15.20 и 21.20 у Беч.
 
Ja videh da ovi njihovi novi kušeti idu u sastavu klasičnih kompozicija?

Bilo kako bilo, i ta tranzicija neće biti preko noći, trenutno itekako ima gde da se nakači naš vagon. Da Sokolovi špartaju po Nemačkoj, to sumnjam da ćemo videti.
Nijedan voz ZS nece putovati po nemackim prugama, Mozda neki Kurswagen kako je vec bilo, vise od toga nece ici. Treba biti realan i gledati da Beograd - Budimpesta radi nekoliko godine na odgovarajucem nivou. I ranije su MAV i ZS imali lepu zaradnju sa specijalnom ponudom. DB to imaju sa MAV - i pored posteskoce sa Fidesom lepo ide. DB i ZS nisu u kontaktu. Da ÖBB uspostavi nesto do Beograd bilo bi sjajno, ali gde su te najave.
 
Teretnjaci idu 60 km/h Požarevac-Zvižd, Zvižd-Majdanpek 50 km/h.
Procena za voz Zaječar-Beograd u sadašnjim uslovima je 5h 30 min (okvirno) što je za 2h duže od autobusa, a to je previše, pogotovo za 710/711.

Bokijeva ideja da se ozdravi lokalni saobraćaj je logična i trenutno prioritetna.
No, na dugom štapu ne treba isključivati IR Zaječar-Beograd (samo sa zaustavljanjem u Boru, Majdanpeku, Kučevu i Požarevacu), jer valjda će se infrastruktura popraviti. Potrebno je vreme putovanja od minimalno 4h 30 min da bi se neko uvukao uopšte u taj voz, ja se vodim filozofijom da sve što je do 60 min sporije od autobusa je i automatski prihvatlhljivo, veće razlike su ipak mučenje.

Kao što sam već napisao, ideja povezivanja Zaječara i Beograda preko Niša je debiloidna.
 
Коме то не треба? Сувише се бавиш тим стратегијама и акционим плановима, који се готово увек не обистине на тај начин на који су предвиђени.

У разговору са познаником који ради у Аустријским савезним железницама, део за планирање међународног реда вожње сам сазнао да постоје три поласка Еуросити возова Беч - Будимпешта који би потенцијално могли бити продужени за Београд. Полазак у 8.40, 12.40 и 14.40 из Беча, долазак у 15.20, 19.20 и 21.20 у Беч. Остали поласци Еуросити (иду у такту на 2 сата) или продужавају за Румунију/Украјину или сувише касно долазе у Будимпешту да би стигли у нормално време у Београд. Он каже да би оптимално било два дневна поласка у размаку од 6 сати, тако да буду поласци у 8.40 и 14.40 из Беча и доласци у 15.20 и 21.20 у Беч.
Ako je tako lepo. Ja bih prvi koristio takvu vezu.
 
Kao što sam već napisao, ideja povezivanja Zaječara i Beograda preko Niša je debiloidna.

Иначе су 80-их постојала директна ноћна кушет кола Београд - Зајечар (можда и Прахово Пристаниште, нисам сигуран) преко Ниша. Наравно, то су нека потпуно другачија времена. Сада то није примењиво.
 
Коме то не треба? Сувише се бавиш тим стратегијама и акционим плановима, који се готово увек не обистине на тај начин на који су предвиђени.

У разговору са познаником који ради у Аустријским савезним железницама, део за планирање међународног реда вожње сам сазнао да постоје три поласка Еуросити возова Беч - Будимпешта који би потенцијално могли бити продужени за Београд. Полазак у 8.40, 12.40 и 14.40 из Беча, долазак у 15.20, 19.20 и 21.20 у Беч. Остали поласци Еуросити (иду у такту на 2 сата) или продужавају за Румунију/Украјину или сувише касно долазе у Будимпешту да би стигли у нормално време у Београд. Он каже да би оптимално било два дневна поласка у размаку од 6 сати, тако да буду поласци у 8.40 и 14.40 из Беча и доласци у 15.20 и 21.20 у Беч.

EC141
Beč (8:42) --> Budimpešta (11:19-11:40) --> Beograd (14:36)

EC144
Beograd (9:30) --> Budimpešta (12:20-12:40) --> Beč (15:21)

EC147
Beč (14:37) --> Budimpešta (17:19-17:40) --> Beograd (20:36)

EC340
Beograd (15:30) --> Budimpešta (18:20-18:40) --> Beč (21:21)

Evo, nešto ovako. Samo bi zahtevalo pomeranje slotova u Beograd (mada računao sam vreme BG-BUD od 2 sata i 50 min, možda će biti duže)
Potrebne su 4 kompozicije što nije baš najefikasnije rešenje.
Vremena su poprilično dobra, pokrio si jutarnja turistička putovanja, a imaš poslepodmevni povratak koji ne dolazi toliko kasno. Iz Budimpešte ovaj u 17:40h je vrlo dobar polazak.
 
Иначе су 80-их постојала директна ноћна кушет кола Београд - Зајечар (можда и Прахово Пристаниште, нисам сигуран) преко Ниша. Наравно, то су нека потпуно другачија времена. Сада то није примењиво.

Da, bila je i ta varijanta jedno vreme.
Majka mi je pričala o tome, putne veze Negotina i Zaječara su bile oskudne do 90tih, odnosno autobusi su išli preko Majdanpeka i Blagojevog kamena, putovalo se tipa 7-8 sati. Vozači AS Negotina su znali da se zadrže u Blagojevom kamenu u kafani i po 1h, večito maltretirali putnike + vozio te je TAM autobus ko iz "Ko to tamo peva".
Kola retko ko je imao, a i ko ih je posedovao retko da se osuđivao da vozi do Bg-a.

Zanimljivo, mnogi političari/direktori fabrika iz Borskog Okruga su putovali na taj način, zakupljivali su ceo kušet za sebe. Što napisa, drugačija vremena..
Ni tada nije bilo sjajno.
 
EC141
Beč (8:42) --> Budimpešta (11:19-11:40) --> Beograd (14:36)

EC144
Beograd (9:30) --> Budimpešta (12:20-12:40) --> Beč (15:21)

EC147
Beč (14:37) --> Budimpešta (17:19-17:40) --> Beograd (20:36)

EC340
Beograd (15:30) --> Budimpešta (18:20-18:40) --> Beč (21:21)

Evo, nešto ovako. Samo bi zahtevalo pomeranje slotova u Beograd (mada računao sam vreme BG-BUD od 2 sata i 50 min, možda će biti duže)
Potrebne su 4 kompozicije što nije baš najefikasnije rešenje.
Vremena su poprilično dobra, pokrio si jutarnja turistička putovanja, a imaš poslepodmevni povratak koji ne dolazi toliko kasno. Iz Budimpešte ovaj u 17:40h je vrlo dobar polazak.

1) Долазак у Будимпешту из Београда не би могао бити у хх:20 и полазак за Београд у хх:40 јер је то слот за Беч. Tрасе се преклапају на делу Келети - Ференцварош. Могао би бити долазак у хх:15 и полазак у хх:45.
2) Композиције би вероватно биле од MAV-Start са дводневним обртом Будимпешта - Београд - Беч - Београд - Будимпешта (за 340/141) и Будимпешта - Беч - Београд - Беч - Будимпешта (за 147/144), тако да би те 4 композиције додатно опслуживале 1 пар Будимпешта - Београд - Будимпешта и 1 пар Будимпешта - Беч - Будимпешта.
3) Мислим да су ти возна времена Београд - Будимпешта превише оптимистична, тј. да би реалније време поласка из Београда било слично као из Беча. Но, највише зависи од начина провођења граничне контроле.

Ево како би то отприлике могло изгледати:

Обрт 1
Дан 1 Будимпешта 7.45 - Београд 11.15, Београд 14.45 - Будимпешта 18.15-18.40 - Беч 21.20
Дан 2 Беч 8.40 - Будимпешта 11.20-11.45 - Београд 15.15, Београд 18.45 - Будимпешта 22.15

Обрт 2
Дан 1 Будимпешта 8.40 - Беч 11.20, Беч 14.40 - Будимпешта 17.20-17.45 - Београд 21.15
Дан 2 Београд 8.45 - Будимпешта 12.15-12.40 - Беч 15.20, Беч 18.40 - Будимпешта 21.20
 
Poslednja izmena od urednika:
Za turiste (a i gastarbajtere) treba neki voz koji u Bec stize ujutru a za Beograd krece poslepodne/uvece
 
1) Долазак у Будимпешту из Београда не би могао бити у хх:20 и полазак за Београд у хх:40 јер је то слот за Беч. Tрасе се преклапају на делу Келети - Ференцварош. Могао би бити долазак у хх:15 и полазак у хх:45.
2) Композиције би вероватно биле од MAV-Start са дводневним обртом Будимпешта - Београд - Беч - Београд - Будимпешта (за 340/141) и Будимпешта - Беч - Београд - Беч - Будимпешта (за 147/144), тако да би те 4 композиције додатно опслуживале 1 пар Будимпешта - Београд - Будимпешта и 1 пар Будимпешта - Беч - Будимпешта.
3) Мислим да су ти возна времена Београд - Будимпешта превише оптимистична, тј. да би реалније време поласка из Београда било слично као из Беча. Но, највише зависи од начина провођења граничне контроле.

Ево како би то отприлике могло изгледати:

Обрт 1
Дан 1 Будимпешта 7.45 - Београд 11.15, Београд 14.45 - Будимпешта 18.15-18.40 - Беч 21.20
Дан 2 Беч 8.40 - Будимпешта 11.20-11.45 - Београд 15.15, Београд 18.45 - Будимпешта 22.15

Обрт 2
Дан 1 Будимпешта 8.40 - Беч 11.20, Беч 14.40 - Будимпешта 17.20-17.45 - Београд 21.15
Дан 2 Београд 8.45 - Будимпешта 12.15-12.40 - Беч 15.20, Беч 18.40 - Будимпешта 21.20
1) To nije nikakav problem, može se pomeriti Beograd za +-3 min najmanje.
2) Prihvaćeno, nema druge
3) Ja mislim da je 2 sata i 40 min do 2 sata i 50 min sasvim realno (maravmo bez granice). Beograd-Subotica bi trebalo da bude 1 sat i 20, odnosno 1 sat i 30 minuta do granice. Nakon toga ima 152km bez stajanja do predgrađa Budimpešte, na toj trasi je brzina 160 km/h (uzećemo da je srednja brzina 130 km/h). Do predgrađa Budimpešte (odnosno kraja pruge Beograd-Budimpešta) je potrebno tačno 160 minuta odnosno 2 sata i 40 minuta. Plus 10 minuta da dođe do Keletija to je okvirno 2 sata i 50 min.
4) Prilikom planiranja vremena polaska/odlaska iz Beograda/Budimpešte potrebno je voditi računa da se ta vremena uklapaju u takt. Izradiću predlog pa ću ga ovde okačiti
 
Za turiste (a i gastarbajtere) treba neki voz koji u Bec stize ujutru a za Beograd krece poslepodne/uvece
To je noćni voz koji je de facto nezavisan od ovih ovde vozova. On vozi noću kad ima malo ostalih vozova i njegovo vreme može biti vrlo fleksibilno. Ali da, trebao bi jedan noćni voz ka Beču, a potencijalno sa direktnim kolima za dalje. Ovo se svakako uklapa u ÖBB plan pravljenja haba za noćne vozove u Beču
 
Poslednja izmena:
Za turiste (a i gastarbajtere) treba neki voz koji u Bec stize ujutru a za Beograd krece poslepodne/uvece

Писали смо само о дневним поласцима. Ноћни возови се одвојено планирају и нису везани за постојеће тактове возова у ЕУ.
 
Što se tiče isplativosti i troškova polazaka na ruti Wiena-Budapest-Belgrade. Teško da će biti uspešna linija sa realnim cenama karte koja pokrivaja realne operativne troškove. Dakle mislim da će cena karte morati da bude subvencionisana da bi bila uspešna. Isto kao što je i već i BG-NS subvencionisana. Pogotovu ako bude bilo noćnog voza sa ležajima.

Dakle moja procena je da će se ova linija jedino otvoriti ukoliko tu liniju snažno bude država Srbija finansirala, da ne kažem subvencionisala. A to će se desiti jedino ukoliko država prepozna važnost povezanosti svoje dijaspore sa Maticom da što veći broj ljudi koji rade, dolazi redovno u Beograd i Srbiju i tu troši svoj zarađeni novac iz inostranstva.

Benefiti za državu u slučaju redovnog dolaska Gastarbeiter-a mogu biti:
- Veća količina potrošenog novca nego samo ona količina koja se šalje svojima putem doznaka
- Veća verovatnoća da se će neko i vratiti zbog češće održavane povezanosti sa matičnom državom. Ili ode pa onda šalje novac...
- Privlačenje većeg kapitala zbog bolje povezanosti sa evropom.
- Da se rasterete granični prelazi i autoputevi ka Hrvatskoj i Mađarskoj

U svakom slučaju insistiranje na spoljno političkom nivou i čak subvencionisanje takve linije po meni bi se isplatila. Mislim svuda u svetu je trend da se prevoz subvencioniše. Jer već pored gradskog, subvencioniše se i avio prevoznik podosta. Ne vidim razlog što se ne bi makar na probni period od 5 godina međunarodnim šinskim to ne bi probalo.
 
Vrh