Ma koji bre profit, pa mi necemo otplatiti ovo nikad a ne Hrvati prugu Rijeka/ZG-BGD...Svako radi svoj deo pruge na svojoj teritoriji. Ni kinezi koji nama rade, ne rade to za džabe, već za profit. Profit u vidu zarade na radovima i kamati na odobreni kredit. Profit u naplati za korišćenje te pruge uzima zemlja domaćin i iz od toga isplaćuje te rate. Veći je profit od korišćenja pruga, što je više vozova koji bi tuda prolazili. Npr: Teretni sa kontejnerima iz Soluna, Teretni iz Rijeke do BG, pa putnički BG-ZG, BG-Wiena , Optimin Edirn- Wiena ili gde već ide.. itd. Razvojne mogućnosti postoje samo je potrebna volja da prodaš taj projekat svojim glasačima. Zamisli Hrvatskog premijera koji govori, uzimamo kredit da gradimo prugu prema Srbiji, sumnjam da će se to skoro desiti, bez obzira kakav profit to donosilo Hrvatskoj...
Uz svo dužno poštovanje, to je Adam Something, jutjuber koji je prema sopstvenom političkom opredeljenju, a naročito se pokazalo nakon rata u Ukrajini, otkrio sebe kao najobičnijeg papagaja zapadnoevropske propagande. Daleko od toga da podržavam fašistu Orbana, ali mislim da je jasno da njegova pristrasnost naginje ka tome da nipodaštava štagod režim koji je suprotan njegovoj ideologiji radi.Evo kako jedan Madjar vidi prugu Beograd - Budimpesta
S obzirom da je ovo mešovita pruga za teretne i putničke vozove najviša moguća brzina je 200 km/h. Sa 300 km/h bi bila potrebna potpuno nova trasa sa mnoogo rušenja. Izuzetno skupo. Takođe bi i propusna moć pruge bila manja nego sada jer moramo da imamo i lokalne vozove. Pruge za 200+ se isplate ako imaš toliko saobraćaja da nemaš kapacitet pa gradiš zasebnu prugu za ove brzine kako bi ekspresne vozove premestio na tu, a lokalni bi ostali na postojećoj.Nadam se da ne smaram previše, zanima me ova tema, ali nemam dovoljno znanja pa moram pitati ovde
Naime, da li bi se nešto značajno dobilo u praksi da je BG-NS umesto za 200, izgrađena za brzine 250-300 km/h. Uzbudljivo zvuči zamisliti da se Prokop-NS vozi za 15-20 minuta kolika je moja neka pretpostavka da bi bilo sa 300 km/h, ali ponovo pretpostavljam da čak i u tom slučaju mala je šansa da bi na kompletnoj deonici bilo dozvoliwno 300 na sat.
Da li je samo cena bila razlog da se ne ide na 250-300 ili postoji još neki razlog, makar po vašem mišljenju?
Plus sto i na ovakvoj kakva je Prokop-NS moze da bude ispod 25min?
Najbrže je 29 min, a ako nema stajanja na nbg na primer, onda može i 25 min... svakako za naše uslove sve je ovo brzo
Nije tačno, bez stajanja na NBG bi bilo oko 32-33 minNajbrže je 29 min, a ako nema stajanja na nbg na primer, onda može i 25 min... svakako za naše uslove sve je ovo brzo
Pa da, jer on stigne obično do NBG za između 27-29 minuta.Nije tačno, bez stajanja na NBG bi bilo oko 32-33 min
Da izgradnja zavisi isključivo od profita, malo koje selo na svetu bi imalo struju, vodu, telefon itd. Ako ćemo tako svi razmišljati, krajnje je da su se moji roditelji isključivo vodili računicom o profitu sumnjam da bih se ja rodio. Srećom pa ne misle svi da je profit od pruge presudan za izgradnju brze pruge. Imaš i druge aspekte kao što su: diverzifikacija transporta, ekologija, dodatno bolje povezivanje recimo Slavonije sa Zagrebom, bolje povezivanje balkana, mogućnost zamene letova itd. Dakle profit je jedna od komponenti ali ne i presudna (na sreću).Ma koji bre profit, pa mi necemo otplatiti ovo nikad a ne Hrvati prugu Rijeka/ZG-BGD...
Presudan je. Imas samo razlicite vrste - profit za one koji proguraju projekte (mito, korupcija, "ugradnja") ili profit za prevoznika, korisnike, itd. Iz altruizma, ljubavi, itd. niko normalan ne gradi ni pruge ni puteve ni struju ni vodu ni telefon. Eno komsije u selu u nekoj zabiti Norveske ("selo" bogatije od elitnih predgradja) ali dzaba, ne isplati se ni drzavi ni kompanijama da im pruzaju optiku, kanalizaciju, itd. Tako da tesko da ces videti prugu kroz Hrvatsku i BiH, a i Madjari se debelo razmisljaju i tri puta mere koliko da uloze.Dakle profit je jedna od komponenti ali ne i presudna (na sreću).
Lako, ima 75km, brzina 200km/h, 1-2min stajanje na NBG i eto. Sad zna da stigne za 30ak min i pored sporije voznje na nekim deonicama, cekanja na ulazu u Prokop i sporijeg ubrzanja i kocenja nego sto bi moglo
S obzirom da je ovo mešovita pruga za teretne i putničke vozove najviša moguća brzina je 200 km/h