Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Trebalo bi Kragujevcani kao i Krusevljani što pre da se angažuju da ova buduća brza pruga do Niša ipak prodje i kroz njihovo dvorište, ipak su veliki benefiti biti na međunarodnom koridoru
 
Vučić najavio mogućnost da sledeće godine krene modernizacija Pazova - Šid. Priča na tome na 33:00, a ko dešifruje šta je Vesić promrmljao Malom ima od mene voznu kartu na bilo kojoj relaciji u Srbiji :D

 
Svako radi svoj deo pruge na svojoj teritoriji. Ni kinezi koji nama rade, ne rade to za džabe, već za profit. Profit u vidu zarade na radovima i kamati na odobreni kredit. Profit u naplati za korišćenje te pruge uzima zemlja domaćin i iz od toga isplaćuje te rate. Veći je profit od korišćenja pruga, što je više vozova koji bi tuda prolazili. Npr: Teretni sa kontejnerima iz Soluna, Teretni iz Rijeke do BG, pa putnički BG-ZG, BG-Wiena , Optimin Edirn- Wiena ili gde već ide.. itd. Razvojne mogućnosti postoje samo je potrebna volja da prodaš taj projekat svojim glasačima. Zamisli Hrvatskog premijera koji govori, uzimamo kredit da gradimo prugu prema Srbiji, sumnjam da će se to skoro desiti, bez obzira kakav profit to donosilo Hrvatskoj...
Ma koji bre profit, pa mi necemo otplatiti ovo nikad a ne Hrvati prugu Rijeka/ZG-BGD...
 
Evo kako jedan Madjar vidi prugu Beograd - Budimpesta
Uz svo dužno poštovanje, to je Adam Something, jutjuber koji je prema sopstvenom političkom opredeljenju, a naročito se pokazalo nakon rata u Ukrajini, otkrio sebe kao najobičnijeg papagaja zapadnoevropske propagande. Daleko od toga da podržavam fašistu Orbana, ali mislim da je jasno da njegova pristrasnost naginje ka tome da nipodaštava štagod režim koji je suprotan njegovoj ideologiji radi.
Jednom rečju, nije nepristrasan niti objektivan izvor.
 
Nadam se da ne smaram previše, zanima me ova tema, ali nemam dovoljno znanja pa moram pitati ovde :)

Naime, da li bi se nešto značajno dobilo u praksi da je BG-NS umesto za 200, izgrađena za brzine 250-300 km/h. Uzbudljivo zvuči zamisliti da se Prokop-NS vozi za 15-20 minuta kolika je moja neka pretpostavka da bi bilo sa 300 km/h, ali ponovo pretpostavljam da čak i u tom slučaju mala je šansa da bi na kompletnoj deonici bilo dozvoliwno 300 na sat.

Da li je samo cena bila razlog da se ne ide na 250-300 ili postoji još neki razlog, makar po vašem mišljenju?
 
Nadam se da ne smaram previše, zanima me ova tema, ali nemam dovoljno znanja pa moram pitati ovde :)

Naime, da li bi se nešto značajno dobilo u praksi da je BG-NS umesto za 200, izgrađena za brzine 250-300 km/h. Uzbudljivo zvuči zamisliti da se Prokop-NS vozi za 15-20 minuta kolika je moja neka pretpostavka da bi bilo sa 300 km/h, ali ponovo pretpostavljam da čak i u tom slučaju mala je šansa da bi na kompletnoj deonici bilo dozvoliwno 300 na sat.

Da li je samo cena bila razlog da se ne ide na 250-300 ili postoji još neki razlog, makar po vašem mišljenju?
S obzirom da je ovo mešovita pruga za teretne i putničke vozove najviša moguća brzina je 200 km/h. Sa 300 km/h bi bila potrebna potpuno nova trasa sa mnoogo rušenja. Izuzetno skupo. Takođe bi i propusna moć pruge bila manja nego sada jer moramo da imamo i lokalne vozove. Pruge za 200+ se isplate ako imaš toliko saobraćaja da nemaš kapacitet pa gradiš zasebnu prugu za ove brzine kako bi ekspresne vozove premestio na tu, a lokalni bi ostali na postojećoj.
 
Ma koji bre profit, pa mi necemo otplatiti ovo nikad a ne Hrvati prugu Rijeka/ZG-BGD...
Da izgradnja zavisi isključivo od profita, malo koje selo na svetu bi imalo struju, vodu, telefon itd. Ako ćemo tako svi razmišljati, krajnje je da su se moji roditelji isključivo vodili računicom o profitu sumnjam da bih se ja rodio. Srećom pa ne misle svi da je profit od pruge presudan za izgradnju brze pruge. Imaš i druge aspekte kao što su: diverzifikacija transporta, ekologija, dodatno bolje povezivanje recimo Slavonije sa Zagrebom, bolje povezivanje balkana, mogućnost zamene letova itd. Dakle profit je jedna od komponenti ali ne i presudna (na sreću).
 
Ovo što ste napisali u prvoj rečenici je
neka osnovna infrastruktura bez koje
savremeni život ne može ni da se
zamisli.
Pruga za 200 na sat to svakako nije.
Posebno ne u našim zemljama gde se
dobar deo stanovništva jedva prehranjuje.
Zašto ste se uhvatili susjeda!?
Em nemaju para ni oni, ne bi im
ni u ludilo palo na pamet da se zadužuju
za željeznicu, Slavonija je na put
demografskog sloma.
Sanjaju neka 3 mora, povezivanje s PL,
Baltikom, maštaju o boljoj pruzi kroz
Zagorje koja bi ih preko Varaždina i
Istočne Mađarske povezala s Bečom,
Budimpeštom i Bratislavom. Bla, bla.
Dotle smo im mi odvratni te ne žele da
imaju posla s nama a vi se ovde
raspisali samo tako. :)
 
Dakle profit je jedna od komponenti ali ne i presudna (na sreću).
Presudan je. Imas samo razlicite vrste - profit za one koji proguraju projekte (mito, korupcija, "ugradnja") ili profit za prevoznika, korisnike, itd. Iz altruizma, ljubavi, itd. niko normalan ne gradi ni pruge ni puteve ni struju ni vodu ni telefon. Eno komsije u selu u nekoj zabiti Norveske ("selo" bogatije od elitnih predgradja) ali dzaba, ne isplati se ni drzavi ni kompanijama da im pruzaju optiku, kanalizaciju, itd. Tako da tesko da ces videti prugu kroz Hrvatsku i BiH, a i Madjari se debelo razmisljaju i tri puta mere koliko da uloze.
Lako, ima 75km, brzina 200km/h, 1-2min stajanje na NBG i eto. Sad zna da stigne za 30ak min i pored sporije voznje na nekim deonicama, cekanja na ulazu u Prokop i sporijeg ubrzanja i kocenja nego sto bi moglo
 
Poslednja izmena:
Hrvatska infrastruktura je slabija. Pa su odlučili da grade prvo do Budimpešte jer je tamo više teretnog saobraćaja, a verovatno i EU želi da umiri Orbana i poveže ga sa morem da ga svako malo ne prisvaja.

Kad se završi taj deo, onda će prema Šidu. To će pre svega biti putnički najzanimljivije.

Inače sad voz do Ljubljane iz Zagreba vozi 2h za nešto oko 130 km mislim. I tu se slabo ulaže.

Sad kada sam bio u Ostravi video sam sa dogodine počinje izgradnja brzog voza prema Katowicama. Sad je to 1:40h a za 5-6 godina će da bude 30 minuta

Jednostavno infrastruktura nam je na Balkanu slaba i neke deonice se prioritizuju. Naravno ima i politike ali na kraju je najvažnija isplativost. Bilo društvena bila ekonomska.






Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Taj pravac od Koprivnice do
Rijeke je na tent-ovoj mreži koridora.
Uzeli su prvo onaj ravni deo da rade koji
je najlakši. Radovi kasne godinama.
Zanimljivo da se sa mađarske strane
od granice do jezera ne radi ništa a
pruga je prilično dotrajala.
Čimi mi se da ne postoje planovi da
i Mađari dograde drugi kolosijek te će
će drugi kolosijek iz HR završiti na biku.
 
S obzirom da je ovo mešovita pruga za teretne i putničke vozove najviša moguća brzina je 200 km/h

Može i 250 ili 300. Italijani, Austrijanci sa Koralmbanom, ali pri 300 km/h nije dobro da se putnički vozovi sretnu sa teretnim. Teret može ispasti, zbog promene pritiska između dva voza. Putnički vagoni takođe moraju da izdrže velike razlike pritiska na vratima. Ako ne, vrata otpadaju .Ali takve pruge su skupe. Izgradnja, održavanje i potrošnja električne energije. Na kratkim relacijama Beograd - NS, ušteda vremena bi bila premala. Između gradova potrebno je imati najmanje 200, 300 kilometara. I na kraćim se može uštedeti vreme, da, ali ne po svaku cenu, koju onda SV mora da plati.
 
Što je najgore opet na gotovo istom mestu kao poslednje iskliznuće.
Jednostavno, ne rešavaju za početak te 3-4 kritične deonice, kada bi ih sredili sve bi bilo lakše. Sada su odradili Grljan-Trnavac, solidnih 23 km pa tu više ne bi trebalo da ispadaju.
Ali ostaju Mokranje-Kobišnica, Zagrađe-Slatina, Rgotina-Rasputnica, pa ni Čokonjar-Trnavac nije baš sjajno. To mora puno energičnije da se radi, do tada mrka kapa sa ovim, srećom pa su brzine na tim deonicama 20-30 km/h..
 
Ovo je korak u dobrom smeru, koliko shvatam traže firmu za redovno skidanje grafita, a tender je za izbor najjeftinije po m2.
 
Jedini način da se prekine sa grafitiranjem vozova je da iscrtani grafiti budu odmah uklonjeni. Mora se shvatiti da je iscrtavanje grafita uzaludan posao, da će sasvim sigurno biti uklonjeni u narednim danima. Kao i da je potrošeno vreme, novac za sprejeve, rizik od kazne i trajno uništeno njihovo ,,umetničko delo" i ,,momenat inspiracije" sigurna posledica grafitiranja.
Tako da je zahtev da se čišćenje grafita izvrši u roku od 48 sati od zahteva korak u pravom smeru.

Zanimljivi su brojevi vozova navedeni na konkursu. Očigledno su predvideli i nove EMV koji dolaze tokom sldeće godine.
Konkretno, reč je o ukupno 119 voznih garnitura – 60 elektromotornih garnitura, 33 dizelmotorne garniture i 26 klasičnih kola, navodi se u javnoj nabavci.
 
Vrh