Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Pa koliko znam ona je otvorena još prošle godine kad je krenuo Soko voz
Da, ali pre koji mesec su zatvorili središnji hol sa stepeništem koje vodi na perone, sad putnici idu kroz pothodnik i ulaze/izlaze kroz sporedna vrata levo od onih glavnih.

Zadnje što je bilo u medijima govorili su da će radovi početi u aprilu i trajati četiri meseca (znači do avgusta), malo su ga produžili pa zato i pitam hoće li stići do izbora da se i tu slikaju
 
Bilo bi lepo da se infrastruktura i Srbija voz dogovore kako se sad zove stanica. Pošto očigledno više nije "Zemunsko Polje"
20231020_073246.jpg
 
Znam da je malo off-topic ali hajde da pitam, pošto je isto stanična zgrada u pitanju:

Dokle se stiglo sa stanicom u Novom Sadu i da li je dovoljno blizu završetka da bude otvorena u ovom "predizbornom" ludilu koje izgleda počinje otvaranjem Prokopa.
Ako budu radili udarnički i to danonoćno, stanica u Novom Sadu može biti otvorena pre kraja godine.
 
SV nema ništa sa bazom Infre. Njihov je sajt, njihova je baza podataka. Stanica se zove Zemun Polje.
Njihov sajt vuče iz baze podataka IŽS to mogu da ti 100% potvrdim. Zato se i dešavaju da se vide vozovi koji ne postoje u stvarnosti jer IŽS uzme i ubaci voz u tu bazu kao da saobraća. Primer je Beograd-Zrenjanin što je jedno vreme bio na sajtu

Btw. stanica se u imeniku železničkih stanica oficijalno zove Zemunsko polje
 
Njihov sajt vuče iz baze podataka IŽS to mogu da ti 100% potvrdim. Zato se i dešavaju da se vide vozovi koji ne postoje u stvarnosti jer IŽS uzme i ubaci voz u tu bazu kao da saobraća. Primer je Beograd-Zrenjanin što je jedno vreme bio na sajtu

Btw. stanica se u imeniku železničkih stanica oficijalno zove Zemunsko polje
Telegramom br. 138 f od 18.03.2022. o puštanju brze pruge u saobraćaj zvanično je promenjen naziv u Zemun Polje.
 
O ovome sam bio pisao kada sam pravio reportažu sa te stanice.
Na tabli piše "Zemun Polje" (i očigledno da je to novi naziv, mada je naselje Zemun Polje dosta dalje), ali na staničnim displejima, sajtu Srbija Voza, imeniku žel. stanica ili Izjavi o mreži stoji i dalje "Zemunsko Polje". + Većina građana ga tako i naziva.
 
Načuo sam da je ŽRS nema lokomotova
i da neće da čuje za bilo kakav
međunarodni saobraćaj.
Bilo je pokušaja letos da se uvede brzi
Sarajevo-Zagreb. ŽRS nije hteo ni da
priča o tome. Kao ne isplati se nama
da vozimo 20 putnika po vozu.
Generalnog ŽRS sam čuo jednom kako
kaže da se treba ugledati na Srbiju.
Tako da dok ne bude brzinske pruge
od 200 na sat po RS ništa od daljinskog
putničkog saobraćaja. 😄
Znači neće ga biti nikad više.
 
Има ЖРС локомотива, често иду и по две 441 на возу, а 661 изнајмљују по Србији, једна увек вози од Зворника до Руме.
Мада у БиХ се често међусобно саплићу иницијативе другог ентитета.
 
Letos je imao 8 ispravnih elektri
u jednom trenutku. Toliko o tome.
Po 2 elektre idu iz saobraćajnih razloga jer Omarska-Doboj idu 2 voza želj. rude
a vraća se 1 prazan pa otuda viđaš
po 2 lokomotive na njihovim vozovima.

Situacija sa dizelima je generalno bolja.
U zadnje vreme ŽRS vuče federalne
teretne vozove iz područja Tuzle.
 
Poslednja izmena:
Njihov sajt vuče iz baze podataka IŽS to mogu da ti 100% potvrdim. Zato se i dešavaju da se vide vozovi koji ne postoje u stvarnosti jer IŽS uzme i ubaci voz u tu bazu kao da saobraća. Primer je Beograd-Zrenjanin što je jedno vreme bio na sajtu

Btw. stanica se u imeniku železničkih stanica oficijalno zove Zemunsko polje

а прави назив насеља је Земун поље. стандардни ниво дебилизма у железничким предузећима
 
Načuo sam da je ŽRS nema lokomotova
i da neće da čuje za bilo kakav
međunarodni saobraćaj.
Bilo je pokušaja letos da se uvede brzi
Sarajevo-Zagreb. ŽRS nije hteo ni da
priča o tome. Kao ne isplati se nama
da vozimo 20 putnika po vozu.
Generalnog ŽRS sam čuo jednom kako
kaže da se treba ugledati na Srbiju.
Tako da dok ne bude brzinske pruge
od 200 na sat po RS ništa od daljinskog
putničkog saobraćaja. 😄
Znači neće ga biti nikad više.
Nemaju oni populaciju, gustinu naseljenosti i teren da bi radili pruge od 200 km/h. (a bogami ni novca). Njima je dovoljno da elektrifikuju sve pruge i drže projektovane brzine. Nekad i da peglaju krivine ako se može.
Za putnički saobraćaj moraju nabaviti određeni broj EMV (pandan kako smo mi nabavili 2014. flirtove) i napraviti neki red vožnje sa 5-6 vozova dnevno po nekim regionalnim pravcima.
Za daljinske vozove (koji bi pre svega bio ka Sarajevu, Srbiji i Hrvatskoj i to 1-2 polazaka dnevno max) kupiti nove lokomotive (garniture čak)

Telegramom br. 138 f od 18.03.2022. o puštanju brze pruge u saobraćaj zvanično je promenjen naziv u Zemun Polje.
ok ali neko u infri to nije promenio
 
Po mišljenju članova koji se razumeju malo bolje u železnički saobraćaj da li je realno očekivati da kada bude puštena proga do Budimpešte da pored naših vozova počnemo da viđamo i strane vozove?

Pretpostavljam da će MAV takođe sa svojim kompozicijama održavati linuju BG-BUD?

Da li je realno očekivati da neki austrijski prevoznik otvori liniju Beč-Beograd?

Ili čak Deutche Bahn da ima liniju Minhen-BG, sa na primer ICE vozovima?

I da li neko zna zbog čega BiH Talgo vozovi ne saobraćaju na relaciji BG-Sarajevo, sećam se da je davno pričano o tome. Da li postoji neki realan i nepremostiv razlog?
S obzirom da SV nema schlafwagen-a (ili ti spavaćih kola) koji su dozvoljeni za EU, teško je tako nešto za očekavati u nekih doglednih 5 godina. Dakle potrebno bi za tako nešto naručiti nove spavaće vagone i lokomitive za to. Trenutno stanje je da OBB NJ spavaćim možeš ili do Insbruka ili Beča iz Minhena, ne sećam se više, od Beča do Pešte imaju često brzi vozovi, a onda će biti vrv kineski brzi vozovi BG - Budimpešta. Naravno čim Evropa politički odobri da kinezi smeju da rade prugu Segedin- Budimpešta.
 
Uglavnom čuh izjavu nekog dr mr iz Srbija Voza da je u budućnosti cilj da se povežemo preko mađarske sa Austrijom i Švicom zbog dijaspore. Preko hrvatske, teško, jer hrvati nemaju želje za tim, da ne kažem, svaka pomoć razvoju Srbije iz Hrvatske se gleda i dalje kao no no.
 
Kakva crna pomoc, ili se isplati ili se ne gradi
Pomoć se sastoji u tome da oni moraju svoj deo pruge, dakle od Zagreba do Šida da dovedu na recimo 200km/h stanje. Što je realno pomoć razvoju linija koji bi išli ka Srbiji time i povezivanju Beograda sa npr Grazom, Bečom i dalje Švajcarskim gradovima, jer je tamo naša dijaspora velika. A njihovi političari i donosioci odluka bilo šta što bi nam pomoglo u razvoju ne gledaju blagonaklono.
 
A zasto bi oni to radili, gde je profit, rok otplate?
Svako radi svoj deo pruge na svojoj teritoriji. Ni kinezi koji nama rade, ne rade to za džabe, već za profit. Profit u vidu zarade na radovima i kamati na odobreni kredit. Profit u naplati za korišćenje te pruge uzima zemlja domaćin i iz od toga isplaćuje te rate. Veći je profit od korišćenja pruga, što je više vozova koji bi tuda prolazili. Npr: Teretni sa kontejnerima iz Soluna, Teretni iz Rijeke do BG, pa putnički BG-ZG, BG-Wiena , Optimin Edirn- Wiena ili gde već ide.. itd. Razvojne mogućnosti postoje samo je potrebna volja da prodaš taj projekat svojim glasačima. Zamisli Hrvatskog premijera koji govori, uzimamo kredit da gradimo prugu prema Srbiji, sumnjam da će se to skoro desiti, bez obzira kakav profit to donosilo Hrvatskoj...
 
Osoblje u vozu kaže da se obustavljaju vozvi do prokopa i od prokopa između 5 i 7. Ali da još nije potvrđeno.
 
Osoblje u vozu kaže da se obustavljaju vozvi do prokopa i od prokopa između 5 i 7. Ali da još nije potvrđeno.
Bože me sačuvaj. Mogli su da ne ulaze u Beograd uopšte. Iz Novog Sada da lepo sve terminira u Batajnici, iz Niša u Mladenovcu sa Barske u Lazarevcu. Da slučajno ne dođe ništa do prokopa...
Ništa, srećno svima koji ae danas vraćaju sa posla u sred špica...
 
Vrh