Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Друга ствар је што се одређене предности железнице не користе и тамо где постоје. Нпр. Шабац - Лозница. Пут пролази кроз насељена места и брзина саобраћаја је јако ниска, те воз на паралелној прузи са свим стајањима остварује брже возно време него аутобус са свим стајањима. Међутим, због недостатка гарнитура, полазака нема ни приближно довољно, те се људи опредељују за спорији аутобус који има честе поласке и вишу цену карте. А од децембра се за воз и укидају сва успутна стајања. Типичан пример неискоришћене прилике због наопаког пословања.
 
Ali zato grade autoput između Kruševca i Stalaća (Pojata) gde će/gde je dozvoljena brzina biti 130 km/h, što znači da će u prugu biti ulupane pare iako će već odmah u startu kaskati sa konkurencijom, nije ravnopravno.

Da se ogradim, ne sporim postojanje autoputa (mada sam ja uvek za tkzv. brze saobraćajnice u tim krajevima), ali sporim to što se putevi i železnica ne razvijaju ravnomerno, a to će se osetiti najviše u putničkom saobraćaju.
Taj autoput je toliko plaćen da su mogli za te pare i prugu da izvuku tih desetak kilometara od Stalaća do Makrešana za veće brzine, a odatle 80km/h.
 
1696517757007.png

Evo ono o čemu sam pisao, ako je do brzo izvodljivog, tehnički jednostavnog, finansijski jeftinog i višenamenskog rešenja za vezivanje Ekspa i Aerodroma. Ono što je jako važno, do stadiona i EXPO za 28 minuta, dok će ona krug-oko-sveta ići 40-45 minuta. Umesto da silujemo onih samo dva preostalih koloseka za prelazak Save za ovaj tok putnika, prelazimo Savu na drugom mestu. Ka centru grada se prilazi iz Rakovice, odakle je mnogo jednostavnije/jeftinije obezbediti 4 koloseka ka centralnom području nego sa Novog Beograda.

Ispraviću sebe iz prethodnih poruka, minimalni ciljni standard van časova visokog opterećenja bi morao biti interval 30 minuta.

stanice i stajalištaVreme putovanja od Vukovog spomenikaGravitaciona zonaInvisticione zone u zdravorazumskom planiranju
Karađorđev park - stajalište3 minVoždovac, Vračar--- ograničena dalja gradnja
Rakovica - stanica9 minRakovica, Čukarica, podavalska zona, presedanje sa IC i regioinalnih vozova T+++ dragocena braunfild zona
Bele vode - stajalište14 minŽarkovo, Banovo brdo P&R--- vodoizvorište
Železnik - stanica18 minŽeleznik, Sremčica T, P&R--- vodoizvorište
Ostružnica most - stajalište22 minMoštanica, Umka, Obrenovac P&R+- samo južno od vodoizvorišta
Ekspo i stadion - stanica28 minJakovo, Boljevci, Autoput A2 T, P&R+++ tu mogu i hoteli
Surčin mlin - stajalište30 minSurčin, Donji Srem+- usitnjene parcele
Surčin industrija - stanica33 minDobanovci P&R+++ perspektiva skladišno-kancelarijske zone
Aerodrom - stanica37 minAerodrom T+- tu se obično gradi malo i ekskluzivno

Vezano za novosadski pravac, mislim da bi bio potencijal regio vozova Aerodrom - Novi Sad na svakih dva sata, dok i ako se ne napravi pruga ka centru Beograda.
 
U cenu izgradnje moravskog koridora je uključena regulacija vodotokova, izgradnja bedema za odbranu od poplava (V.Morava), gomila optičkih kablova da bi taj deo dobio optički internet i još gomila drugih stvari.
Nije to cena samo autoputa nego i sve druge prateće infrastrukture.

Takođe treba uzeti u obzir da rekonstrukciju te pruge mi finansiramo sa samo 8,7 % ostalo finansira EU, tako da se oni pitaju za sve vezano za celu trasu pruge do Rudnice, ovo je samo poddeonica te trase. EU daje grant od 300 miliona evra, što nije mala cifra, naravno mi možemo da korigujemo trasu da bušimo tunele i ostalo, ali da li se isplati dodavati npr. 100 milona evra da bi uštedeli desetak minuta na regionalnoj pruzi?
 
Ono što je jako važno, do stadiona i EXPO za 28 minuta
Da, ovo je dobra ideja. Ni meni se nikako se sviđa ovo planirano kruženje.
Mislim da bi sređivanjem pruge moglo vreme dodatno da se skrati. Naravno, ja bi prvo raspreo Rasputnicu G, pa dalje preko Rakovice, kupanja u tunelu, raspada oko Makiša i dalje ka Surčinu.

U cenu izgradnje moravskog koridora je uključena regulacija vodotokova, izgradnja bedema za odbranu od poplava (V.Morava), gomila optičkih kablova da bi taj deo dobio optički internet i još gomila drugih stvari.
Nije to cena samo autoputa nego i sve druge prateće infrastrukture.
U cenu svakog autoputa idu takve stvari. I nije V. Morava nego Z. ali ajde.
Inače u cenu Koridora X je ušlo i potpuno izmeštanje korita Velike Morave u zoni Bagrdana.
A za optičke kablove me ne zasmejavaj. To nije ni promil cene puta.
Takođe treba uzeti u obzir da rekonstrukciju te pruge mi finansiramo sa samo 8,7 % ostalo finansira EU, tako da se oni pitaju za sve vezano za celu trasu pruge do Rudnice, ovo je samo poddeonica te trase. EU daje grant od 300 miliona evra, što nije mala cifra, naravno mi možemo da korigujemo trasu da bušimo tunele i ostalo, ali da li se isplati dodavati npr. 100 milona evra da bi uštedeli desetak minuta na regionalnoj pruzi?
Finansiramo sa 8% ali zato uzimamo kredit za još oko 40%
Samo me zanima šta bre toliko košta? Pa neće da rade brzu prugu.
 
A za optičke kablove me ne zasmejavaj. To nije ni promil cene puta.

Samo me zanima šta bre toliko košta? Pa neće da rade brzu prugu.
Zavisi koje kablove stavljaju, sa koliko vlakana, koliko samih kablova jedan, dva, tri... S obzirom da je u Kragujevcu Oracle data centar/cloud region može biti i desetina, pošto je to jedini data centar/cloud region u ovom delu Evrope.

Projekat, Nadzor, uklanjanje stare pruge, izgradnja novog gornjeg i donjeg stroja, rekonstrukcija stanica/stajališta, SS i TT sistemi, elektrifikacija, malo u džep ...
 
Budžet R. Srbije za 2024, između ostalog, predviđa i zajam od kineske banke na 65.500.000 EUR za nabavku 5 novih EMV za brzine do 200km/h.
 
Предлог је логичан, већ много шта постоји, и потребно је напети се и довести пројекат до краја.
 
Руске ДМВ је кредитирала Швајцарска железничка банка.
 
Prvi lot je išao preko "Eurofime", u konkurenciji tada su bili Caf, Žos, Gredelj (mnogo mi je krivo što nisu tada dobili) & Metrowagonmash. 12 komada su koštala oko 43 miliona franaka.
Drugi lot je išao preko Ruskog kredita gde nismo imali puno izbora.
 
Jeste jedan primerak, ali dobar proizvod, a uz malo dorada mogao je da bude ozbiljan DMV i za Evropsko tržište.
Nažalost, politički je projekat ugašen zbog Končara.🫣
 
Imaš pravo, mislim da su je sinoć poslali na Barskom..🙂

U međuvremenu zapalila se nekada bivša Zaječarska lok 66-138 kod Knića..😪😪😪

Screenshot_20231007_161741_Messenger.jpg

Screenshot_20231007_161729_Messenger.jpg
 
Vrh