Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

FE45C181-9939-4C43-BF66-BA1E49D6FDFF.jpeg
1F61E20D-9E07-40AD-80DA-749FA55448FB.jpeg
853214EA-9CC8-4064-848F-D5954E5E1961.jpeg
Ovi papirni znakovi nikad neće nestati.
F556EA31-A034-428E-BCEF-FC51E8E815AE.jpeg
 
Budžet R. Srbije za 2024, između ostalog, predviđa i zajam od kineske banke na 65.500.000 EUR za nabavku 5 novih EMV za brzine do 200km/h.

Nesto mi govori da ce pruga biti gotova pre nego sto stignu ti Fuxing vozovi.


Da li je ova cena povoljnija od evropskih varijanti? Pretpostavljam da ce voz biti u "ICE" formatu.
 
Nesto mi govori da ce pruga biti gotova pre nego sto stignu ti Fuxing vozovi.


Da li je ova cena povoljnija od evropskih varijanti? Pretpostavljam da ce voz biti u "ICE" formatu.
Postoji više varijanti koje ta fabrika proizvodi, od kopije ICE3 do kopije Pendolina pa i voza iz domaće proizvodnje za 250 km/h i 350 km/h. Pojedinačna cena vozila će biti 13 miliona evra (KISS je bio 20 miliona), međutim tu je vrlo bitan kapacitet garniture s obzirom da se četvorodelni KISS sa oko 320 mesta pokazao kao nedovoljan za Beograd-Novi Sad, a pogotovo ako na to nakačimo Suboticu.
 
Postoji više varijanti koje ta fabrika proizvodi, od kopije ICE3 do kopije Pendolina pa i voza iz domaće proizvodnje za 250 km/h i 350 km/h. Pojedinačna cena vozila će biti 13 miliona evra (KISS je bio 20 miliona), međutim tu je vrlo bitan kapacitet garniture s obzirom da se četvorodelni KISS sa oko 320 mesta pokazao kao nedovoljan za Beograd-Novi Sad, a pogotovo ako na to nakačimo Suboticu.

ако узму са 8 модула, ту је најмањи капацитет око 400 места, тако да би требало да буде ок. мада, да има мозга, у старту би се планирали возови у синхрону
 
CR300AF, mislim da je takav bio i u diorami kad je predstavljen projekat pre nekoliko godina. Vmax=250 ali kod nas neće ići tako brzo
 
CR300AF, mislim da je takav bio i u diorami kad je predstavljen projekat pre nekoliko godina. Vmax=250 ali kod nas neće ići tako brzo

Неће моћи. Преширок за слободни профил пруга у Европи/Србији. Aко буде кинез, по свему судећи биће она копија KISS-а, пошто је то једини воз за 200 км/ч који имају, а који одговара европским стандардима. Мада опет, не мора да значи - са кинезима је потписан само меморандум о потенцијалној набавци.

 
Poslednja izmena od urednika:
Modifikovaće. Kako su rusi "suzili" RA2 samo za nas i to i kolosek j širinu? Ovde je nakar kolisek isti kao u Kini.
 
Modifikovaće. Kako su rusi "suzili" RA2 samo za nas i to i kolosek j širinu? Ovde je nakar kolisek isti kao u Kini.

Да ли ти имаш неке инсајдерске информације из CRRC или нагађаш? Ако "сузе" модел онда то више није CR300AF који си навео већ нови модел са новом ознаком. Исто као што ми нисмо добили РА2, већ ДП-С. Ако CRRC већ има модел за 200 км/ч тестиран и сертификован у Европи, не видим апсолутно ниједан адекватан разлог да њега не понуде, него да сад раде исту ствар за нови модел мале сериjе, што у великој мери увећава трошкове набавке.

То што је неко тамо показао макету неког тамо воза у тренутку док је потписан само меморандум о потенцијалној набавци возова не значи ништа. Сетите се да су неке макете постојале и пре набавке KISS-a па је онда КISS излетео као гром из ведра неба.
 
Poslednja izmena od urednika:
Да ли ти имаш неке инсајдерске информације из CRRC или нагађаш? Ако "сузе" модел онда то више није CR300AF који си навео већ нови модел са новом ознаком. Исто као што ми нисмо добили РА2, већ ДП-С. Ако CRRC већ има модел за 200 км/ч тестиран и сертификован у Европи, не видим апсолутно ниједан адекватан разлог да њега не понуде, него да сад раде исту ствар за нови модел мале сериjе, што у великој мери увећава трошкове набавке.

То што је неко тамо показао макету неког тамо воза у тренутку док је потписан само меморандум о потенцијалној набавци возова не значи ништа. Сетите се да су неке макете постојале и пре набавке KISS-a па је онда КISS излетео као гром из ведра неба.
Nažalost fabrika koja se pominje da će raditi vozove nije radila kopiju KISSa za West Bahn. Ostaje da sačekamo više detalja
 
Да ли ти имаш неке инсајдерске информације из CRRC или нагађаш? Ако "сузе" модел онда то више није CR300AF који си навео већ нови модел са новом ознаком. Исто као што ми нисмо добили РА2, већ ДП-С. Ако CRRC већ има модел за 200 км/ч тестиран и сертификован у Европи, не видим апсолутно ниједан адекватан разлог да њега не понуде, него да сад раде исту ствар за нови модел мале сериjе, што у великој мери увећава трошкове набавке.

То што је неко тамо показао макету неког тамо воза у тренутку док је потписан само меморандум о потенцијалној набавци возова не значи ништа. Сетите се да су неке макете постојале и пре набавке KISS-a па је онда КISS излетео као гром из ведра неба.
Ovde se postavlja pitanje šta je modifikacija a šta novi model.
Ubedjen sam da će biti taj voz, sa neophodnim i nekim eventualno estetskim karoserijskum modifikacijama. Razvoj novog voza - za pojedina tržišta se to radi recimo u UK Desiro izgleda neprepoznatljivo u odnosu na kontinentalni model. Ali zbog Srbije i njenih pet komada neće to raditi niti ima vremena čekati razvoj i testiranje potpuno nove garniture.
Ili možda ima obzirom na brzinu gradnje pruga, pa pruga ka Nišu je trebalo da počne da se radi u junu...u medjuvremenu Madjari obustavili radove sa Kinezima. Gde ćemo sa tih osam vozova? Za do Subotice svih osam ili će taljigati do Užica i Kraljeva 50 kmh?

Taj model za 200 o kome pričaš još nisam video. Realno i sveukupno nimalo mi se ne svidja ideja da budemo pilot customer za ovakve stvari.
 
Ovde se postavlja pitanje šta je modifikacija a šta novi model.
Ubedjen sam da će biti taj voz, sa neophodnim i nekim eventualno estetskim karoserijskum modifikacijama. Razvoj novog voza - za pojedina tržišta se to radi recimo u UK Desiro izgleda neprepoznatljivo u odnosu na kontinentalni model. Ali zbog Srbije i njenih pet komada neće to raditi niti ima vremena čekati razvoj i testiranje potpuno nove garniture.
Ili možda ima obzirom na brzinu gradnje pruga, pa pruga ka Nišu je trebalo da počne da se radi u junu...u medjuvremenu Madjari obustavili radove sa Kinezima. Gde ćemo sa tih osam vozova? Za do Subotice svih osam ili će taljigati do Užica i Kraljeva 50 kmh?

Taj model za 200 o kome pričaš još nisam video. Realno i sveukupno nimalo mi se ne svidja ideja da budemo pilot customer za ovakve stvari.
Mislim da si u ovom postu kontrirao sebe. Nismo pilot customer jer Je West Bahn već uzeo ovu kopiju KISSa i treba ili već jeste u saobraćaju.
Ovi vozovi se neće koristiti za Budimpeštu svakako, a radovi na mađarskoj strani po stoti put nisu obustavljeni.
Što se tiče pruge za Niš, nijedan ugovor do sad nije potpisan, najavljuje se potpisivanje ugovora tek za sledeću godinu.
Dakle ovih 5+3 su svi za Beograd-Novi Sad-Subotica i potencijalni Beograd-Novi Sad-Sombor i to je to. Za Niš će se nabavljati dodatne količine.
Treba imati na umu da Suboticu možemo opslužiti sa 3 garniture. Međutim ako želimo sinhron eto već 6 i to je ovih 8 iskorišćeno jer su 2 u rezervi/u servisu.
Ne sviđa mi se nimalo ideja što imamo seriju KISSeva od 3 pa ovoga po 5, ajde da smo poručili 40 komada od Kine da je isti model. Ovo će biti katastrofa za održavanje
 
Biće zato ne očekujem nikakvu kopiju KISSa.
Od osam vozova pola će stajati u depou. Ili će kao što sam rekao ići u Užice, Kraljevo, Šid...
A lko ovi neće ići u Madjarsku, šta hoće? Lokomotive i klase?
 
.u medjuvremenu Madjari obustavili radove sa Kinezima.

Аман људи, по стоти пут - нису обустављени радови у Мађарској. Чак ни вест која се показала као нетачна није то рекла. Колико сте подложни ширењу нетачних информација, па то је невероватно.
 
Biće zato ne očekujem nikakvu kopiju KISSa.
Od osam vozova pola će stajati u depou. Ili će kao što sam rekao ići u Užice, Kraljevo, Šid...
A lko ovi neće ići u Madjarsku, šta hoće? Lokomotive i klase?
1) Ja mislim da je nabavka kopije KISSa najverovatnija i najbolja za nas. Samo je potrebno da to bude šestodelna verzija ili četvorodelna verzija (ali da se onda planira saobraćaj sa spregnutim garniturama)
2) Neće pola stajati u depou, 2 maksimalno će u svakom trenutku biti u depou, a jedan će biti u rezervi (vrućom u Novom Sadu verovatno)
3) Kako stvari stoje ići će lokomotive i vagoni. Tako je objavljeno u Mađarskoj prilikom kupovine novih vektrona od kojih se nažalost odustalo.
Ostaje još dosta pitanja vezano za ovo, sve se čuva pod velom tajne
 
Za Niš će se nabavljati dodatne količine.

За Ниш властодржци говоре да ће пруга бити готова за 2 и по године од почетка изградње, дакле, тамо негде 2027-2028. што је исто као што су најављивали да ће пруга за Будимпешту бити готова тамо негде око 2018. То је све нереално, као што је и Будимпешта била нереална за 2018. Пошто је пруга до Ниша и дужа и тежа за изградњу од пруге до Суботице, моја процена да ће то тек тамо негде око 2035. бити готово у најбољем случају, нарочито имајући у виду да се ради из европског, а не из кинеско-руског кредита, што се показало као проблематично за поштовање уговорених рокова и у многим околном земљама (нпр. Хрватска). До тад ће много воде протећи Моравом, а и многи нових модела возова бити произведено.
 
Pa da, i isporuka Flirtova iz Poljske je bila pod velom tajne. Tek pred isporuku je objavljen rok.
 
Pa da, i isporuka Flirtova iz Poljske je bila pod velom tajne. Tek pred isporuku je objavljen rok.
Nije tačno, rokovi isporuke su dostupni već više godina u godišnjim izveštajima Srbija voza gde se precizno navodi kog datuma su se dogovorili za produžetak roka, koliko je Štadler hteo, koliko Srbija voz i šta smo na kraju dobili
 

Neka prva informacija sa terena jeste da je ventilator zaribao te su varnice odletele pravo na vučne motore koji su se zapalili, PP aparati su u 661 većinom neispravni, slabo je pomoglo..
Ta 661-138 je ozbiljniju opravku (bilo SO ili GO) imala pre skoro 20 godina, jedna je od prvih 661 koja je dobila ŽS logo pa vi vidite koliko je istrošena, da dodam da je radila redovno 2006/2016 na Timočkim prugama koje su najteže dizel pruge u Srbiji pa se samo u tom periodu valjano istrošila, ona je prva 661 na kojoj sam video varničenje iz izduva koji se sada javljaju na svakoj drugoj 661.
Da bude još ironičnije, lok 661-243 koja je došla po nju je defektirala.:D
Realno, nakon podele preduzeća 138 trebala je da ide van saobraćaja, ali produženje za produženjem i dočekala je 2023. poslednjih 2-3 god je radila najviše na teritoriji VV Niš gde se dešavalo da sedi i po jedan čitav mesec u autu.

Koliko ona dugo nije videla neku Investiciono održavanje govori da je u ovom zasebnom ciklusu od zadnje bitnije opravke videla:

Pad Srbija Karga
Podelu železničkih preduzeća
Besposlicu prilikom problema sa gigantima u Prahovu i Boru
Klasične kompozicije ka Prahovu, Majdanpeku, Nišu
Ubrzani Zaječar-Beograd
Vukla je vozove B292/293 "Nušić" & B490/491 "Balkan Express" po potrebi kada bi je dispečer prebacio iz Zaječara u Niš
Itd...

Što je mnogo mnogo je, dočekala je penziju na neslavan način, materijalna šteta je prevelika teško je da će dobiti drugu šansu.
 
Neka prva informacija sa terena jeste da je ventilator zaribao te su varnice odletele pravo na vučne motore koji su se zapalili, PP aparati su u 661 većinom neispravni, slabo je pomoglo..
Izgradio si reputaciju kao kvalitetan forumaš,zato bi bilo dobro da i dalje takav ostaneš. 👍🏻👍🏻👍🏻
Totalna je neistina da su aparati na bilo kom vučnom vozilu u Srbiji neispravni pa tako i na ovoj mučenoj 138.
Ako se o nečemu vodi računa u ovom propalom preduzeću zvanom SK to su onda PP aparati.
Inače PP aparati su tu da lokalizuju i eventualno ugase požare u začetku.
Kada se vatra rasplamsa samo vatrogasne ekipe mogu da pomognu.
 
Onda se izvinjavam, ja sam primio takvu informaciju, nije bila namera da širim netačan podatak, trebao sam ipak da proverim informaciju. :vops:
 
Onda se izvinjavam, ja sam primio takvu informaciju, nije bila namera da širim netačan podatak, trebao sam ipak da proverim informaciju. :vops:
Ni jedno vučno vozilo u Srbiji ne sme da izađe u saobraćaj bez ispravnih PP aparata. Tako zakon nalaže a tako i osiguravajuće kuće zahtevaju.
Svi PP aparati na vv moraju biti plombirani, ispravni i u "roku". Tj da su redovno servisirani.
Takođe obaveza mašinovođe je da pri prijemu lokomotive OBAVEZNO pogleda i ispravnost PP aparata. Ako bi primio vučno vozilo sa neispravnim aparatima, bio bi u opasnosti da bude okrivljen za svaku štetu nastalu požarom iako realno sa 14 kg PP aparata se slabo šta može uraditi kada se plamen rasplamsa.
 
Vrh