Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Pogledajte prilog 175362


Ako izgrade ovaj sumanuti plan pruge koja krivuda u vidu S, jedino mogu zamisliti jednu narednu fazu koja bi ispeglala koliko toliko tu skarabudzevinu uz kreiranje direktnijih pravaca pomocu tunelske deonice i Y racvanja.
pruga_zemun_nacionalni_stadion_021023_tw1024.png

Ovako nešto (ignorisati plavo gore desno)
Od Tošinog bunara tunelska deonica do Kvantaša, stanica za regionalne vozove (veza za M1 i M3), pruga po tereno do aerodroma, 4 koloseka od spajanja sa surčinskom prugom do Singidunuma (potrebno ispeglati krivine za 160), odvajanje ka Batajnici i denivelisano ukrštanje sa postojećim koridorom 10.
Ovom prugom terati sve IC vozove (pre svega Subotica-Niš) kao i neke Regio i Regio Ekspres vozove.
 
Moze i tako nesto jedino fali trijangla za pravac Tosin Bunar-Nacionalni stadion
 
Ne razumem, napisao sam da je ekspresni pominjao Vučić (što i jeste, na TV-u, pričajući o Ekspu), šta je tu sporno?
Kako li si se ti tu prepoznao?

(Ne bih ja, na tvom mestu, spočitavao drugome manjak inteligencije...)
Izvini, pre par dana si sve nas koji nemamo isto mišljenje nazvao "parizerima" mislio sam da i dalje stojiš iza toga, ako se tvoje mišljenje promenilo onda mi je drago zbog tebe.

Ništa, onda ću ovih par diploma i sertifikacija da pocepam... :ROFLMAO: pošto i ovako u ovoj državi ne mogu da ih iskoristim.
 
E a stvarno kako ćemo 50k ljudi dovesti do nac. stadiona?
 
Ajde da zaboravimo politiku, meni su zanimljivije ove trase sta i kako moze da se uradi.
Slažem se.

Trase koje ste ti i Boki da li su okej, jedino što je tu možda problem finansijske prirode.

Neko moje mišljenje za to jeste da možda EU ili kod kog već se zadužujemo ne želi da odobri kredit za ovu bolju soluciju, ipak ima tunela, otkupa zemljišta, kuća/zgrada itd. što podiže troškove izgradnje. Ili je vreme koje je potrebno za izgradnju ove solucije duže nego za ovu koju su oni odabrali.
 
Poslednja izmena:
Slažem se.

Trase koje ste ti i Boki da li su okej, jedino što je tu možda problem finansijske prirode.

Neko moje mišljenje za to jeste da možda EU ili kod kog već se zadužujemo ne želi da odobri kredit za ovu bolju soluciju, ipak ima tunela, otkupa zemljišta, kuća/zgrada itd. što podiže troškove izgradnje. Ili je vreme koje bi bilo potrebno za ovu soluciju duže nego za ovu koju su oni odabrali.
Nije ni to problem, ovu prugu što oni predlažu može da se gradi sad. Do tad se preseda na NBG il gde već. Bitno je da se u duguročne planove postavi sve ovo
 
Nije ni to problem, ovu prugu što oni predlažu može da se gradi sad. Do tad se preseda na NBG il gde već. Bitno je da se u duguročne planove postavi sve ovo
Slažem se skroz dugoročno da, sad da se odradi za par godina sumnjam.

E a stvarno kako ćemo 50k ljudi dovesti do nac. stadiona?
Umesto da otpisuju buseve is GSP, samo ih prerade da mogu na pruzi da voze :ROFLMAO:

Ovde bi KISS S-Bahn odlično legao, e sad kolika je dužina onog od šest vagona ne znam, ako ima mesta da dodaju više vagona, ili da one stare vagone što stoje po Srbiji pretvore u stajaće i da im počupaju sedišta da postignu kapacitet, drugi način ne vidim.
 
Poslednja izmena:
a stvarno kako ćemo 50k ljudi dovesti do nac. stadiona?
Изнајмљеним аутобусима. Друкчије не може. Али ће морати да крену најкасније 3 сата пре утакмице, јер ће све бити закрчено.

Овде је неко, приликом планирања, посматрао крак градске железнице као да је класична метро линија капацитета 30.000 путника по сату/по смеру.
 
N
Ako jedan Rim može da funkcioniše sa dva koloseka, ne vidim zašto ne bi mogli i mi.
Postojaće Express do aerodroma i to je već najavljeno, negde sam pročitao da će za to biti nabavljeno pet novih garnitura sa više mesta za kofere itd.
Rim pokriva express sa četiri garniture, a potrebno im je 32 minuta do aerodroma, nama će trebati manje oko 25 minuta.
Proverio sam ovo. Dvokolosečna pruga za aerodrom je sporedna pruga, a dva koloseka su samo do veze sa prvom važnijom prugom republičkog značaja. Odnosno, ili će ovaj krak mreže biti slabo korišćen, ili ćemo imati ozbiljno usko grlo sa čestim posledičnim kašnjenjima.
To je sasvim normalno u celom svetu, u Cirihu svi vozovi od IC-a do S-Bahn-a koji saobraćaju ka istoku staju na aerodrom.

Ne izmišljamo mi po prvi put nešto, samo primenjujemo rešenja koja se primenjuju u celom svetu.
Da i to je samo dokaz koliko je nakaradna ova napredna krug oko sveta linija. Ako je cilj integracija železnice sa dugolinijskim i regionalnim saobraćajem, to je pravac NBG-Bežanijska kosa-Ledine-Aerodrom - Novosadska pruga. Ako se želi jeftinije i čisto gradsko rešenje, a koje vezuje sa glavnim presedačkim čvorištima daljinskog saobraćaja, a ne smeta mu ograničenje propusne moći glavne pruge ka Novom Sadu, to je lakošinski sistem u kategoriji brzog tramvaja. Sa naprednim nismo dobili ni prvo, ni drugo, a račinajući na kruženje izgubili smo i na brzini.
Ajde da zaboravimo politiku, meni su zanimljivije ove trase sta i kako moze da se uradi.
Politika, odnosno bavljenje zajedničkim je nešto što ne možeš zaobići baveći se železnicom. Suprotno od političko je reč privatno/lično. Železnica jeste politika, i vezana je sa celim sistemom drugih politika: ekonomska, urbanistička, prostorno-razvojna, demografska, obrazovna, zdravstvena, socijalna, ekološka, odbrambena i još po neku sam izostavio. Aktuelno uništenje železnice sa šminkerskim unapređenjima vuče poraz u celom navedenom sistemu politika.

Ako im je ovoj vlasti fetiš da stadion i sajmište budu u Surčinu, mogli su prosto odabrati drugu njivu, trasom obilazne pruge i obilaznice, sa širenjem postojeći petlje Surčin 1. Da dodaju drugi kolosek Batajnica - Ostružnica, u Makišu koloseke koji obilaze ranžirnu, poprave prugu Nakiš- Železnik. Tada je pruga višenamenska, kada su događaji smetnje u teretnom saobraćaju a vozovi često, a ostatak godine teretni vozovi, a putnički 30 minuta u špicu 60 van špica i vikendom. Proširena petlja može da ima po dve trake izlaza na sva 4 pravca autoputa, a dvokolosečna pruga je makar u dva smera da se rasčisti gužva vandrednim vozovima. Ako se želi što pre veza pruge sa aerodromom, to može da bude linija Karaburma - Vukov spomenik - Karađorđev park - Rakovica - Bele vode - Železnik - Ostružnica - Expo/Stadion Jakovo - Surčin mlin - Surčin industrijska zona - Aerodrom na 30-60 minuta. Kruži do aerodroma, ali je u kategoriji jeftinih brzo izvodljivih rešenja. I može da se napravi čeona stanica Aerodrom, blizu terminala, da putnici sa koferima ne preskaču preko prigradskih i sajamskih putnika kada izlaze, a da kada ulaze ulaze u prazan voz sa koferima.
 
Да ли би технички и саобраћајно било оправдано да направимо денивелисан триангл код Батајнице и крак пруге од теретне обилазнице ка аеродрму без губљења са стадионом? И да ли би у таквој варијанти био могућ неки такт да БГ воз са аеродрома иде нпр. 3 минута иза БГ воза из Батаје?
 
Pa to ti još duže putovanje do aerodroma, inače je moguće.

Kako su planirali, biće do aerodroma kao do Batajnice; ovako bi bilo kao do Stare Pazove (Inđije?).
 
Pa to ti još duže putovanje do aerodroma, inače je moguće.

Kako su planirali, biće do aerodroma kao do Batajnice; ovako bi bilo kao do Stare Pazove (Inđije?).
Да али ми делује као рационалније располагање ресурсима, тј. да се гради мање нове пруге и да се избегну бесмислена дуплирања.
 
E, ljudi, treba sutra u pola 11 da budem u NS-u.. Je l' na stanici Novi Beograd mogu da se kupe karte, bude li mesta bez rezervacije? Išao bih Sokolom u 9 i nešto..
 
E, ljudi, treba sutra u pola 11 da budem u NS-u.. Je l' na stanici Novi Beograd mogu da se kupe karte, bude li mesta bez rezervacije? Išao bih Sokolom u 9 i nešto..
Trebalo bi da bude mesta. Na stanici postoje i kartomati i blagajna gde je ponekad gužva. Ako se ide na blagajnu preporuka je da se dođe malo ranije. U slučaju da kaže da nema mesta, možeš ući u voz i kupiti u vozu kartu (to su početkom godine promenili), ali to baš kao poslednju opciju jer je skuplje.
Naravno, najbolje je kupiti preko aplikacije ili sajta.
 
Hvala na info, trebalo bi onda i da parkiram kola tu negde na ceo dan.. Videću još..
 
Mislim da to ima više veze sa terenom i reljefom, ali dobro dok ne dobijemo ceo projekat ne znamo sigurno možda se i promeni.

прочитао сам после у тексту да је 80 планирано између Сталаћа и Крушевца. ту стварно нема места да се пеглају кривине, ем иде кроз клисуру, ем је непосредно уз магистралу
 
Ali zato grade autoput između Kruševca i Stalaća (Pojata) gde će/gde je dozvoljena brzina biti 130 km/h, što znači da će u prugu biti ulupane pare iako će već odmah u startu kaskati sa konkurencijom, nije ravnopravno.

Da se ogradim, ne sporim postojanje autoputa (mada sam ja uvek za tkzv. brze saobraćajnice u tim krajevima), ali sporim to što se putevi i železnica ne razvijaju ravnomerno, a to će se osetiti najviše u putničkom saobraćaju.
 
Ali zato grade autoput između Kruševca i Stalaća (Pojata) gde će/gde je dozvoljena brzina biti 130 km/h, što znači da će u prugu biti ulupane pare iako će već odmah u startu kaskati sa konkurencijom, nije ravnopravno.

Da se ogradim, ne sporim postojanje autoputa (mada sam ja uvek za tkzv. brze saobraćajnice u tim krajevima), ali sporim to što se putevi i železnica ne razvijaju ravnomerno, a to će se osetiti najviše u putničkom saobraćaju.
Da, ali se gubi veza sa mestima između. Odnosno, ta pruga bi bila samo za velike gradove (kao što je i autoput), a manja mesta između bi izgubila bilo kakav vid javnog prevoza
 
Stoji, ali da li bi mogla klisura, odnosno krividuavi deo mogao da se ispegla, ali što racionalnije iz finansijskog dela?
Ne bi bolela glava da se uloži malo više novca za par tunela i mostova, a svi bi bili srećni na kraju.
Primećujem dosta bespotrebnih krivina, a i uzani delovi uz magistralu bi sa nekoliko tunela i eventualno mostova rešilo solidno za tih 120 km/h, barem je to moj pogled na situaciju.
 
Vrh