N
Ako jedan Rim može da funkcioniše sa dva koloseka, ne vidim zašto ne bi mogli i mi.
Postojaće Express do aerodroma i to je već najavljeno, negde sam pročitao da će za to biti nabavljeno pet novih garnitura sa više mesta za kofere itd.
Rim pokriva express sa četiri garniture, a potrebno im je 32 minuta do aerodroma, nama će trebati manje oko 25 minuta.
Proverio sam ovo. Dvokolosečna pruga za aerodrom je sporedna pruga, a dva koloseka su samo do veze sa prvom važnijom prugom republičkog značaja. Odnosno, ili će ovaj krak mreže biti slabo korišćen, ili ćemo imati ozbiljno usko grlo sa čestim posledičnim kašnjenjima.
To je sasvim normalno u celom svetu, u Cirihu svi vozovi od IC-a do S-Bahn-a koji saobraćaju ka istoku staju na aerodrom.
Ne izmišljamo mi po prvi put nešto, samo primenjujemo rešenja koja se primenjuju u celom svetu.
Da i to je samo dokaz koliko je nakaradna ova napredna krug oko sveta linija. Ako je cilj integracija železnice sa dugolinijskim i regionalnim saobraćajem, to je pravac NBG-Bežanijska kosa-Ledine-Aerodrom - Novosadska pruga. Ako se želi jeftinije i čisto gradsko rešenje, a koje vezuje sa glavnim presedačkim čvorištima daljinskog saobraćaja, a ne smeta mu ograničenje propusne moći glavne pruge ka Novom Sadu, to je lakošinski sistem u kategoriji brzog tramvaja. Sa naprednim nismo dobili ni prvo, ni drugo, a račinajući na kruženje izgubili smo i na brzini.
Ajde da zaboravimo politiku, meni su zanimljivije ove trase sta i kako moze da se uradi.
Politika, odnosno bavljenje zajedničkim je nešto što ne možeš zaobići baveći se železnicom. Suprotno od političko je reč privatno/lično. Železnica jeste politika, i vezana je sa celim sistemom drugih politika: ekonomska, urbanistička, prostorno-razvojna, demografska, obrazovna, zdravstvena, socijalna, ekološka, odbrambena i još po neku sam izostavio. Aktuelno uništenje železnice sa šminkerskim unapređenjima vuče poraz u celom navedenom sistemu politika.
Ako im je ovoj vlasti fetiš da stadion i sajmište budu u Surčinu, mogli su prosto odabrati drugu njivu, trasom obilazne pruge i obilaznice, sa širenjem postojeći petlje Surčin 1. Da dodaju drugi kolosek Batajnica - Ostružnica, u Makišu koloseke koji obilaze ranžirnu, poprave prugu Nakiš- Železnik. Tada je pruga višenamenska, kada su događaji smetnje u teretnom saobraćaju a vozovi često, a ostatak godine teretni vozovi, a putnički 30 minuta u špicu 60 van špica i vikendom. Proširena petlja može da ima po dve trake izlaza na sva 4 pravca autoputa, a dvokolosečna pruga je makar u dva smera da se rasčisti gužva vandrednim vozovima. Ako se želi što pre veza pruge sa aerodromom, to može da bude linija Karaburma - Vukov spomenik - Karađorđev park - Rakovica - Bele vode - Železnik - Ostružnica - Expo/Stadion Jakovo - Surčin mlin - Surčin industrijska zona - Aerodrom na 30-60 minuta. Kruži do aerodroma, ali je u kategoriji jeftinih brzo izvodljivih rešenja. I može da se napravi čeona stanica Aerodrom, blizu terminala, da putnici sa koferima ne preskaču preko prigradskih i sajamskih putnika kada izlaze, a da kada ulaze ulaze u prazan voz sa koferima.