Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Tako je. Da ne mogu da nađu firmu? U Evropi ETCS radi na oko 11.000 km, ali u Mađarskoj ne mogu da nađu nikoga. Zanimljivo. I u članku ima dosta gluposti.100 km/h bez ETCS-a?! Već danas voze brže.
 
Mного слика новог Флирта са сајма у Пољској:

https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SRB/ZS_413-417.php

У односу на стари Флирт:

1) нешто другачија седишта и у 1. и у 2. разреду, чини се минимално удобнија
2) утичнице и USB улази (1 USB на једно седиште у оба разреда и 1 утичница на 1 седиште у 1. разреду и 1 утичница на 2 седишта у 2. разреду)
3) у новом Флирту постоји подлакатник између седишта у 2. разреду што није постојало у старом Флирту
4) столићи иза седишта у 1. разреду

Оно што мислим да највише фали су:

1) столићи иза седишта у 2. разреду, нарочито имајући у виду да простор за њих у седишту постоји и да их други модел сличне намене (DB Siemens Mireo) изложен на истом сајму има - https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/D/DB_463.php
2) било каква врста заштите од сунца, завесице или томе слично (нема ни Mireo).
3) путнички простор одвојен од улазног простора вратима

Све у свему, ниво удобности возова у последњих најмање 30-ак година незаустављиво пада, ваљда водећи се наметнутом low-cost тенденцијом. Даље од овог, надам се да неће падати.
 
Poslednja izmena od urednika:
Modernizacija pruge Stalać - Kraljevo, najbitnije ostaje jedan kolosek, neke krivine se peglaju kako bi se brzina na određenim deonicama povećala na 80/120 kmh, elektrifikacija i ugradnja ETCS lvl1 i od 22 stanice ostaće 16: Kruševac, Trstenik, Kraljevo i Vrnjačka Banja ostaju stanice, 5 stanica se pretvara u stajališta i 7 stajališta se zadržava, još uvek nije navedeno koje stanice i stajališta su u pitanju osim ovih četiri gore navedenih.

оле. мада ја не бих стављао испод 100 км/х, када већ пеглају кривине
 
Lepe vesti Boki, hvala na informacijama. Samo jedna stvar za taj šatl bus, to već postoji i ide od Terminala do P11 Tesla Pakinga. Već ide usput pored buduće stanice Aerodrom. Nema dodatnog novca za vozila, gorivo, vozače jer sve to postoji, samo treba da pokupi putnike u okviru buduće železničke stanice Aerodrom.
Биће дивно кад 200 путника из воза нагрне у соло шатл аутобус, у којем већ има путника са паркинга П11. Хајде да су само путници него су ту и кофери.

Прво направе трасу која кружи поред Земун Поља, а сад изаберу најјефтинију могућу варијанту за стајалиште на аеродрому. Видим ја да за таксисте нема зиме, али зато ће бити зиме за све који буду ишли на аеродром. Притом, код аеродрома је стајалиште, а не на станица. Дакле, ништа од терминирања воза код аеродрома већ само код Националног стадиона?
Изгледа је иста екипа цртала ову пругу и метро. Колико ће Карабурма, Беле воде и Жарково добити метро, толико ће и аеродром добити пругу.
 
То значи да ће воз долазити пун већ од Сурчина-Ледина. Добијамо 72 на шинама.
 
Па ништа, опет имамо некакв микс приградског превоза и превоза за аеродром.
 
То значи да ће воз долазити пун већ од Сурчина-Ледина. Добијамо 72 на шинама.
Немамо довољно колосека ка граду за још 4 пара возова на сат само за аеродром.
Многи градови имају такве експресне возове, али овде неко време сигурно неће моћи.
 
Screenshot_2023-10-04-10-59-02-19_f9ee0578fe1cc94de7482bd41accb329~3.jpg

Da li neko zna nešto o ovome?
 
Znaci jeste prekid gradnje?
Kažu da tamo trenutno nema mađarskih firm. Šta rade Kinezi je njihova stvar. Verujem da Mađari nisu ludi da puste svoje kompanije da propadnu ako je likvidnost problem. Pruga se gradi delom kineski kredit, a delom mađarski budžet. Ali inflacija... Već drugi kolosek luke Kopar je poskupeo. Turci su tražili novac, inače bi bili nelikvidni. A Mađari? Inflacija i visoke kamate. I onda bi tamo izgradnja trebala da ide glatko? U građevinarstvu je inflacija veoma visoka, zašto bi kineska vlada subvencionisala poskupljenja ako Mađari nemaju novca? I Srbija ima problema sa glavnicom kredita.
 
Pogledajte prilog 175350
Da li neko zna nešto o ovome?

U principu sve piše u Ivanovom komentaru.
Kinezi (kao izvođači radova) su tražili promenu trase, udovoljeno im je i sada se sve opet radi ispočetka.

Čak je bila vest na "Ekapiji":

 
оле. мада ја не бих стављао испод 100 км/х, када већ пеглају кривине
Mislim da to ima više veze sa terenom i reljefom, ali dobro dok ne dobijemo ceo projekat ne znamo sigurno možda se i promeni.
Немамо довољно колосека ка граду за још 4 пара возова на сат само за аеродром.
Многи градови имају такве експресне возове, али овде неко време сигурно неће моћи.
Ako jedan Rim može da funkcioniše sa dva koloseka, ne vidim zašto ne bi mogli i mi.
Postojaće Express do aerodroma i to je već najavljeno, negde sam pročitao da će za to biti nabavljeno pet novih garnitura sa više mesta za kofere itd.
Rim pokriva express sa četiri garniture, a potrebno im je 32 minuta do aerodroma, nama će trebati manje oko 25 minuta.

Па ништа, опет имамо некакв микс приградског превоза и превоза за аеродром.
To je sasvim normalno u celom svetu, u Cirihu svi vozovi od IC-a do S-Bahn-a koji saobraćaju ka istoku staju na aerodrom.

Ne izmišljamo mi po prvi put nešto, samo primenjujemo rešenja koja se primenjuju u celom svetu.
 
Није најављен "експрес за аеродром", него бржи воз за аеродром и Национални стадион, који би возио до Националног стадиона, наводно, 15 минута (док би остали возови ишли 25). Ни тај воз, дакле, не би кретао са аеродрома нити би ту завршавао путовање, а о томе је било речи изнад.

Капацитет своја два колосека у пролазном чвору исцрпећемо рачвањем још једне двоколосечне пруге ка Сурчину. Тврдило се, на овој и на теми о БГ:возу да ће нова пруга бити једноколосечна, али авај, неће.

2+2 (колосека) је, јасно, 4, односно, толико треба за оптималан ниво саобраћаја. Сасвим је извесно да ће поласци за Батајницу страдати због сурчинске пруге (која ће и са 4 поласка на сат како је помињао Весић, и са предвиђеном дужином перона од 160 метара, дакле, таман за синхрон, нудити бизарно мали капацитет од око 5.000 путника по сату/по смеру за опслугу спортског објекта капацитета 52.000 људи, а о томе као да се не размишља, јербо, дабоме, за урбанизам смо овде тупљи од куване телеће главе).

Такође, у Београду ИЦ возови неће стајати на аеродому, тако да од Цириха (где, заправо, до аеродрома вози још и трамвај) овде нема ништа.
 
Poslednja izmena:
predvidjeno je 4 koloseka svakako od NBG do Batajnice samo ne znam da li ce to uraditi u ovoj fazi do 2027.
 
U uslovima koji su dati Urbanističkom zavodu navodi se:
Beogradski metro i voz traži da se svi peroni projektuju za 220m (za spregnutu garnituru), traže da se stajalište Aerodrom pretvori u stanicu i traže toplu vezu do Aerodroma
U to vreme Srbija voz navodi da pruga treba da se projektuje sa taktnim redom vožnje na umu (date su 2 varijante, jedna takt od 15 min, druga takt od 30 min) sa novim emv nalik Sbahn vozovima u nemačkoj (ovo su oni napisali). Nigde se ne spominje express varijanta što je i logično jer bi zahtevalo više kompozicija od planiranih 5, i nema kapaciteta za takve vozove na delu do Zemun Polja.
SV takođe predviđa 10000 putnika dnevno
 
Vrh