Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Мало је студената из НС да студира у БГ. Можда су биле гужве на поласцима из Вршца и Ужица. Остало ни нема.
 
Moraće.


Regionalne telekomande ostaju, kao i centri za daljinsko upravljanje.


IŽS bi trebalo da se finansira od naknada za korišćenje infrastrukture, međutim te naknade nisu određene ekonomski (kao na primer troškovi pristupa distributivnom ili prenosnom sistemu), već su određene niže cene od strane Vlade Srbije, a razlika se finansira kroz subvencije.
U suštini je isti sistem primenjen i u putnom saobraćaju, koji se delom finansira iz putarina i akciza, a delom je subvencionisan.


Za početak bih te zamolio da prestaneš da lupaš.

Prvo, nigde rekao nisam da ne postoji učešće iz budžeta u projektima. Čak sam i napisao da su u pitanju samo sume iz kredita, jer me je mrzelo da ti još i preračunavam koliko je uloženo iz budžeta. Ako te baš interesuje, učešće iz budžeta za "Novi" Ruski kredit je 25%, a za druga dva je 15%.

A ta suma od 350 miliona koji spominješ je iz prvog ruskog kredita i podrazumeva rekonstrukciju pruge ka Valjevu, rehabilitaciju 6 najlošijih deonica koridora X i izgradnju drugog koloseka do Pančeva. Ovih 474 miliona je iz Kineskog kredita, i namenjeno je deonici Beograd Centar do Stare Pazove... Niđe veze!
Šinkasen se upleo ko pile u kučine i ne zna da stane.
Sve podatke koje si izneo su 100% tačni, samo bih te malo dopunio. Od 474 mil.$ nije sve za Beograd - Stara Pazova. Od ovog iznosa otišlo je 58.934.952,00$ za SSiTT na deonici Stara Pazova - Novi Sad jer su to radili Kinezi a ne Rusi.
 
Najgore je biti glup a ubedjen da si pametan...i biti poluinformisan nego i neinformisan a ne informisan. Bolje ćutati i biti smatran budalom nego progovoriti i odstraniti svaku sumnju, itd.

Prvi ruski kredit je bio 800 miliona, za rekonstrukcije i Pazova-NS, a 350 miliona je bio kineski https://forum.beobuild.rs/threads/modernizacija-železnice.968/post-1141446
Od tog ruskog kredita je 350 miliona potrošeno na radove koje sam naveo. Spomenuo sam ga samo jer si ti insistirao na sumi od 350 miliona iz kredita, pa sam pretpostavio da si pomešao lončiće. Sada kapiram da se nismo razumeli, i da si ti mislio na ukupnu vrednost komercijalnog ugovora koji je potpisan sa kineskim konzorcijumom za deonicu Beograd Centar - Stara Pazova.

U tom komercijalnom ugovoru, iz kineskog kredita se finansira 297,638,159 USD. Ugovor o kreditiranju je potpisan 16.05.2017.
 

Dana 07.i 08.oktobra 2023. godine uvodi se vanredni voz zbog manifestaciјe „Novosadski Okotoberfest“ na relaciјi Novi Sad-Beograd centar.

“Srbiјa Voz” a.d. obaveštava korisnike usluga da se zbog povećanog interesovanja putnika dana 07. i 08. oktobra 2023. godine, u vreme održavanja manifestaciјe Novosadski Okotoberfestu Novom Sadu, uvodi poseban voz broј 2441 sa polaskom iz stanice Novi Sad u 01:30 časova i dolaskom u stanicu Beograd centar u 02:21 čas. Voz će staјati u službenim mestima: Sremski Karlovci, Beška, Inđiјa, Stara Pazova, Nova Pazova, Bataјnica, Zemun i Novi Beograd. Vozne karte će se prodavati po istoј ceni kao kod regio ekspres vozova.
 
Poslednja izmena:
IŽS bi trebalo da se finansira od naknada za korišćenje infrastrukture, međutim te naknade nisu određene ekonomski (kao na primer troškovi pristupa distributivnom ili prenosnom sistemu), već su određene niže cene od strane Vlade Srbije, a razlika se finansira kroz subvencije.
U suštini je isti sistem primenjen i u putnom saobraćaju, koji se delom finansira iz putarina i akciza, a delom je subvencionisan

Ovo je slab sistem. Mama zemlja pomozi. Za konvencionalne pruge to će biti u redu, za velike brzine, ali će se morati pronaći izvor finansiranja. Ako zemlja krene u krizu, prve će stradati železnice. Jedina logika na zapadu je da naknada pokriva većinu troškova održavanja. U Italiji takođe košta i 13 evra po kilometru na brzi prugi. Cena u Srbiji može da varira, teži voz plaća više dinara po kilometru, lakši po osovini, plaća manje. Isto za brzinu i vreme putovanja unutar prostornog odseka. Znam da je za IŽS ovo visoka matematika, ali stari sistem i nove pruge ne idu zajedno.
 
Objavljena detaljna trasa pruge od Zemun Polja do Nacionalnog stadiona
Ако сам добро разумео стајалиште Аеродром ће бити удаљено прииииилично од терминала....
 
Ovde se vidi da resenje ne pruža mogućnost da voz iz Novog Sada ide direktno do aerodroma.
Jedina veza sa aerodromom se ostvaruje preko galerije iz pravca Beograda.
Genijalci ne znaju da projektuju trijanglu sa 3 galerije koja bi resila taj problem.
 
A Austrija je zabranila mađarskim železnicama da saobraćaju prema zapadnoj Evropi. Nekoliko puta su upozoravali mađarske železnice da poštuju red vožnje, jer su velika kašnjenja dovodila do problema sa austrijskim redom vožnje. Od sada, dok se situacija, ne reši, mađarske železnice mogu saobraćati samo do Beča.

Timovi koji su radili na želiznici Budimpešta - granica sa Srbijom su poslati da rade na obnovi dela ka Austriji.

 
A Austrija je zabranila mađarskim železnicama da saobraćaju prema zapadnoj Evropi. Nekoliko puta su upozoravali mađarske železnice da poštuju red vožnje, jer su velika kašnjenja dovodila do problema sa austrijskim redom vožnje. Od sada, dok se situacija, ne reši, mađarske železnice mogu saobraćati samo do Beča.

Timovi koji su radili na želiznici Budimpešta - granica sa Srbijom su poslati da rade na obnovi dela ka Austriji.


Spori im vozovi izgleda
Trebali bi Madjari da uce od nas jer nemaju iskustvo sa prugama velikih brzina. ;)
 
Upravo sam u REx 750 za Novi Sad. Stojim naslonjen na je*******ena vrata!!!

Nije Exit, sasvim je obicna subota vece!!

Pogledajte prilog 174973

Hoce li ikada staviti vinendom dve garniture u sinhron???!!! Ovako je svaki vikend!!!
Stajalište Tošin Bunar je ograničavajući faktor. Neće niko da potpiše da vozovi mogu u sinhronu da saobraćaju jer je na tom stajalištu peron kraći od dužine flirta u sinhronu.
 
REx kom sam se ja gužvao u subotu NE STAJE na Tošinom bunaru...
 
...izgovori... izgovori.... jedna stanica... pa nek preskoče tu stanicu ako je problem, ukinu je u redu vožnje... Ionako niko ne bi mogao da uđe. jer vozovi su bukvalno dupke puni..

A šta je sa Užicem problem? Ili Vršcem? Svuda se stoji na vratima vikendima... 711 ne može u sinhron?
 
Poslednja izmena:
...izgovori... izgovori.... jedna stanica... pa nek preskoče tu stanicu ako je problem, ukinu je u redu vožnje... Ionako niko ne bi mogao da uđe. jer vozovi su bukvalno dupke puni..

A šta je sa Užicem problem? Ili Vršcem? Svuda se stoji na vratima vikendima... 711 ne može u sinhron?
Pa realno i tamo su kratki peroni. :)
 
Može 711 u sinhron, ali je pitanje da li tih vozova ima dovoljno. Dosta ih je oštećeno za ovih 8 godina koliko su u eksploataciji
 
Ovde se vidi da resenje ne pruža mogućnost da voz iz Novog Sada ide direktno do aerodroma.
Jedina veza sa aerodromom se ostvaruje preko galerije iz pravca Beograda.
Genijalci ne znaju da projektuju trijanglu sa 3 galerije koja bi resila taj problem.
Jel bi mogla da se iskoristi teretna obilaznica za pravac iz Novog Sada?Naravno, uz rekonstrukciju.
 
Могла би, нормално. И на њој је предвиђен дупли колосек. Али фали тријангла.

Мада би такав воз требало да долази неком пругом из правца Бежанијске косе. А и неко нетунелско решење, са мостом на горњем шпицу Аде и пругом поред Сајма би обавило посао, једино што онда воз не би стајао на НБ (осим можда иза 45. блока).
 
Poslednja izmena:
Može 711 u sinhron, ali je pitanje da li tih vozova ima dovoljno. Dosta ih je oštećeno za ovih 8 godina koliko su u eksploataciji

Ako je makar jedna garnitura viska na raspolaganju nikakvih opravdanja nema da se ne zakaci za vikend!! Ako nije ne mora, sve ostalo su izhovori za nemarnost.
 
У дебелом смо мањку са свим гарнитурама.
 
А ипак, сваки викенд на станици у НС стоји једна Флирт гарнитура. Од петка у 18:19 до понедељка у 05:19 је беспослена и чека. Тачно када су највеће викенд гужве. А за то време 20 метара даље на перону људи не могу да уђу у претрпани воз.
Не могу да им опростим што ту гарнитуру не користе, буквално као да нам се ругају.
 
Upravo tako!! Nesporno je da smo u manjku svega. Ali dokle god je ma i jedna na raspolaganju ta MORA da radi!!

Kad nema onda nema ok tada cemo da se guramo ali kad IMA onda MORA da vozi i tacka!!
 
Vrh