Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Nije ni čudo što su vozači zbunjeni u vezi sa svetlosnom signalizacijom na putnim prelazima :)
credit: https://www.linkedin.com/posts/ivan...o0?utm_source=share&utm_medium=member_desktop
semafori.jpg
 
Podserija 700 teško, one su i napravljene za putničku vuču sa reduktorima za veće brzine, zato su se i prve raz***ebale na Lovćenu, jer je to samo dileja mogla da osmisli da ih šalje na noćni.
Slušajući priče, pre 20tak godina ravno skandalu je bilo da podserija 700 završi na lokalu za Prijepolje/Užice, za noćni da ne pričam, to su sve Rumunke držale.

Зар није и подсерија 600 са редуктором за 140 км/ч? Колико знам, СВ има само једну 441 која није подсерија 600/700, несрећну 321.
 
Ispustih totalno da i podserija 600 ima reduktore za 140 km/h, ali ne menja puno suštinu, te lokice jednostavno nisu za Lovćena sa naglaskom na podseriju 700 koja je bila namenjena za ravničarske pruge.

Po meni je greška što su dali privatniku 461 u najam i time pucali sebi u noge, samo Rumunka može da vuče Lovćena kako je i bilo oduvek.
 
Nije ni čudo što su vozači zbunjeni u vezi sa svetlosnom signalizacijom na putnim prelazima :)
credit: https://www.linkedin.com/posts/ivan...o0?utm_source=share&utm_medium=member_desktop
Pogledajte prilog 174231
Da da,uglavnom se Finci i Spanci lupaju na nasim prelazima.
@Jelancha Sto se lokomotiva tice,Uzicani su dugo vozali na lokalu 441-710,isla je kao mlazni avion a neka 444 me dovukla na nocnom do Bg pa se nije zadimila,verovatno je bila taze remontovana. Doduse,sve je to bilo pre vise godina.
 
Koja je godina proizvodnje svih tih lokomotiva što se ovde spominju. Ima li ijedna da je mlađa od 40 godina, za koliki su radni vek projektovane.
Ispada da je bolje krpiti staro i remontovati svako malo lokomotive koje su odavno odradile svoje, nego li kupiti neku novu lokomotivu.
 
@Maglev Kako koja,700 su '80. i neko godiste. Rec je o nedomacinskom ponasanju i uglavnom o lokomotivama koje su remontovane (citaj skupo placeno pa baceno) koje jos imaju resursa. Sto se godista tice,nije to nista novo,sirom Evrope se masa e-lok koristila u proseku 50-ak god Svakako je bolje novo,ali kako se neki ophode prema voznim sredstima dao bi im rucna kolica.
 
@Jelancha Sto se lokomotiva tice,Uzicani su dugo vozali na lokalu 441-710,isla je kao mlazni avion a neka 444 me dovukla na nocnom do Bg pa se nije zadimila,verovatno je bila taze remontovana. Doduse,sve je to bilo pre vise godina.

Bilo je svega, to istina, ali više sam mislio na incidente na to da Užičani uzmu Subotičku lok i da ih teraju Barskom i tek kasnije vrate, uvek se hvatale veze kod Dispečera kao i sada..
444 bi trebalo da bolje podnose Barsku, ali dzaba pričamo kada su sve kod Karga koji je domaćin u pm.

------------------------------------------
Evo i zanimljive novine, Transagent je preuzeo dobar deo rude iz Bora, naime ruda se kamionima prevozi do Pančeva gde se vrši pretovar na voz.
Ti kamioni su totalno zatrpali put Paraćin-Zaječar, ovo je sve rezultat Karga i Infrastrukture koji ne mogu da obezbede veći kapacitet između Požarevca i Bora pa su Kinezi primorani na ovu šemu.

Evo tog voza u Rijeci, ruda se prevozi u ovim kontejnerima.
received_344126654639040.jpeg
 
Bilo je svega, to istina, ali više sam mislio na incidente na to da Užičani uzmu Subotičku lok i da ih teraju Barskom i tek kasnije vrate, uvek se hvatale veze kod Dispečera kao i sada..
444 bi trebalo da bolje podnose Barsku, ali dzaba pričamo kada su sve kod Karga koji je domaćin u pm.

------------------------------------------
Evo i zanimljive novine, Transagent je preuzeo dobar deo rude iz Bora, naime ruda se kamionima prevozi do Pančeva gde se vrši pretovar na voz.
Ti kamioni su totalno zatrpali put Paraćin-Zaječar, ovo je sve rezultat Karga i Infrastrukture koji ne mogu da obezbede veći kapacitet između Požarevca i Bora pa su Kinezi primorani na ovu šemu.

Evo tog voza u Rijeci, ruda se prevozi u ovim kontejnerima.
Pogledajte prilog 174262
Ali Kargo još prevozi određenu količinu rude? Ovo je samo "nova" proizvodnja za koju Kargo nema kapacitet?
 
Nije ni čudo što su vozači zbunjeni u vezi sa svetlosnom signalizacijom na putnim prelazima :)
credit: https://www.linkedin.com/posts/ivan...o0?utm_source=share&utm_medium=member_desktop
Pogledajte prilog 174231

Brt, da vozis auto , i naidjes na pruzni prelaz na kom bilo sta od ovoga svetli sta ces prvo da uradis?

A sta je ono sto neces uraditi sigurno?

Ne moze covek koji vozi da ne poznaje signale, ako vozi , a ne zna sta je signal, rizikuje svoj zivot, a nazalost i tudj.
 
Ali Kargo još prevozi određenu količinu rude? Ovo je samo "nova" proizvodnja za koju Kargo nema kapacitet?

U principu tako je.
Od 2019 pa do sada konstantno raste količina i procenjeno je da će taj trend trajati barem do 2030.
Zbog svega toga u stanici Bor Teretna napravljeno je novo utovarno mesto, trebalo bi uskoro i nova manevarka da stigne itd..
Nije baš ni Kargova krivica tu 100%, već i IŽS koji između Požarevca i Bora preko dana ima 4 stanice, dok je situacija u noćnim terminima još lošija.
Za sada pored ove šeme i Karga jedan voz prevozi i RTL.
Ne treba zaboraviti da ima i vozova Šabac-Prahovo, Kaona-Požarevac itd.. koji guše dodatno saobraćaj.

Kinezi već neko vreme lobiraju da se ukine putnički voz Zaječar-Majdanpek, ali jako je teško da će se tako nešto dogoditi, već im je dosta učinjeno sa ukidanjem Požarevac-Majdanpek i ukidanjem trećeg para vozova Zaječar-Majdanpek koji je davao vezu za Zaječar-Niš.
Kada smo već kod pruge Zaječar-Niš, teretnog saobraćaja skoro da nema, nekada zna da prođe i 7 dana bez teretnog voza, nekako je više postao alternstivni pravac za Bor-Požarevac.
 
Велика је грешка што макар 4-6 Вектрона нису дали Србија Возу.
 
U principu tako je.
Od 2019 pa do sada konstantno raste količina i procenjeno je da će taj trend trajati barem do 2030.
Zbog svega toga u stanici Bor Teretna napravljeno je novo utovarno mesto, trebalo bi uskoro i nova manevarka da stigne itd..
Nije baš ni Kargova krivica tu 100%, već i IŽS koji između Požarevca i Bora preko dana ima 4 stanice, dok je situacija u noćnim terminima još lošija.
Za sada pored ove šeme i Karga jedan voz prevozi i RTL.

Cekaj, da li sam dobro razumeo da kazes da je pruga Pozarevac - Bor zagusena?
Pa kako je to moguce? Koliko je to pari vozova dnevno? Da li je moguce da Bor generise desetak hiljada tona dnevnog tereta za prevoz zeleznicom?
Nije valjda da problem prave neposednute stanice pa da ogranicavaju ukrstanje i propustnost pruge?
 
 
O Bože. 🙄
 
Оба крећу у исто време. Диспечери то прате на дигиталној табли. Црвена линија представља воз који се креће, а зелена путању. У одређеном тренутку, један воз погрешно скреће и иде у сусрет другом. Могућ је и директан судар. Секунде су у питању. Али, процедура је јасна и диспечери у Телекомандном центру у Прокопу то знају.
Zašto je noću toplije nego napolju?
Zato što voz ide brže danju nego po šinama!

...da se setimo Minimax-a.
 
Cekaj, da li sam dobro razumeo da kazes da je pruga Pozarevac - Bor zagusena?
Pa kako je to moguce? Koliko je to pari vozova dnevno? Da li je moguce da Bor generise desetak hiljada tona dnevnog tereta za prevoz zeleznicom?
Nije valjda da problem prave neposednute stanice pa da ogranicavaju ukrstanje i propustnost pruge?

Naravno da je gledano sa projektovanog nivoa ovo daleko od zagušenja, ali glavni razlog leži u baš ovom tvom zadnjem pitanju.
SItuacija se stalno menja što se tiče posednutih stanica, ali sada bi trebalo preko dana da su posednute stanice: Rabrovo-Klenje, Kaona, Majdanpek, Vlaole. Preko noći se Majdanpek-Požarevac vozi kao jedan stanični razmak.

Čak i kada bi se našlo osoblje, treba da se osposobe ukrsnice, a IŽS to nikada neće uraditi, jer su nesposobni. Doslovno sve stanice osim par izuzetaka su drvastirane do krajnjih razmera.

Da bude još grđe od narednog RV-a se brzina između Bora i Majdanpeka spušta sa 60 na 40 km/h, što znači još manja propusna moć zbog produženja voznih vremena.
 
Počeli su da rade od Doljevca do Brestovca, uhvatili su neki "tempo", a od Međurova do mosta na Moravi počeli su da razvlače mrežu. Kritičan im je taj most mnogo, ali dobro, dobili su produženje za još 2 godine.

Od jednog prijatelja na Fb:

FB_IMG_1695644738797.jpg

FB_IMG_1695644741698.jpg
 
Pozdrav,

Nije li pre par godina remontovan deo pruge og granice sa Mak do Grdelice novcima iz ruskog kredita?

Pozdrav,
Petar
 
Da, jesu, ali ovde se radi o deonici Brestovac-Međurovo koja nije imala veze sa tim remontima.
Najbliže što se radilo ovoj deonici jeste bilo Vinarci-Đorđevo, ostalo su bile iscepkane deonice oko Vranja.
 
Da, znam da je ovo drugo parče...u kakvom su stanjumtemdve remontovane deonice? Je li već sve, po starom dobrom običaju, zaraslo u korov?

Pozdrav,
Petar
 
Ispod Leskovca ne znam, ali ono oko Leskovca nije bilo loše još se držalo krajem 2021.
Ovo su sada brzine:

1) Niš-Brestovac "će bidne" 120 km/h
2) Brestovac-Pečenjevce 30 km/h
3) Pečenjevce-Vinarci 50 km/h sa tendecijom pada brzine
4) Vinarci-Đorđevo 100 km/h
5) Đorđevo-Grdelica 65 km/h
6) Grdelica-Đep ukrsnica 50 km/h
7) Đep ukrsnica-Vladičin Han 30 km/h
8) Vladičin Han-Vranjska Banja 50 km/h
9) Vranjska Banja-Ristovac 90 km/h
10) Ristovac-Bujanovac 50 km/h
11) Bujanovac-Bukarevac ukrsnica 95 km/h
12) Bukarevac ukrsnica-Preševo 40 km/h
Makedonci još drže 100 km/h ispod Preševa.

Malo neobaveznih fotki iz okoline Leskovca pred ukidanje putničkog saobraćaja:

"Preševac"
711 053-054 (3).jpg

711 053-054 (5).jpg


Treteni voz Broj 1:
20210918114522_IMG_3933.jpg


Teretni voz Broj 2:
461-158 (2).jpg

461-158 (6).jpg


Regio Leskovac-Niš.
413 025-026 (1).jpg

413 025-026 (2).jpg


Stanica Leskovac, sada je brzina smanjena na 50 km/h kroz stanicu.
Leskovac Stanica (3).jpg


Pruga ka Nišu.
20210918114923_IMG_3936.jpg


Pruga ka Granici.
20210918121100_IMG_3946.jpg
 
Vrh