Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Kontrola jedino može da konstatuje da putnik nema voznu kartu, ili da mu je vozna karta neispravna, a sprega između konduktera i putnika je tako jaka da ni jedan putnik neće reći kontroli da je dao pare kondukteru, a da mu ovaj nije dao kartu.
Slična priča kao i sa saobraćajnom policajcima. Možda je rešenje da se kamere ugrade na službeno odelo konduktera. 😀
 
Не може овај проблем да се реши пријавама путника већ чешћим ненајављеним контролама. Нисмо ми Швајцарска па да путници масовно пријављују корумпиране кондуктере (тамо вероватно ни не краду, али би сигурно пријавили). Неко гледа како ће јефтиније да прође па тутне кондуктеру 100-200 динара, није га брига да ли ће сутра укинути тај воз због "мањег броја путника". Неко има карту, али неће да се меша у туђа посла и пријављује. Неко мисли да је пријава узалудна.
Da, ali dovoljno je da imaš 0.005% putnik koji bi te prijavili pa da obratiš pažnju šta radiš. Ne znaš ti kakav je neko i ako uzmeš mito da li ima neko u vidokrugu da je takav, a gubiš posao momentalno. Kad se pročuje da putnici prijavljuju niko se neće usuditi da uzme mito (bar tamo gde se sve vidi i gde su puni vozovi)
 
Kontrola jedino može da konstatuje da putnik nema voznu kartu, ili da mu je vozna karta neispravna, a sprega između konduktera i putnika je tako jaka da ni jedan putnik neće reći kontroli da je dao pare kondukteru, a da mu ovaj nije dao kartu.
Slična priča kao i sa saobraćajnom policajcima. Možda je rešenje da se kamere ugrade na službeno odelo konduktera. 😀
Da ali zato putnik plaća kaznu 6000 din, a kondukteru se umanjuje plata
 
Da li si siguran da kontrola može od putnika naplatiti 6000 dinara? Baš bih to voleo da vidim.
Kako može kontrola u Novom Sadu da ti naplati kaznu ako nemaš kartu? To beogradsko razmišljanje samo u Beogradu postoji. Lepo ti fizički onemogući da prođeš, ako pružaš otpor, policija, zaustavljaj voz...
 
Ja se često vozim na relaciji Niš-Mladenovac, pa na 493 i jednom prilikom, pre nekoliko godina, uspavao se, a voz prošao MLD. Uđe kontrola kod Resnika i dođu do mene, ja kažem šta se desilo i samo je rekao, da platim kartu MLD-BG ili će pisati kaznu kondukteru. Uredno platio, ali po tarifi u vozu :D
 
Zamisli sad situaciju da svakog jutra svaki voz stoji u nekoj stanici dok ne dođe policija, i 300 ljudi čeka zbog jednog putnika koji neće da pokaže ličnu kartu. Kontrola kao ni kondukter nema pravo da legitimiše putnike, tako da od naplate tih 6000 nema ništa.
 
Zamisli sad situaciju da svakog jutra svaki voz stoji u nekoj stanici dok ne dođe policija, i 300 ljudi čeka zbog jednog putnika koji neće da pokaže ličnu kartu. Kontrola kao ni kondukter nema pravo da legitimiše putnike, tako da od naplate tih 6000 nema ništa.
 
Zamisli sad situaciju da svakog jutra svaki voz stoji u nekoj stanici dok ne dođe policija, i 300 ljudi čeka zbog jednog putnika koji neće da pokaže ličnu kartu. Kontrola kao ni kondukter nema pravo da legitimiše putnike, tako da od naplate tih 6000 nema ništa.
Policajac u svakom vozu? Koliko bi nas to koštalo? Ranije je vozopratnja bila redovna, sada ih ima tek u ponekom vozu.
Kako god, neko rešenje se mora naći.
 
Policajac u svakom vozu? Koliko bi nas to koštalo? Ranije je vozopratnja bila redovna, sada ih ima tek u ponekom vozu.
Kako god, neko rešenje se mora naći.
Ne mora policajac u svakom vozu, ali može policajac zajedno sa kontrolom. Pa par automatski kazni putniku, i to ne samo kada nema kartu, nego i kada se ne prijavi da nema kartu, pa da vidimo kako će se ponašati i ti putnici koji sa namerom ulaze u voz da se švercuju. Tako je svuda u Evropi, jasno istaknuto koje su kazne i nema da se ljutiš. Kao kada ti policajac napiše mandatnu kaznu za prekršaj u saobraćaju.
 
Koliko sam primetio, neplaćanje karte nije zakonski definisan prekršaj, tako da policajac ne može da legitimiše nekog zbog toga. A ako legitimiše osobu po zakonu, odnosno sa razlogom, on ne sme da podeli informacije o ličnosti ni sa kim. To je velika zabluda u našem narodu koji ne posmatra informacije o ličnosti kao bitnu stvar, ali one to jesu i zakonski je jasno definisano ko šta sme.
Mislim da je prvi korak zakonsko definisanje prava konduktera uključujući i legitimisanje, a privremena mera je ograničenje pristupa peronima na one sa kartama.
 
Koliko se sećam na barskoj je u svakom vozu bila policija, zadnjih godina se ne vozim pa ne znam. A kako sam upamtio da je u svakom bila policija? Imao sam dugu kosu, i pri svakom putovanju sam bio pretresan i legitimisan.

Kondukter može da naplati kaznu ali nema pravo da ti traži nikakav dokument bez prisustva policije, kao ni da ti fizički zabrani da izađeš. A realno može da popije i batine ako naleti na recimo navijače, što nije da se nije dešavalo kad je derbi.


A da policija može da zadrži voz zbog putnika bez karte uverio sam se lično. Zbog ostalih aktera neću pisati detaljno, ali na jednoj stanici me je privela policija jer kao klinci grupno nismo imali kartu ;) Bilo nas je mnogo, bili smo bučni, buntovni i bez karte ;) Nismo sankcionisani samo su nas iznapušavali ali ni kondukter nije potegao ništa nego nas je ostavio policiji. Po izjavi patrole, mogli smo da dobijemo kaznu za remećenje javnog reda i mira ali očigledno nisu imali živaca da se zezaju sa klincima iz voza.

Tako da, policija može da drži voz zbog ljudi bez karte koji odbijaju da plate kaznu. Zapratite me za još doživljaja sa Barske pruge :D


Edit. Kondukter iz ove priče iz 2006. i dalje radi i ne naplaćuje karte.
 
Poslednja izmena:
Koliko sam primetio, neplaćanje karte nije zakonski definisan prekršaj, tako da policajac ne može da legitimiše nekog zbog toga. A ako legitimiše osobu po zakonu, odnosno sa razlogom, on ne sme da podeli informacije o ličnosti ni sa kim. To je velika zabluda u našem narodu koji ne posmatra informacije o ličnosti kao bitnu stvar, ali one to jesu i zakonski je jasno definisano ko šta sme.
Mislim da je prvi korak zakonsko definisanje prava konduktera uključujući i legitimisanje, a privremena mera je ograničenje pristupa peronima na one sa kartama.
Postoji Zakon koji tretira navedenu temu, ali je nedorečen i primena istog je pod velikim znakom pitanja.
Prva stvar koja bi trebala da se promeni ako postoji volja da se smanji primanje i davanje mita u vozovima to je Zakon o ugovorima o prevozu. Dugo je železnica bila socijalni prevoz u koju se ništa godinama nije ulagalo, pa smo odjednom svi ostali zaprepašćeni kada su se stare navike odomaćile u novim vozovima i na novoj pruzi.
Svakako je kondukter kriv što uzima mito, ali isto toliko bi trebalo da bude kriv i putnik što nudi mito. Ipak je za korupciju potrebno dvoje. 😀
 
DMV 711, a mislim da je brzina veća jer bi bez kontrole stigao za 45 min. Predviđeno je samo 30 min u Reskeu što verovatno znači da će tu biti i jedna i druga kontrola. Beograd-Budimpešta će biti oko 11 sati sa ovom vezom, odnosno oko 4 sata Subotica-Segedin

Каква је ситуација са паркингом испред ж.ст. Суботица, с обзиром да се реконструише? Да ли функционише и да ли се плаћа? Реално, мало је мазохистички ићи 11 сати за Будимпешту преко Сомбора и Сегедина са преседањем у НС, СУ и Сегедину, али доћи колима до Суботице и онда наставити возом уопште није лоша опција. Возови из Сегедина иду на Њугати станицу, стају и близу аеродрома у Будимпешти, а са Њугати станице возови иду за Братиславу, Праг, Берлин, Варшаву итд.
 
Pamtim jednom da jedan dečko nije hteo da plati kartu, kondukter je bila neka žena i uredno ga zamolila da izađe iz voza na sledećoj stanici (PT voz), posle 2-3 opomene je rekla da će zvati policiju i na prvoj gradskoj stanici je čekala policija, izvela ga iz voza, zadržavanja nije bilo.
 
Pozdrav,

Vidim da odnedavno unTPS stoji parkirano 6 lokomotiva 441 S.voza...čekaju popravku ili prodaju?

Pozdrav,
Petar
 
Надам се да ће их купити неки домаћи приватник.
 
Ваљда 5-6? Беше 3 441 ремонтоване у Словачкој, једна која није и две 461, једна у новој боји?
 
Svih sedam je na prodaju a mislim da će da ih bude još pet kad se skupe po Srbiji. Postoji mogućnost da odu na kilo u staro gvožđe.
Zanimljivo je da su od ovih sedam komada lokomotive 441-749 i 441-707 praktično sa barca otišle u - istoriju. Ostale su krševi.
Untitled.jpg
 
709, 603, 604, 749, 752, 746, 707, ne znam za ostale, ali ima još nekih na spisku za odstrel koje nisu na ovoj gomili, što i napisa Rile...
Screenshot_20230910_125525_Facebook.jpg


Oni su totalno odustali od 441, 601 koja je radila jedva 2 godine nakon remonta, imala VD kod Valjeva i sada trune u depou Lapovo, mislim da nije obrnula ni 100.000 kilometara što je žalosno.
Screenshot_20230908_161159_Facebook.jpg

461-001 je imala havariju na vučnim motorima i sada trune u MIN-u iako je remontovana pre 2 godine, deo je kod RTL-a, dok imaju samo jednu raspoloživu 461.
Idu ka tome da izazovu nestašicu lokomotiva iako ni nemaju puno klasičnih vozova, dajem primer u letnjoj sezoni kada u jednom danu imaju dva Barca, Optimu i neki Vanredni voz mogu knap knap da pokriju, a ako rikne jedna ode mast u propast, ne nađu li neko rešenje videće se to sledećeg leta.
Šuška se o nekom najmu, ali "Trljala baba lan da joj brže prođe dan".
 
Vrh