Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Mapper ------> http://mapper.zeljeznice.net/?fbcli...X6nOORpKR1KbN3DXogm_qKJFyjv55Q#6.49/44.076/18

Crpi podatke iz baze SV-a te nekada vrednosti mogu odstupati od realnog stanja s obzirom da se parametri ubacuju iz posednutih stanica kojih je nekada veoma malo.
Srbija Voz razvija novi program gde ćemo (nadam se) moći da pratimo uživo kretanje svih vozova na nekoj karti ili već čemu, do tada imamo ovo polu-rešenje koje je napravljeno zahvaljujući ljubiteljima železnice iz okoline.🙂 (s obzirom na muke koje imaju momcima skidam kapu do poda)
 
Телекоманда у Бгд Центру за пругу до Новог Сада.. Исти овакав прави се у Новом Саду за део пруге Нови Сад - Суботица.

IMG_20230817_115916.jpg
IMG_20230817_101214.jpg
 
Kakvo je stanje sa telekomandama na postojećim starim prugama, radi li to uopšte :D?
Pored ove TK u Prokopu postoje TK Makiš, Požega i Niš.
TK Makiš je nekada organizovao saobraćaj i na pruzi preko Male Krsne(TK Jug 2) ali je na žalost telekomanda ukinuta onog momenta kada je krenuo famozni remont i ni dan danas nije vraćena na tu prugu.
 
Znam da ste sigurno negde pominjali, ali kako se zove ova aplikacija za praćenje realnog mesta voza?
Koliko ja znam još uvek ne postoji ta opcija, ali planiraju da vuku podatke sa postojećih GPS modula kako bi samostalno davali kašnjenja, umesto da ih dobijaju od IŽS. Problem sa uzimanjem kašnjenja od IŽS jeste što otpravnici i dispečeri često ne pohranjuju podatke dovoljno brzo u sistem iz koga ih SV vuče za svoje potrebe.

Nakon toga će moći da ubace i lokaciju voza, mada iskreno ne vidim poentu.
 
Nego kakvi lekovi se koriste u svetu za tzv sunčane krivine
 
Kakvo je stanje sa telekomandama na postojećim starim prugama, radi li to uopšte :D?
Radi još uvek, jer je stara oprema bila vrhunska, a i zahvaljući majstorima koji je vraćaju u život svaki put.
Ipak, zrela je za zamenu posle 50 godina.
Znam da je bilo problema kod Mladenovca i još ponegde posle Leskovca. Pod starom telekomandom je barska, šidska i južna pruga, uključući i obilaznu prugu preko Ostružnice, kao i pruga preko stanice Popovac Niš, pirotska do Niške Banje. Ne znam kako se sada u Nišu vidi deo Gilje-Paraćin, kao i stara pruga Ćuprija - Paraćin sa koje je skinut APB
 
kao neko ko se bavi grafičkim dizajnom, ovo što rade sa logoima i kolor šemama je jedan od boljih primera amaterizma koji sam video

izbor fontova, njihov odnos sa samim logoom, nepostojanje standarda oko par varijanti (npr. na čelu voza je dovoljan samo logo, slovima su izgubili balans), to što se po svaku cenu lepe za boju zastave (+ što je meni lično nijansa plave na zastavi očajna i sve te imitacije i pokušaji da se preslikaju na razne proizvode budu neuspešne jer se ne ističe i vrlo loše ide zajedno sa takođe lošom nijansom crvene).. meni bi iskreno mnogo lepše izgledalo da su lokomotive jednobojne kada već ne umeju kreativnije da se poigraju sa datim bojama.. recimo, šveđanka mi super izgleda spreda onako crvena, ali čim je vidim bočno plače mi se.. "aerodinamika" kolor šema na nivou mojih crteža aviona kada sam imao 10 godina

te nove lokomotive bi neuporedivo bolje izgledale da su npr. cele teget ili da su cele crvene boje i nikome ne bi pala kruna s glave ako nemaju veze sa nijansama na zastavi

evo primer iz Estonije, em nisu silovali klor šemu svojom trobojkom (koja je meni lično čak i jedna od najlepših zastava) em je dizajn sam po sebi elegantan i sa manje elemenata mnogo dinamičniji nego ovaj bućkuriš ovde, svakako ima taj osećaj kretanja

Stadler_FLIRT_EMU_1330_and_DMU_2235_Tallinn_2015.jpg
Slažem se svaki aspekt identiteta SV-a je loš. Doduše, novi logo koliko god bio generičan i bezvezan je najbolji na svetu u odnosu na ovo:
IMG_0204.jpeg


Po meni bi najbolje bilo da su, ako je već bilo neophodno cepati ŽS, firmu nazvali „Železnice Srbije - prevoz putnika” i zadržali onaj „JIГ” logo. „Srbija voz” je samo kretensko kopiranje naziva tipa „Trenitalia” što uopšte ne zvuči lepo na srpskom.
 
Samo to nista drugo ooo pa strasno ja mislio neka nuklearna fizika da je potrebna
 
Slažem se svaki aspekt identiteta SV-a je loš. Doduše, novi logo koliko god bio generičan i bezvezan je najbolji na svetu u odnosu na ovo:
Pogledajte prilog 170713

Po meni bi najbolje bilo da su, ako je već bilo neophodno cepati ŽS, firmu nazvali „Železnice Srbije - prevoz putnika” i zadržali onaj „JIГ” logo. „Srbija voz” je samo kretensko kopiranje naziva tipa „Trenitalia” što uopšte ne zvuči lepo na srpskom.
Mogli su i da samo zadrže brending "Železnice Srbije" za putnički saobraćaj, uz uvođenje onog vizuelnog identiteta koji su im onomad uradili dizajneri i još nudili za dž a da za ostatak "holdinga" koriste isti logo uz različite nazive i boje. Tako su uradili i Slovenci.

Evo za Infru recimo, oni imaju ovaj lep moderan VI a mi imamo ovo.... šta god da je, i to u bojama srpske zastave (kontam da su tako ofarbali i svoje kancelarije u kojima rade kad je već svuda trpaju).
InCollage_20230819_223952570.jpg

Neverovatno mi je da postoje tako neke stvari koje niti su komplikovane, niti skupe, niti zahtevaju neki ogroman mentalni napor ekipe iz Gumenjare a doprinele bi opštem utisku putnika u železnici.
 
А ја мислим да је Лого радила бездарна секретарица неког левог одељења, а да јој је задатак давао неки чилагер од 65 лета
 
Тачније, крече. Али то је само још један ниво предострожности уз редовно и правилно одржавање пруге.

И код нас се то радило (вест из 2005. године).
Sećam se ovoga kroz Priboj, nisam imao pojma da je to zbog sunca. Ljudi su komentarisali da je to hemija protiv korova iako su šine bile skroz bele.
 
Danas je bio otkazan voz 2774/2775, pokvario se DMV, a kako se voz ne popravlja na neradni dan da se ne navuku uroci u državnu službu nisu nešto puno uradili da spreče otkazivanje.
Jedan 710 nije tu, verovatno je poslat na obradu u TPS, jer je izgleda lakše 2 dana jahanja do tamo nego da i Zaječar dobije takvu mašinu.
S obzirom na takvo stanje vratih se kući i koliko vidim sutra će otkazati jutarnji za Majdanpek (da bi napravili ravnotežu lol) tako da sam odložio putovanje za jutro, bus nije dolazio u obzir jer do Negotina košta 850 din (+ stanična 200 din), a voz 320 din.

Zanimljivo, prevoznik koji je vršio zamenski prevoz je ostavio buseve u staničnom dvorištu (čekaju sledeći zatvor) i niko da se seti da iznajme od prevoznika bus u vidu zamenskog prevoza i da ne otkažu polazak, al mozga bez pa to ti je.
Ako ne oprave ovu pokvarenu garnituru do 12 u podne ima da bude haos i dosta otkazanih polazaka, kao u Kraljevačkom čvoru. :(

Inače, nova tura radova počinje uskoro:
Screenshot_20230820_225935_Facebook.jpg
 
Poslednja izmena:
i sad zamislite sve ove logoe iznad na šta liče kada se štampaju monohromatski ili u manjim dimenzijama (ili da se od njih izrađuju reljefi na predmetima itd), to su početničke greške u osnovnim elementima dizajniranja koje prave amateri.. korišćenje tankih linija (tj velika razlika između najdebljih i najtanjih), gradijenata, sićušnih serifnih tekstova u odnosu na sam logo, previše sitnih detalja koje je nemoguće reprodukovati u manjim dimenzijama itd.

nije stvar ličnog ukusa koliko je do same nefunkcionalnosti

zbog toga sam i komentarisao lokomotive jer očigledno ne dobija novac onaj ko je za to učio školu.. voz u vozu jeste zanimljiva ideja, ali tako nešto treba i kvalitetno da se izvede.. i takve stvari u srozanoj sredini postanu lepe, kao što su i razne novogradnje i nadogradnje mnogima dovoljno lepe bez obzira što je dobar deo nefunkcionalan i sa kojekakvim građevinskim rešenjima

Preteruješ. Ima propusta ali je novo rešenje sasvim solidno, da ne kažem dobro. Srbija "voz u vozu" mi je iskreno bolji od ovih munja koje si okačio.
nisam pričao o lepoti nego o amaterizmu, evo ova kolor šema mi se ne sviđa, ali daleko od toga da je amaterski

Blues-Trenitalia-1024x537.jpg
 
Naravno da je sve amaterski. Sama činjenica da je logo železnice za 6-7 godina triputa iz korena promenjen sve govori.

Kolor šema takođe - zašto dva (za običnog putnika) identična voza imaju potpuno drugačiju kolor šemu? Zašto kušet kola imaju onu nakaradnu šemu u bojama zastave, a obična sivu?

Setih se sad, oko kušeta i amaterizma. Poražavajuće je što oni čak nisu umeli ni lepo da napišu kušet na različitim jezicima:
IMG_0220.jpeg
 
Ispravka za moju zadnju poruku, svi Švedi su u Zaječaru, problem je neke druge prirode.
Od sutra pa u narednih približno 2 meseca za Md i Prahovo će saobraćati ponovo autobusi.

Neočekivano lep kadar u stanici & RE za Prahovo pred polazak. (možete videti ožiljke na garnituri od skorašnjeg VD-a)
20230821_061152.jpg
 
Vrh